Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Parę pytań o 350Z...chcesz kupić? Tu ocena, komentarz


worm#21
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Według was to nie są przytarte panewki? Obroty trzyma idealnie na jałowym. Być może i ten regulator daje taki efekt...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby panewka stukala wlany jest gesty olej w ziemie jeszcze bardziej a jak jest goracy to się robi rzadki i stuka panewka

Edytowane przez Cytrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to faktycznie i ten regulator ciśnienia paliwa? To by wyjaśniało skąd jest błąd sondy lambda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd sondy lambda może wynikać z usunięcie katalizatorów (pod warunkiem, że są usunięte :) - może ma zmieniony wydech

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma zmienionego wydechu, ani wyciętych katów.


Niesprawny regulator ciśnienia paliwa wyjaśniałby ten błąd od sondy lambda, ale ciekawe czy to jest na 100% powód klepania silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regulator ciśnienia paliwa jest w baku   tak samo jak nie wymienialny filtr paliwa i pompa 

z tego co słlychać  

popierwsze mieżyłeś kompresje ?   to klepanie  to najprawdopodobniej  stuki panewek lub, luzy zaworowe które są nie regulowalne  (niema przypadkiem lpg)

90 % takich przypadków to panewki a jeżeli ktoś jeździł na org oleju 5w30    to możesz już być prawie pewien    

na jprostrza sprawa   odkręcić ten mały dekiel w misce  będziesz miał dostęmp do panewek korbowodowych odkręcić i sprawdzić 

Edytowane przez jarek1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w baku, jak na filmiku z youtube'a widać te regulatory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hee, a no to co na filmie to nie regulator ciśnienia paliwa  ,   tylko amortyzator pulsacji paliwa   jak chcesz sie upewnić to po prostu wyłącz pompe paliwa 

silnik jeszcze chwile będzie pracował 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej będzie wyciągnąć bezpiecznik od pompy w trakcie pracy? Jak on jest podpisany na plastiku od bezpieczników? Fuel pump?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 350z ten bezpiecznik jest przy akumlatoże trzeba jednak zdiąć plastik podszybia  bo jest głebiej jak by bliżej ściany grodziowej nie pomylić z prostokątna skrzynka która jest przy akumlatoże    

ale nie wierz w bajki ze ci te amortyzatory stukają   stukają panewki   

zlej silnik jeszcze może gęstrzym olejem np 20w60   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarku, ale potem odpaliłem go jak był zimny, pochodził jakieś 15-20 minut, silnik się nagrzał do normalnej temperatury i nie było żadnych stuków. Po tym filmiku jak to nagrałem nie usłyszałem już nic złego... Najlepiej to będzie się pewnie umówić z mechaniorem i wyciągnąć panewki. Po ściągnięciu miski jak kojarzę będą widoczne śruby, odkręci się je i po sprawie... Kojarzycie może moment dokręcenia śrub od stopek panewek?


Ten egzemplarz ogarniam dla siebie, więc trzeba odrzucić najgorsze z możliwych opcji. Autko bardzo zadbane i co ciekawe serwisowane od początku w Polsce, sprzedający ma książkę i szkoda mi odpuścić to G35 :( Niestety jak się okaże że to panewki, będę musiał szukać dalej.

Edytowane przez Infiniti1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niewiem jak w nfiniti  ale w 350z trzeba zdiąć całkiem miske   a żeby to zrobić trzeba zdemontować część zawieszenia i kołyske z pod silnika   potem trzeba odkręcic taka blache spływową 

wybite panewki nie dysfalfikuja auta  to sie po prostu naprawia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xpl, w takim razie doradź mi co to może być. Panowie w przyszłym tygodniu muszę podjąć jakąś decyzję względem tego autka. Co da mi pomiar ciśnienia na cylindrach jeżeli panewki są przytarte?


Jarek, nie mam gwarancji kupując auto ze startymi panewkami że wał się nie skrzywił...

 

Edytowane przez Infiniti1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xpl, w takim razie doradź mi co to może być. Panowie w przyszłym tygodniu muszę podjąć jakąś decyzję względem tego autka. Co da mi pomiar ciśnienia na cylindrach jeżeli panewki są przytarte?

Jarek, nie mam gwarancji kupując auto ze startymi panewkami że wał się nie skrzywił...

Jarek, nie mam gwarancji kupując auto ze startymi panewkami że wał się nie skrzywił...

Nie wiem co to, ale tak nie brzmia panewki. I nie na cylindrach tylko oleju. Zazwyczaj jak za wywalone panewki to nie ma tez cisnienia oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już podejrzewałem któryś wtrysk, może właściciel jeździ na rezerwie i coś się zapycha...


Silnik nie bierze oleju, wymieniany jest max do 10000 km, wycieków brak, na jałowym pracuje idealnie i ten stuk powstaje po kilkudziesięciu minutach jazdy. Tak jak już powiedziałem autko przestało około 20 minut po tym nagraniu i było cichutko w silniku. Nie mam pojęcia co mogę jeszcze podejrzewać.

Edytowane przez Infiniti1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak brzmi panewka. A olej bierze napewno. Bylo o tym pare stron wczesniej

Bierz i nie cuduj. To nie jest nowe auto i nigdy nie bedzie idealne. Chyba ze bedziesz wymienial wsystko po kolei

Edytowane przez xpl1337
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, ja tylko chcę uniknąć kosztownego remontu, a wam oczywiście dziękuję za każdą okazaną pomoc w moją stronę, jak ktoś ma coś ciekawego do dodania na temat mojego wcześniejszego filmiku to będę bardzo wdzięczny :)


Prawdopodobnie znalazłem rozwiązanie problemu. Systematyka dźwięku jest identyczna jak w tym, którego oglądałem tylko łańcuch jest już pewnie bardziej wyciągnięty :) Co sądzicie?

Edytowane przez Infiniti1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeanalizujmy sprawe 

odpalasz zimne auto, jest zimno więc wszystko jest zmarznięte   a olej bardzo gęsty  

auto nagrzewasz  i jest ok, nie stuka mimo że temp chłodziwia ma 90    a oleju może ze 40   i nie stuka   a jak pojeżdzisz ze 20 km  to zaczyna stukać czyli jak olej osiągnie ok 100 s/c  aż znowu silnik ostygnie   bo jak znowu olej zgęstnieje przestaje stukać   

jaki tam olej jest  wlany?  fabryczny  5w30  to syf   który wykończył już połowe silników VQ35 de właśnie panewki 

 

 skonsultuj sie jeszcze z coobciem ja uważam że masz początek destrukcji panewek, proponuje ci zrobić jeszcze taką próbe zmienic olej na 20w60 motula  to bardzo gęsty olej  nie nadający sie na tak niskie tem teraz do normalnego użytku  ale na ta próbe będzie ok przynajmniej sie dowiesz czy jest jakaś różnica 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przy tak cichym stukaniu jest jeszcze szansa, żeby nie pokrzywiło wału i wymiana panewek załatwi sprawę? Coobcio zalecił żebym jeszcze 1 raz nagrał filmik przy utrzymaniu około 2500 obrotów. W przyszłym tygodniu na pewno pojadę jeszcze raz i przebadam ten temat. Zalany jest aktualnie 5W40.


Wezmę ze sobą stetoskop i osłucham silnik z każdej strony włącznie z dołem na kanale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowie manometr i zmierzyc cisnienie oleju i wszystko bedzie jasne. Jak panewki sa wytarte to cisnienia nie bedzie. Zreszta w takim wypadku powinna sie zapalac kontrolka cisnienia, chyba ze ktos cos przy niej majstrowal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W G35 kontrolka zapala się dopiero wtedy, jak pompa już nie ma oleju. W Infiniti tak jest, wiem bo mam FXa...


Jeszcze pewnie pokuszę się o ściągnięcie miski olejowej. Jeżeli panewki podtarło, to na pewno coś znajdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka cisnienia zapala sie ponizej okreslonej wartosci. Zwykle jest to 0.3 bara ale to zalezy tez od auta. Wykrecasz seryjny czujnik cisnienia i i w jego miejsce wkrecasz manometr i masz piekny podglad na cisnienie. W tym silniku minimalna dopuszczalna wartosc to 14 psi czyli 1 bar przy 80 stopniach na jalowycyh obrotach, ale w zdrowym vq35 powinno to byc ok 2 barow przy 80 stopniach i nie powinno spasc ponizej 1-1,2 bara na mocno zagrzanym silniku. Nie wiem jakie masz uklady ze sprzedajacym, ale jak by mi ktos chcial zdejmowac miske przy ogledzinach to bym go wysmial, pozatym nic tam nie zobaczysz. Jak juz tak bardzo sie uparles na te panewki i jesli rzeczywiscie dostaly po d*pie to robisz tak. Kupujesz nowy filtr oleju, a stary wykrecasz i rozwalasz srubokretem, po czym jego zawartosc wylewasz na jakis recznik papierowy czy cos w tym stylu. Jesli z filtra wyplynie olej a w nim bedzie duzo zlotych opilkow/ płatków metalu to panewki rzeczywisice sie przytarly. Najlepiej zrob zdjecie tego co wyplynie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...