BossNY Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 O jaki projekt Ci chodzi? właśnie o projekt Kaniowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewa_hb Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/84062-350z-projekt-kaniowy-oczekiwanie-na-wtek-w-dziale-projektw/?do=findComment&comment=862784 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IceManPL Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 Zaraz poprawie ten wynik dmuchne było tylko 0.4 bara + zimna opona tera spróbuje z 0.6 jeśli chodzi o AFR to na mapie ustawione jest 12.5 nie wiem czemu tak ubogo go podlewa Co masz na myśli pisząć że na mapie jest 12.5 ? Na to się nie patrzy ! Gdyby było tak że to co sobie wpiszesz w mapie to tak jest to strojenie trwało by 1 minutę Nie patrzysz co jest wpisane w mapie, tylko na faktyczny AFR i zwiększasz wartości w mapie aż AFR będzie poprawny. Popraw to koniecznie i nie jeździj tak. AFR ciut poniżej 12 ma być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 a EGT masz ok ? afr dla silnika turbo optymalnie jest 12,8 afr się dobiera tak zeby egt nie przekraczało 1000 s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IceManPL Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 a EGT masz ok ? afr dla silnika turbo optymalnie jest 12,8 afr się dobiera tak zeby egt nie przekraczało 1000 s Skąd wziąłeś te wartości !? Cały świat używa trochę innych: AFR poniżej 12 EGT 50-100' mniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AAS Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 Dziś trochę testowalem było ładowane powyżej 9 psi ale niestety pojawił sie problem z przyczepnascia bo zrywal nawet na 4 biegu ogólnie z kreski jest słabo bo rzeczywiście biegi sie krótkie robią musze trochę potrenować bo teraz to zupełnie inna charakterystyka testowalismy tez 370z z nitro strzal 75 km tez fajnie jeździ... Co do AFR to tez wydaje mi sie ze 12 to trochę za bogato ale 12.5 13 to dobre wartości niestety nie mam egt więc nic nie mogę powiedzieć ale ja mam przelo 3 cale więc silnik jest odciazony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 (edytowane) Skąd wziąłeś te wartości !? Cały świat używa trochę innych: AFR poniżej 12 EGT 50-100' mniej jak masz zabogaty afr to też jest bardzo szkodliwe dla silnika moc spada ,, wypłukujesz film olejowy ze ścianek cylindra , niedopalone paliwo wnika do oleju oczywiście temperatura spalin spada przy bogatym afr ale nie ma też co przesadzać raz mi sie zadarzyło stopić tłok z winy układu paliwowego 5s i tłok popłyną Edytowane 14 Października 2012 przez jarek1111 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IceManPL Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 AFR w turbo ma być 11-12 i to nie jest na tyle bogato żeby wypłukiwało film olejowy. Cały świat jeździ na takich afrach, polecam lekturę chociaż by racingforum.pl Spadek mocy między AFR 12 a 11 jest minimalny, więc tym zupełnie bym się nie sugerował, a ryzyko stuku znacznie spada. Seryjny 200sx jest mocno podlany ma afr 10.5-11 ! Tak fabryka ustawiła, więc chyba nie po to żeby wypłukiwało film olejowy ? AAS to co piszesz to w wolnossącym aucie obowiązuje, 12.5-13 to jest UBOGO dla doładowanego auta. No ale to Twój silnik, Twoje pieniądze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boberek91 Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 Mały OT, ale męczy mnie kwestia AFR. Co w przypadku gdy zmieniamy dolot (bez ingerencji w mapę)? Teoretycznie stosunek licznika (powietrza) ulega zmianie, co z ilością paliwa? Domyślam się, że komputer dobierze tak parametry, aby AFR nadal wynosiło odpowiednio zapisaną wartość. Dziękuję za wyjaśnienie tej kwestii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filon Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 (edytowane) Mały OT, ale męczy mnie kwestia AFR. Co w przypadku gdy zmieniamy dolot (bez ingerencji w mapę)? Teoretycznie stosunek licznika (powietrza) ulega zmianie, co z ilością paliwa? Domyślam się, że komputer dobierze tak parametry, aby AFR nadal wynosiło odpowiednio zapisaną wartość. Dziękuję za wyjaśnienie tej kwestii. W Zetce tylko częściowo skoryguje. Np przy zamontowaniu plenum spacera i mrev2 mieszanka będzie znacznie uboższa na niższych obrotach. Jak dla mnie zbyt uboga przy obrotach na których najczęściej jeżdżę Dlatego zdemontowałem plenuma i mam samo mrev2. W tym przypadku moc podobna ale AFR lepsze. Teraz planuje w przewód od czujnika temperatury powietrza w przepływomierzu wlutować mały oporniczek. Sterownik będzie myślał ze dostaje gęstsze powietrze i podleje benzynki. Chce ustawić aby od 5500 obrotów do odcięcia AFR było w przedziale 13,3 - 12,5 bo w tedy moc jest największa. Teraz mam tak samo jak seryjne Zetki czyli od 5500 obrotów do odcięcia w przedziale 13,7 - 13,3. Chodzi oczywiście o silnik non rev up, bo taki akurat mam AFR sprawdzam urządzeniem do diagnostyki o nazwie ELM327 w wersji 1.4b czyli ponoć najnowszym z wieloma poprawkami, a zarazem tanim http://kahn.bol.ucla.edu/dyno002s.jpg - to link przedstawiający jak się zmienia AFR z tymi dwoma modami dolotu co miałem. Edytowane 16 Października 2012 przez Filon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateus350Z Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 (edytowane) Mały mod optyczny (przepraszam za jakość zdjęć): Edytowane 16 Października 2012 przez Mateus350Z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 bardzo fajnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AAS Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 Dobra byłem w VTG i Grzesiek mi wszystko ogarnął teraz mam ustawione na 400km 500nm na kołach. I to jest względnie bezpieczny setup dmuchalismy 430km i tez wytrzymywal ale nie ma co przeginac AFR przy booscie ustawiony na 11-11.5 gra i buczy jezdzi naprawede fajnie jeszcze tylko zawias i zbierznosc i zacznę coś mierzyć na 1/4 mili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IceManPL Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 (edytowane) W Zetce tylko częściowo skoryguje. Np przy zamontowaniu plenum spacera i mrev2 mieszanka będzie znacznie uboższa na niższych obrotach. Jak dla mnie zbyt uboga przy obrotach na których najczęściej jeżdżę Dlatego zdemontowałem plenuma i mam samo mrev2. W tym przypadku moc podobna ale AFR lepsze. Pozwolę sobie nie zgodzić się z tym Na niskich obrotach działa sonda lambda więc zawsze masz 14.7. Jedynie w momentach kiedy zmieniasz prędkość obrotową silnika jest afr wynikający z mapy, jednak przy powolnych zmianach obrotów lub jazdy ze stałą prędkością sonda lamda koryguje wszystko i masz 14.7 - po to jest właśnie sonda. Na niskich obrotach nie deptasz gazu do dechy, więc zupełnie bym się nie martwił afrem na dole. 14.7 to nie jest jakaś magiczna bariera bezpiecznej pracy silnika, a wzięła się z ekologii. Auto bez problemu i uszczerbku na zdrowiu będzie jeździć na uboższej mieszance 15-16, paląc przy tym mniej, ale emitując ciut więcej szkodliwych związków. Oczywiście piszę tutaj o zakresie niskich obrotów i małych obciążeń. Więc śmiało montuj resztę zabawek A z tym opornikiem to już druciarstwem zalatuje Będzie ci zawsze podlewał, a na ssaniu to już może być w ogóle tragedia. Lepiej ecumastera używanego kup i drobne korekty na mapie paliwa się zrobi. Dobra byłem w VTG i Grzesiek mi wszystko ogarnął teraz mam ustawione na 400km 500nm na kołach. I to jest względnie bezpieczny setup dmuchalismy 430km i tez wytrzymywal ale nie ma co przeginac AFR przy booscie ustawiony na 11-11.5 gra i buczy jezdzi naprawede fajnie jeszcze tylko zawias i zbierznosc i zacznę coś mierzyć na 1/4 mili I co ? Jednak AFR 12.5-13 był za ubogi dla turbo ? 400kuni i 500 niuta to juz mile wartosci Czekamy na filmik z zegarów, przyspieszenie 100-200 Gratulacje w końcu fajnego 350z na forum Edytowane 16 Października 2012 przez IceManPL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 gratuluje wyniku , przy jakim doładowaniu uzyskałeś tą moc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filon Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 (edytowane) Pozwolę sobie nie zgodzić się z tym Na niskich obrotach działa sonda lambda więc zawsze masz 14.7. Jedynie w momentach kiedy zmieniasz prędkość obrotową silnika jest afr wynikający z mapy, jednak przy powolnych zmianach obrotów lub jazdy ze stałą prędkością sonda lamda koryguje wszystko i masz 14.7 - po to jest właśnie sonda. Na niskich obrotach nie deptasz gazu do dechy, więc zupełnie bym się nie martwił afrem na dole. 14.7 to nie jest jakaś magiczna bariera bezpiecznej pracy silnika, a wzięła się z ekologii. Auto bez problemu i uszczerbku na zdrowiu będzie jeździć na uboższej mieszance 15-16, paląc przy tym mniej, ale emitując ciut więcej szkodliwych związków. Oczywiście piszę tutaj o zakresie niskich obrotów i małych obciążeń. Więc śmiało montuj resztę zabawek A z tym opornikiem to już druciarstwem zalatuje Będzie ci zawsze podlewał, a na ssaniu to już może być w ogóle tragedia. Lepiej ecumastera używanego kup i drobne korekty na mapie paliwa się zrobi. Też się do końca nie zgodzę. Jazda po mieście polega na przyspieszaniu i hamowaniu. Zetka jest dosyć elastyczna i czasem się więcej daje gazu na niższych obrotach bez robienia redukcji. Szczerze mówiąc nie sprawdzałem AFR przy stałej prędkości. Wiem, że przy przyspieszaniu i to nie wcale z nogą w podłodze AFR potrafiło skakać do 15. Wolę w tym zakresie mieć niższe AFR, podobne do tego co fabryka ustawiła. Rezystorki testowałem w Mercedesie ML 350 CDI. Fakt, że to diesel. Tylko, że był jeszcze na gwarancji więc zmiana mapy nie wchodziła w grę. Chodziło o to by turbo szybciej ładowało i ze skrzyżowania można było szybciej zjechać. Poprawa odczuwalna, a zwłaszcza doszedł spory kop na wyższych obrotach. Czarnego dymku nawet nie puszcza. Zrobił już tak 30 tyś km i na razie wszystko OK. Stwierdziłem, że można by przetestować to w Zetce. Nie musi być nie wiadomo ile więcej podlana, tylko żeby trochę zejść z tym AFR na maksymalnych obrotach. Jak podleje w całym zakresie obrotów to gitarka. O ssanie raczej się nie martwię, nie powinno zaszkodzić przy małej zmianie. Przecież to nie motocykl crossowy z dwusuwowym silnikiem, w którym jak na ssaniu chwile za długo pochodzi to świeca pada Z resztą jak będzie coś nie tak to żaden problem wrócić do serii. Przetestować mi nie zaszkodzi. Plenuma już z powrotem raczej nie wrzucę, bo jest w Zetce u kolegi BossNY. Z resztą z mrev2 i plenumem na maksymalnych obrotach miałem może 1 koń więcej, ale teraz za to mam w szerszym zakresie poprawione osiągi silnika. W Ecumasterze można trochę skorygować mapę czy trzeba ją tworzyć od nowa? Chociaż wolał bym go nie kupować. Odkładam sałatę do skarpety i chcę znowu kupić wiosną ściga Suzuki GSX-R 1000. Te nowe modele bardzo mi przypadły do gustu Edytowane 16 Października 2012 przez Filon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IceManPL Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 Afr 15 to bardzo ok afr dla ekonomii i bym nie ruszał jeśli jest to do powiedzmy 3000rpm. Ecumasterem korygujesz mapę fabryczną, w dużym uproszczeniu tu gdzie za ubogo wstawiasz plusiki a tu gdzie za bogato minusiki Ja się "wyleczyłem" z niewygodnych sportowych motocykli i przesiadłem się na coś wygodniejszego, bardziej miejskiego. No ale nie róbmy OT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filon Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 (edytowane) Afr 15 to bardzo ok afr dla ekonomii i bym nie ruszał jeśli jest to do powiedzmy 3000rpm. Ecumasterem korygujesz mapę fabryczną, w dużym uproszczeniu tu gdzie za ubogo wstawiasz plusiki a tu gdzie za bogato minusiki Ja się "wyleczyłem" z niewygodnych sportowych motocykli i przesiadłem się na coś wygodniejszego, bardziej miejskiego. No ale nie róbmy OT. Teraz jak nie mam plenuma to przy 3000 obrotów mam AFR 14,5. Bardziej mi chodzi żeby na wysokich obrotach troszkę podlać. Powinno dać kilka kucy. Teraz patrzę, że Ecu master 3 jest dosyć tani. Nowy kosztuje 600 zł. Jak można plusikami korygować mapę to super. Duży problem jest go zamontować? Lubie sam grzebać przy aucie. Czy muszę jechać do jakiegoś speca? Edytowane 16 Października 2012 przez Filon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AAS Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 (edytowane) gratuluje wyniku , przy jakim doładowaniu uzyskałeś tą moc Na mniej niż 0.5 bara dokładnie to 0,4 bara sprezyny w WG + 20% podbicia na BC pomiar przy wyższym booscie dał 437 i 550 niuta ale sie bałem tak to zostawić ogólnie masakra już na wyzszych obrotach walił marchewy dla silnika serii to chyba trochę za dużo więc zostałem przy setupie 400/500 Edytowane 16 Października 2012 przez AAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filon Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 Na mniej niż 0.5 bara dokładnie to 0,4 bara sprezyny w WG + 20% podbicia na BC pomiar przy wyższym booscie dał 437 i 550 niuta ale sie bałem tak to zostawić ogólnie masakra już na wyzszych obrotach walił marchewy dla silnika serii to chyba trochę za dużo więc zostałem przy setupie 400/500 Jak na 0,4 bara to ładny wynik. Od jakich obrotów masz to ciśnienie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IceManPL Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 Teraz patrzę, że Ecu master 3 jest dosyć tani. Nowy kosztuje 600 zł. Jak można plusikami korygować mapę to super. Duży problem jest go zamontować? Lubie sam grzebać przy aucie. Czy muszę jechać do jakiegoś speca? Myślę że ecumaster 2 używany wystarczy, a to w ogóle śmieszny wydatek. Najlepiej ściągnij sobie instrukcję do niego i zobaczysz mniej więcej jak to wygląda i na jakiej zasadzie działa. Nie wiem jak w 350z , ale w 200sx podłączenie jest banalne. Coobcio niech się wypowie, ale myslę że jest podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 a czy nie jest tak że ujmniesz czy dodasz detem ecu samochodu sam sobie skoryguje po lamdzie jeżeli na mapie lamdy jest napisane 14,7 to ecu zawsze będzie dążyć do tej wartości chyba że jest możliwość wyłączenia tej korecji ale to trzeba znać fabryczne ecu w oplach wystarczylo zewżeć wolny pin 20 do masy i lamda niby była ale nie korygowala druga sprawa det nie obsługuje narazie zaplonu 350z det 3 jest owiele lepszy niż det2 ma lepszą rozdzielczość map ma pamięć flesz i może pracować jako SA coobcio stroi to na det 2 tyle że zastosowal 2 takowe ,ale jako to podpioł to może już on sam nam coś podpowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IceManPL Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 Zaplonu Filon ruszać nie chce chyba ? To że lambda skoryguje to wiadomo, ale nie skoryguje przy całkowicie otwartej przepustnicy i na wysokich obrotach, a tam głownie Filon chce mieszać z afrem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 no ok zapłonu nie będzie ruszać, a czy det nie potrzebuje sygnału z czujnika polożenia walu do poprawnego dzałania ? macie może dane przy jakiej tem silnika sonda zaczyna być brana pod uwage, przy jakim tps i prm już nie koryguje takie innfo jest bardzo pomocne w strojeniu za pomocą deta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filon Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 (edytowane) Zaplonu Filon ruszać nie chce chyba ? To że lambda skoryguje to wiadomo, ale nie skoryguje przy całkowicie otwartej przepustnicy i na wysokich obrotach, a tam głownie Filon chce mieszać z afrem. Jest sens ruszać zapłon? Z tego co widziałem to mapy do Zetki dają ok 10 koni. Głownie mi chodzi aby zrobić dobry AFR. Sam już nie wiem co mam robić. Chce mieć coraz więcej mocy Sam już nie wiem czy zrobić tą przeróbkę, zostawić Zetkę w spokoju i dokupić drugie auto do latania w plener Ewentualnie inwestować w kompresor i nie kupować GSX-R 1000. Czy może ją sprzedać i kupić Lance EVO X lub IX (tu jest moc i nadaje sie w plener). Chodzi mi pogłowie jeszcze 200sx zrobiony na 350 - 400 kucy i drugie auto na co dzień. Chodzi tylko o to by mieć coś co daje adrenalinę Czekam w sumie na okazję która mnie ukierunkuje, bo nie lubię przepłacać Ecu Master mnie zastanawia, bo to nie jest drogie a coś zawsze można pokombinować no ok zapłonu nie będzie ruszać, a czy det nie potrzebuje sygnału z czujnika polożenia walu do poprawnego dzałania ? macie może dane przy jakiej tem silnika sonda zaczyna być brana pod uwage, przy jakim tps i prm już nie koryguje takie innfo jest bardzo pomocne w strojeniu za pomocą deta Zaczyna się robić komplikacja którą chciałem ominąć. Zależy mi na trwałości silnika. Ze strojeniem kompa nie miałem do czynienia. Regulowałem tylko gaźniki z dobieraniem dysz i ustawianiem iglic w motocyklach crossowych, silnikach zaburtowych do motorówek. No i na tym się znam Edytowane 17 Października 2012 przez Filon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.