Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 No gośc wiesz,bez paragonu mi daje i po zniżce za stałego. Ja u niego kupuje praktycznie wszystko, Płyn hamulcowy mi daje za 8 zł 450 ml Albo czujnik ciśnienia wariuje,albo w zegarach masz przebicie i mryga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 Pierwszy moment myślałem że mi żarówka się w kontrolce przepaliła ale później się zapalała. Może później wyciągnę licznik i zobaczę może ta nie styka chociaż to mało prawdopodobne Pewnie coś z tym czujnikiem .On jest koło filtr i można go sprawdź bez demontażu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 (edytowane) Wiesz co, nie wiem. Nigdy nie miałem do czynienia ale prawdopodobnie to ten dwu-żyłowy kabelek co jest pod filtrem na 2 piny Edytowane 9 Czerwca 2013 przez Mateusz_P11_144 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 Mała rozpiska co jest dobre dla silnika, a co dla środowiska: http://motoroils.pl/docs/Klasy_ACEA_i_Produkty.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukasss607 Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 Kwestia tego jakie autko, nowe czy stare. Skoro 1998 to pełnie mineralny lub półsyntetyk - jak się mylę niech mnie ktoś poprawi. Ja jestem zwolennikiem syntetyków Mobil1 - fakt syntetyki są droższe, ale coś za coś. Szeroki wybór tutaj http://www.iparts.pl/dodatkowa-oferta/oleje-i-plyny,oleje-mobil-1,syntetyczne,65-21-34.html, chyba że wolisz droższe sklepy stacjonarne:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 Kwestia tego jakie autko, nowe czy stare. Skoro 1998 to pełnie mineralny lub półsyntetyk A co to za różnica czy stare czy nowe?? Nie chce pisać 100-tny raz tego samego bo było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 23 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2013 A co to za różnica czy stare czy nowe?? Nie chce pisać 100-tny raz tego samego bo było. Popieram - jeśli nie bierze oleju to lać syntetyk jak najdłużej. A jak bierze olej to wyremontować silnik, a nie zalepiać smołą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 23 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2013 półsyntetyk lub minerał, tańszy niż remont. Albo sprzedać samochodzik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bond007 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2013 (edytowane) Witam wszystkich. Naczytałem się o olejach i pomieszane mam wszystko teraz konkretnie. Primerkę mam 2 lata, do tej pory 2 x zalałem Shellem, i 2 x Valvoline oczywiście 10W40. Autko pobiera mi od wymiany do wymiany ok 2 litry oleju, niezależnie od marki jaką zalewałem. Pozatym na zimnym silniku po uruchomieniu trochę klekocze. Także po krótkim postoju na ciepłym z początku trochę jakoś dziwnie ciapie. Znalazłem pewien wątek, w którym autor miał podobny przypadek, z tym że śmigał już na mineralnym i przeszedł na syntetyk i o niebo lepiej, tzn przestał brać olej, lepsza kultura przcy, itp. Co sądzicie o takim pomyśle? Edytowane 7 Sierpnia 2013 przez Bond007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Klekocze - czyżby "zaklejone" popychacze hydrauliczne? Na Twoim mijescu zrobiłbym płukankę i dopiero zmieniał olej. Bo jak się nagromadziło nagarów i syfów w silniku, kanałach olejowych to sama zmiana może nie pomóc. Płukanka do wyboru Liqui Moly, Motul, Millers, zazwyczaj nazwa typu Engine Flush. Koszt 20-30zł a pomaga. Potem coś w stylu 5W40, tak? Tylko prawdziwy syntetyk to nie będzie kosztował stówki, a przynajmniej 150:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bond007 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Być może, że zaklejone niewiem ile autko faktycznie ma przelotu i kto co wlewał do silnika, na blacie ma 160k. A co polecasz żeby wlać do środka po tej płukance? Jakaś konkretna marka? Myślałem żeby pozostać przy Valvo ,ale sam już niewiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Jak chcesz Valvo to mozna brać SynPower 5W40 (sprawdzony w dwóch autach w rodzinie i nie taki drogi). Ew lepiej, ale mniej popularnie i drożej np Millers Trident 5W40. Oleje Liqui Moly też mają dobrą opinie ale osobiście nie testowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bond007 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Ok, dzięki za informację. Do wymiany parę kilometrów więc będe działał. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masakra Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Kolego bond z tym klekotaniem to przysłuchaj sie czy to nie rozrząd bo właśnie w autkach po lifcie padały rozrządy ok 160 tys ja sam leje valvoline 10w40 i jak ostro deptam to z 1,5L na 10 tys łyknie ale na spokojnie to nic nie ubywa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2013 (edytowane) Klekot jest również i może być związany z gęstym olejem lub starym lub mało w misce. Klekotanie występuje najczęściej na pierwszej krzywce wałka rozrządu /po lewo silnika/ gdzie smarowanie dociera najpóźniej. Edytowane 9 Sierpnia 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bond007 Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2013 (edytowane) No tak na słuch to ciężko stwierdzić, czy to rozrząd czy coś innego. A najbardziej niepokoi mnie jak np. jadę sobie, silnik jest rozgrzany i zatrzymam się na powiedzmy ok 15 minut czy pół godziny i później ruszam. I wtedy jak odpalę jest cisza, ale jak zaczynam przyspieszać, silnik dostaje obciążenie, to wtedy występuje takie jakby ciapanie, jakby tłumnik miał gdzieś dziurę. Jak odpuszczę gaz jest ok, jak wcisnę to znowu. Ustępuje to ciapanie tak może po przejechaniu około pół kilometra i jest naprawdę głośne. Z tym, że jest to wydaje mi się taki dźwięk bardziej metaliczny. Zaobserwowałem również pod dużym obciążeniem na wolnych obrotach np. z klimatyzacją silnik pracuje jak diesel głośno, nawet jak jak szybę podnoszę i jest większe obciążenie tak się też dzieje. Aha, olej regularnie co 10k i teraz Valvoline 10W40. Widzę, że chyba zaskoczyłem swoim problemem, bo cisza się zrobiła... Edytowane 9 Sierpnia 2013 przez Bond007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Przygotowania do weekendu, weekend oraz trwające urlopy jeszcze robią swoje, więc i mało odwiedzin na forach. Ja na Twoim miejscu zaopatrzyłbym się w aptece w słuchawki lekarskie /za parę groszy/ i dokładnie sam stwierdził które miejsce-strona silnika jest najgłośniejsze. Pod obciążeniem /wyższe obtoty/ jak i bez /na niskich/. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Bond007, możesz mieć łożysko kompresora klimy/alternatora do roboty. No ale to wszystko po kolei, jak podejrzewasz, że olej może mieć wpływ to zmień i słuchaj, z osprzętem też nie jest trudno bo możesz pasek zdjąć i też osłuchać czy się coś nie zmieniło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2013 U mnie na zimnym klekotał jak traktor. Okazało się że pasek od pompy wspomagania trochę się wyciągnął. Napiąłem go i jest cisza :-) no ale trochę inne objawy były niż u kolegi - u mnie tylko na zimnym i tylko na wolnych. Z czasem objaw się nasilał, aż doszedłem co to i teraz jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bond007 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2013 No właśnie, przyczyn może być sporo. Tak na mój słuch, to na zimnym klekocze bardziej z lewej strony czyli jakby od rozrządu, i tak jak pisałem tylko przy przyspieszaniu bądź gwałtownym dodaniu gazu na luzie. Jak go odpalę to jest w miarę cicho, tylko jak dostaje obciążenie to hałasuje. Jak się tak już trochę rozpędzę do 80- 90 km/h to jest już cisza, i później moge sobie przyspieszać czy gazować i jest ok. Tak jakby olej bardzo wolno gdzieś docierał, może właśnie do popychaczy.... no tak sobie już kombinuję.... Może jakiś kanalik gdzieś jest zalepiony... Płukanka już kupiona, na dniach zakupię olej i zobaczę co się będzie działo po wymianie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Wcześniej pisałem o moich problemach w p11 z czujnikiem ciśnienia oleju. Problem rozwiązałem. Najpierw rozebrałem licznik i sprawdziłem żarówkę od kontrolki oleju,była ok. Wiadomo trzeba zacząć od tych prostych rzeczy. To kupiłem ten czujnik koszt nie wielki bo 20zł.Najpierw ściągnąłem kabelek od czujnika i podłączyłem do tego nowego czujnika,jest tam jeden kabelek. Podłączyłem kabelek i do masy czujnik i przy włączonym zapłonie normalnie się zapala Wykręciłem stary jest tam klucz 24.Trochę ciężko szło wykręcić ale lewo-prawo i odrdzewiacz i udało się. Włącza się teraz normalnie po zapaleniu silnika kilka sekund i gaśnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bond007 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Kurcze, jest gorzej niż myślałem!! Patrzę przed chwilą na bagnet, a tam poniżej minimum!! Czyli podsumowując "wziął" ok 2,2 litra oleju na 10k km!!! Panowie, powiedzcie, czy jest sens zalewac go syntetykiem??? Przecież przy takich poborach, to łyknie mi ze 3 litry... Sam już niewiem co zrobic.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Nic nie stoi na przeszkodzie aby raz spróbować. Najpierw płukanka, potem olej 5/30. Jak nie pomoże to remoncik. Z drugiej strony, a nóż pomoże - może, zalepione i zapieczone pierścienie nagarem. Syntetyk powinien pomóc a jednocześnie przepłukać i pozbyć sie w silniku wszelkiego nagaru-mazi-szmalcu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bond007 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2013 5/30 a nie 5/40?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Tutaj już większej różnicy nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.