Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tuning za 2zl - Usuwanie EGR


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość rudi88

20 groszy jest zrobione z miedzioniklu. Miedzionikle to stopy niklu i miedzi, charakteryzują się dobrą wytrzymałością, żaroodpornością i odpornością na korozję. Więc nie masz się co martwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po zaślepieniu EGR w P11.144, (przynajmniej mojej) co jakiś czas wyskakiwał check, więc instrukcja w łąpę i poszukiwania rozwiązania, z tego co zauważyłem otwarcie EGR-u sterowane jest czujnikiem temperatury, który jest umieszczony zaraz za nim. Zmiana wartości na czujniku otwiera i zamyka zawór, pomiar rezystancji na ciepłym silniku dał wynik około 45kOhma, a na zimnym około 0.48MOhma, czyli we wtyczkę czujnika temperatury zaaplikowałem rezystor o wartości 0.48MOhma i narazie jest gitt, zobaczymy co wyjdzie w praniu.

Wcześniej wogóle rozłączyłem czujnik i zaraz wyskakiwał błąd P1401 co wyczytałem gdzieś, że to układ poziomowania.

Podane wartości są pomierzone na moim czujniku ale powinny pasować do większości aut choć dla pewności lepiej zmierzyć na zimnym jakie ma wartości,

Wkładając rezystor mamy stałą wartość czyli już nei powinien wyskakiwać bład EGR.

 

 

do dzisiaj żadnych problemów, czyli patent z rezystorem działa, jeszcze niedługo będzie dłuższa trasa i wtedy zobaczymy ale prognozy są optymistyczne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy zaślepiał ktoś EGRa w P12 1.8? Ciekawy jestem czy Check Engine będzie się świecił, jest jakiś sposób (poza wspomnianymi rezystorkami) na tą kontrolkę?

 

pomoże ktoś? jak to jest z tym czujnikiem w p12 1.8? rurka wygląda tak

1025833854.th.jpg

jest tam czujnik? sorki ale jestem lajkonikiem ;)

chce wyp ten egr ale boje sie check engine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na poczatek pomierz czujnik na zimnym i ciepłym silniku abyś znał wartości rezystancji,

następnie zaślep i zobacz czy wywali checka, jak nei to jest gitt jak tak to zapodaj rezystor i będzie gitt a jak nie chcesz tego to zdejmij zaślepienie i jeździj z EGR-em

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fuc..... nie mogę znaleźć tego EGRa :blush: ściągnąłem obudowę kolektora i nic, tylko 2 sondy. Od spodu nic, tylko 2 sondy. Czy ktoś mógłby mnie naprowadzić? Przeglądałem serwisówkę ale też nie widzę http://nissan4u.com/parts/primera/el_p12e/2002_1/type_26/

Dino, tą rezystencję to na tym czujniku sprawdzić, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fuc..... nie mogę znaleźć tego EGRa :blush: ściągnąłem obudowę kolektora i nic, tylko 2 sondy. Od spodu nic, tylko 2 sondy. Czy ktoś mógłby mnie naprowadzić? Przeglądałem serwisówkę ale też nie widzę http://nissan4u.com/...2002_1/type_26/

Dino, tą rezystencję to na tym czujniku sprawdzić, tak?

 

a może u Ciebie nie ma EGR, a jak jest to szukaj odprowadzenia spalin z kolektora do jakiegoś zaworu, za zaworem będzie czujnik temperatury sterujący EGR-em i tam trzeba pomierzyć rezystancję i taki rezustor zapodać do wtyczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość PIORUN771

A jakby tak odłączyć i wykasować? Może się nie zapali?

Witam próbowałem zobaczyć jak ściągnąć tą erd czy jak to tam! ale kicha nie wiem czemu, fotek u mnie brak! nie kumam tego kompa! . Jag bym mógł poprosić o nadesłanie instrukcji do ściągnięcia tego na meila. piorun771@interia.pl., Dzięki pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Hiszpan 207

czy mógłby ktoś potwierdzić czy w P11 2.0 jest egr czy nie, bo ja w zwyklej 130 konnej P11 tez nie ma egr. wyciągałam kolektor wydechowy kilka razy i nie było żadnej rurki wychodzącej z kolektora wydechowego, która by odprowadzała część spalin do kolektora ssącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może u Ciebie nie ma EGR

odczyt ODB prawi że:
9 o2 Sensor OK

10 heated o2 OK

11 EGR System NS

tylko nie wiem co oznacza NS, not sure? ;)

Edytowane przez KNRD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, dziś zaślepiłem EGR w mojej primerze 2,0 TD. Koszt to nie 2 zł bo jak wsadziłem taką monetę to miała luz więc ciąć po kosztach z racji kryzysu i pasuje 1ZŁ. Czas roboty 20 minut. Trochę odczuwalny przypływ mocy ale szału nima. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, pomóżcie. Wczoraj chciałem się zabrać za zaślepienie EGR w mojej primerze ale nie znalazłem w ogóle ani tej miedzianej rury która odchodzi od dolotu ani UFO po częściowym zdemontowaniu tej gumowej rury która wchodzi do kolektora ssącego. Dlaczego tego nie mam? Moim zdaniem wyjścia są dwa - albo poprzedni właściciel wymontował EGR albo mam jakiś inny silnik fabrycznie bez EGR. Od czego jest w ogóle ta wtyczka która odchodzi od dolotu? Jaki mam silnik? SR 2.0 DE?

zdjęcia:

dsc00409nc.jpg

dsc00413z.jpg

dsc00414nn.jpg

dsc00415m.jpg

Edytowane przez d3cK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie masz EGR-a

a powiedz mi jeszcze kto Ciebie tak skrzywdził takim montażem instalacji gazowej?? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a coś nie tak z moją instalają? chodzi dobrze:)

Dzięki za info odnośnie EGR:) Mam jeszcze kilka pytań:)

1.EGR został wymontowany z tego silnika czy fabrycznie go nie było?

2. to jest silnik SR 2.0 DE? (wiem tylko że to benzyna dwulitrowa)

3. Od czego jest ten kabel który odchodzi od dolotu?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość michas508

Ad3. Od czego jest ten kabel który odchodzi od dolotu?

 

jeśli chodzi o kabel, który się łączy z przepustnicą od strony kabiny to jest to czujnik położenia przepustnicy

 

u mnie EGR był pod przepustnicą i przysłonięty taką blachą, kolor miał taki sam jak kolektor wydechowy

50groszy załatwiło sprawę :)

 

Pozdrawiam

Edytowane przez michas508
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

instalację gazową masz normalnie poprowadzoną, masz sr20de, a kolega co krzyczy, że masz do d*py instalacje założoną po prostu żal ściska, że jeździ za ponad 2x drożej niż Ty ;)

 

EGR masz wymontowany - widać że było.

Kabel o który pytasz - może chodzić albo o położenie przepustnicy albo dalej po prawej przepływomierz.

Przy LPG lepiej mieć EGR..

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

instalację gazową masz normalnie poprowadzoną, masz sr20de, a kolega co krzyczy, że masz do d*py instalacje założoną po prostu żal ściska, że jeździ za ponad 2x drożej niż Ty ;)

 

EGR masz wymontowany - widać że było.

Kabel o który pytasz - może chodzić albo o położenie przepustnicy albo dalej po prawej przepływomierz.

Przy LPG lepiej mieć EGR..

 

Pozdro

 

uważasz, że instalacja jest dobrze założona??

jak widać na zdjęciach to przepływka podłączona,

a dlaczego lepiej mieć EGR przy LPG??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MarioemP10

Dzisiaj zaślepiłem EGRa a jutro wywalę resztę.Poprawa pracy i mocy lekko odczuwalna ale naj naj ważniejsze że syf nie będzie mi przepalać się ponownie i brudzić.Szkoda że wcześniej nie wiedziałem że takie ustrojstwo jest.Pozdro.:whistle: Primera 1995 r wersja na Niemcy 116 KM.

 

Dzisiaj zaślepiłem EGRa a jutro wywalę resztę.Poprawa pracy i mocy lekko odczuwalna ale naj naj ważniejsze że syf nie będzie mi przepalać się ponownie i brudzić.Szkoda że wcześniej nie wiedziałem że takie ustrojstwo jest.Pozdro.:whistle: Primera 1995 r wersja na Niemcy 116 KM.

 

 

Jak wcześniej pisałem wywaliłem wszystko i zaślepiłem otwór w kolektorze ssącym.Polecam taką operacje robi się luz.

post-28978-1276465288,212_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dziś z bratem zmieniliśmy kolektor w GA14DE, wsadziliśmy 73C po portingu, wyczyściliśmy przepustnicę i wywalilismy EGR, wszystko jest ok z wyjątkiem 2 rzeczy, wolne obroty strasznie wzrosły oraz... nie ma żadnej różnicy w elastyczności/przyspieszeniu. Od początku wydawał nam się jakiś zmulony, wymienione już są świece, kable, palec, kopułka, wszelkie filtry (wkładka K&N), paski, ustawiony zapłon i teraz całe popołudnie roboty a on dalej nie jedzie.

Może kata wyciąć?

Edytowane przez mum666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przewertowałem cały temat i zdecydowałem się na zaślepienie u siebie EGR z tym, że wszystkie linki do zdjęć porady wygasły. Więc czytając zrozumiałem że trzeba

tą rurkę od EGR przy kolektorze wydechowym odkręcić otwór zatkać dwu złotówką nakręcić nakrętkę, a rurkę zaślepić tak???

 

 

 

Znalazłem też inny sposób opisany parę stron wcześniej który jest lepszy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...