Edek01 Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Kto bogatemu zabroni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawcio Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Fajnie, zrobiłem sobie zakładkę na ELF EVOLUTION 900 SXR 5W30Tylko ja ja u nich byłem to mówili coś ze na maja tego elfa. Zadzwoń zapytaj i ewentualnie jak będzie możliwość to zamów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Dzwoni się wszędzie przed wyjazdem czy jest w sklepie czy nie . Ten 900 SXR jest w co drugim motoryzacyjnym ale najlepsza cena jest w Petrosie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Edek, masz możliwość sprawdzenia wymiarów tego K&N?? Nigdzie nie oferują do X-traila, a nie wiem czy w kasztanie siedzi taki sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Pierwsze co to wyjmij swojego papierzaka i go zmierz Jeśli masz 1.6 DiG-T to powinien pasować filtr 33-5016. ale trzeba pomierzyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 papierzak 252mm 172mm 36mm wszystko wskazuje, że ten co podałeś, będzie pasował - dzięki co ile km go czyścisz, używasz tego kompleciku do czyszczenia z K&N? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Minimalne różnice są w wymiarach ,ale musisz zobaczyć K&Na jak siedzi w puszcze nie może mieć luzu i szczelin po włożeniu do puszki!! Kiedy czyszczę co Wiosnę razem z wymianą oleju nie interesuje mnie przebieg Tak czyszczę tylko zestawem do czyszczenia i oliwienia mokrych filtrów K&N. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubajos Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 A jaki olej lejecie do QQ 1.5 dci 2010 rok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Ja cie nie pier.........co to jest RTFM ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 A czyli RadoTadeuszFatimskaMaryja nie słyszałem tam nic o łoleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Ratować Tylko Flaszeczka Może, ale też nie znam tego oleum :-)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 A to po wysłuchaniu tegoż radia tylko flaszka na ratunek ,ale jaki ten olej zalać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 I pytanie nadal aktualne, ani radio ani Głódz :-)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Ja to bym zrobił w tym Dieslu solidną płukankę min 30min i zalał ten olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 I już wiadomo, aby przepłukać gardło należy zalać, tylko czym Edwardzie sprecyzuj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Czekam co zaproponuję kolega od 1.5 dci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Może byc i rzepakowy, przecie to nasze złoto północy, tylko koniecznie prześwięcony w Toruniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aldo Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2017 A jak rozpoznać podróbkę oleju? Dziś byłem w selgrosie i cena oleju MOBIL 1 5W30 ESP FORMULA 4litry (ACEA C2/C3 A3/B3 A3/B4; API CF/SL/SM) kosztuje 206 zł brutto a internecie 129 zł (http://www.olejesamochodowe.com.pl/go/_info/?user_id=MESP4&lang=pl)(http://usa.istore.pl/pl,product,1355201,olej,silnikowy,mobil,1,esp,5w30,4l.html). No i co teraz robić? Czy możliwe aby ten tańszy był podrabiany? Czy podrabianie dotyczy tylko olejów z beczki? Próbuję wybrać olej do samochodu, wiem, że dla niektórych to śmieszne, ale w poprzednim samochodzie niestety używałem CASTROLA magnateca - drogi był jak cholera. I co? I do zrobienia były uszczelniacze, pierścienie - dzięki Ci CASTROL. Teraz mam ciężki orzech do zgryzienia, bo nie chcę znowu ładować kasę w jakieś gówno. Chcę wybrać taki olej który będzie odpowiedni dla silnika i dla mojej kieszeni. Zastanawiam się nad: 1. ELF EVOLUTION SXR 5W30 przekracza wymagania następujących norm międzynarodowych: – ACEA 2007: A5/B5 – API: SL/CF – RENAULT–NISSAN RN 0700 – silniki benzynowe (oprócz silników Renault Sport 2.0 16V, Renault Sport 2.0T i Renault Sport V6) 2. Mobil 1 5W30 ESP FORMULA - ACEA: C2/C3 A3/B3 A3/B4 - API: CF/SL/SM O elfie mam wyobrażenie, że nie jest to dobry produkt, chociaż nigdy na nim nie jeździłem. Z drugiej strony jest to olej przeznaczony do renówek i nissanów oraz ma dobre normy A5/B5. "A5/B5 - oleje o bardzo dobrych własnościach przeznaczone do silników benzynowych i wysokoprężnych tzw. energooszczędne. Zaleca się ich stosowanie tylko w silnikach przystosowanych do takich olejów " Czy ktoś wie co to za oznaczenie RN0700? Jeśli chodzi o mobil 1 to myśle, że jest lepszy od elfa, nie wiem czy słusznie. Ma gorsze normy ACEA ale za to lepsze API (SL/SM) A3/B3 - opisuje oleje o bardzo dobrych własnościach do stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych nowoczesnych konstrukcji, mocno wysilonych, odpowiedni do silników doładowanych i turbodoładowanych A3/B4 - opisuje oleje o bardzo dobrych własnościach do stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych z wtryskiem bezpośrednim nowoczesnych konstrukcji, mocno wysilonych, można ich używać także w silnikach Który olej byście wybrali? Ja mimo wszystko składniałbym się do ELFa. QQ HR16DE (1.6 benz) 105 000km bez dolewek. Od początku zalany Elf 10W40 wymiana, co 10 000km – 4L oleju, czujnik wskazuje OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2017 O widzę lepik lany był już w ASO a czy w pierwszych 3 latach też lali 10W40 ??? Spalanie musi mieć super małe na tym 10W40 w konstrukcji pod 5W30 do Max 5W50. Mobil sprzedawany w Polce od 2013r jest już rozlewany w Polsce daruj sobie Mobila jak i Mobila1 ............ 105.000km na lepiku to w środku laków sporo.... aż strach robić płukankę i zalewać 5W30 Evolution SXR bo olej jest kozak!! ACEA A5/B5 SXRa, jest najlepszym jakie można mieć w silniku aby zmniejszyć opory wewnętrzne . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2017 I polecam to co poleca Eduardo, jak ktoś nie oglądał to warto, wprawdzie jest na forum ale dla przypomnienia http://www.youtube.com/watch?v=ffxtK6n105Y Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2017 O tego nie widziałem dobre dobre....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
horte Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Lepszy markowy olej z marketu niż "markowy" z internetu. Prawdopodobieństwo oszustwa w tym pierwszym wydaje mi się znikome. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarvik Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2017 (edytowane) O widzę lepik lany był już w ASO a czy w pierwszych 3 latach też lali 10W40 ??? Spalanie musi mieć super małe na tym 10W40 w konstrukcji pod 5W30 do Max 5W50. Mobil sprzedawany w Polce od 2013r jest już rozlewany w Polsce daruj sobie Mobila jak i Mobila1 ............ 105.000km na lepiku to w środku laków sporo.... aż strach robić płukankę i zalewać 5W30 Evolution SXR bo olej jest kozak!! ACEA A5/B5 SXRa, jest najlepszym jakie można mieć w silniku aby zmniejszyć opory wewnętrzne . Niestety w instrukcji serwisowej jest dopuszczony olej 10W40. "zaleca się olej 5W30. Jeśli nie jest dostępny, korzystając z tabeli dobierz olej o lepkości odpowiadającej zakresowi temperatur" i podane są 5W30, 10W30, 10W40, 10W50, 15W40, 15W50, 20W40, 20W50 Serwis ze względu na umowy z dostawcą oleju leje jaki mu pasuje i na jakim ma największą przebitkę (np ASO Tarnów, gdzie był serwisowany mój Qashqai, zalewa 10W40 Shell od nowości, w Krakowie ASO leje Shell 5W40). Producent dopuszcza te oleje i jest taka informacja w instrukcji. Zalecanie oleju 5W30 wg mnie to EKOLOGIA szczególnie w EU i tyle. Skąd takie przeświadczenie? Do Almery zalecany był 10W30 (odkąd posiadam leje Mobil1 5W50) dopuszczane 5W30 i inne.. a obecnie każda internetowa szukajka typu dobierz olej poleca 5W30 jako 1szty wybór.. Zastanawiające nieprawdaż? Po kupnie swój zaleje 5W40 (był zalewany 10W40 przez 82 tys km).Będzie zalany Motul 8100 X-Clean C3 5W40 - pewnie trochę sugerowałem się tym zalanym 10W40 i pożyjemy zobaczymy, nie sądzę jednak żeby cokolwiek miało się stać. PS W sprawie lepiku w środku po 10W40 to chciałbym mieć na to dowody w postaci zdjęć. Nawet po 150tys przebiegu przy regularnie zmienianym oleju. ć Edytowane 19 Kwietnia 2017 przez jarvik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bhtom Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Witam, Ja również miałem od początku zalewany 10W40, co już wielokrotnie pisałem. Obecnie mam prawie 150 kkm przejechanych kilometrów na takim oleju i nic się nie dzieje. Obecnie leję Motul Synergie 6100, wymieniam co 10 kkm lub co rok i jest OK. Popieram wypowiedź Kolegi powyżej, producent dopuszcza taki olej. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Kto komu broni lania oleju co ktoś miał pod ręką Dziś są konstrukcje silników pod 0W to 5W stało się lepikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.