Thunder Opublikowano 26 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2016 Jakby to powiedział Edek- "to je dobre oleum". Używam, nie narzekam, polecam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 26 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2016 Jedyny słuszny zestaw do QQ J10 1.6L dzisiaj wymieniłem. WP_20161126_13_36_13_Pro (Large).jpg Tak Grzmocie ten olej to Kozak przez duże K Brawo za płukanie magistrali przed wlaniem świeżego Kozaka Ale co do słuszności dokręcania filtra oleju Filtrona to się nie zgodzę ,ze względu na jakość jest tam jakoś Mann 67/1 do tego silnika jest za 18zł i mamy już Super Jakość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monkahead Opublikowano 27 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 (edytowane) Tak Grzmocie ten olej to Kozak przez duże K Brawo za płukanie magistrali przed wlaniem świeżego Kozaka Ale co do słuszności dokręcania filtra oleju Filtrona to się nie zgodzę ,ze względu na jakość jest tam jakoś Mann 67/1 do tego silnika jest za 18zł i mamy już Super Jakość Olej zgodny z instrukcją obsługi do QQ i taki zawsze leje, widzę że tutaj też niektórzy zmienili zdanie i wrócili do 5W30 po ponad 1200 postach w wątku i różnych kombinacjach z lepkościami, etc. A co do filtrów Filtron, to używam ich od lat, nigdy nie miałem z nimi problemów, a z poniższego filmiku jasno wynika, że filtr Mann 67/1 wcale nie jest lepszy jakościowo od Filtrona OP 595, ma identyczną konstrukcję, nawet Rusek dał mu 2 miejsce z 5. Cudze chwalicie, swego nie znacie, trzeba wspierać polski przemysł Panowie . Edytowane 27 Listopada 2016 przez monkahead 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 27 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 Cudze chwalicie, swego nie znacie, trzeba wspierać polski przemysł Panowie . Też tak uważam Wynika że Mann to jakoś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 27 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 ..................................................Ale co do słuszności dokręcania filtra oleju Filtrona to się nie zgodzę ,ze względu na jakość jest tam jakoś Mann 67/1 do tego silnika jest za 18zł i mamy już Super Jakość gdybym miał wybierać m-dzy Filtronem a Mannem to wybieram ten drugi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 27 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 Tak ale w Mann jaki został zastosowany materiał filtracyjny i jaka uszczelka ?? No nie jest to zwykły papir i uszczelka od dętki od roweru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monkahead Opublikowano 27 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 Tak ale w Mann jaki został zastosowany materiał filtracyjny i jaka uszczelka ?? No nie jest to zwykły papir i uszczelka od dętki od roweru No właśnie jaki? Masz specyfikację materiałową "bibuły" lub uszczelki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 Na stronie producenta są takie informacje A jak widać dokładnie na załączonym filmie, materiały użyte to syntetyk i silikon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 Zawsze używałem naszych Filtronów i nigdy nie było jakiegokolwiek z nimi problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 Zawsze używałem naszych Filtronów i nigdy nie było jakiegokolwiek z nimi problemu kiedyś (dawno temu) używałem filtronów, za namową kolegi zacząłem kupować filtry knechta lub manna róźnica była od razu taka (przy odpaleniu auta) że kontrolka ciśnienia oleju na mannie/knechcie gasła po 2-3 sek a na filtronie po 6-7 sek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monkahead Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 (edytowane) Na stronie producenta są takie informacje A jak widać dokładnie na załączonym filmie, materiały użyte to syntetyk i silikon Edziu, ja pracuję 15 lat jako inżynier w dziale rozwoju w firmie motoryzacyjnej i takie opisy materiałów to mnie śmieszą, a tym bardziej ocenianie na tej podstawie co jest lepsze. kiedyś (dawno temu) używałem filtronów, za namową kolegi zacząłem kupować filtry knechta lub manna róźnica była od razu taka (przy odpaleniu auta) że kontrolka ciśnienia oleju na mannie/knechcie gasła po 2-3 sek a na filtronie po 6-7 sek U mnie gaśnie po 1 sekundzie, jaki z tego można wyciągnąć wniosek? Edytowane 28 Listopada 2016 przez monkahead Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 ............ U mnie gaśnie po 1 sekundzie, jaki z tego można wyciągnąć wniosek? możliwe że obecnie filtron się poprawił ale ja już tego nie będę sprawdzał (jak się poprzednio zraziłem) po za tym czas gaśnięcia zależy też od gęstości stosowanego oleju, ja porównywałem na 10w40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 Inżynier i nie wiesz jaka jest różnica techniczna w budowie Filtron -Mann no Panie. ...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 Eduardo, nie żartuj że Ty wiesz Każdy zakłada co mu pasuje, i dość wywodów. Zwłaszcza że od maja tego roku Mann przejął Filtrona https://www.mann-hummel.com/en/corp/news/news/newsdetail/?tx_ttnews%5Btt_news%5D=1009&cHash=60095371cb8410789277eb745dab72a6 i teraz jak kupisz Manna to może okazać się że w środku jest Filtron Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monkahead Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 Eduardo, nie żartuj że Ty wiesz Każdy zakłada co mu pasuje, i dość wywodów. Zwłaszcza że od maja tego roku Mann przejął Filtrona https://www.mann-hummel.com/en/corp/news/news/newsdetail/?tx_ttnews%5Btt_news%5D=1009&cHash=60095371cb8410789277eb745dab72a6 i teraz jak kupisz Manna to może okazać się że w środku jest Filtron Szach i mat 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 W nawyku przy zakupie patrze na budowę i materiały użyte do budowy filtra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 kiedyś (dawno temu) używałem filtronów, za namową kolegi zacząłem kupować filtry knechta lub manna róźnica była od razu taka (przy odpaleniu auta) że kontrolka ciśnienia oleju na mannie/knechcie gasła po 2-3 sek a na filtronie po 6-7 sek kontrolka powinna gasnąć natychmiast, a nie po 2-3sek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 kontrolka powinna gasnąć natychmiast, a nie po 2-3sek... kontrolka gaśnie wtedy gdy jest już prawidłowe ciśnienie oleju to zależy od kilku czynników np. temperatury silnika, gęstości oleju, kondycji silnika, filtra olejowego itp, jak jest ciepło to może być i 1 sek ale na minusie ( zależy też jak dużym) 2-3 sek a nawet dłużej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 Oczywiście że kontrolka powinna natychmiast gasnąć!! Ale takie standardy to przy solidnym filtrze na porządnych materiałach Na filmie jest pokazane co się dzieje jak uszczelka jest od dętki od roweru ,silikonowa pięknie pracuje zamyka i otwiera . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 A ta uszczelka jak to nazwałeś jakie spełnia zadanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 A to jest zawór przeciwzwrotny Jego rolą jest zamykanie przepływu oleju przez otwory wlewowe,jest to istotne gdyż po unieruchomieniu silnika olej pozostaje w puszce i nie spływa z powrotem do miski . Przy ponownym uruchamianiu silnika pierwsza dawka oleju z jego wnętrza trafia od razu na podzespoły wymagające smarowania A jak dętka się nie zamknie to syf wraca do miski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 (edytowane) kontrolka gaśnie wtedy gdy jest już prawidłowe ciśnienie oleju to zależy od kilku czynników np. temperatury silnika, gęstości oleju, kondycji silnika, filtra olejowego itp, jak jest ciepło to może być i 1 sek ale na minusie ( zależy też jak dużym) 2-3 sek a nawet dłużej miałem w życiu kilka aut, od benzyniaków, mocnych diesli, przez 4.2 V8 biturbo i inne boxery, ale nigdy nie widziałem żeby kontrolka mi się dłużej paliła niż 0,5s od zapalenia silnika... nieważne czy zima, lato, ciepły czy zimny... tak samo w motocyklach (R4, V2 czy singiel) po wymianie oleju pierwsze zapalenie owszem, ale to może max 1-2s jednorazowo zanim pompa nadmucha ciśnienie... człowiek się całe życie uczy Edytowane 28 Listopada 2016 przez maniujr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 A to jest zawór przeciwzwrotny Jego rolą jest zamykanie przepływu oleju przez otwory wlewowe,jest to istotne gdyż po unieruchomieniu silnika olej pozostaje w puszce i nie spływa z powrotem do miski . Przy ponownym uruchamianiu silnika pierwsza dawka oleju z jego wnętrza trafia od razu na podzespoły wymagające smarowania A jak dętka się nie zamknie to syf wraca do miski Dokładnie i potrzebne jest to tylko w samochodach w których filtr jest przykręcony do boku, podczas gdy większość silników ma filtr przykręcany gwintem do góry. To normalny film reklamowy jakich jest wiele w necie. Np. https://www.youtube.com/watch?v=lINoseHwTx4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 A głupim umiera... Dokładnie i potrzebne jest to tylko w samochodach w których filtr jest przykręcony do boku, podczas gdy większość silników ma filtr przykręcany gwintem do góry. Ja mam z boku dokręcany i muszę mieć dobry zawór !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 miałem w życiu kilka aut, od benzyniaków, mocnych diesli, przez 4.2 V8 biturbo i inne boxery, ale nigdy nie widziałem żeby kontrolka mi się dłużej paliła niż 0,5s od zapalenia silnika... nieważne czy zima, lato, ciepły czy zimny... tak samo w motocyklach (R4, V2 czy singiel) po wymianie oleju pierwsze zapalenie owszem, ale to może max 1-2s jednorazowo zanim pompa nadmucha ciśnienie... człowiek się całe życie uczy nie mam zamiaru się spierać ani Ciebie przekonywać, to co napisałem to stwierdziłem "organoleptycznie" na różnych autkach zarówno swoich jak i firmowych a trudno zakładać że one wszystkie były w złej kondycji zresztą podobne tematy były już na form, zobacz np. tutaj: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/8109-n15-wymiana-oleju-kontrolka-cisnienia-nie-gasnie-natychmiast/page-2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.