Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Światła do jazdy dziennej


ferrit
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zapoznałem się i to zgodnie z obowiązującymi w naszym kraju, ale i w innych również, to totalna lipa. Pisałem już, ale jakoś do Ciebie, z całym szacunkiem, to nie dociera, że światła dzienne maja swoje stosowne oznaczenia które musza być na stałe wytłoczone na lampach - reflektorach DRL. Jeśli zastosujesz ten moduł zrobisz z reflektora przystosowanego do świateł drogowych a może i mijania i kierunkowskazów zarazem, o czym jest na nim stosowna wytopiona informacja, światła dzienne, które będą niezgodne z przepisami. Rób jak chcesz i módl się by, jak Cię zatrzymają, dali jak najniższy mandat Światła do jazdy dziennej powinny mieć;

 

 W lutym 2011 r. weszły w życie przepisy mówiące o tym, że wszystkie nowe auta o masie do 3,5 t sprzedawane na terenie Unii Europejskiej muszą być w nie wyposażone seryjnie. Właściciele starszych samochodów mogą zamontować takie ośwJesliietlenie samodzielnie. Muszą jednak pamiętać przy zakupie, że na lampach muszą być umieszczone cztery rzeczy:

•    homologacja obowiązująca na terenie UE oznaczona literą E (np. E20 oznacza, że certyfikat homologacyjny wystawiony został w Polsce);
•    litery RL wraz z numerem wersji regulaminu, na którego podstawie został przyznany certyfikat;
•    numer certyfikatu;
•    nazwa producenta.

Oznaczenia te nie mogą być łatwo usuwalne lub zmywalne i muszą być widoczne również po montażu. Odległość świateł od siebie nie może być mniejsza niż 600 mm. Lampy muszą znajdować się maksimum 400 mm od bocznego obrysu auta i na wysokości od 250 do 1500 mm.

 

Cały tekst do poczytania tu;

http://www.smartdriver.pl/rozjasniamy-przepisy-dotyczace-swiatel

 

Jak zrobisz zależy tylko od Ciebie.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapoznałem się i to zgodnie z obowiązującymi w naszym kraju, ale i w innych również, to totalna lipa. Pisałem już, ale jakoś do Ciebie, z całym szacunkiem, to nie dociera, że światła dzienne maja swoje stosowne oznaczenia które musza być na stałe wytłoczone na lampach - reflektorach DRL. Jeśli zastosujesz ten moduł zrobisz z reflektora przystosowanego do świateł drogowych a może i mijania i kierunkowskazów zarazem, o czym jest na nim stosowna wytopiona informacja, światła dzienne, które będą niezgodne z przepisami. Rób jak chcesz i módl się by, jak Cię zatrzymają, dali jak najniższy mandat Światła do jazdy dziennej powinny mieć;

 

 W lutym 2011 r. weszły w życie przepisy mówiące o tym, że wszystkie nowe auta o masie do 3,5 t sprzedawane na terenie Unii Europejskiej muszą być w nie wyposażone seryjnie. Właściciele starszych samochodów mogą zamontować takie ośwJesliietlenie samodzielnie. Muszą jednak pamiętać przy zakupie, że na lampach muszą być umieszczone cztery rzeczy:

•    homologacja obowiązująca na terenie UE oznaczona literą E (np. E20 oznacza, że certyfikat homologacyjny wystawiony został w Polsce);

•    litery RL wraz z numerem wersji regulaminu, na którego podstawie został przyznany certyfikat;

•    numer certyfikatu;

•    nazwa producenta.

Oznaczenia te nie mogą być łatwo usuwalne lub zmywalne i muszą być widoczne również po montażu. Odległość świateł od siebie nie może być mniejsza niż 600 mm. Lampy muszą znajdować się maksimum 400 mm od bocznego obrysu auta i na wysokości od 250 do 1500 mm.

 

Cały tekst do poczytania tu;

http://www.smartdriver.pl/rozjasniamy-przepisy-dotyczace-swiatel

 

Jak zrobisz zależy tylko od Ciebie.

 

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.

Zadałem sprzedającemu pytanie czy stosując ten moduł nie obowiązują poniższe reguły?

- że na lampach muszą być umieszczone cztery rzeczy:

•    homologacja obowiązująca na terenie UE oznaczona literą E (np. E20 oznacza, że certyfikat homologacyjny wystawiony został w Polsce);

•    litery RL wraz z numerem wersji regulaminu, na którego podstawie został przyznany certyfikat;

•    numer certyfikatu;

•    nazwa producenta.

otrzymałem odpowiedź:

Skoro pojazd zostal dopuszczony do ruchu to oznacza ze jego podzespoly posiadaja homologacje. 
Uzyskujac homologacje na modul nie wymagane jest posiadanie oznaczenia RL na lampie. Kazda lampa dopuszczona do ruchu posiada homologacje wiec mozemy bez problemu stosowac modul swiatel dziennych z homologacja.
Gdyby modul nie spelnial homologacji nie uzyskalby jej.
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokrętnie to brzmi ,ale dość logicznie. Miałem takie cudo(seryjne) w civic z USA  i wiem że to fajnie działa. Musiał by sę wypowiedzieć ktoś, kto to przerabiał w realu i jak do tego odnoszą się diagności i policja. Ale myslę że Tester ma rację , choć szkoda by było...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda bo to najprostsze rozwiązanie nie wymagające wiercenia dokładania i doboru odpowiednich lampek. Niestety nie jest to zgodne z aktualnie obowiązującym prawem. Sam, przed założeniem DRL,  to rozgryzałem szukając jakiejś furtki, niestety furtki nie ma, dodam że sam, z racji przepracowanych w stosownej firmie lat,  biegły jestem w tych przepisach ale konsultowałem to także z policjantami w oparciu o komentarz do Ustawy. nie da się nic nagiąć. Ale wkurzająca jest forma sprzedaży takich rzeczy, wystawiają homologację nie dodając że, choć z opisu wynika to jednoznacznie, to homologacja tylko i wyłącznie na urządzenie - modem przez nich sprzedawane. Taki chwyt marketingowy, całkowicie zgodny z prawem. By być całkowicie w porządku powinni napisać że urządzenie to nadaje się wyłącznie do reflektorów samochodowych posiadających homologację DRL. Cenę też podwindowali z racji tej homologacji pewnie bo na allegro mozna taki modem już za 50 złotych kupić tyle że bez tzw. homologacji ot choćby takie;

http://allegro.pl/modul-swiatel-dziennych-dlugie-30-mocy-drl-canbus-i5441152238.html

Jeśli ktoś zada sprzedającemu pytanie jak ów moduł z ich homologacją ma sie do aktualnie obowiązującego w naszym kraju prawa i przepisów z nim związanych nie otrzyma żadnej odpowiedzi. Bawiłem się w zadawanie pytań kilkukrotnie ale moje zapytania pozostały bez echa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro pojazd został dopuszczony do ruchu to oznacza ze jego podzespoły posiadają homologacje tzn., że lampy drogowe też posiadają  homologację.

 

Cytat z homologacji e20 10r-04 4059

 

„Krótki opis: Moduł włącznika świateł dziennych typ: ATX jest urządzeniem umożliwiającym wykorzystanie świateł drogowych pojazdu jako świateł dziennych. Moc żarówki zostaje zredukowana do 25% nominalnej jasności świateł drogowych. Przeznaczony jest do montażu w pojazdach z instalacją elektryczną 12 V.”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro pojazd został dopuszczony do ruchu to oznacza ze jego podzespoły posiadają homologacje tzn., że lampy drogowe też posiadają  homologację.

 

Cytat z homologacji e20 10r-04 4059

 

„Krótki opis: Moduł włącznika świateł dziennych typ: ATX jest urządzeniem umożliwiającym wykorzystanie świateł drogowych pojazdu jako świateł dziennych. Moc żarówki zostaje zredukowana do 25% nominalnej jasności świateł drogowych. Przeznaczony jest do montażu w pojazdach z instalacją elektryczną 12 V.”

Problem polega na tym, że każdy przepis należy czytać ze zrozumieniem, czasami jest to trudne dlatego do każdej ustawy wydawany jest komentarz który rozwija myśl ustawodawcy zawartą w przepisie. W tym przypadku, powtórzę raz jeszcze, homologacja jest wystawiona na moduł nie na światła. Owszem skoro pojazd jest dopuszczony do ruchu ma homologację ale jeśli nie był fabrycznie wyposażony w światła do jazdy dziennej to na jego kloszach nie są na trwale wybite literki RL oznakowania dopuszczające przerobienie ich na światła dzienne.

Aby w łatwy sposób rozpoznać z jaką lampą mamy do czynienia, należy sprawdzić, w którą stronę skierowane są strzałki na kloszu reflektora. Grot w prawo to lampa przeznaczona do ruchu lewostronnego i na odwrót. Jeżeli strzałka ma podwójny grot to istnieje możliwość przestawienia rozkładu światła lub reflektor jest typu symetrycznego.

Kolejnym istotnym oznaczeniem jest literowy skrót, który mówi nam jakie zastosowanie ma reflektor. Litera C – przeznaczenie do świateł mijania, R – drogowych, a CR nadaje się do obu tych typów. Światła do jazdy dziennej muszą mieć oznaczenie RL (nie jak się mówi DRL!), a przeciwmgielne– B. Jeżeli przed powyższymi literami widoczna jest litera H, to reflektor przystosowany jest do żarówek halogenowych, a D – do palników ksenonowych. Jeżeli reflektor pełni funkcję światła drogowego, na kloszu odnaleźć można również oznaczenie jego siły, np. 20 lub 30. W sumie siła świecących lamp nie może przekraczać 75.

Kółko na kloszu lampy z umieszczoną wewnątrz literą E wraz z cyfrą oznacza europejską homologację lampy, natomiast cyfra określa kraj, w którym homologacja została przyznana. 1 to Niemcy, a 20 oznacza Polskę. Pod powyższym kółkiem umieszcza się oznaczenie atestu, którego dwie pierwsze cyfry określają regulamin, według którego wykonywano badanie, a kolejne to numer wydanego atestu. Oznaczenia te musza być na trwałe wybite na kloszu lampy której dotyczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim QQ na lampach zespolonych do świateł drogowych i mijania nie ma trwale wybitej ani jednej cyferki, literki itp., czysto.

Lampy są od nowości, czy to ma znaczyć, że są nie zgodne z przepisami?

 

Kręcimy się w koło opisów DRL , RL.

DRL (Daytime Running Lights), co w języku polskim oznacza po prostu światła, lampy do jazdy dziennej.

Są one dostępne do nabycia w każdym sklepie tuningowym z akcesoriami samochodowymi.

 

Dalej zacytuję z homologacji e20 10r-04 4059

 

1.2 Niniejszy podzespół (ESA) może być użyty w każdym typie pojazdu kategorii M, N z następującymi ograniczeniami: bez ograniczeń.

1.2.1. Warunki instalowania, jeśli są: zgodnie z instrukcją montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja napiszę tylko; każdy jest kowalem szczęścia swego i strażnikiem swoich pieniędzy + trochę matematyki bo trzeba będzie, jeśli już ktoś ma, punkci.  Chcąc sprawdzić ten watek napiszcie do sprzedającego ten zestaw zapytanie jak to co sprzedaje ma się do obowiązujących przepisów odnośnie oznakowania lamp i jego homologacji, czy po zatrzymaniu policja uwzględni papierowy certyfikat. A co do oznaczeń na fabrycznym aucie, one nie musza być bo nowe auto jako całość ma dopuszczenie do i wszelkie certyfikaty i homologacje są wcześniej zatwierdzane. 


Skoro pojazd zostal dopuszczony do ruchu to oznacza ze jego podzespoly posiadaja homologacje. 
Uzyskujac homologacje na modul nie wymagane jest posiadanie oznaczenia RL na lampie. Kazda lampa dopuszczona do ruchu posiada homologacje wiec mozemy bez problemu stosowac modul swiatel dziennych z homologacja.
Gdyby modul nie spelnial homologacji nie uzyskalby jej.
Pozdrawiam

 

 

 

otrzymałem odpowiedź:

Skoro pojazd zostal dopuszczony do ruchu to oznacza ze jego podzespoly posiadaja homologacje. 
Uzyskujac homologacje na modul nie wymagane jest posiadanie oznaczenia RL na lampie. Kazda lampa dopuszczona do ruchu posiada homologacje wiec mozemy bez problemu stosowac modul swiatel dziennych z homologacja.
Gdyby modul nie spelnial homologacji nie uzyskalby jej.
Pozdrawiam

 

 

 

 

Sory nie doczytałem tego wcześniej. Wszystko się zgadza z  jednym małym niedomówieniem, że lampy w danym samochodzie posiadają, homologację, a jakże ale,  na światła w jakie zostało fabrycznie wyposażone i nie są to światła do jazdy dziennej. Dlaczego homologację która wydaja dali na moduł a nie na światła do którego ma ów moduł zastosowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja napiszę tylko; każdy jest kowalem szczęścia swego i strażnikiem swoich pieniędzy + trochę matematyki bo trzeba będzie, jeśli już ktoś ma, punkci.  Chcąc sprawdzić ten watek napiszcie do sprzedającego ten zestaw zapytanie jak to co sprzedaje ma się do obowiązujących przepisów odnośnie oznakowania lamp i jego homologacji, czy po zatrzymaniu policja uwzględni papierowy certyfikat. A co do oznaczeń na fabrycznym aucie, one nie musza być bo nowe auto jako całość ma dopuszczenie do i wszelkie certyfikaty i homologacje są wcześniej zatwierdzane. 

Skoro pojazd zostal dopuszczony do ruchu to oznacza ze jego podzespoly posiadaja homologacje. 
Uzyskujac homologacje na modul nie wymagane jest posiadanie oznaczenia RL na lampie. Kazda lampa dopuszczona do ruchu posiada homologacje wiec mozemy bez problemu stosowac modul swiatel dziennych z homologacja.
Gdyby modul nie spelnial homologacji nie uzyskalby jej.
Pozdrawiam

 

 

 

 

Sory nie doczytałem tego wcześniej. Wszystko się zgadza z  jednym małym niedomówieniem, że lampy w danym samochodzie posiadają, homologację, a jakże ale,  na światła w jakie zostało fabrycznie wyposażone i nie są to światła do jazdy dziennej. Dlaczego homologację która wydaja dali na moduł a nie na światła do którego ma ów moduł zastosowanie.

 

Widzę, że temat staje się coraz to bardziej skomplikowany ale jak by tak było to w punkcie 1.2 homologacji e20 10r-04 4059 zostałyby te ograniczenia zawarte.

 

„1.2 Niniejszy podzespół (ESA) może być użyty w każdym typie pojazdu kategorii M, N z następującymi ograniczeniami: bez ograniczeń.”

 

 

Proszę wziąć po uwagę, że ta homologacja została wydana 12 sierpnia 2015r. i jest to dokument dość świeży – decyzję o wydanie świadectwa homologacji podpisał Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego.

 

Wszystkie inne sprzedawane moduły nie mają takiej homologacji?

 

Edytowane przez aldo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem już że każdy jest kowalem szczęścia swego i zrobi tak jak mu się podoba, w tym przypadku narazając się na mandat z zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego włącznie. O tym, że każdy może zrobić to co chce świadczy najlepiej ponizsze zdjęcie. Nie mniej jednak sprubuje raz jeszcze podejmę się wytłumaczenia cytując;

 

WYKORZYSTYWANIE świateł drogowych (lub przeciwmgłowych) z układem obniżającym napięcie zasilania jako świateł do jazdy dziennej jest NIEZGODNE Z PRAWEM. 

Podstawa prawna: 

W pojazdach można stosować tylko homologowane lampy na zgodność z odpowiednim regulaminem. W tej sytuacji światła drogowe (homologowane wg wymagań Regulaminu nr 112 EKG) lub przeciwmgłowe (homologowane wg wymagań Regulaminu nr 19) nie mają homologacji wg wymagań Regulaminu 87 obowiązującego dla świateł do jazdy dziennej. Ponad to światło drogowe lub przeciwmgłowe nie spełnia wymagań dla świateł do jazdy dziennej, głównie ze względu na inny kształt rozsyła strumienia świetlnego. 
Napięcie zasilania żarówki światła drogowego lub przeciwmgłowego można obniżyć o tyle aby nie przekraczać maksimum światłości dopuszczalnej dla światła do jazdy dziennej, ale wówczas światło nie spełnia wymagań dotyczących światłości w innych kierunkach obserwacji. Ponadto powoduje to zmianę barwy światła (w kierunku barwy czerwonej) i wówczas nie są spełnione wymagania dla białej barwy światła drogowego.

 

Wspomnę także, że zasilanie ze zbyt niska mocą prowadzi do zbyt niskiej temperatury i do
przedwczesnego zużycia żarówek halogenowych. Niezależnie od tego, czy obniżenie
mocy ma miejsce przy pomocy obniżenia napięcia zasilania, czy tez poprzez
modulacje długości albo częstotliwości impulsów.

Nie mówiąc o tym, ze strumień świetlny jest mocno nieproporcjonalny do mocy
wydzielanej na żarówce. Obniżenie mocy o nawet tylko o polowe daje już tylko
ledwo widoczne żółtawo-czerwonawe żarzenie.

 

I raz jeszcze napiszę. Homologacja opiewa, co jest zgodne z prawem, na moduł nie na reflektor. Można go wykorzystać, owszem, w lampie - reflektorze który fabrycznie, konstrukcyjnie został przystosowany do świateł dziennych, czyli fabrycznie były takowe w nim zainstalowane. Wszelkie inne przeróbki są, w świetle prawa,  niedopuszczalne. Gdyby coś takiego było dopuszczalne to nikt nie montował by dodatkowych świateł do jazdy dziennej tylko każdy montował by takie moduły właśnie. Użycie świateł innych jak światła dzienne RL nie zwalnia kierowcy, zgodnie z obowiązującymi przepisami, z wyłączenia wszystkich pozostałych świateł wymaganych do jazdy.

 

​Na tym kończę ze swej strony tłumaczenie i przekonywanie. Każdy postąpi jak będzie uważał za stosowne.

post-57255-0-44070400-1446708097.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki moduł zamontowany w innym samochodzie.
Nie miałem jeszcze kontroli policyjnej i nikt mi się nie czepiał.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki moduł zamontowany w innym samochodzie.

Nie miałem jeszcze kontroli policyjnej i nikt mi się nie czepiał.

 

Sam sobie odpowiedziałeś. Ale do czasu, wszystko do czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zawsze wokół mnie chodzą obolali, bo nie jestem typem obłudnika i mówię prawdę prosto w ślipia  :|  :D

Prawda zawsze boli też trzeba dodać o prawdzie  :bezradny:

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światełka to jedno , jeszcze musisz zmienić manetkę na taką w której będzie p/mgielne tylne i p/mgielne przednie na osobnych wyłącznikach , instalacja do świateł jest za zaślepką na 100% 

Musisz kupić stelaż , taki trójnóg i same swiatła , teraz taki myk , widziałem światła dwu funkcyjne do Qq J10 w jednej oprawie były DRL i p/mgłowe .

Czy to ma homologacje nie wiem ? 

http://www.aliexpress.com/item/Free-shipping-NEW-car-Gps-Recorder-Parking-sensor-Fog-light-drl-switch-button-for-Nissan-X/32354177307.html?spm=2114.01020208.3.55.1Wu86B&ws_ab_test=searchweb201556_9_79_78_77_91_80,searchweb201644_5,searchweb201560_9

Albo taki przełącznik zamiast zmiany manetki ? 

 

http://www.aliexpress.com/item/Great-Brightness-LED-Fog-lamp-for-NISSAN-Qashqai-low-power-consumption-high-brightness-free-shipping-by/1366183845.html?spm=2114.01020208.3.64.0W8U7C&ws_ab_test=searchweb201556_9_79_78_77_91_80,searchweb201644_5,searchweb201560_9

 

tu masz lampki z koszykami 

http://www.ebay.ie/itm/FRONT-CAR-FOG-LAMP-LIGHTS-FOR-NISSAN-QASHQAI-2008-NISSAN-DULIAS-2011-/351502878048?hash=item51d7344560:g:uqgAAOxyUrZSpXxK

 

a tu same kosze / uchwyty tzn jeden uchwyt prawy :) 

http://www.ebay.ie/itm/2009-NISSAN-QASHQAI-2-0-DCI-RH-RIGHT-SIDE-FOG-LIGHT-BRACKET-26910-JD000-OEM-/262114307790?hash=item3d073aeece:g:ltkAAOSwT5tWL1Dp


Masz przed lift czy PO ? ...bo tam są spore różnice w budowie kosza i lampy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli takie za te 198zl bym musiał kupić te DRL co podał mi Tester do tego coś jeszcze będzie potrzebne?

Edytowane przez kaarolek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te światełka mają już uchwyty mocujące a w aucie jeśli jest miejsce na zamocowanie p-mgielnych to zapewne jest też pociągnięta instalacja do nich a tym samym powinny być stosowne gniazda do ich zamocowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przepisowo można mieć zamontowane światła do jazdy dziennej w halogenach przeciw mgielnych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...