jwa Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 to po co dodawac sobie roboty??? przecież opiłki i brud do góry sam nie poleci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 Po to żeby (tak mi się wydaje) cisnienie nie trysneło na niego gorącym olejem Wiesz. jak ktoś nie potrafi tego dobrze zrobić to albo poleci mu na ziemię albo się nim obleje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 Po to żeby (tak mi się wydaje) cisnienie nie trysneło na niego gorącym olejem Wiesz. jak ktoś nie potrafi tego dobrze zrobić to albo poleci mu na ziemię albo się nim obleje Więc brud i ewentualne opiłki zostaną na misce olejowej. Jak masz rozgrzany olej, to jest większe prawdopodobieństwo że większość nieczystości wypłynie przez otwór, gdyż olej je po prostu wypchnie - jak odkręcisz korek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 Wydaje mi sie, ze mechanicznie nie ma to żadnego wytłumaczenia jest to tylko standardowa usługa "zrobieni w balona" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 Więc brud i ewentualne opiłki zostaną na misce olejowej. Jak masz rozgrzany olej, to jest większe prawdopodobieństwo że większość nieczystości wypłynie przez otwór, gdyż olej je po prostu wypchnie - jak odkręcisz korek. dokładnie Ale w stacjach obsługi nie zalezy im na tym zeby Tobie nieczystości usunąć tylko zeby kaske wziąść za wymiane ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 ale to jeszcze nic, nie powiem w jakim ASO to robiłem ale to dawna historia 1999 rok chyba, gościu przelał olej, wchodziło chyba z 4,2 litra a on mi 5 litrową beczke wlał, stałem tylko i kiwałem głowa i oczywiscie znowu przez bagnet wysysał olej ale to że przelewaja olej to standart, a ze w nismno u mnie wchodzi tylko 3 litry to już parę razy przelali, ostanio miałem znowu zalane 4 litry. Odbieram auto pierwsza rzecz to sprawdzam olej a tam grubo ponad 1 cm ponad max...... samo zycie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 3 litry oleju?? ;o Dziwne bo mało troche Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechalm Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 w silnikach 1.8 jest bardzo malej pojemnosci miska dlatego trzeba czestgo kontrolowac w nich olej:p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 No widzisz całe życie się człowiek uczy A do mojego wchodzi 4.8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 Jak niedawno odkręcałem u siebie miskę olejową zauważyłem jedną rzecz, która może być wytłumaczeniem. Otóż, przynajmniej w SR20, po spuszczeniu oleju całkowicie przez korek, całkiem sporo go zostaje jeszcze na dnie miski. A najcięższe opiłki wraz z tym co zostało. Po prostu korek nie jest w najniższym punkcie miski. Wprowadzając wężyk przez bagnet jest chyba większa szansa wyssać olej do zera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 grzechalm -to zależy ja się sprawuje motor? Ja sprawdzam stan oleju co 15k- przy wymianie 3,2l Mateusz_P11_144- dizle zawsze potrzebują więcej, u mnie w almera2.2 wchodziło 5,35l nrb- dlatego też przy z rzucaniu oleju najlepiej jest podnieść auto na lewarku w kierunku korka spustowego. Wtedy bez mała schodzi do cna! W ostatniej fazie wtyka się szmatkę bawełnianą i wkleją się syfy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 13 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 NEO, podniosłem auto. Fakt że na oryginalnym podnośniku, więc uniósł się tak że między kołem a ziemią było 2 cm luzu. Ale żeby spłynął cały trzeba by unieść naprawdę wysoko przód, w warunkach domowych to niewykonalne, a i u mechanika chyba jakoś wiele więcej by się nie dało... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 13 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 NEO, podniosłem auto. Fakt że na oryginalnym podnośniku, więc uniósł się tak że między kołem a ziemią było 2 cm luzu. Ale żeby spłynął cały trzeba by unieść naprawdę wysoko przód, w warunkach domowych to niewykonalne, a i u mechanika chyba jakoś wiele więcej by się nie dało... Ja cie...co ty masz za lewarek? U mnie podnosi na jakieś 10cm. :-) W "domowych warunkach" to nawet nie wjadę na klatkę schodówą a co dopiero do chaty! Żart. Jak nie mozesz podnieść to zrób sobie najazd, n.p.dechy+cegła lub zderzak sąsiada :-). Wnioskuje że robisz bez kanału?! Jak się dostajesz do filtra oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 13 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 No do wymiany filtra to akurat kanał nie potrzebny, w SR20 jest piękne dojście od góry. Klucz do filtra za 9zł z carfura to cały koszt wymiany :-) Podnośnik mam oryginalny nissana, czasem rzeczywiście brakuje trochę centymetrów, ale większość rzeczy da się zrobić :-) rzeczywiście nie pomyślałem żeby jakiś najazd zrobić dla przednich kół. Ale pod blokiem niestety nie wszystko się da... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 13 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 a myslałeś o tych warsztatach na wynajem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 13 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 (edytowane) a myslałeś o tych warsztatach na wynajem Ha, Ha, Ha! Dowcipne! Na to samo by wyszlo gdyby dał do warsztatu na wymiane. Zakup(ceny jak w sklepie, z beczki taniej) wymiana gratis! Pełno takich. Liczy się każdy zet! nrb > najazdy można kupić albo sobie wykonać(po spawać, ułożyć). No to masz git z filtrem. U mnie bez kanału lub wysokiego najazdu się nie obejdzie tak jest umiejscowiony że i ledwo można ściągaczem ruszyć! Edytowane 13 Listopada 2012 przez NEO NFS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechalm Opublikowano 13 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 oczywiscie, jak zdrowy motor i nie bierze oleju to ok, mozna kontrolowac rzadko, ale ze te silniki maja apetyt na olej to sprawa sie komplikuje;p mialem kiedys 1.8 to wiem ze troche potrafi pobierac:) ale w 2.2 dci to juz inna sprawa:) a tak w ogole mam pytanie, bo do tej pory uzywalem oleju 10w40 orlen, mam pomysl by przejsc na 5w40 liqui moly lub motul co o tym myslicie?? silnik nie bierze w ogole oleju, wyciuekow brak, co o tym myslicie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 (edytowane) a tak w ogole mam pytanie, bo do tej pory uzywalem oleju 10w40 orlen, mam pomysl by przejsc na 5w40 liqui moly lub motul co o tym myslicie?? silnik nie bierze w ogole oleju, wyciuekow brak, co o tym myslicie?? U mnie 190k , w tym 150k na Lpg-i od wymiany do wymiany+++ Orlen!? :-( -wypierdziel to! Myślę że Ok!- tylko pewne źródło! Jest dużo podróbek tego z US-a! Znajomy mech. powiedzial że u siebie poleca tylko z beczki bo wie co ma! A z baniek nie gwarantuje(inne źródło-hurtownia ). Ja akurat we wszystkich brykach od 21lat używam 5W40-Mobil1(moze też dlatego że mam w b.dobrej cenie i pewniak z D, a nie PL). P.s. Istotne! Pamiętaj jeszcze o tym aby stosować dobry filtr z zaworem zwrotnym! Jest ich nie wiele te co znam to Knecht(stosuję tylko ten), Bosch, Mann. Edytowane 14 Listopada 2012 przez NEO NFS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 oczywiscie, jak zdrowy motor i nie bierze oleju to ok, mozna kontrolowac rzadko, ale ze te silniki maja apetyt na olej to sprawa sie komplikuje;p mialem kiedys 1.8 to wiem ze troche potrafi pobierac:) ale w 2.2 dci to juz inna sprawa:) a tak w ogole mam pytanie, bo do tej pory uzywalem oleju 10w40 orlen, mam pomysl by przejsc na 5w40 liqui moly lub motul co o tym myslicie?? silnik nie bierze w ogole oleju, wyciuekow brak, co o tym myslicie?? Możesz przejść z półsyntetyka na pełny syntetyk tylko przed takim zabiegiem polecam zrobienie płukanki. Kup najtańszy syntetyk i filtr, wymień na niego olej, przejedź ok 300-500 km i znowu zmień ale już na ten który chcesz czyli jak mówiłeś motul albo liqui moly ALe silnik nie może mieć żadnych wycieków ani nic. Musi byc zdrowy bo jak pewnie wiesz,syntetyczny olej ma właściwości wymywające:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 a tak w ogole mam pytanie, bo do tej pory uzywalem oleju 10w40 orlen, mam pomysl by przejsc na 5w40 liqui moly lub motul co o tym myslicie?? silnik nie bierze w ogole oleju, wyciuekow brak, co o tym myslicie?? grzechalm, a nie jest tak, że do diesla z turbinką to się powinno lać 5W30 albo nawet 0W30? Dobre opinie słyszałem o olejach Fuchs, do tego nie są jakoś bardzo drogie (chyba tańsze niż Motule). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechalm Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 o plukance nie myslalem w ogole, wiec moze warto pomyslec. a silnik zdrowy! naprawde, wyciekow brak, pobierania oleju brak wiec moze warto:) wiem wlasnie ze w Polsce jest pelno podrobek, nawet myslalem czy nie poprosic znajomego, ktory jezdzi do D zeby mi przywiozl stamtad. a co do lepkosci to 5w30 to nie do kazdego, z tego co pamietam to chyba niskopopiolowy i nie kazdy silnik powinien go miec;/ teoretycznie chyba zalecany do 2.2 to 10w40 ale niektorzy na forum jezdza na syntetyku i jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 Og eoretycznie chyba zalecany do 2.2 to 10w40 ale niektorzy na forum jezdza na syntetyku i jest ok Ogólnie zalecane oleje to pełny syntetyk a wraz ze wzrostem zużycia silnika stopniowo schodzi się na pół i minerał Masz w miarę nowy samochód i skoro mówisz ze silnik nie wykazuje tendencji spozywczej oleju to smiało zrób płukankę jak wcześniej napisałem i zalej pełnym syntetykiem Zobaczysz efekty szczególnie teraz jak się robi coraz zimniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechalm Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 tylko cholera robilem zmiane oleju dopiero 4,5 tys km temu, troche za czesto by ta zmiana wychodzila:P poczekam do wiosny i zrobie tak jak mowisz;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 heh;) to faktycznie poczekaj az przynajmniej te 10 tys zrobisz bo to takie min/max Ja się staram olej w okresie jesiennym zmieniać,bo warunki dla diesel'i ciężkie więc dobra oliwa podstawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Ogólnie zalecane oleje to pełny syntetyk a wraz ze wzrostem zużycia silnika stopniowo schodzi się na pół i minerał Panie, era Dużych Fiatów czy Polonezów już się skończyła. Obecnie silnik olejem mineralnym powinien być zalany zaraz po wyprodukowaniu, na dotarcie, a potem syntetyk do końca jego żywota. Półsyntetyk zalewa ktoś, komu silnik bierze trochę oleju lub ma mało zasobny portfel. Zalanie silnika olejem mineralnym jest dla tych, co już totalnie żałują kasy na olej lub mają zużycie na poziomie 1l / 1000km. Wytłumacz, jaki wg Ciebie jest sens schodzenia w dół z olejem po przekroczeniu jakiegoś tam przebiegu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.