Marcin78 Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 I u mnie nadeszła chwila montażu LPG. Samochodzik to WP11.144 z silniczkiem Q18DE. I teraz mam kilka pytan 1. Gdzie umieszczacie komputer w komorze silnika?? Z racji zawodu jestem przewrażliwiony na punkcie poukładanych kabli w aucie. 2. Widze ze większość montuje Stagi. Ja myślałem w sumie o LR OMEGAZ. Czy warto wydać te 3000pln na Landi?? 3. Czy LR sprzedaje Omegaza jako zestaw(reduktor,sterownik,wtryski). Chciał bym dostarczyć gazownikowi gotowy zestaw żeby zmniejszyć liczbę rzeczy ktore może zepsuć I na koniec pytanko do kol Tofu.Widze ze jestes z Krakowa i orientujesz sie w instalacjach LPG. Gdzie w Krakowie można zamontować instalacje zeby nie spre..... 4 Lata temu montowałem instale w Fugazi i w sumie nie mam wiekszych zastrzeżeń ale wiadomo ze firma to ludzie którzy tam pracują. No własnie czy jeszcze pracuja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 jedynie co mogę polecić to Piotr Ficek i ulica beskidzka ...joanna LPG ,,jakoś tak znajdziesz na googlach ,,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin78 Opublikowano 21 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2011 Dzieki Tofu za odpowiedz.Podjadę tam ja wrócę do PL. Podczas rozgryzania tematu powstała jeszcze jedna wątpliwość. Na stronce LR wtryski pokazane wtryski są na listwie. Jest możliwość rozpięcia tego i podpięcia pojedynczo??. Niestety ale z wielu względów założenie takiej listwy jest dla mnie nie do przyjęcia. Jakiej jakości są wtryski w Omegas Czy może lepiej założyć polecane tutaj Hana ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 21 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2011 z landi to wiem że dobre reduktory robią ,,,co do wtrysków to nie wiem ,,,a tam chłopaki montują hane i MJ i raczej pojedynczo tz np MJ z Haną jest bul bo trzeba kombinować i nie bardzo jest przewidziana na pojedynkę ale można choćby uwalić kawałek plastiku , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boren Opublikowano 21 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2011 Marcin mam ten sam silnik co Ty. U mnie włożylu Staga300, Magic III i wtryski Hana butla w koło 47 l. Przejechane ok 4 tyś i bez problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 21 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2011 no bo masz dobry zestaw ...podstawa to reduktor i szybkie dokładne wtryskiwacze ,,,,, elektronika czy to stag czy coś innego ma mniejsze znaczenie może mieć więcej gadzetów ale tak czy inaczej staga możemy sami oglądnąć i skorygować wystarczy laptop przeczytać instrukcje i już nam żaden gaziarz nie robi z wody z mózgu ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boren Opublikowano 21 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2011 pewnie na jesień i na mnie przyjdzie czas, żeby z laptopem popracować nad instalacją, tj jak się gwarancja skończy. a na wiosnę i tak chce pojechać do innego magika, żeby mi powiedział czy wsio ok no i na pewno butlę muszę przełożyć bo mam założoną tak jak większość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 21 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2011 różnica taka że butujesz do samego końca jak zacznie już przełączać to odrazu na stację ,,,ale to widać po wskażniku finalnie to się opłaca przełożyć ja u siebie odrazu zrobiłem konserwacje ,,,,nie wiele ale jednak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boren Opublikowano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 (edytowane) różnica taka że butujesz do samego końca jak zacznie już przełączać to odrazu na stację ,,,ale to widać po wskażniku finalnie to się opłaca przełożyć ja u siebie odrazu zrobiłem konserwacje ,,,,nie wiele ale jednak no dokładnie, męczy mnie tankowanie w mieście co 220 km...auto juz przechodzi na Pb a jak tankuję to LPG wchodzi 31-32 l (czyli mniej więcej jeszcze ze 6 l zostaje to jest na jakieś 50-60 km). Niby nic ale robi rożnice a propos...drogo kosztuje taka operacja?? Edytowane 22 Stycznia 2011 przez boren Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin78 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 z landi to wiem że dobre reduktory robią ,,,co do wtrysków to nie wiem ,,,a tam chłopaki montują hane i MJ i raczej pojedynczo tz np MJ z Haną jest bul bo trzeba kombinować i nie bardzo jest przewidziana na pojedynkę ale można choćby uwalić kawałek plastiku , Gazownik mi odpisał ze w LR jest możliwość zamontowania wtryskiwaczy pojedynczo i nie stanowi to dla nich problemu. Zastanawiam się jeszcze gdzie upchnąć reduktor i sterownik. Ideałem by było jak po otwarciu maski wszystko było by tak pochowane żeby gaz nie rzucał się w oczy. Boren to chyba faktycznie masz źle poustawiane bo z tego co piszesz spala ci ~15L/100. Jak ma mi tyle palić to po co mi gaz. Teraz na paliwie po miescie w korkach nie przekraczam 10L a na ostatniej trasie nad morze wyszło mi 7,5(jazda do 130 , 2 dzieci na pokładzie) Ale ma tez inne pytanie odnośnie butli. Jaka teraz będziesz montował i czy przewidujesz jakies modyfikacje w podłodze bagaznika(przycinanie plastików) czy raczej wejdzie bez problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boren Opublikowano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 Boren to chyba faktycznie masz źle poustawiane bo z tego co piszesz spala ci ~15L/100. Jak ma mi tyle palić to po co mi gaz. Teraz na paliwie po miescie w korkach nie przekraczam 10L a na ostatniej trasie nad morze wyszło mi 7,5(jazda do 130 , 2 dzieci na pokładzie) Ale ma tez inne pytanie odnośnie butli. Jaka teraz będziesz montował i czy przewidujesz jakies modyfikacje w podłodze bagaznika(przycinanie plastików) czy raczej wejdzie bez problemów. PB w mieście w korkach pali mi 12 - 13 w trasie wychodzi 8,8-9,3 (tak pokazuje komputer) więc lpg mi się opłaca. Nie wiem może ja nie umiem jeździć tym samochodem albo jak będzie ciepło to pojadę na serwis żeby posprawdzać wszystko. Póki co to nie zamierzam nic przestawiać w bagażniku (oprócz odcięcia mocowania pod koło zapasowe i dziurek w podłodze na przewody) , chciałbym żeby butla weszła bez przeróbek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 PB w mieście w korkach pali mi 12 - 13 w trasie wychodzi 8,8-9,3 (tak pokazuje komputer) więc lpg mi się opłaca. Nie wiem może ja nie umiem jeździć tym samochodem albo jak będzie ciepło to pojadę na serwis żeby posprawdzać wszystko. Póki co to nie zamierzam nic przestawiać w bagażniku (oprócz odcięcia mocowania pod koło zapasowe i dziurek w podłodze na przewody) , chciałbym żeby butla weszła bez przeróbek sprawdź sondę, a co do przerabiania czegoś w bagażniku to nic nie trzeba robić i odcinać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boren Opublikowano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 sondę...nie znam się na tym kompletnie. Jak to zrobić...serwis pod kompa czy są inne metody? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 miernik w łapkę i podpiąć do czarnego od sondy i zmierzyć czy faluje od 0v - 1V na ciepłym silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin78 Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 (edytowane) PB w mieście w korkach pali mi 12 - 13 w trasie wychodzi 8,8-9,3 (tak pokazuje komputer) więc lpg mi się opłaca. Nie wiem może ja nie umiem jeździć tym samochodem albo jak będzie ciepło to pojadę na serwis żeby posprawdzać wszystko. Póki co to nie zamierzam nic przestawiać w bagażniku (oprócz odcięcia mocowania pod koło zapasowe i dziurek w podłodze na przewody) , chciałbym żeby butla weszła bez przeróbek Tak jak Dino pisze sprawdz sonde i przepływkę. U mnie tez kiedys duzo paliła ale po naprawieniu typowych bolączek mojego silnika (przepływka,łańcuch ) spalanie spadło bardzo. Wczesniej robiłem 400-450 km po miescie na ~50L. Dobra Panowie. Gaz będę zakładał w przyszłym tyg i mam dylemat pomiędzy dwoma instlacjami Stag preimium + Hana Landirenzo Omegas Gazownikowi obojętne co mi założy. Potwierdził ze reduktor jest dobry wtryski tez maja ok parametry . Jedyne co dodał ze Hany są stosunkowo niedługo na rynku i nie wiadomo jak z wytrzymałoscią. W sumie to skłaniam się do LR bo sporo kolegów ma to zamontowane i śmigają bezawaryjnie ale... co do zamontowania wtryskiwaczy osobno to nie stawia problemów tylko zapowiedział ze musi znalesc punkty mocowania pod kazdy wtryskiwacz. Nie zgodził się żeby wtryskiwacze wisiały na przewodach. Wiec pytanko do osób ktore mają tak zamontowne o jakies wskazówki co by ułatwić sprawe. O co chodzi z zamontowanie wtryskiwaczy pionowo i czy jest to istone ?? O co chodzi z zamontowanie butli "do jazdy do przodu"? Na koniec ponawiam pytanie gdzie umiejscawiacie reduktor i komputer w silniku Q18DE zeby to było ładnie pochowane. Tak jak pisałem gazownik jest skory do współpracy wiec chciał bym to wykorzystać żeby LPG było dobrze i ładnie zamontowane. Edytowane 22 Stycznia 2011 przez Marcin78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miziera Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 O co chodzi z zamontowanie wtryskiwaczy pionowo i czy jest to istone ?? O co chodzi z zamontowanie butli "do jazdy do przodu"? Na koniec ponawiam pytanie gdzie umiejscawiacie reduktor i komputer w silniku Q18DE zeby to było ładnie pochowane. Tak jak pisałem gazownik jest skory do współpracy wiec chciał bym to wykorzystać żeby LPG było dobrze i ładnie zamontowane. Jeżeli chodzi o wtryski pionowo się mniej brudzą (tak wyczytałem, ale jak wszędzie zdania są podzielone-gdzie nie gdzie pisali, że dobre wtryski to mogą wisieć "do góry nogami" -jak nietoperki ) Co do butli w "kierunku do jazdy do przodu" -wielozawór powinien być od strony zderzaka, w butli masz ciecz więc w momencie przyspieszenia przy małej ilości gazu w butli -może ta ciecz odpłynąć i efektem będzie albo szarpnięcia albo przeskok na pb ( osobiście nie mam zdania na ten temat ale wydaje się to logiczne) U mnie sterownik schowali koło aku -może nie najszczęśliwiej ale go chociaż nie widać, reduktor do burty koło serwa-ale u mnie inny silnik... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 hany nie są tak krótko na rynku ...ja je mam z 15 tys ,,,,i temp przełączania na 28 st i słychać tylko pstryk i przepala gaz na ssaniu bez problemów ,,,,cenowo to może Landi być sporo droższe ,,,ja bym proponował zrobić tak ,.... dać 2 stopniowy reduktor z landu zamiast M3 i do tego hany i staga ... co do montażu hanek pojedynczo to jest problem bo nie mają typowego wyjścia na wężyk doprowadzający ale już chyba dorabiają odpowiednie przejściówki zawsze można uciąć kawałek plastiku i nałożyć węza i po sprawie .... pozatym nowa hanka kosztuje 98-115 zł i wymieniasz pojedynczo ... a wtryski z landi ???? warto pomyśleć o ew serwisowaniu ,,,tak jak w przypadku Brc kolega chciał zmienić reduktor --do 1.4 silnika 400 zł za taki marny reduktorek ...cena 2x magic ....i 2 flaszki .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin78 Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 Ok dzieki Tofu za odpowiedz. Wtrysiwacze Landi też podobno można wymieniać osobno. Pozatym "gazownik" nie powiedział nie do pojedyńczego montażu tylko zastrzegł że musi mieć dobre pkt mocowania dla wtrysków. Nie zamontuje ich tak żeby sobie wisiały/dyndały na wężykach. Z jednej strony go rozumie bo jak coś się stanie to on za to beknie.Co do temp przełączania to nie jestem łowcą kazdej setki paliwa poza tym nissan akurat łapie bardzo szybko temperature wiec nie powinien to byc jakis wielki problem. Na razie chyba zostaje LR. Co do ceny to różnica nie jest taka wielka(autko firmowe więc wrzucę w koszty wiec LR bedzie mnie kosztował troszkę ponad 2tys.) Gwarancja na LR tez spora bo 2 lata bez limitu na wszystkie podzespoły. Czyli z moimi przebiegami będzie z 70tys spokoju. Montaż juz w piątek wiec jak zamontuje to wstawie fotki do oceny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 (autko firmowe więc wrzucę w koszty wiec LR bedzie mnie kosztował troszkę ponad 2tys.) sprawdź to dokładnie bo nie chce mi się wierzyć w taką cenę LR, w tej cenie STAG-a na dobrych elementach ciężko zamontować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 Wiesz prawda taka że ceny podzespołów to jakieś 40-50 % ceny z pełnej usługi gazownika ,,... wiec trudno może ktoś woli mniejszą łyżeczką zarabiać ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 może i tak ale nie na LR jakoś mi to nie pasuje, zobacz na cenę wtrysków reduktora, jak by tak policzyć to wyjdzie, że jeszcze dopłacił klientowi do instalacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin78 Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 Spokojnie panowie. Cena instalacji jest normalna rynkowa. To ze autko jest firmowe powoduje to ze do kieszeni mi wróci VAT i dochodowy. Wiec z kieszeni "wyjdzie mi" około 2300. Dlatego pisałem ze nie ma wielkiej różnicy cenowej dla mnie pomiędzy Stagiem a LR. Stag + Hana wyszedł by mnie okolo 2000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 a to zmienia postać rzeczy no to zadowolenia z taniej jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 to już lepiej ... Landi wyższa półka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gangi Opublikowano 3 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2011 witam mam nissana primerę p11 2001r 2.0 140km, z instalacja brc sequent light, spala mi 13-14l gazu wydaje mi się ze trochę za dużo, może ktoś ma podobny zestaw, piszcie ile wam pali, jak mniej to będę musiał pogadać z moim gazownikiem pozdrawiam Ten sam silnik też sekwencja brc w mieście do 15 l ale w trasie poniżej 10 gazu przy włączonej klimie i dość szybkiej jeżdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.