Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Modzenie autek


devi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Benzyną tak czuć bo pewnie jak zaczyna ładować to jest AFR ze 30

Kolega pomylił chyba coś, im AFR większy tym ubożej ;)

Jak śmierdzi benzyną tzn że jest bogato czyli mały AFR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega pomylił chyba coś, im AFR większy tym ubożej ;)

Jak śmierdzi benzyną tzn że jest bogato czyli mały AFR.

Mylisz się, im wyższy AFR tym bogatsza mieszanka.

Edytowane przez AndyOne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz się, im wyższy AFR tym bogatsza mieszanka.

 

Z tego co ja wiem to tym niższy AFR tym mieszanka bogatsza. AFR - czyli ile jednostek powietrza na jednostkę paliwa.

 

Teoretycznie, najlepsze osiągi są przy AFR 12.5-13.3 dla silników wolnossących oraz 10.8-12.3 dla silników turbo/kompresor. Czyli jak ASS ma 12-14 to trochę za ubogo do turbo. Dziwne, że w tym przypadku śmierdzi paliwem. Raczej szukał bym innej przyczyny albo coś nie tak jest z sondami.

Edytowane przez Filon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No 12 - 14 miał jak stał na jałowym niestety później sondy wypadły z kolektorów bo to było miejsce sąd oemowych dopiero po wstawieniu wydechu będe mógł podłączyć wideband i to zbadać bo normalnie nie da się jeździć tak wali Muszę sprawdzić czy marchewy z tyłu nie mam :turned:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz się, im wyższy AFR tym bogatsza mieszanka.

A jednak ... się nie mylę ;)

 

No 12 - 14 miał jak stał na jałowym niestety później sondy wypadły z kolektorów bo to było miejsce sąd oemowych dopiero po wstawieniu wydechu będe mógł podłączyć wideband i to zbadać bo normalnie nie da się jeździć tak wali Muszę sprawdzić czy marchewy z tyłu nie mam :turned:

Jeśli AFR miałeś 12-14 to nie powinno śmierdzieć paliwem, to są normalne wartości AFRu, że tak powiem bezzapachowe ;)

Na doładowaniu AFR powinieneś mieć 11-12. Bez sprawdzenia AFRu podczas jazdy to wróżenie z fusów ;) Wizualnie jeśli jest mocno za bogato podczas jazdy to powinien być widoczny ciemny dymek z rury przy przyspieszaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli dałeś wtryski 550ccm a czasy wtrysku sż takie same to zalewa ci silnik w cholere

trzeba zrobić strojenie i już

optymalna mieszanka w wolnosssaku dla ekonomi dla bęzyny 14,7 dla lpg to 15,7

optymalna mieszanka dla silnika turbo 12,8 ale to jest zależne od egt czyli tem spalin

jeże;i temp przekracza 1000st c to dolewa sie paliwa żeby schładzać komore ale wtedy mocy jest mniej

czasem afr może być nawet 10,xxx poniżej 9 afr mieszanka staje sie nie palna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli dałeś wtryski 550ccm a czasy wtrysku sż takie same to zalewa ci silnik w cholere

trzeba zrobić strojenie i już

optymalna mieszanka w wolnosssaku dla ekonomi dla bęzyny 14,7 dla lpg to 15,7

optymalna mieszanka dla silnika turbo 12,8 ale to jest zależne od egt czyli tem spalin

jeże;i temp przekracza 1000st c to dolewa sie paliwa żeby schładzać komore ale wtedy mocy jest mniej

czasem afr może być nawet 10,xxx poniżej 9 afr mieszanka staje sie nie palna

 

AFR 14,7 w wolnossącym to optymalna ilość powietrza do jednostki paliwa aby nastąpiło całkowite spalenie paliwa. Nie jest zbyt zdrowe dla silnika. Granica wytrzymałości. Powyżej tej wartości trzeba się liczyć ze stukowym spalaniem. Temperaturę można obniżyć też po przez zmianę świec na chłodniejsze.

 

Moja Zeta po modach miedzy 2500 - 3000 obrotów ma AFR 14,5. Trochę mnie to martwi więc za nim to zmienię nie cisnę dużo gazu w tym zakresie. Za to jest ekonomicznie :D Powyżej 3000 obrotów AFR schodzi mi na 13,5.

Edytowane przez Filon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14,7 to optymalna mieszanka dla ekologii - taki kompromis między mocą, spalaniem i emisją szkodliwych substancji.

Dla ekonomi jest to coś koło 15,5 i przy niskich obciążeniach silnika całkowicie bezpieczne.

 

12,8 w turbo ? Pierwszy słyszę o tak ubogiej mieszance pod obciążeniem, tak samo jak o egt 1000'C które jest zdecydowanie za wysokie. Zwykle wszyscy starają się trzymać EGT poniżej 900'C.

Jarek jesteś pewien że twoja calibra na takim afrze jeździ ??

 

Filon twój AFR jest w zupełności ok, chociaż przy dużym obciążeniu, na wysokich obrotach przydało by się aby ten AFR był w zakresie 12.5-13.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie obnizylem o -10 fuel na mapie i od razu wysralo mi błąd na komputerze za to teraz nie śmierdzi paliwem i obroty na jalowym troche spadły :) muszę sprawdzić co to za błąd bo na haltechu pokazuje ze błędu nie ma a Check Engine sie świeci niestety bez podłączonego widebanda i odczytow afr jestem ślepy jak dziecko we mgle muszę czekac na wydech

 

Właśnie obnizylem o -10 fuel na mapie i od razu wysralo mi błąd na komputerze za to teraz nie śmierdzi paliwem i obroty na jalowym troche spadły :) muszę sprawdzić co to za błąd bo na haltechu pokazuje ze błędu nie ma a Check Engine sie świeci niestety bez podłączonego widebanda i odczytow afr jestem ślepy jak dziecko we mgle muszę czekac na wydech

 

A i jeszcze jedna rzecz sie zadziała jak wciskam gaz to mam ze 2 sekundy opóźnienia zanim obroty sie podbija najpierw jest lekki spadek i dopiero po 2 sekundach sie wkreca dziwne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę zakładać nowego tematu a więc...

 

Może ktoś wie gdzie mogę dostać taki bajer na nie fabryczne radio?

 

7353c5a7fa8af3c2med.jpg

 

 

 

 

Z góry dziękuję za odpowiedź,

Mateusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Relacja z finalnego podejścia do tematu "zimny dolot na stożki"

Zgodnie z planem zakupiłem orurowanie.Wydawało mi się że rura o średnicy 70mm będzie ok,ale porównując w sklepie z 50-tką coś mnie tknęło żeby przeprowadzić układ bazując na węższej.I Bogu dzięki-po zdjęciu zderzaka wyszło że 70-tka by nie wlazła.

Zatem skoro alu z klimatyzacji się nie sprawdziło,to z pomocą pospieszył dział hydrauliczny Leroy-Merlin.

Największą niewiadomą było czy znajdę przejściówkę z 100 na 50-na szczęście są takie lejki-reszta poszukiwań poszła już gładko.

Nie jest to carbonowy kit,i widać pochodzenie,ale póki co nikt tego nie robi wogóle,o carbonie nie wspominając,więc w porównaniu z tym co było z rurą aluminiową,twierdzę że to rozwiązanie w pełni mnie satysfakcjonuje.

Rury były szare,standartowo primer i mat black w sprayu.

 

img1473w.th.jpg

 

img1474x.th.jpg

 

Wielką zaletą tego rozwiązania jest elastyczność w dobieraniu długości i kątów zagięć.Wystarczy spojrzeć na zdjęcia i łatwo można sobie wyobrazić jak łatwo było dopasować.Kolanka można dowolnie zagłębiać jedno w drugie,zwężać,rozsuwać,skręcać...

 

img1479hv.th.jpg

 

img1480h.th.jpg

 

Przykładowo:zbyt wysoko postawiona końcówka nawiewu...

 

img1481g.th.jpg

 

...więc wystarczyło przekręcić dolne kolanko lekko w bok i jest ok.

 

img1482g.th.jpg

 

Okazało się że reduktor (założony przy łapaczu) jest możliwy do wykorzystania jako końcówka nawiewu,bardzo przybliżająca go do stożka.Niestety nie miałem 4 sztuk,tylko dwie,ale mogę to w każdej chwili dokupić i założyć już bez ściągania zderzaka.Na razie więc zostają wąskie nawiewy z 50-tki,bo dają skoncentrowany strumień powietrza,ale będę jeszcze eksperymentował.W każdym bądź razie wyglądało to profi.

 

img1483yw.th.jpg

 

img1484w.th.jpg

 

Symetrycznie poszło z drugiej strony.

 

img1486j.th.jpg

 

(Warto zwrócić uwagę ze pod lampą jest metalowy wspornik zderzaka -on tak rysuje zagięcie kolanka.

Teraz opiera się on na plastiku rury,więc i zderzak jest sztywniejszy.)

Nawiew od strony kierowcy gotowy.

 

img1487ve.th.jpg

 

I widok całości.

 

img1488qa.th.jpg

 

Mechanizmy spryskiwaczy przypadają tuż koło kolanek,wszystko się mieści koło siebie i po założeniu zderzaka przez kratkę wlotu niewiele widać tego systemu.Jutro zrobię zdjęcia i wstawię.

Finis coronat opus -koniec wieńczy dzieło, panta rei -wszystko płynie (tutaj akurat powietrze rurkami kanalizacyjnymi :whistle: ) tak jak planowałem by płynęło....

Amen.

:devil:

What the F**k is that???? Stary czyś ty oszalał??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam mam u siebie CAI, może nie w takiej wersji (bo dedykowany), ale nie wygląda o niebo lepiej.

Chyba przy tego typu rozwiązaniach nie liczy się aż tak bardzo wygląd, lecz efektywność.

Jeśli udało się obniżyć temp. w dolocie, to dlaczego nie skłaniać ku takim rozwiązaniom?

Przecież i tak zderzak zakrywa całość. :)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

+1 for boberek ;) jeśli działa a i tak tego nie widać, to.... why not?

Takie modyfikacje to kompletny brak szacunku do swojego auta... niedługo ktoś wystruga spojler z deski... pomaluje sprayem i tez będzie działał... niby... K&N produkuje CAI do 350z, ale tam od początku widać kierunkowanie strumienia w chwycie powietrza i jedynie jedno kolanko które wymuszone jest konstrukcyjnie...tutaj są 4 w różnych płaszczyznach.... NIE PRZEKONACIE MNIE MOI DRODZY B)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K&N też obiecuje przyrosty mocy, a często się zdarza, że po zamontowaniu ich dolotów spada albo po prostu nie wzrasta (a tym bardziej o tyle, ile deklaruje producent). :)

Edytowane przez boberek91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIE PRZEKONACIE MNIE MOI DRODZY B)

Nie będziemy próbować, od tego każdy ma swój rozum, żeby każdy miał swoje zdanie ;)

 

montujmy zatem "kibel rurę" która daje przyrost mocy w granicach błędu pomiaru...

myślę, że takie ironie nie są tu nikomu do niczego potrzebne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...