Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 I to i to to syntetyk.Im jest wyzsza druga liczba tym przy wyzszej temperaturze olej bedzie utrzymywał swoje parametry oraz stawia nieco mniejsze opory.Lej 5W/40 ale pierw płukanka,a jak to nie pomoże to remont silnika lub... do żyda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 (edytowane) Albo spróbuj zrobić konkretny pełny Chemiczny Remont Silnika,/plik już gdzieś na forum dawałem/ koszty o dużo nie wzrosną. Edytowane 13 Sierpnia 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Mirek popraw link Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bond007 Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Właśnie się biorę za wymianę oliwy. Podejrzewam, że pierwsze kilometry będe jeździł z duszą na ramieniu no ale zobaczymy. A ten chemiczny remont to dosyc ciekawa sprawa, można by spróbowac, bo w remont taki mechaniczny to nie będe się napewno pakował. Najwyżej jak będzie bardzo źle to faktycznie pozostanie tylko sprzedac... Ale jestem dobrej myśli, jak będe miał jakieś ciekawe spostrzeżenia po wymianie, podzielę się napewno. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Mirek popraw link Ale który? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 (edytowane) Chemiczny Remont Silnika,/plik . Chyba że napisałes to tylko jako odnośnik do wiadomości ) Edytowane 13 Sierpnia 2013 przez Mateusz_P11_144 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 (edytowane) Chyba że napisałes to tylko jako odnośnik do wiadomości ) Oj Mateusz, czytaj dokładnie. Nie tylko słowo -plik- jest w nawiasie...Całość jest taka --- konkretny pełny Chemiczny Remont Silnika,/plik już gdzieś na forum dawałem/ --- Tak, to był odnośnik aby kolega sobie poszukał. Właśnie się biorę za wymianę oliwy. Podejrzewam, że pierwsze kilometry będe jeździł z duszą na ramieniu no ale zobaczymy. A ten chemiczny remont to dosyc ciekawa sprawa, można by spróbowac, bo w remont taki mechaniczny to nie będe się napewno pakował. Najwyżej jak będzie bardzo źle to faktycznie pozostanie tylko sprzedac... Ale jestem dobrej myśli, jak będe miał jakieś ciekawe spostrzeżenia po wymianie, podzielę się napewno. Pozdrawiam Kolego @Boond007 - znalazłem dla Ciebie plik o którym mówiłem i dawałem, a i cały temat możesz dokładnie sobie przeczytać tutaj.... http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/83756-zapieczone-pierscienie/?do=findComment&comment=860348 Edytowane 12 Września 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bond007 Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Ok, poczytałem o tym temacie, ale to jakaś maszynka do tego chyba jest potrzebna nie? I ciekawe gdzie takie rzeczy robią. Noi ciekaw jestem całkowitego kosztu takiego zabiegu. Oliwka wymieniona, narazie nie jestem w stanie napisac nic konkretnego, okaże się w trakcie eksploatacji. Aha, jeszcze mi się tak teraz skojarzyło. W zeszły weekend byłem w Gdańsku (odemnie ok 310 km) i przed wyjazdem sprawdzałem olej i było tak około połowy na bagnecie. Po autostadzie Primerka dostała "trochę" w kośc. Od Torunia do bramek w Gdańsku średnia prędkośc 150-170 a momentami i więcej. W sumie na silnik 2.0 to nie jest jakiś tam wyczyn, no ale codzień się tak nie jeździ. No i wczoraj jak sprawdzałem stan to właśnie było pniżej minimum, czyli wychodzi że sporo sobie łykęła. I tu nasuwa mi się pytanko, czy może ona bierze olej przez te zapieczone pierścienie????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Ok ok Spoko Mirek )Jestem po nocnej robocie i nie trybie w całości )Zwracam honor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 (edytowane) Nie koniecznie. Tutaj jest napisane jak to się robi w warsztacie. Natomiast preparaty Liqui Moly mają symbole do urządzeń-"maszynek" jak i bezpośrednio do paliwa. Nie wiem jakie odpowiedniki czyli numery fabryczne środków są do benzyniaka musisz poszukać na ich stronie. Znalazłem jeden z nich to No.5153 /niebieski/ Wiem natomiast, że w dieslu Jest 5156 mocniejszy /używałem raz gdy miałem problemy paliwowe-3 lata temu i do tej pory spokuj/ i jego odpowiednik tzn. ciut słabszy to 2666 /takiego ja używam ok 4 razy w roku na pełny zbiornik/ Różnica między nimi polega na tym, że ten pierwszy często używany jest przez serwisy i mechaników i stosuje się po naprawach systemu paliwowego, gdyż działa podobno z natychmiastowym skutkiem - jest jakby mocniejszy, wlewa się go na 40l a nie jak w instrikcji na 70 - ma być dawka uderzeniowa, no i droższy. Do późniejszej eksploatacji wystarczy już środek tańszy o numerze 2666. Popatrz sobie na te stronki. a tak na podstawie diesla można chyba i czyścić benzyniaka Edytowane 13 Sierpnia 2013 przez mirekg9 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Bond i co, jaki efekt płukania? Jest jakaś poprawa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bond007 Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 No jak narazie zbieram doświadczenia z jazdy na syntetyku. Z plusów: - cichsza praca zaraz po uruchomieniu, nie słychać klekotania - pobór oleju jest, ale mniejszy, od wymiany przejechane 2k km i poszło około 200 ml. Z minusów: - po rozgrzaniu silnika trochę bardziej słychać klawiaturę - po odpaleniu czasem lekko przydymi Ogólnie jest raczej na plus, jak zaobserwuję coś więcej napewno się w tym temacie podzielę. Aha, podczas spuszczania tej płukanki obserwowałem strumień oleju i zauważyłem że z olejem wypłyneły jakieś syfy, słychać było takie klupnięcie jak wpadało do bańki. Niewiem co to było bo w starym oleju nie grzebałem (teraz żałuje) ale coś tam się jednak wypłukało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Bond, miales Płukankę Liqui Moly?Ile czasu ja miałeś wlaną w silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bond007 Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 http://www.hil.pl/-p-230.html Ja użyłem czegoś takiego, gostek w sklepie mi polecił. Przed wymianą wlałem to do silnika i przez ok 5 minut na ok 1200 obr/ min. silnik sobie pracował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stoneface Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 Koledzy macie jakieś obiekcje do oleju LOTOS 10w40, mam możliwość zakupu w bardzo atrakcyjnej cenie i przy najbliższej wymianie bym go zastosował. Jakościowo chyba niezły,a ważniejsze od marki jest chyba okresowa wymiana na świeżutki olej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 Ja w 3 poprzednich jeździłem na lotosie tyle że mineralnym.W primerze raz zalałem lotos 10W40 a później Valvoline bo miałem po tańszych pieniądzach.Moge polecic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukasss607 Opublikowano 1 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 Poczytać można poradnik i wszystko wiadomo. Temat olejów to chyba jeden z najbardziej ciągnących się tematów na każdym forum, pewnie nie tylko nissana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bond007 Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 Witam wszystkich. Pokonałem już na syntetyku 4,5k km. Jak narazie wszystko spoko, nie zauważyłem jakiś negatywnych skutków tej zmany. Silnik się nie rozszczelnił, no może troszeczkę bardziej słychać klawiaturę na ciepłym. Przy wymianie zalałem stan na maxa, wczoraj sprawdzałem i było na mimimum. Niewiem jaka jest różnica między poziomem max a min, ale widzę, że pobór zmalał w stosunku do oleju półsyntetycznego. Niewiem jak będzie dalej, ale narazie nie żałuję tej decyzji. A oliwa jaką zalałem to TOTAL 5W40 bo trafił mi się w dobrej cenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 Niewiem jaka jest różnica między poziomem max a min 1L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 Różnica 1 litra po 4500 km to 2 litry co wymianę albo złe odczyty albo masz silnik na wyjechaniu Ja bym na Twoim miejscu przeszedł na minelany i wtedy sprawdził czy tez Ci tyle ubywa, bo syntetyk Ci wypłukuje osady w silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 Mi bierze 1L na 1k więc praktycznie mam cały czas świeży olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 Mi bierze 1L na 1k więc praktycznie mam cały czas świeży olej litr na tysiąc km?? ;oo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 Przy spokojnej jeździe 0,7L na 1000 km ale jak cisnąłem na autostradzie to ponad 1L wyszło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 A na jakim Primera lata teraz? Mineralny czy jaki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 półsyntetyk Valvoline 10w40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.