Gość mirekg9 Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 Obojętnie co ja bym Ci nie poradził - podpowiedział, to i tak znajdą się przeciwnicy i osoby myślące inaczej. Ja na swoim mam przejechane 237tyś i cały czas na 5/30 lub 40. Wymieniam również co 10tyś - gdyż olej /nawet ten droższy/ jest tańszy, niż naprawa silnika. Zimą, olej 10/.... na pewno będzie gęściejszy niż 5.... i większe trudności z zapalaniem, rozprowadzeniem się po silniku. Pamiętaj, że tak ogólnie, to olej ma wpływ na Vacum pompe, turbo, smarowanie wałka rozrządu itd.. Czym gęstszy, tym większe trudności. A decyzja należy do Ciebie. Dla porównania zerknij na te stronkę mó post #5 i zobacz jak wyglądają części silnika na syntetyk i minerał. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/82559-vacum-pompa-lancuch-napinacz-w-22-dci/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 Light Mój silnik jest w idealnej kondycji wiec chyba tego syntetyka wleje.A firmę jakąś konkretną polecasz? Valvoline,GM,LOTOS,TOTAL,MOBIL ELF(ten chyba był fabryczny bo znalazłame wlepke pod silnikiem z data 2002 r;) )mierzona kompresja była we wrzesniu i wykazało 28 wiec super wynik z osprzętem troche gorzej po padł mi już przepływomierz,czujnik położenia wałku korbowego i nastawnik HDK. Ale to przy 176 tys norma wymienie i kolejne 150 tys wytraktoruje ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 Dam Ci mały cytacik, a Ty zrobisz to co uważasz. cyt.....Firmowy olej, to odpowiednik francuski ELF (dokładnie to Elf SXR 5W30), DiTD mogą spokojnie jeździć na Shell Helix Diesel półsyntetyk. Silniki CR otrzymują także w/w oleje, choć stosowany bywa inny olej np. Mobil Super FE 5w30 (olej półsyntetyczny?), występujący czasem pod nazwą Mobil Special FE 5w30. Wymiany dokonuje się teoretycznie co 20kkm, ale chyba lepiej skrócić czas eksploatacji - przepełniony filtr oleju może mieć problemy z utrzymaniem oleju w czystości, co może skończyć się zaklejeniem smoka......... .........Kiepski olej i filtr (a tym bardziej zbyt rzadka ich wymiana) powodują bardzo często zacieranie (łuszczenie) wałka rozrządu (najczęściej na pierwszej krzywce). Takowe zjawisko nie dotyczy wyłącznie silników japońskich ale innych firm także. Filtry wymieniane co drugi raz, olej - byle tańszy bo "to tylko olej"... Do tego (prawdopodobnie) przesilanie zimnego silnika powoduje większe obciążenie zaworów a co za tym idzie - gorsze smarowanie wałka w głowicy (olej jest jeszcze zbyt zimny i zbyt gęsty) co może dodatkowo skutkować zmniejszeniem żywotności wałka....... .....Przestrzegamy przed olejem Castrol Magnatec w autach z kilkuletnim stażem (DiTD, CD) gdyż wiele osób miało dość dziwne komplikacje po jego użyciu..... Nie wolno stosować dodatków do oleju typu motodoktor. Sposób smarowania silnika (pierścienie olejowe przede wszystkim) w japońskich motorach wymusza zachowanie pewnych standardów. Ja osobiście jezdżę na Elf Evolition SXR 5/30 ELF EVOLUTION SXR 5W-30 - 100% HYDROSYNTETYCZNY OLEJ SILNIKOWY DO SILNIKÓW BENZYNOWYCH I DIESLA ELF EVOLUTION SXR 5W-30 to najnowszej generacji, paliwooszczędny, wielosezonowy olej silnikowy. Dzięki zastosowaniu ultranowoczesnej technologii opartej na specjalnej formule IMF™ (Intra Molecular Friction) zawierającej specjalną hydrosyntetyczną™ bazę, pakiet modyfikatorów tarcia i specjalnych dodatków, olej ten znacznie zmniejsza opory tarcia wewnętrznego, co daje obniżenie tarcia w silniku i doskonałą ochronę silnika. ELF EVOLUTION SXR 5W-30 dzięki zastosowaniu formuły IMF™ (Intra Molecular Friction) gwarantuje doskonałą ochronę silnika przy znacznej oszczędności paliwa. Niezależne laboratorium UTAC, działające według procedur UE, wykazało oszczędność paliwa od 4,2% do 10% przy zastosowaniu oleju ELF EVOLUTION SXR 5W30. ELF EVOLUTION SXR 5W30 przekracza wymagania następujących norm międzynarodowych: ACEA 2007: A5/B5 API: SL/CF RENAULT–NISSAN RN 0700 – silniki benzynowe (oprócz silników Renault Sport 2.0 16V, Renault Sport 2.0T i Renault Sport V6) ZASTOSOWANIE: ELF EVOLUTION SXR 5W30 jest szczególnie zalecany do smarowania wszystkich nowoczesnych silników benzynowych i wysokoprężnych: pracujących na benzynie ołowiowej i bezołowiowej, wielozaworowych, wolnossących i z turbodoładowaniem, również i tych, które wyposażone są w katalizatory spalin. Może być on stosowany w jeździe miejskiej i po autostradzie z dużą prędkością, w samochodach osobowych i dostawczych użytkowanych w najtrudniejszych warunkach eksploatacyjnych. ELF EVOLUTION SXR 5W30 posiada: doskonałą płynność w niskich temperaturach, co w połączeniu z odpowiednio dobranymi dodatkami przeciwzużyciowymi zapewnia: łatwy, oszczędzający akumulator rozruch silnika, natychmiastowe marowanie i ochronę przed zużyciem współpracujących części, szybkie osiągnięcie optymalnej temperatury pracy, wycisza pracę rozrządu w silnikach z hydraulicznym sterowaniem zaworów, bardzo wysoki wskaźnik lepkości zapewniający odpowiednie smarowanie w wysokich temperaturach związanych z pracą silnika przy wysokich obrotach i pod dużym obciążeniem (np. jazda sportowa), wyjątkową stabilność cieplną i odporność na utlenianie, co w połączeniu z doskonałymi właściwościami myjąco-dyspergującymi ogranicza powstawanie laków, nagarów, osadów i szlamów. bardzo niską temperaturę płynięcia oleju pozwalającą na użytkowanie go w najtrudniejszych warunkach, szczególnie niską lotność, co zmniejsza zużycie oleju w silniku, całkowitą neutralność w stosunku do powszechnie stosowanych uszczelek, doskonałe własności antykorozyjne i antypienne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 mierzona kompresja była we wrzesniu i wykazało 28 wiec super wynik No nie taki super - super to by był, gdyby mu wykazało ponad 30 Ale nie przejmuj się, jeszcze pojeździ, po prostu normalne zużycie silnika jak na jego przebieg. Jak spadnie do ok. 25 to zaczną się problemy z odpalaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 No dzieki za tak wyczerpująca odpowiedź Tak myslałem że napiszesz Elf lecz nie sądziłem że taki prolog do tego zrobisz;) W firmowym busie (renault traffic 2.0 DCI ile koni nie pamietam ale chyba 115 2011 r) przy odpaleniu przez ok minute lub dwie słychac było głosny metaliczny stukot jakby wszystko w silniku chodziło na "sucho" Jeździł na mineralu (o zgrozo) i jak się okazało to bym problem bo jak u mnie zmieniłem na pelny syntetyk to jak reką odjął wiec cos w tym jest. Dzieki jeszcze raz A co do tego motodoktora- wielu kumpli z osiedla tego badziewia uzywa głównie w WieśVagenach. Nazywa sie modyfikator plus (tak to z reklamy polsatu) No wiesz Qudrat- auto ma jakby nie było 11 lat. Przebieg na 95 % autentyczny 176 tys bo sam sprowadzałem i nie z komisu czy handlarza lecz prywatnego(nawiasem jakiś zapaleniec Nissana bo miał moją do sprzedania,żona jeździła WP11.144 a on miał P12 która kupił 2 tyg wczesniej Ja raczej dbam o samochody. nie katuje bo traktor nie od tego żeby mu czerwone pole serwować. 2000-2400 tys i zmiana biegu. Ale musze przyznac ze elastyczny w miare silnik. od 1300 ładnie ciągnie ajak turbo się właczy to wyprzedzam nie tylko traktory jak to mówi and_pec ) a spalanie na poziomie 6 litrów. A w trasie mi wypił 4,80 powrót 5.4L/100 KM Wszystko wg auto centrum skrupulatnie wpisywane i notowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 przy odpaleniu przez ok minute lub dwie słychac było głosny metaliczny stukot jakby wszystko w silniku chodziło na "sucho" Nic innego, jak hydrauliczne popychacze, zalej Primerę kiepskim olejem to będziesz miał to samo A co do tego motodoktora- wielu kumpli z osiedla tego badziewia uzywa głównie w WieśVagenach. Nazywa sie modyfikator plus (tak to z reklamy polsatu) Mi to już szkoda słów na temat tych, co to wlewają. Takie coś to lało się kiedyś przed sprzedażą zajechanego auta, bo to działa tylko kilka tysięcy km po wlaniu, potem silnik do remontu. Ja raczej dbam o samochody. nie katuje bo traktor nie od tego żeby mu czerwone pole serwować. 2000-2400 tys i zmiana biegu. Ale musze przyznac ze elastyczny w miare silnik. od 1300 ładnie ciągnie ajak turbo się właczy to wyprzedzam nie tylko traktory jak to mówi and_pec ) Turbo się nie włącza, turbina pracuje przez cały czas od momentu uruchomienia silnika. Jak chcesz dynamicznie jeździć i w miarę ekonomicznie, to kolejny bieg wrzucaj w granicach 2600 obrotów, wtedy silnik będzie pracował w okolicach maksymalnego momentu obrotowego, to nie jest dla niego szkodliwe - powiedział bym, że nawet o wiele lepiej dla silnika, niż jazda z obrotami w okolicy 1000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 Nic innego, jak hydrauliczne popychacze, zalej Primerę kiepskim olejem to będziesz miał to samo U mnie też po odpaleniu są takie objawy a leje valvoline maxlife 10W40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 Jak 2 razy (zaraz po zakupie) zalałem u siebie 10W40 to też po uruchomieniu było klepanie popychaczy, po przejściu na 5W30 cisza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 Ja u siebie mam jak wczesniejm mówiłem total Quartza 10W/40 i nie klepią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 To zależy, niektórym na słabszym oleju klepią cały czas, u mnie np. klepały w chłodniejsze dni, do około 20 sekund po uruchomieniu silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 u mnie tylko przy -30 i tylko na starcie 05/40 helix diesel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 Ja niestety nie jestem w stanie powiedzieć jak to wygląda przy -30 bo nie miałem jeszcze Nissana jak panowały takie temperatury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pbobbe Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 Witam. Jako że Almerkę mam od 2 tygodni musiałem wymieć olej i filtr oleju. Almera to N16 3D, 2001r, benzyna+LPG , 1,5. Po zalaniu nowego oleju syntetycznego 5W-30 DEXOS 2 i wymianie filtra na mann-a stwierdzam że chodzi Ala lepiej tzn. ciszej. Fota zapożyczona: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 Witam. Jako że Almerkę mam od 2 tygodni musiałem wymieć olej i filtr oleju. Almera to N16 3D, 2001r, benzyna+LPG , 1,5. Po zalaniu nowego oleju syntetycznego 5W-30 DEXOS 2 i wymianie filtra na mann-a stwierdzam że chodzi Ala lepiej tzn. ciszej. Fota zapożyczona: Pozdrawiam Jak lejesz syntetyk to lej dalej i będziesz zadowwolony, pamietaj tylko o okresowej wymianie oleju i filtra oleju, ja wymieniam co 10 tys., inni co 15. tys. i też jest ok. uważam temat już za wyczerpany, zaraz zejdziemy czy prać w Arielu czy persilu, czas zamknąć.............. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 wymianie oleju i filtra oleju, ja wymieniam co 10 tys., inni co 15. tys. i też jest ok. Znam mistrzów co wymieniają tylko olej 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 ja znam takich co mają zapieczony smok w misce olejowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pbobbe Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 Jak lejesz syntetyk to lej dalej i będziesz zadowwolony, pamietaj tylko o okresowej wymianie oleju i filtra oleju, ja wymieniam co 10 tys., inni co 15. tys. i też jest ok. ...... W książce serwisowej pisze że co 30 tys. Ale ja mam zamiar co rok przed zimą bez względu na przejechane km-y. Jak dbasz tak masz - wychodzę z takiego założenia. A koszt 115 zł rocznie za filtr + olej + wymiana gratis to nie dużo. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 W książce serwisowej pisze że co 30 tys. Ale ja mam zamiar co rok przed zimą bez względu na przejechane km-y. Jak dbasz tak masz - wychodzę z takiego założenia. A koszt 115 zł rocznie za filtr + olej + wymiana gratis to nie dużo. Pozdrawiam A ja zawsze samemu wymieniam i mam milion % pewności ze wykapie mi prawie wszystko Ostatnio jak wymieniano mi czujnik położenia wału przyglądałem się wymianie oleju u innego klienta. Niech mi ktoś odpowei na pytanie jak w przeciągu minuty bo dłuzej to nie trwało można spóścic cały olej? U mnie na kanale to zostawiam na min 15-20 az juz nic z miski nie kapie a i to autem jeszcze poruszam żeby wykapało Wiadomo że nie wszystko wyleci ale na pewno więcej niz w ciągu minuty Co do kosztów to mniej więcej porównywalnie ale chyba troche taniej samemu, Ale jak ktos nie ma jak tego zrobić to zrozumiałe że pojedzie do "wymienialni" We Fiacie ducato 2.3 MultiJet 130 KM z 2009 roku w serwisówce jest napisane że wymiana oleju co 40 tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 Ja wymieniałem do 200 tys. co 15 tys. a teraz co 10 tys. A ja zawsze samemu wymieniam i mam milion % pewności ze wykapie mi prawie wszystko Ostatnio jak wymieniano mi czujnik położenia wału przyglądałem się wymianie oleju u innego klienta. Niech mi ktoś odpowei na pytanie jak w przeciągu minuty bo dłuzej to nie trwało można spóścic cały olej? U mnie na kanale to zostawiam na min 15-20 az juz nic z miski nie kapie a i to autem jeszcze poruszam żeby wykapało Wiadomo że nie wszystko wyleci ale na pewno więcej niz w ciągu minuty Co do kosztów to mniej więcej porównywalnie ale chyba troche taniej samemu, Ale jak ktos nie ma jak tego zrobić to zrozumiałe że pojedzie do "wymienialni" We Fiacie ducato 2.3 MultiJet 130 KM z 2009 roku w serwisówce jest napisane że wymiana oleju co 40 tys Może i być wymiania co 50 tys. W książce serwisowej pisze że co 30 tys. Ale ja mam zamiar co rok przed zimą bez względu na przejechane km-y. Jak dbasz tak masz - wychodzę z takiego założenia. A koszt 115 zł rocznie za filtr + olej + wymiana gratis to nie dużo. Pozdrawiam ja wymieniam teraz syntetyk co 10 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 Może i być wymiania co 50 tys. Nie polecam ja wymieniam teraz syntetyk co 10 tys. Ja też co 10 tys To jest tak optymalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 temat oleju to temta rzeka, generalnie uważam przy naszych nissanach, trzeba cały czas lac syntetyk i ymieniac max co 15 tys. i będzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 tak trochę żeby dolać ostatnio jak byłem u kolegi na kanale podjechał klient na wymiane oleju i filtra i był bardzo zdziwiony, że jedna bańka oleju to za mało i że olej taki czarny po krótkiej wymianie zdań okazało się Klient w s(m)ieciowym serwisie wymieniał olej ale mu doradzili po co wymieniać filtr skoro wymieniał 15tys temu i wyssali mu olej przez bagnet????(podłaczyli jakoś ssak - to możliwe??) i zalali silnik niecałym 4l oleum a tu zdziwko bo w jego układ weszło ponad 6l był bardzo zmieszany i zaniechał wymian oleju w innym zakładzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 tak można wyssać olej przez otwór po bagnecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 dżiza co za patenty wymyślajo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 W serwisie forda raz tak mi zmieniali olej, najpierw wyssał olej przez bagnet a następnie podniósł auto na podnośniku, żeby zmienić filtr. Korek spustu i tak odkręcał, żeby olej spłynął do końca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.