Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana oleju -wycena kosztów.


Gość damiano1718
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

o plukance nie myslalem w ogole, wiec moze warto pomyslec. a silnik zdrowy! naprawde, wyciekow brak, pobierania oleju brak wiec moze warto:) wiem wlasnie ze w Polsce jest pelno podrobek, nawet myslalem czy nie poprosic znajomego, ktory jezdzi do D zeby mi przywiozl stamtad. a co do lepkosci to 5w30 to nie do kazdego, z tego co pamietam to chyba niskopopiolowy i nie kazdy silnik powinien go miec;/ teoretycznie chyba zalecany do 2.2 to 10w40 ale niektorzy na forum jezdza na syntetyku i jest ok

 

10 przykazań Diesla

 

Przykazanie 4

4) pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka, niźli w dieslu twoim malutka usterka.

Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie, bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie.

 

To przykazanie wyryj na pamięć stary i młody, który z traktorem stanąłeś w zawody. Choć traktor konstrukcją nazbyt udaną która do czasu może być świechtaną, to pamiętaj kolego że traktor będzie twym przyjacielem , gdy będziesz o niego dbał więcej wiele ...

Kochaj zatem TDI`ka, TDCI`ka, JTD`eka,TD`eka, DCI`ka i inne wynalazki, które klekoczą, pan Rudolf miał wszakże myśl złotą, że wyprodukował mostrum, które zbudowane z aluminium i stali, wszystko co wlejesz zacnie przepali, lecz dbaj i chuchaj, smaruj i doglądaj……..

Powiesz wtedy że diesla nigdy nie zdradzisz, prędzej się od panny swojej wyprowadzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Panie, era Dużych Fiatów czy Polonezów już się skończyła. Obecnie silnik olejem mineralnym powinien być zalany zaraz po wyprodukowaniu, na dotarcie, a potem syntetyk do końca jego żywota. Półsyntetyk zalewa ktoś, komu silnik bierze trochę oleju lub ma mało zasobny portfel. Zalanie silnika olejem mineralnym jest dla tych, co już totalnie żałują kasy na olej lub mają zużycie na poziomie 1l / 1000km.

 

Wytłumacz, jaki wg Ciebie jest sens schodzenia w dół z olejem po przekroczeniu jakiegoś tam przebiegu?

 

No i własnie odpowiedziałeś sam sobie na moje pytanie. Napisałem że przy coraz większych przebiegach(czyli większym zużyciu silnika) następuje np branie przez silnik oleju. I wtedy juz pełnego syntetyka nie można zalać bo bardziej zaszkodzimy.

A jak już mamy 600 tys i żre nam po litrze oleju na 1000km, to wiadomo że mineral bo silnik jest i tak na dojechaniu i żaden olej mu nie pomoże. Ale jesli bedziesz miał i milion km ale zdrowy silnik bez wycieków to oczywiście,jak najbardziej pełny syntetyk.

Piona! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie każdy silnik przy wysokich przebiegach bierze olej. Zużycie oleju jest tylko w przypadku zajeżdżenia silnika - najczęściej po przegrzaniu i uszkodzeniu pierścieni.

 

Obecnie mam 240tys. km na liczniku (a realnie podejrzewam, że sporo więcej), między zmianami brak dolewek, olej wymieniany co 10tys. km. 5W30.

 

Na tym forum jest niejeden, co ma sporo więcej na liczniku, a z racji braku konsumpcji oleju przez silnik leje mu syntetyk :)

 

Gdyby mi auto brało 1l na 1000km to bym się go od razu pozbył, lecz gdybym musiał nim jeździć - to do silnika trafiał by najtańszy mineralny z beczki. 5l dobrego syntetyka to koszt 140zł, gdybym musiał jeszcze kupować dodatkowe 2 bańki na dolewki to by było ponad 4 stówki na sam olej :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Zalewam Shell Helix Ultra 5W40 - dobrze płucze silnik z osadów. Spalanie oleju 1l/10.000km - wiec norma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie "zmińolej.pl", branie oleju występuje przeważnie po przegrzaniu silniku przez katowanie go. Wtedy pierścienie mówią "papa". Ewentualnie uszczelniacze.

 

Syntetyków na rynku jest sporo, kosztują około 150, do 200zł za 5l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś miesiąc temu, czyli około 1000 km temu wymieniłem olej na 5w50 mobil1, czyli wg tego co na kartce było po około 10.000 km, na liczniku jest 128 tyś km, przebieg raczej pewny, bo auto kupowane od teściów ;) najlepsze było to że teść mówił, że jest mineralnym zalany i z takim przekonaniem żyłem do czasu zajrzenia pod maskę, tam na kartecze wszystko napisane, czyli jw. 5w50 mobil przebieg 117 tyś km, miałem niezłą rozkminkę ale zaryzykowałem i zalałem to co teoretycznie było. Do tej pory nie zauważyłem ubytków, silnik chodzi rewelacyjnie, dużo ciszej się zrobiło po zmianie, na obecnych mrozach po całej nocy smaruje moment po uruchomieniu, przynajmniej wg. diody, która zapala się dosłownie na ułamek sekundy, a przed zmianą świeciła jakiś czas. I mam takie pytanie, czy mobil1 5w50 jest ok?

za ewentualne błędy przy składzie i ortografii z góry przepraszam ale wypity jestem z deka ;)

Edytowane przez ksz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

szukałem szukałem ale znaleźć nie moge ! Primera P10 2.0D ! Przebieg 280k ,prawdopodbnie 380k po całości tak wygląda ! Nie ma problemów silnik wszystko ok ! Czym zalać obecnie jest Castrol 15W40 !?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ma problemów to nic nie zmieniaj,

 

wiesz jednak olej sie zmienia ,,,

przy takim przebiegu i jeszcze nie wiadomo ile śmigał na mineralnym ..wiec też daj mineralny tak dla bezpieczeństwa ,,Valvolina quaker ... dobre oleje ,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz jednak olej sie zmienia ,,,

przy takim przebiegu i jeszcze nie wiadomo ile śmigał na mineralnym ..wiec też daj mineralny tak dla bezpieczeństwa ,,Valvolina quaker ... dobre oleje ,,

olej się zmienia, ale jak pisze, ze nie ma problemów to niech lepiej nic nie zmienia i leje to co do tej pory lał

 

Czym zalać obecnie jest Castrol 15W40 !?

To też jest dobry olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie mineralny chyba będzie najlepszy do 22latka :D a Motul ? polecany jest do japońskich aut wszedzie !

no może jest mały problem z opalanie ,długo "zbiera" olej ,a wszystkie inne opcje są wykluczone ! na tym oleju mam przejechane jakies 10tys już !

Edytowane przez HaKeN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już masz 10 kkm na nim to czas na zmianę (wymianę) a jakim zalejesz to wybór należy do ciebie ;)

temat wielokrotnie poruszany na forum (opcja szukaj) jednoznacznej odpowiedzi nie znajdziesz że najlepszy jest olej X i tylko jego trzeba lać ;)

Najważniejsze w tym wszystkim jest jednak to, żebyś pamiętał o wymianie oleju (mineralny max 10 kkm) + wymieniał filtr oleju (dobrej jakości np. MAN, Blue Print .....)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiste rzeczy , właśnie dlatego zadałem pytanie jaki olej bo czas zmienić ! Szukałem szukałem i nic konkretnego :D

Edytowane przez HaKeN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe... tak jak pisałem, konkretnej odpowiedzi nie znajdziesz ;) przeczytasz opinie różne o rożnych olejach......... decyzję, musisz podjąć sam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Castrol podobno czytam na różnych forach i słyszę ,że podupadł . Więc tak myślę nad Mobil . Motul , Valvoline !? i zostanę chyba przy 15W40 bo jak zmienię na półsyntetyk to kto wie ,może ktoś jeździ starym dieslem to mi podpowie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podupadł jak? ;) ......

Ja leje teraz Castrola 5W40, wcześniej miałem Mobila 5W50 i nie widziałem różnicy...

nie zmieniaj oleju z minerału na pół syntetyk......

Widzę, że zdecydowałeś się już na zmianę (zaspokoisz swoje oczekiwania) ;) to zalej to co Tofu polecał - Valvoline i skaczą się Twoje rozterki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Castrol podobno czytam na różnych forach i słyszę ,że podupadł . Więc tak myślę nad Mobil . Motul , Valvoline !? i zostanę chyba przy 15W40 bo jak zmienię na półsyntetyk to kto wie ,może ktoś jeździ starym dieslem to mi podpowie :D

To tylko kwestia pewnego dostawcy. Bo i można kupić chrzczony Lotos i też mówić że tandeta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no Castrol kiedyś był olejem wybijajacym się a teraz jest taki sam jaki inne nie wyróżnia się stoi w miejscu ! Total Quartz 5000 DIESEL 15W40 taki znalazłem ! Valvoline nie robi już do zwykłych dieslów tylko do turbo i nie ma "quaker" :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no Castrol kiedyś był olejem wybijajacym się a teraz jest taki sam jaki inne nie wyróżnia się stoi w miejscu ! Total Quartz 5000 DIESEL 15W40 taki znalazłem ! Valvoline nie robi już do zwykłych dieslów tylko do turbo i nie ma "quaker" :(

To zalej Mobila ;)

 

Jest quaker ale tylko w indywidualnym imporcie. A kupowany tutaj to dopiero może być szmelc.

dlatego w przypadku kolegi nie ma co kombinować, tylko zalać tym co miał do tej pory, ewentualnie innym olejem, który jest ogólnie dostępny i z pewnego źródła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...