TESTER 1956 Opublikowano 2 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2016 A odległość do zewnętrznego obrysu pojazdu jest mniejsza niż 40 cm? Jest jak najbardziej, nawet na oko widać, że jest. Najważniejsza jest odległość pomiędzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert.Byd Opublikowano 2 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2016 Jest jak najbardziej, nawet na oko widać, że jest. Najważniejsza jest odległość pomiędzy.Odległości od obrysu zdecydowanie nie jest poniżej 40cm, bo też przymierzałem takie światła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bhtom Opublikowano 2 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2016 Witam, Odległość do obrysu jest delikatnie mniejsza niż te przepisowe 40 cm. Oczywiście obrys liczymy bez lusterek. Światła muszą być okrągłe aby zachowany był minimalny odstęp pomiędzy lampami - 60 cm. Rejestracja ma 52 bodajże. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 3 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 (edytowane) Nie jestem przekonany. Qashqai ma 178 cm szerokości. Jeżeli zachowamy wymaganą przepisami odległość pomiędzy światłami, wynoszącą 60 cm i odejmiemy po 10 cm na szerokość świateł to i tak zostaje nam 98 cm : 2 = 49 cm do obrysu. Aby przy montażu świateł były spełnione oba wymagania KD odległość pomiędzy światłami powinna wynosić min. 78 cm. Sam miałem ten problem i w końcu mam założone DRL niezgodnie z przepisami (bo inaczej się nie dało) i w przypadku spotkania dociekliwego diagnosty albo policjanta mogą być problemy. Edytowane 3 Maja 2016 przez Yan_2007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cyran Opublikowano 4 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2016 Dokładnie jeśli chodzi o QQ jest problem z miejscem tak by przepisy wymagane spełnić ale są też inne rodzaje DRL, które można zastosować. Właśnie z tego powodu zamontowałem światłą DRL wiercąc w zderzaku w miejscach gdzie nic pod plastikiem nie ma. Szczegóły w temacie na tym forum: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/101007-%C5%9Bwiat%C5%82a-dzienne-led-do-qq-i-2009r/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasperp Opublikowano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2016 Witam, Co powiecie na taki patent: http://www.osram.pl/osram_pl/produkty/lampy/oswietlenie-pojazdow-i-rowerow/samochody/led-oswietlenie-zewnetrzne/ledriving-fog/index.jsp Podejdzie do J10? Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert.Byd Opublikowano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2016 Witam, Co powiecie na taki patent: http://www.osram.pl/osram_pl/produkty/lampy/oswietlenie-pojazdow-i-rowerow/samochody/led-oswietlenie-zewnetrzne/ledriving-fog/index.jsp Podejdzie do J10? Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka Bez rzeźby nie podejdzie ponieważ lampy w J10 są skośne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasperp Opublikowano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2016 Czyli tylko coś takiego: http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6125385634 Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka Bez rzeźby nie podejdzie ponieważ lampy w J10 są skośne. Znalazłem w ulotce od tych OSRAM że pasują do Qashqai J10 i w zestawie jest odpowiednia przejściówka. Powinno zatem jednak podejść bez rzeźby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wylon Opublikowano 12 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2016 Czy ktoś próbował podłączyć światła dzienne pod moduł sterujący z czujnikiem zmierzchu? Czy jest taka możliwość i czy ktoś ma schemat i foto relację? qq+2 2012r wersja tekna ps. chodzi o to że zapalam silnik jeśli przełącznik świateł jest przekręcony na "auto" Ledy dzienne zapalają się gdy włączają się światła po zmierzchu wyłączają się Ledy dzienne, a jeżeli przełącznik jest w pozycji "off" dzienne się nie świecą. Podobno nawet serwis wymięka! ma ktoś odpowiedz na to pytanie i pomoc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cyran Opublikowano 13 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2016 (edytowane) Po co wpinać światła dzienne pod moduł sterujący czujnikiem zmierzchu. Ja mam cały czas światła ustawione na "auto" a światła DRL mam podłączone bezpośrednio pod akumulator jeśli chodzi o zasilanie, natomiast sterowanie jest pod + światła postojowego i w momencie gdy czujnik załączy światła to dzienne wyłączą się - nie ma potrzeby wpinania pod moduł sterujący czujnikiem bo samo włączenie świateł dla centralki od DRL jest informacją że mają się wyłączyć. Edytowane 13 Czerwca 2016 przez Cyran Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wylon Opublikowano 13 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2016 Po co wpinać światła dzienne pod moduł sterujący czujnikiem zmierzchu. Ja mam cały czas światła ustawione na "auto" a światła DRL mam podłączone bezpośrednio pod akumulator jeśli chodzi o zasilanie, natomiast sterowanie jest pod + światła postojowego i w momencie gdy czujnik załączy światła to dzienne wyłączą się - nie ma potrzeby wpinania pod moduł sterujący czujnikiem bo samo włączenie świateł dla centralki od DRL jest informacją że mają się wyłączyć. ... bo pytam, grzecznie a forum jest po to by rozwiązać problem a nie robić większy Z założenia nie powinno być tak że jak silnik zapalimy to nie ma możliwości zgaszania świateł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cyran Opublikowano 13 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2016 ... bo pytam, grzecznie a forum jest po to by rozwiązać problem a nie robić większy Z założenia nie powinno być tak że jak silnik zapalimy to nie ma możliwości zgaszania świateł No dobrze - nie spotkałem się z taką informacją (wymaganiami) jeśli chodzi o DRL - zasada ich jest taka, że mają być włączone gdy tradycyjne są wyłączone. Działa to z funkcją auto. Robiłem przegląd i specjalnie diagnosty pytałem czy mam ok podłączone - sprawdził i powiedział, że jest tak jak powinno być co żadko się zdaża gdy robi przeglądy ludzie takie dziwne cuda mają porobione że szok. Dlatego dziwie się, że ktoś może coś ze sterowaniem fabrycznym świateł kombinować i w jakim celu. Ba nawet gdzieś widziałem zapis, że światła dzienne DRL nie powinny być sterowane ręcznie tylko powinny zapalać się w momencie uruchomienia silnika a jedynie gasnąć gdy włączymy światłą (lub zrobi to automatyka). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 13 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2016 (edytowane) ... bo pytam, grzecznie a forum jest po to by rozwiązać problem a nie robić większy Z założenia nie powinno być tak że jak silnik zapalimy to nie ma możliwości zgaszania świateł Nie ma takiego założenia. Natomiast Regulamin ECE-R48 wyraźnie określa, że światła do jazdy dziennej muszą się włączać/wyłączać przy włączeniu/wyłączeniu zapłonu lub włączeniu innych świateł (postojowych, mijania, drogowych). Edytowane 13 Czerwca 2016 przez Yan_2007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 13 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2016 Nie ma takiego założenia. Natomiast Regulamin ECE-R48 wyraźnie określa, że światła do jazdy dziennej muszą się włączać/wyłączać przy włączeniu/wyłączeniu zapłonu lub włączeniu innych świateł (postojowych, mijania, drogowych). W przepisie jest załączanie świateł w momencie włączenia zapłonu a wyłączenie świateł dziennych w momencie przełączania na światła mijania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalmiko Opublikowano 13 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2016 Pytanie też po co robić dodatkowe wyłączanie świateł dziennych? Wiadomo, można zrobić gdzieś dodatkowy wyłącznik, ale jak dla mnie rozwiązanie bez sensu. No chyba, że ktoś lubi płacić mandat za brak świateł Na przeglądzie rejestracyjnym też diagnosta może się doczepić do takiego rozwiązania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 13 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2016 (edytowane) W przepisie jest załączanie świateł w momencie włączenia zapłonu a wyłączenie świateł dziennych w momencie przełączania na światła mijania Jeżeli mamy być dokładni to; - po pierwsze po przełączeniu także na światła postojowe, - po drugie, przecież to napisałem. Edytowane 13 Czerwca 2016 przez Yan_2007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2016 Pytanie też po co robić dodatkowe wyłączanie świateł dziennych? Wiadomo, można zrobić gdzieś dodatkowy wyłącznik, ale jak dla mnie rozwiązanie bez sensu. No chyba, że ktoś lubi płacić mandat za brak świateł Na przeglądzie rejestracyjnym też diagnosta może się doczepić do takiego rozwiązania. Diagnosta raczej się nie przyczepi, bo wyłączników można mieć i pięć, ważne by układ świetlny działał jak należy. Ale faktycznie bezsensowne jest stosowanie takowego, raz że korzystając z niego pamięć zawodzi a dwa, jak przepis stanowi, po włączeniu zapłonu dzienne mają się świecić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monkahead Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2016 A ja chyba zdecyduję się na LEDy ze względu na automatyczne podświetlenie deski oraz nawigacji w trybie świateł ustawionych na AUTO. Trochę mi tego brakowało podczas tegorocznej podróży wakacyjnej. Obserwowałem fabryczne światła do jazdy dziennej w innych pojazdach i chyba uda się coś wkomponować w zderzak co powinno w miarę dobrze wyglądać. Myślę że da się dopasować do J10 wzór z Renault Captura: Używając punktowych diod LED: np. coś takiego: http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-10-punktowe-mega-hit-i5811620313.html Montując 2x4 diody mamy jeszcze po 1 sztuce na każdą stronę na zapas. Do tego jest to jedno z tańszych rozwiązań, a oferta mocnych diod punktowych jest spora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Loper Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 pamietaj ze te przepisy okreslaja rozmieszczenie tych swiatel to po pierwsze a po drugie one muszą się chyba wyłączać jak włączasz normalne śiwatła (ale tego nie jestem pewnien). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 pamietaj ze te przepisy okreslaja rozmieszczenie tych swiatel to po pierwsze a po drugie one muszą się chyba wyłączać jak włączasz normalne śiwatła (ale tego nie jestem pewnien). Jak najbardziej muszę się automatycznie wyłączać po włączeniu świateł mijania, te które chcesz kupić mają automat trzeba je jedynie odpowiednio podpiąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bhtom Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Witam, Jak najbardziej muszę się automatycznie wyłączać po włączeniu świateł mijania, te które chcesz kupić mają automat trzeba je jedynie odpowiednio podpiąć. Muszą się wyłączać po włączeniu świateł pozycyjnych, a nie mijania. Dlatego przewód sterujący "automatu" podłączamy pod "+" świateł pozycyjnych. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2016 A ja chyba zdecyduję się na LEDy ze względu na automatyczne podświetlenie deski oraz nawigacji w trybie świateł ustawionych na AUTO. Trochę mi tego brakowało podczas tegorocznej podróży wakacyjnej. Obserwowałem fabryczne światła do jazdy dziennej w innych pojazdach i chyba uda się coś wkomponować w zderzak co powinno w miarę dobrze wyglądać. Myślę że da się dopasować do J10 wzór z Renault Captura: Przecież jest gotowe rozwiązanie http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-nissan-qashqai-2010-i6351140534.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monkahead Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Nie podoba mi się ten gotowiec. Po pierwsze ma za szeroko rozstawione diody, po drugie jest 2x droższy niż diody punktowe i po trzecie kształt jest już zdefiniowany, a tak można sobie coś samemu dobrać. Wysłano z Nokia Lumia 930 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Nie podoba mi się ten gotowiec. Po pierwsze ma za szeroko rozstawione diody, po drugie jest 2x droższy niż diody punktowe i po trzecie kształt jest już zdefiniowany, a tak można sobie coś samemu dobrać. Wysłano z Nokia Lumia 930 I tu się z Tobą zgadzam w całej rozciągłości........... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Nie podoba mi się ten gotowiec. Po pierwsze ma za szeroko rozstawione diody, po drugie jest 2x droższy niż diody punktowe i po trzecie kształt jest już zdefiniowany, a tak można sobie coś samemu dobrać. Wysłano z Nokia Lumia 930 Można wykorzystać istniejące zaślepki, wywiercić otwory i zamontować diody wg. uznania. Miejsce jest gotowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.