jarvik Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Myślę sobie, że często przeceniamy i to bardzo dokładność i jakość produkowanych urządzeń w tym silników... Tak samo z trzymaniem parametrów oleju silnikowego. Jestem przekonany, że szczegółowe badania parametrów pokazałyby bardzo ciekawe wyniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 I polecam to co poleca Eduardo, jak ktoś nie oglądał to warto, wprawdzie jest na forum ale dla przypomnienia http://www.youtube.com/watch?v=ffxtK6n105Y Rosjanie są nie dopodrobienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aldo Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Rosyjskie doświadczenie, pomimo, że jest dość prymitywne może komuś dają jakieś wskazówki, ale jak to się ma do porad i doświadczeń użytkowników tego forum, którzy w większości wypowiedzi zalecają Shell 5W30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
resket Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2017 (edytowane) Polacy też nieźle sobie radzą w testach - https://www.youtube.com/channel/UCLQb2UdBzX_lgTzaz4Ua1IA/videos Szczególnie polecam zobaczyć różnicę między castrolem a millersem. Edytowane 21 Kwietnia 2017 przez resket Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Rosyjskie doświadczenie, pomimo, że jest dość prymitywne może komuś dają jakieś wskazówki, ale jak to się ma do porad i doświadczeń użytkowników tego forum, którzy w większości wypowiedzi zalecają Shell 5W30 Reklama dźwignią ....... Nie, dźwignia się zaciera Jesteśmy jeszcze, w większości, społeczeństwem nie umiejącym czytać i szukać. Reklama i błyszczące opakowanie to podstawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Nasz Kujawiak lepszy jak Malersy, Matule Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Nasz Kujawiak lepszy jak Malersy, Matule Do tego placki można smażyć i do baku wlewać. Uniwersalny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
resket Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Dzisiaj zmieniłem olej po 11k. Zmieniłem Mobila na Elf i o zgrozo różnica jest słyszalna w pracy silnika. Nie wiem czy to kwestia zużycia oleju czy faktycznie marka ma znaczenie - ale żeby aż taka różnica? Chyba zaczne już odkładać na tego millersa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Jakiego Mobila na jakiego Elfa ????? A jaką różnice słyszysz ,lepszą czy gorszą??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roberto40 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2017 kolego dzieki za odpowiedz na moje pytania.Na razie bede serwisowal auto ale po okresie gwarancji rozejrze sie za jakims NORMALNYM warsztatem. Jesli znasz takowy w łódzkim to daj znac. pozdrawiam Witam. Można zajrzeć do mnie w Łodzi przy ulicy Czechosłowackiej 38 Auto myjnia i serwis. Już nie raz widziałem że po wymianie opon oponiarz wymieniał filtr oleju i olej bo jest łatwo a co z pozostałymi filtrami. Jak wygląda micro filtr po 30 tyś. bez wymiany ja już wiem, a później są problemy z klimą. Proponuje używać olejów japońskich są drogie ale za to spełniają wszystkie normy jakościowe w przeciwieństwie do olejów sprzedawanych na rynek Polski. mimo wszystko stosowałbym olej taki jak w instrukcji Trzeba stosować się do instrukcji producenta. Jeśli nissan zaleca 5W-30 to trzeba taki stosować. Dlaczego a no dlatego że producent wydłużył interwał wymiany do 20 tyś. Oleje o niżej lepkości mają wyższe właściwości myjące co ma duże znaczenie w przypadku silnika ze zmienną fazą rozrządu regulowaną hydraulicznie( podciśnieniowo na wałku rozrządu tylko jednym). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Wulkanizator wymieniał opony i olej i filtr oleju, no to jeszcze wymyć mógł samochód na galante i odkurzyć środku przecie to tylko Wulkanizacja Tak tak oleje Japan a jakiej firmy polecasz ?? Nissan dziś nie zaleca 5W a 0W A jaki olej polecasz jak mam dwa wałki rozrządu i zmienne fazy rozrządu na hydraulice ??? Nie no przechodzę na Kujawiaka............. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
resket Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Jakiego Mobila na jakiego Elfa ????? A jaką różnice słyszysz ,lepszą czy gorszą??? Edziu sorry, nie doprecyzowałem. Olej zamieniłem na Elf Evolution 900 SXR 5w40. Z tego co pamiętam tego co Ty Jeśli chodzi o mobila to również 5w40 ale niestety nie pamiętam jaki dokładnie. Wcześniej w trakcie jazdy stałą prędkością przy wyłączonym radiu słyszałem delikatnie pracę zaworów. Po zmianie oleju jest o niebo lepiej, nie słyszę już zaworów, a powiem że był to dzwięk który przyprawiał mnie o dreszcze Myślałem że mi się tylko wydaje, ale nawet koleżanka małżonka zauważyła że Kaśka ciszej pracuje. Mobila używam od zawsze i nigdy mnie nie zawiódł, ale być może do QQ nie jest dobrym wyborem. Oczywiście nie chcę tu szerzyć jakichś herezji że to zły olej - może faktycznie w QQ wymiana oleju co 10k jest mega koniecznością. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Aaa teraz wszystko jasne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aldo Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 O widzę lepik lany był już w ASO a czy w pierwszych 3 latach też lali 10W40 ??? Spalanie musi mieć super małe na tym 10W40 w konstrukcji pod 5W30 do Max 5W50. Mobil sprzedawany w Polce od 2013r jest już rozlewany w Polsce daruj sobie Mobila jak i Mobila1 ............ 105.000km na lepiku to w środku laków sporo.... aż strach robić płukankę i zalewać 5W30 Evolution SXR bo olej jest kozak!! ACEA A5/B5 SXRa, jest najlepszym jakie można mieć w silniku aby zmniejszyć opory wewnętrzne . Olej zalecany 5W30 - do minimum zmniejszają się wewnętrzne opory w silniku, co przekłada się na oszczędność paliwa. Film olejowy jest cieniutki, ryzykując szybsze zużycie silnika i może o to się właśnie rozchodzi, aby szybciej wykończyć silnik i częściej odwiedzać serwisy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Aldo 5W30 to już lepikowy przeżytek 0W tera leją po ASO to i silniki szybciej będą się rozpadywać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aldo Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Aldo 5W30 to już lepikowy przeżytek 0W tera leją po ASO to i silniki szybciej będą się rozpadywać „0W a 5W a 10W” - oleje różnią się od siebie tylko odpornością na niskie temperatury. ELF EVOLUTION 700 STI 10W40 - to, który parametr wskazuje, że to lepik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Kolego płynnością, im szybsza tym lepsze smarowanie A na koniec rarytas oil 0W16 tak tak 0W40 to już lepik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aldo Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Ten rarytas oil 0W16 /zabarwiona woda/ uważam, że do zastosowania w silnikach super spasowanych oraz wykonanych z wysokiej klasy materiałów, ale nie w silnikach nissana, więc mnie nie przekonuje, natomiast ten lepik na zdjęciu tak. Edek01 a jaki Ty olej stosujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Edek01 a jaki Ty olej stosujesz? takie pytanie to powazne faux-pas, podobnie jak o wosk do lakieru ; ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Przekonania a konstrukcje pod dany olej ?? Ja leje lepik 5W30 SXR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aldo Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2017 takie pytanie to powazne faux-pas, podobnie jak o wosk do lakieru ; ) Kolega chyba nie zrozumiale czyta temat wcinając się z tym faux-pas O widzę lepik lany był już w ASO a czy w pierwszych 3 latach też lali 10W40 ??? Spalanie musi mieć super małe na tym 10W40 w konstrukcji pod 5W30 do Max 5W50. Mobil sprzedawany w Polce od 2013r jest już rozlewany w Polsce daruj sobie Mobila jak i Mobila1 ............ 105.000km na lepiku to w środku laków sporo.... aż strach robić płukankę i zalewać 5W30 Evolution SXR bo olej jest kozak!! ACEA A5/B5 SXRa, jest najlepszym jakie można mieć w silniku aby zmniejszyć opory wewnętrzne . Edek01 „Ja leje lepik 5W30 SXR” I jedna kwestia została rozwiązana. Następna kwestia to: „aż strach robić płukankę i zalewać 5W30 Evolution SXR bo olej jest kozak!!” Możesz mi powiedzieć, jakie skutki uboczne mogą wystąpić przy i po wykonaniu płukanki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2017 To zależy jak agresywny środek został użyty w płukance . Na innym forum czytałem że koledze rozpuściło po czasie uszczelkę , chociaż to nie musiała być jedyna przyczyna . Możliwe że zalał i pojeździł trochę (np 100km) a nie tylko na wolnym biegu i 15 min, bo i o takich doświadczeniach czytałem ? podobno LM jest skuteczną , ale w miarę łagodną płukanką , natomiast STP , agresywną , ale to PODOBNO , ja osobiście badań nie widziałem i nie interesowałem się tym zbytnio . Jest płukanka na 15 min , jałowa praca silnika , to zalewam przy każdej zmianie oleju ! nauczyłem sie tego przy silniku Mitsubishi 4G63 2L pb bardzo wrazliwym na jakość oleju i czystość wew. z racji popychaczy hydraulicznych które cykały gdy olej był juz przepracowany np po 5K km lub najzwyczajniej "brudny" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Kolega chyba nie zrozumiale czyta temat wcinając się z tym faux-pas Edek01 „... Możesz mi powiedzieć, jakie skutki uboczne mogą wystąpić przy i po wykonaniu płukanki? Jezu, 'czytanie ze zrozumieniem', co za brak polotu... rozumiem lepiej od Ciebie, delikatnie sugerowalem zebys zaczal czytac forum uzywajac opcji 'szukaj' zamiast zadawac te same pytania ktore padly na tym forum, pewnie nawet w tym temacie kilkanascie razy secundo wypowiedz byla 'with smile' ale pewnie nie wiesz co to oznacza albo z poczuciem humoru u Ciebie smetnie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Płukanki L&M Mielers są łagodne po ich zastosowaniu nic się nie dzieje złego a wręcz dobre odtykaja kanały olejowe mi w szklance odetkało ,nowy olej dłużej jest czystszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.