Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaki olej do Qashqaia?


Gość Krisbu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jakby to powiedział Edek- "to je dobre oleum".

Używam, nie narzekam, polecam :)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny słuszny zestaw do QQ J10 1.6L :) dzisiaj wymieniłem.

 

attachicon.gifWP_20161126_13_36_13_Pro (Large).jpg

Tak Grzmocie ten olej to Kozak przez duże K  :D

Brawo za płukanie magistrali przed wlaniem świeżego Kozaka  :claps:

Ale co do słuszności dokręcania filtra oleju Filtrona to się nie zgodzę ,ze względu na jakość jest tam jakoś :bezradny:

Mann 67/1 do tego silnika jest za 18zł i mamy już Super Jakość  :spoko:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Grzmocie ten olej to Kozak przez duże K  :D

Brawo za płukanie magistrali przed wlaniem świeżego Kozaka  :claps:

Ale co do słuszności dokręcania filtra oleju Filtrona to się nie zgodzę ,ze względu na jakość jest tam jakoś :bezradny:

Mann 67/1 do tego silnika jest za 18zł i mamy już Super Jakość  :spoko:

 

Olej zgodny z instrukcją obsługi do QQ i taki zawsze leje, widzę że tutaj też niektórzy zmienili zdanie i wrócili do 5W30 po ponad 1200 postach w wątku i różnych kombinacjach z lepkościami, etc.

 

A co do filtrów Filtron, to używam ich od lat, nigdy nie miałem z nimi problemów, a z poniższego filmiku jasno wynika, że filtr Mann 67/1 wcale nie jest lepszy jakościowo od Filtrona OP 595, ma identyczną konstrukcję, nawet Rusek dał mu 2 miejsce z 5.

 

 

Cudze chwalicie, swego nie znacie, trzeba wspierać polski przemysł Panowie :D.

Edytowane przez monkahead
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cudze chwalicie, swego nie znacie, trzeba wspierać polski przemysł Panowie :D.

Też tak uważam :)

Wynika że Mann to jakoś :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..................................................

Ale co do słuszności dokręcania filtra oleju Filtrona to się nie zgodzę ,ze względu na jakość jest tam jakoś :bezradny:

Mann 67/1 do tego silnika jest za 18zł i mamy już Super Jakość  :spoko:

 

gdybym miał wybierać m-dzy Filtronem a Mannem to wybieram ten drugi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ale w Mann jaki został zastosowany materiał filtracyjny i jaka uszczelka ?? :D

No nie jest to zwykły papir i uszczelka od dętki od roweru :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ale w Mann jaki został zastosowany materiał filtracyjny i jaka uszczelka ?? :D

No nie jest to zwykły papir i uszczelka od dętki od roweru :D

No właśnie jaki? Masz specyfikację materiałową "bibuły" lub uszczelki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie producenta są takie informacje :D

A jak widać dokładnie na załączonym filmie, materiały użyte to syntetyk i silikon :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze używałem naszych Filtronów i nigdy nie było jakiegokolwiek z nimi problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze używałem naszych Filtronów i nigdy nie było jakiegokolwiek z nimi problemu

 

 

kiedyś (dawno temu) używałem filtronów, za namową kolegi zacząłem kupować filtry knechta lub manna

róźnica była od razu taka (przy odpaleniu auta) że kontrolka ciśnienia oleju na mannie/knechcie gasła po 2-3 sek

a na filtronie po 6-7 sek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie producenta są takie informacje :D

A jak widać dokładnie na załączonym filmie, materiały użyte to syntetyk i silikon :D

Edziu, ja pracuję 15 lat jako inżynier w dziale rozwoju w firmie motoryzacyjnej i takie opisy materiałów to mnie śmieszą, a tym bardziej ocenianie na tej podstawie co jest lepsze.

 

 

kiedyś (dawno temu) używałem filtronów, za namową kolegi zacząłem kupować filtry knechta lub manna

róźnica była od razu taka (przy odpaleniu auta) że kontrolka ciśnienia oleju na mannie/knechcie gasła po 2-3 sek

a na filtronie po 6-7 sek

U mnie gaśnie po 1 sekundzie, jaki z tego można wyciągnąć wniosek? Edytowane przez monkahead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

............

 

 

U mnie gaśnie po 1 sekundzie, jaki z tego można wyciągnąć wniosek?

 

możliwe że obecnie filtron się poprawił ale ja już tego nie będę sprawdzał (jak się poprzednio zraziłem)

po za tym czas gaśnięcia zależy też od gęstości stosowanego oleju, ja porównywałem na 10w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eduardo, nie żartuj że Ty wiesz :D

Każdy zakłada co mu pasuje, i dość wywodów.

Zwłaszcza że od maja tego roku Mann przejął Filtrona  https://www.mann-hummel.com/en/corp/news/news/newsdetail/?tx_ttnews%5Btt_news%5D=1009&cHash=60095371cb8410789277eb745dab72a6

i teraz jak kupisz Manna to może okazać się że w środku jest Filtron :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eduardo, nie żartuj że Ty wiesz :D

Każdy zakłada co mu pasuje, i dość wywodów.

Zwłaszcza że od maja tego roku Mann przejął Filtrona https://www.mann-hummel.com/en/corp/news/news/newsdetail/?tx_ttnews%5Btt_news%5D=1009&cHash=60095371cb8410789277eb745dab72a6

i teraz jak kupisz Manna to może okazać się że w środku jest Filtron :D

Szach i mat

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś (dawno temu) używałem filtronów, za namową kolegi zacząłem kupować filtry knechta lub manna

róźnica była od razu taka (przy odpaleniu auta) że kontrolka ciśnienia oleju na mannie/knechcie gasła po 2-3 sek

a na filtronie po 6-7 sek

 

kontrolka powinna gasnąć natychmiast, a nie po 2-3sek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontrolka powinna gasnąć natychmiast, a nie po 2-3sek...

 

kontrolka gaśnie wtedy gdy jest już prawidłowe ciśnienie oleju to zależy od kilku czynników

np. temperatury silnika, gęstości oleju, kondycji silnika, filtra olejowego itp, jak jest ciepło

to może być i 1 sek ale na minusie ( zależy też jak dużym)  2-3 sek a nawet dłużej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że kontrolka powinna natychmiast gasnąć!!

Ale takie standardy to  przy solidnym filtrze na porządnych materiałach  :D

Na filmie jest pokazane co się dzieje jak uszczelka jest od dętki od roweru ,silikonowa pięknie pracuje zamyka i otwiera .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ta uszczelka jak to nazwałeś jakie spełnia zadanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to jest zawór przeciwzwrotny  :)

Jego rolą jest zamykanie przepływu oleju przez otwory wlewowe,jest to istotne gdyż po unieruchomieniu  silnika olej pozostaje w puszce i nie spływa z powrotem do miski .

Przy ponownym uruchamianiu silnika pierwsza dawka oleju z jego wnętrza trafia od razu na podzespoły wymagające smarowania  :)

A jak dętka się nie zamknie to syf wraca do miski  :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontrolka gaśnie wtedy gdy jest już prawidłowe ciśnienie oleju to zależy od kilku czynników

np. temperatury silnika, gęstości oleju, kondycji silnika, filtra olejowego itp, jak jest ciepło

to może być i 1 sek ale na minusie ( zależy też jak dużym)  2-3 sek a nawet dłużej

 

miałem w życiu kilka aut, od benzyniaków, mocnych diesli, przez 4.2 V8 biturbo i inne boxery, ale nigdy nie widziałem żeby kontrolka mi się dłużej paliła niż 0,5s od zapalenia silnika... nieważne czy zima, lato, ciepły czy zimny... tak samo w motocyklach (R4, V2 czy singiel)

 

po wymianie oleju pierwsze zapalenie owszem, ale to może max 1-2s jednorazowo zanim pompa nadmucha ciśnienie...

 

człowiek się całe życie uczy ;)

Edytowane przez maniujr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to jest zawór przeciwzwrotny  :)

Jego rolą jest zamykanie przepływu oleju przez otwory wlewowe,jest to istotne gdyż po unieruchomieniu  silnika olej pozostaje w puszce i nie spływa z powrotem do miski .

Przy ponownym uruchamianiu silnika pierwsza dawka oleju z jego wnętrza trafia od razu na podzespoły wymagające smarowania  :)

A jak dętka się nie zamknie to syf wraca do miski  :wacko:

Dokładnie i potrzebne jest to tylko w samochodach w których filtr jest przykręcony do boku, podczas gdy większość silników ma filtr przykręcany gwintem do góry.

To normalny film reklamowy jakich jest wiele w necie.

Np. :D

https://www.youtube.com/watch?v=lINoseHwTx4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A głupim umiera...  -_-


Dokładnie i potrzebne jest to tylko w samochodach w których filtr jest przykręcony do boku, podczas gdy większość silników ma filtr przykręcany gwintem do góry.

 

 

 

Ja mam z boku dokręcany i muszę mieć dobry zawór !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem w życiu kilka aut, od benzyniaków, mocnych diesli, przez 4.2 V8 biturbo i inne boxery, ale nigdy nie widziałem żeby kontrolka mi się dłużej paliła niż 0,5s od zapalenia silnika... nieważne czy zima, lato, ciepły czy zimny... tak samo w motocyklach (R4, V2 czy singiel)

 

po wymianie oleju pierwsze zapalenie owszem, ale to może max 1-2s jednorazowo zanim pompa nadmucha ciśnienie...

 

człowiek się całe życie uczy ;)

 

nie mam zamiaru się spierać ani Ciebie przekonywać, to co napisałem to stwierdziłem "organoleptycznie"

na różnych autkach zarówno swoich jak i firmowych a trudno zakładać że one wszystkie były w złej kondycji

zresztą podobne tematy były już na form, zobacz np. tutaj:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/8109-n15-wymiana-oleju-kontrolka-cisnienia-nie-gasnie-natychmiast/page-2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...