Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tuning za 2zl - Usuwanie EGR


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wątpię aby w ogóle zadziałał. Nie ma przepustnicy to i turbina się nie męczy niepotrzebnie kręcąc i wytwarzając ciśnienie, które to w silnikach benzynowych gdzie jest przepustnica, by ją uszkodziło. A ciśnienie zawsze się u nas przyda - śmiem twierdzić że po założeniu blow-off'a będzie gorzej się zachowywać przy zmianie biegu. Jeśli chcesz mieć dodatkowe wrażenia akustyczne proponuję założenie u siebie CAI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

to koledzy powiedzcie jest wiecej koni czy nie???? mniej wiecej ile??? a mozna poprostu odkrecic tą rurke i zaslepic i zakręcic zpowrotem bez wycinania jej??? tą rurkę to trzeba z obu stron zaslepić czy wystarczy z jednej strony??? dodam jeszcze ze mam sunny n14 1,4 16v. za wszelką pomoc z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ja pitole... Przeczytaj wątek od początku do końca i się wszystkiego dowiesz.

Albo dobra:

to koledzy powiedzcie jest wiecej koni czy nie?

nie - no ile można o tym pisać: EGR się zaślepia w celu poprawy reakcji na wciśnięcie pedału gazu tylko i wyłącznie (no i żeby przepustnicy na zasyfiało), a nie w celu zwiększania mocy, EGR i tak jest zamknięty przy max. wciśniętym pedale,

a mozna poprostu odkrecic tą rurke i zaslepic i zakręcic zpowrotem bez wycinania jej?

tak,

tą rurkę to trzeba z obu stron zaslepić czy wystarczy z jednej strony?

wystarczy z jednej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej :D

zamierzam usunąc w swoim 1.6 EGR. Dodam te przestudiowałem cały ten temat i chciałbym tylko zasiegnąc rady co do tejdnej kwestii :D wiem ze można by było zrobic tak jak napisał marcin42p, lecz ja wolałbym wyzucic cały ten złom :D

 

1) najpierw odkrecamy rurke EGR przy kolektorze wydechowym i wsadzamy tam jakiś zetonik :D i pozniej nakrecamy spowrotem te nakretke od rurki czy co ?? w jaki sposob zabezpieczyć ten zawór ?? a jesli tą nakretną od rurki to czy ta sie ją zdjąć bez cięcia rury ??

 

1.jpg

 

 

2) nastepnie odkrecamy rurke z drugiej strony i te 2 "grzybki" od kolektora ssącego i tu jest problem :

 

a mianowićie do tych grzybków idą cienkie czarne przewody zaznaczone na zdjeciu - "??" . problem w tym że nie wime co z nimi zrobic. ten który idzie od grzybka do grzybka jest do wywalenia ale cozrobic z tym po środku ?? mniej wiecej po środku ma on jakby mały plastikowy trójnik który rozdziela ten przewód wiec nalezałoby go chyba odpiąc i zostawić bo idzie on gdzies dalej a dziurke jakoś zatkać albo wymienić łącznik tak ??

 

 

2.jpg

 

 

dodam ze przewód ten z drugiej strony idzie do czegoś takiego :

 

3.jpg

 

i jakiego kleju lub czegos podobnego uzywaliście do uszczelnienia zaślepki kolektora ssacego bo chyba wypadałoby tą blaszke jeszce obsmarowac jakims klejem w celu uszczelnienia ??

 

prosiłbym o wyrozumialośc i pomoc !!

 

[ Dodano: Sro 19 Lis, 2008 01:15 ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad. 1) trzeba ciąć, albo znaleźć uszkodzoną na szrocie

Ad. 2) nie mam czerwonego pojęcia

Co do kleju to cienko silikonem na wysokie temperatury - tak chyba bezie najlepiej. Można też zostawić oryginalną uszczelkę i powinno być OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobaczymy pokombinuje dzisiaj i zobaczymy co z tego bedzie :D. pzdr

 

[ Dodano: Sro 19 Lis, 2008 13:24 ]

hej

poszedłęm na latwizne i postanowiłem odkrecic rurke egr przy kolektorze wydechowym i wsadziłem tam 10gr poczym zakreciłęm spowrotem te rurke, jest wszystko tak jak było z tym że egr jest zaslepiony. nie jeżdziłęm jeszce wiec nie powiem nic co do zmian lecz po odpaleniu silnika zauwazyłem ze obrotomierz jakostak troszeczke faluje :/: nie mocno ale tak delikanie. hwile postoi na równiutko 1000obr i zaczyna delikatniutko falować i poznije znowu jest na 1000 i tak wkóleczo :D co o tym sadzicie ? wahania obrotów żedu bardzo znikomego ale jednak sa :> z tego co tu piszecie to mialobyc zupelnie odwrotnie :>

 

Kosztowało mnie to 10gr :D

 

[ Dodano: Sro 19 Lis, 2008 23:18 ]

hej zrobiłem dzisij moze z 10-15 km i po pewnym casie zaczeło być czuc w kabinie spalinami a pozniej poszed łtaki biały dymek z pod maski :/: nie iwecie moze co to możebyc ?? po chwili dymek znikł a samochód jedzie dalej :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej

 

Zaślepiłem EGR'a i w sumie primera jedzie tak samo jak jechała ;) Zawsze jest przynajmniej uczucie umysłowe, że auto powinno jechać lepiej hehe

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludkowie... czytajcie cały temat: usunięcie EGR nie powoduje przyrostu mocy ani momentu obrotowego - poprawia jedynie reakcję na wciśnięcie pedału gazu. Przy niektórych silnikach może to być nawet niezauważalne.

 

P.S. W końcu usunąłem całkowicie EGR - cała rura od kolektora wydechowego do zaworu i sam zawór. Dziury w kolektorach wydechowym i dolotowym zostały zaślepione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytaniebo widze tu tylko troche mniejsze silniki od mojego wiec zapytam czy ktos moze wie czy 3.0V6 maxima QX 2000rok ma EGR i czy (o ile ma) jest sens i sposob to odlaczyc??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dosiateh zapewne jest a sens zaślepienia tego jest jak najbardziej na miejscu. Po prostu wyobraź sobie jak byś palił papierosa, wciągasz powietrze z dymkiem, fajnie fajnie wypuszczasz i za drugim zaciągnięciem ciągniesz pewną część tego co już wypuściłeś, (od razu załóżmy że to co wypuściłeś jest blee), lepiej jak trafia do silnika świerze powietrze i paliwko bez zbednych śmieci. Teraz musisz znaleść manuala i poszukać gdzie masz EGR i porządnie zaslepić. powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł jest dość prosty - gorzej z wykonaniem: należałoby wymyślić i zbudować kawałek elektroniki która emulowałaby pracę czujnika temperatury spalin. Sterowana by była z kostki silniczka krokowego, który steruje bezpośrednio zaworem EGR. Zasada działania: elektronika widząc że ECU otwiera zawór, daje z lekkim opóźnieniem odpowiedni sygnał zwrotny do ECU w miejscu czujnika temperatury spalin. Podobnie przy zamykaniu.

 

Tak czy inaczej trzeba by było nad tym trochę pomierzyć, podumać itd., itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś miał problem polegający na wypadaniu co któregoś zapłonu na wolnych obrotach? palec kopułka i kable nowe. SR20Di. Czy może to powodować EGR? Próbowałem go dziś zaślepić ale poległem na odkręceniu śruby :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość GrzyBek80

Dołączę się do tematu, bo zaślepiłem EGR już dawno.

U mnie śruba przy kolektorze była zapieczona na amen, więc odkręciłem tę przy zaworze (po uprzednim zdjęciu puszki filtra). Wlot do EGR`a zaślepiłem śrubą z "półkolistym" łbem, który to idealnie spasował się z rurką (bo zakończona jest lejkowato) i całość skręciłem. Wiadomo koszt trochę większy, ale moim zdaniem rozwiązanie pewniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. czytam i czytam więc coś napisze. jak tylko odbiore samochodzik z warsztatu :029: to zajme się tym problemem z egr :027: . nazwy i skruty nic mi nie mówią. ale z opisu wnioskuje że niema co niszczyć silnika i trzeba zatkać to główno. :kosci:

pozdrowionka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Straszny bajzel się robi w tym temacie. Już chyba wszystko zostało opisane, a non stop dochodzą teksty typu: "ile będę miał więcej koni po zaślepieniu EGR?"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...