Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Światła do jazdy dziennej


ferrit
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A odległość do zewnętrznego obrysu pojazdu jest mniejsza niż 40 cm?

Jest jak najbardziej, nawet na oko widać, że jest. Najważniejsza jest odległość pomiędzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jak najbardziej, nawet na oko widać, że jest. Najważniejsza jest odległość pomiędzy.

Odległości od obrysu zdecydowanie nie jest poniżej 40cm, bo też przymierzałem takie światła.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Odległość do obrysu jest delikatnie mniejsza niż te przepisowe 40 cm. Oczywiście obrys liczymy bez lusterek. Światła muszą być okrągłe aby zachowany był minimalny odstęp pomiędzy lampami - 60 cm. Rejestracja ma 52 bodajże.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem przekonany. Qashqai ma 178 cm szerokości. Jeżeli zachowamy wymaganą przepisami odległość pomiędzy światłami, wynoszącą  60 cm i odejmiemy po 10 cm na szerokość świateł to i tak zostaje nam  98 cm : 2 = 49 cm  do obrysu.

Aby przy montażu świateł były spełnione oba wymagania KD odległość pomiędzy światłami powinna wynosić min. 78 cm.

Sam miałem ten problem i w końcu mam założone DRL niezgodnie z przepisami (bo inaczej się nie dało) i w przypadku spotkania dociekliwego diagnosty albo policjanta mogą być problemy.

Edytowane przez Yan_2007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jeśli chodzi o QQ jest problem z miejscem tak by przepisy wymagane spełnić ale są też inne rodzaje DRL, które można zastosować.

Właśnie z tego powodu zamontowałem światłą DRL wiercąc w zderzaku w miejscach gdzie nic pod plastikiem nie ma. 

Szczegóły w temacie na tym forum:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/101007-%C5%9Bwiat%C5%82a-dzienne-led-do-qq-i-2009r/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Co powiecie na taki patent:

http://www.osram.pl/osram_pl/produkty/lampy/oswietlenie-pojazdow-i-rowerow/samochody/led-oswietlenie-zewnetrzne/ledriving-fog/index.jsp

 

Podejdzie do J10?

 

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Co powiecie na taki patent:

http://www.osram.pl/osram_pl/produkty/lampy/oswietlenie-pojazdow-i-rowerow/samochody/led-oswietlenie-zewnetrzne/ledriving-fog/index.jsp

 

Podejdzie do J10?

 

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Bez rzeźby nie podejdzie ponieważ lampy w J10 są skośne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tylko coś takiego:

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6125385634

 

 

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Bez rzeźby nie podejdzie ponieważ lampy w J10 są skośne.

 

Znalazłem w ulotce od tych OSRAM że pasują do Qashqai J10 i w zestawie jest odpowiednia przejściówka.

Powinno zatem jednak podejść bez rzeźby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś próbował podłączyć światła dzienne pod moduł sterujący z czujnikiem zmierzchu?

Czy jest taka możliwość i czy ktoś ma schemat i foto relację?  

qq+2 2012r wersja tekna

ps. chodzi o to że zapalam silnik jeśli przełącznik świateł jest przekręcony na "auto" Ledy dzienne zapalają się gdy włączają się światła po zmierzchu wyłączają się Ledy dzienne, a jeżeli przełącznik jest w pozycji "off" dzienne się nie świecą. Podobno nawet serwis wymięka!

ma ktoś odpowiedz na to pytanie i pomoc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co wpinać światła dzienne pod moduł sterujący czujnikiem zmierzchu. 

Ja mam cały czas światła ustawione na "auto" a światła DRL mam podłączone bezpośrednio pod akumulator jeśli chodzi o zasilanie, natomiast sterowanie jest pod + światła postojowego i w momencie gdy czujnik załączy światła to dzienne wyłączą się - nie ma potrzeby wpinania pod moduł sterujący czujnikiem bo samo włączenie świateł dla centralki od DRL jest informacją że mają się wyłączyć.

Edytowane przez Cyran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co wpinać światła dzienne pod moduł sterujący czujnikiem zmierzchu. 

Ja mam cały czas światła ustawione na "auto" a światła DRL mam podłączone bezpośrednio pod akumulator jeśli chodzi o zasilanie, natomiast sterowanie jest pod + światła postojowego i w momencie gdy czujnik załączy światła to dzienne wyłączą się - nie ma potrzeby wpinania pod moduł sterujący czujnikiem bo samo włączenie świateł dla centralki od DRL jest informacją że mają się wyłączyć.

... bo pytam, grzecznie a forum jest po to by rozwiązać problem a nie robić większy

Z założenia nie powinno być tak że jak silnik zapalimy to nie ma możliwości zgaszania świateł 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... bo pytam, grzecznie a forum jest po to by rozwiązać problem a nie robić większy

Z założenia nie powinno być tak że jak silnik zapalimy to nie ma możliwości zgaszania świateł 

 

No dobrze - nie spotkałem się z taką informacją (wymaganiami) jeśli chodzi o DRL - zasada ich jest taka, że mają być włączone gdy tradycyjne są wyłączone. Działa to z funkcją auto. 

Robiłem przegląd i specjalnie diagnosty pytałem czy mam ok podłączone - sprawdził i powiedział, że jest tak jak powinno być co żadko się zdaża gdy robi przeglądy ludzie takie dziwne cuda mają porobione że szok.

Dlatego dziwie się, że ktoś może coś ze sterowaniem fabrycznym świateł kombinować i w jakim celu.

Ba nawet gdzieś widziałem zapis, że światła dzienne DRL nie powinny być sterowane ręcznie tylko powinny zapalać się w momencie uruchomienia silnika a jedynie gasnąć gdy włączymy światłą (lub zrobi to automatyka). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... bo pytam, grzecznie a forum jest po to by rozwiązać problem a nie robić większy

Z założenia nie powinno być tak że jak silnik zapalimy to nie ma możliwości zgaszania świateł 

Nie ma takiego założenia.

Natomiast Regulamin ECE-R48 wyraźnie określa, że światła do jazdy dziennej muszą się włączać/wyłączać przy włączeniu/wyłączeniu zapłonu lub włączeniu innych świateł (postojowych, mijania, drogowych).

Edytowane przez Yan_2007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiego założenia.

Natomiast Regulamin ECE-R48 wyraźnie określa, że światła do jazdy dziennej muszą się włączać/wyłączać przy włączeniu/wyłączeniu zapłonu lub włączeniu innych świateł (postojowych, mijania, drogowych).

W przepisie jest załączanie świateł w momencie włączenia zapłonu a wyłączenie świateł dziennych w momencie przełączania na światła mijania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie też po co robić dodatkowe wyłączanie świateł dziennych? Wiadomo, można zrobić gdzieś dodatkowy wyłącznik, ale jak dla mnie rozwiązanie bez sensu. No chyba, że ktoś lubi płacić mandat za brak świateł :D Na przeglądzie rejestracyjnym też diagnosta może się doczepić do takiego rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przepisie jest załączanie świateł w momencie włączenia zapłonu a wyłączenie świateł dziennych w momencie przełączania na światła mijania

Jeżeli mamy być dokładni to; 

  - po pierwsze po przełączeniu także na światła postojowe, 

  - po drugie, przecież to napisałem.

Edytowane przez Yan_2007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie też po co robić dodatkowe wyłączanie świateł dziennych? Wiadomo, można zrobić gdzieś dodatkowy wyłącznik, ale jak dla mnie rozwiązanie bez sensu. No chyba, że ktoś lubi płacić mandat za brak świateł :D Na przeglądzie rejestracyjnym też diagnosta może się doczepić do takiego rozwiązania.

Diagnosta raczej się nie przyczepi, bo wyłączników można mieć i pięć, ważne by układ świetlny działał jak należy. Ale faktycznie bezsensowne jest stosowanie takowego, raz że korzystając z niego pamięć zawodzi a dwa, jak przepis stanowi,  po włączeniu zapłonu dzienne mają się świecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A ja chyba zdecyduję się na LEDy ze względu na automatyczne podświetlenie deski oraz nawigacji w trybie świateł ustawionych na AUTO. Trochę mi tego brakowało podczas tegorocznej podróży wakacyjnej.

 

Obserwowałem fabryczne światła do jazdy dziennej w innych pojazdach i chyba uda się coś wkomponować w zderzak co powinno w miarę dobrze wyglądać. Myślę że da się dopasować do J10 wzór z Renault Captura:

 

post-88157-0-46022000-1470766006_thumb.jpg

 

Używając punktowych diod LED:

 

post-88157-0-71740700-1470766010_thumb.jpg

 

np. coś takiego: http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-10-punktowe-mega-hit-i5811620313.html Montując 2x4 diody mamy jeszcze po 1 sztuce na każdą stronę na zapas. Do tego jest to jedno z tańszych rozwiązań, a oferta mocnych diod punktowych jest spora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamietaj ze te przepisy okreslaja rozmieszczenie tych swiatel to po pierwsze a po drugie one muszą się chyba wyłączać jak włączasz normalne śiwatła (ale tego nie jestem pewnien).

Jak najbardziej muszę się automatycznie wyłączać po włączeniu świateł mijania, te które chcesz kupić mają automat trzeba je jedynie odpowiednio podpiąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jak najbardziej muszę się automatycznie wyłączać po włączeniu świateł mijania, te które chcesz kupić mają automat trzeba je jedynie odpowiednio podpiąć.

 

Muszą się wyłączać po włączeniu świateł pozycyjnych, a nie mijania. Dlatego przewód sterujący "automatu" podłączamy pod "+" świateł pozycyjnych.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja chyba zdecyduję się na LEDy ze względu na automatyczne podświetlenie deski oraz nawigacji w trybie świateł ustawionych na AUTO. Trochę mi tego brakowało podczas tegorocznej podróży wakacyjnej.

 

Obserwowałem fabryczne światła do jazdy dziennej w innych pojazdach i chyba uda się coś wkomponować w zderzak co powinno w miarę dobrze wyglądać. Myślę że da się dopasować do J10 wzór z Renault Captura:

 

Przecież jest gotowe rozwiązanie

http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-nissan-qashqai-2010-i6351140534.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podoba mi się ten gotowiec. Po pierwsze ma za szeroko rozstawione diody, po drugie jest 2x droższy niż diody punktowe i po trzecie kształt jest już zdefiniowany, a tak można sobie coś samemu dobrać.

 

Wysłano z Nokia Lumia 930

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podoba mi się ten gotowiec. Po pierwsze ma za szeroko rozstawione diody, po drugie jest 2x droższy niż diody punktowe i po trzecie kształt jest już zdefiniowany, a tak można sobie coś samemu dobrać.

 

Wysłano z Nokia Lumia 930

I tu się z Tobą zgadzam w całej rozciągłości...........  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podoba mi się ten gotowiec. Po pierwsze ma za szeroko rozstawione diody, po drugie jest 2x droższy niż diody punktowe i po trzecie kształt jest już zdefiniowany, a tak można sobie coś samemu dobrać.

 

Wysłano z Nokia Lumia 930

Można wykorzystać istniejące zaślepki, wywiercić otwory i zamontować diody wg. uznania. Miejsce jest gotowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...