porter59 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Nie dajmy się zwariować,konie to nie wszystko,Ważniejszy jest najwyższy moment mocy osiągany przy jak najmniejszych obrotach.Wtedy ciągnie i niewiele pali.1,2 owszem do miasta,ale w tracie jak przyciśniesz spali więcej od 1,6.To samo dotyczy zachwalanych 1,2 w kaszkajach.Kiedyś śmigałem Primerą 2,0GT 150KM,przy dużej masie auta potrafiła zejść do 6 litrów na 100,o osiągach to nawet nie chce mi się pisać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Wszystko OK! Porter....tylko nikt nie produkuje samochodów "rodzinnych" z opcją oszczędności przy prędkościach 150-160 i wyżej jak się da.Każdy silnik jest projektowany w oszczędnym spalaniu praktycznie do prędkości 120kmh,reszta to już ekstremum .owszem,czasami konstrukcja silnika jest tak udana ,że i apetyt ma poskromiony przy większych prędkościach i moc zapewnioną na odpowiednim poziomie.Takie jednostki trafiaja się bardzo rzadko i odchodzą do lamusa,niestety. Co do "kaszkajów" i ich 1.2 to wczorajsze spalanie autostradowe 140kmh z Jaworzna do Tarnowa oscylowało na poziomie 7.4l z 4ma osobami na pokładzie...czy to aż tak źle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Wszystko OK! Porter....tylko nikt nie produkuje samochodów "rodzinnych" z opcją oszczędności przy prędkościach 150-160 i wyżej jak się da.Każdy silnik jest projektowany w oszczędnym spalaniu praktycznie do prędkości 120kmh,reszta to już ekstremum .owszem,czasami konstrukcja silnika jest tak udana ,że i apetyt ma poskromiony przy większych prędkościach i moc zapewnioną na odpowiednim poziomie.Takie jednostki trafiaja się bardzo rzadko i odchodzą do lamusa,niestety. Co do "kaszkajów" i ich 1.2 to wczorajsze spalanie autostradowe 140kmh z Jaworzna do Tarnowa oscylowało na poziomie 7.4l z 4ma osobami na pokładzie...czy to aż tak źle? W kraju,gdzie żyjemy auto spełnia najczęściej rolę tego rodzinnego,do miasta i w trasy.Każdy powinien sam określić,czy będzie jeździł więcej w mieście,czy raczej w trasy.Mi Notes służy jeżdżąc ,do pracy (3 km) i po mieście,tu sprawdza się super,dlatego go kupiłem i to w ostatnim momencie,bo wiedziałem,że w nowych 1,2 i 3 cylindry.Gdy bym szukał auta w trasę to raczej 2,0 w benzynie,gdzie oprócz spalania ważne jest jeszcze wyciszenie auta i ten komfort,gdzie prędkość ok 120 jest prędkością spacerową. I zapewniam Cię ,że silnik 2,0 przy prędkości 140/h też nie spali więcej od 1,2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 A gdzie teraz kupisz dwulitrówkę???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 (edytowane) To się cieszcie z tak małego spalania Ford C-Max 1.0 eco boost 100 KM, sąsiada już po dotarciu 12.000km pali w mieście 13l i to na 98 oktan !!!!!! W trasie pali mu 6.8 jest załamany jakie gówno kupił . Był w ASO i powiedzieli że wszystko ok nić nie jest popsute takie ma spalanie. Edytowane 24 Sierpnia 2014 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Czy te 12 kucy więcej w 1.6 jest aż taką olbrzymią różnicą aby od razu negować silnik 98 konny??? Również uważam że 1.2 DIG-s zbiera się i ciągnie lepiej. 1.6 w Note chyba nie miał 110 KM. Ten wynik osiągniętu po dostosowaniu tego silnika do QQ. 1.6 w Note jak dobrze pamiętam miał albo troszeńkę poniżej 100 KM albo kapkę powyżej . Rożnica w KM pomiędzy 1.2 DIG-S a 1.6 w NOTE jest minimalna - o ile wogóle jest. Moim zdaniem 1.6 w NOTE to taki trochę wariat. Ciągnie jak szalony i to czuć całym autem. 1.2 DIG-S w NOTE II równomiernie ciągnie od samego dołu (kompresor) i wydaje się, że to spokojniejszy motor - choć ciągnie równie dobrze albo lepiej. Dziś jeszcze raz rozmawiałem z kolegą o któym już pisałem. Potwierdził raz jaszcze, że wolałby mieć 1.2 DIG-S. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 (edytowane) A gdzie teraz kupisz dwulitrówkę???? Za oceanem tego dużo. To się cieszcie z tak małego spalania Ford C-Max 1.0 eco boost 100 KM, sąsiada już po dotarciu 12.000km pali w mieście 13l i to na 98 oktan !!!!!! W trasie pali mu 6.8 jest załamany jakie gówno kupił . Był w ASO i powiedzieli że wszystko ok nić nie jest popsute takie ma spalanie. Myślałem,że to żart,ale jest w ofercie i droższy od 1,6, że to ludzie się na to łapią. Edytowane 24 Sierpnia 2014 przez porter59 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Bo ludzie kupują oczami a nie rozumem,bo handlowiec kitów mu nawciskał aby kupił z silnikiem roku ! Tylko zapomniał dodać że te laury zbierał 1.6 eco boost a nie ta kosiarka 1.0 Powracając do Note II to silnik 1.2 DIG-S 98 KM to nadaje się ale do mikry dokładnie, a nie do Nota II Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Moc Nissana Note 1600 ccm to równe 110 KM. Przyspieszenie 0-100km/h to chyba ok 10.5 s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2014 (edytowane) A gdzie teraz kupisz dwulitrówkę???? Za oceanem tego dużo. Po co za ocean - wystarczy wybrać się do salonu mazdy, nawet w małej popierdółce 3 możesz mieć 2.0 i to od 120KM Edit: dopiero teraz zauważyłem, jaki ten silnik ma moment: 2.0 120KM / 210Nm. Dla porównania doładowane 1.2 DIG-T 115KM / 190Nm (fakt nieco niżej) Edytowane 25 Sierpnia 2014 przez was79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Po co za ocean - wystarczy wybrać się do salonu mazdy, nawet w małej popierdółce 3 możesz mieć 2.0 i to od 120KM Nie głupi pomysł z tą Mazdą,ciekawe w czym nowy Pulsar będzie lepszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 (edytowane) Nissan teraz stawia na jednostki z turbinami . W pulsarze znajdą się dwa silniki benzynowe jeden diesel. 1) 1.2 DIG-T o mocy 115 KM. 2) 1.6 DIG-T o mocy 190 KM. 3) 1.5 dci o mocy 110 KM. Zobaczyłem w środku jak wygląda- oj mało miejsca mało i te plastiki żenujące. Mazda i jej technologi -SKYACTIV-G dla Nissan-Renault i wielu innych nie do przebicia!!! Edytowane 26 Sierpnia 2014 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdzisław55 Opublikowano 14 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2014 Witam! Jeździłem FIATEM PUNTO EVO 1,4 8V (77KM) i mam jakie takie porównanie z Note 1,2 (80KM). Nie są to demony mocy i przyspieszenia, ale dla człowieka który chce dojechać z punktu A do punktu B to wystarczające. Jest wygodniejszy. Po przejechaniu 1500 km oceniam że był to dobry wybór. Średnie spalanie 5,5l/100km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert13 Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Właśnie odebrałem NOTA 2014 Acenta 1.2 80KM +pakiet auto+pakiet rodzinny i jestem zadowolony . Nie rozumię zupełnie stwierdzenia, że silnik pracuje jak kosiarka - ten co to napisał, to albo nie miał kosiarki albo nie jeździł nowym NOTEM, według mnie silnik jest cichy i pracuje bardzo dobrze. Wewnątrz jest bardzo cicho jak na auto tej klasy ( nie porównujmy do aut na które wydajemy 200tys w salonie) Moc silnika jest wystarczająca ( trzeba pamietać że nie jest to auto przeznaczone na tor) , producent przecież podaje , że jest tylko 80 KM więc cudów nie możemy wymagać , inaczej by było gdyby podawał , że jest 140KM a auto nie chciło by jechać. Przed zakupem jeździłem próbnie corsą, fiestą , swiftem , spacem - wszystkie zachowywały się podobnie. Padło na Nota bo porównujac miejsce wewnątrz na przednich fotelach było podobnie , natomiast jeżeli chodzi o tył to nie miał konkurenta. Dodatkowo otwieranie tylnych drzwi - 90stopni super sprawa przy małym dziecku jak ma się fotelik. Podumowując , jak ktoś chce kupić nowe auto z tego segentu wydajac około 50tyś to wg mnie jest to bardzo dobry wybór. Mam nadzieję , że nie będzie mi sprawiał problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 NOTE - zarówno I jak i II generacji zawsze był i jest dobrą opcją . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aronax Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Ja również jestem zdania że NOTE II z silnikiem 80 KM jest okey. Co prawda jeździ nim żona, ale kilka razy byłem nim w trasie i jazda jest przyjemna, a co najważniejsze ekonomiczna. Ostatnio zrobiłem 800 kilometrów i średnie spalanie na trasie 4,7. Ja mam auto dużo mocniejsze ale nie ma nic darmo spalanie w trasie 9 litrów ON przy spokojnej jeździe, a miasto 12 litrów. Na zakup NOTE zdecydowaliśmy się również ze względu na ilość miejsca z tyłu, oraz to że wcześniej żona jeździła MICRĄ przez 10 lat bezawaryjnie i następny też miał być Nissan i jest . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Ja bardzo lubię jak ktoś jest świadomy tego ,co kupuje i czego po zakupie może się spodziewać. Strasznie mnie irytuje, jak ktoś kupuje auto np. kompaktowe 75 KM ,a potem biadoli jaki chłam kupił , bo na próbnej tak fajnie jechało a to nie jedzie w ogóle itp.. Ale że na próbnej jechał 140konnym to już nie dodaje. Owszem dla wielu(dla mnie też) te 80KM to maławo (wolał bym wersję z kompresorem) ale coś za coś . i koszty i ustrojstwa mniej do popsucia , więc jeśli ktoś szuka praktycznego i ekonomicznego wozidełka , które przewiezie go z punktu A do punktu B , a do tego całkiem na bogato wyposażonego i po prostu ładnego , to strzał w 10-tkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krakus_E12 Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Przejechałem 1100 km 1.2 80KM i odnoszę wrażenie, że silnik ten pracuje coraz ciszej. Faktycznie na początku była kosiarka. Co do mocy w mieście ok, na trasie trochę brakuję, ale najbardziej brakuje 6 biegu. Średnie spalanie po Krakowie 7.4 litra więc jest ok Fiat panda palił w zimie 9 L . Ogólnie samochód godny polecenia. Co mnie zaskoczyło - jakość nissana, po miesiącu wylądowałem w serwisie bo jakiś angol nie zapiął podgrzewania prawego lusterka. Mam nadzieję, że był to wypadek przy pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Przyznasz , że to bzdet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Przyznasz , że to bzdet. Dokładnie, nie warto nawet o tym gadać 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 13 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 Więc nie gadajmy o tym niepodłączonym lusterku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matais Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 (edytowane) Witam wszystkich, odświeżę trochę temat:) Zastanawiam się właśnie nad kupnem Note II 80KM, biorę jeszcze pod uwagę Clio Grandtour. W obu przypadkach z przodu jest ok, z racji tego, że jeżdżę niższym samochodem, to w Clio czuję się bardziej naturalnie, ale to kwestia przyzwyczajenia, a wyższa pozycja siedzenia ma swoje plusy. Za Nissanem przemawia miejsce z tyłu, którego jest zdecydowanie więcej, a także otwieranie tylnych drzwi pod kątem 90 stopni, super sprawa. Jak w tym momencie sprawują się Wasze Notesy? Może macie jakieś nowości do dodania, spostrzeżenia jakie pojawiły się od ostatniego wpisu 6 miesięcy temu, z pewnością kilka kilometrów przybyło:) Może są też nowi właściciele tego samochodu? Na jeździe próbnej po mieście trochę dziwny wydał mi się dźwięk silnika, właśnie to brzęczenie. Myślę jeszcze, żeby przejechać się kawałek autostradą przy większej prędkości i zobaczyć jak to będzie wyglądało w takiej sytuacji. Ogólnie bardziej chyba skłaniam się ku Nissanowi, ale jeszcze pełnej pewności nie mam. Z góry dzięki za ewentualne, dodatkowe opinie. Pozdrawiam. Edytowane 22 Października 2015 przez matais Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzych69 Opublikowano 3 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2015 Witam wszystkich, odświeżę trochę temat:) Zastanawiam się właśnie nad kupnem Note II 80KM, biorę jeszcze pod uwagę Clio Grandtour. .. Jak w tym momencie sprawują się Wasze Notesy? ... Jeśli chodzi o moje auto, to zmienił się jedynie przebieg . Szczegóły eksploatacyjne znajdują się TU. Porównując z Clio Grandtour 2, którym jeździłem tylko kilka dni na urlopie, to nadal uważam, że wybrałem lepiej i rozsądniej. Oczywiście w Grandtour masz spory bagażnik, ale nie bardzo wiem dla kogo, bo miejsca z tyłu w tym aucie prawie nie ma. Taki urok małych kombi . Silniki w obu autach mają dość podobną charakterystykę. Grandtour, którym jeździłem miał pod maską dCi, ale przed zakupem notesa miałem jazdę próbną zwykłym Clio hatch'em z silnikiem 900 TCe. Doładowany Clio lepiej zbiera się z dołu, ale w ruchu różnic już nie widziałem, a przynajmniej nie na tyle istotnych, żeby o nich pamiętać. Spróbuj pojeździć jednym i drugim np przez weekend. Nie ma co się sugerować tym, że ktoś inny dokonał takiego czy innego wyboru. Sam musisz mieć przekonanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz2015 Opublikowano 4 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2015 Przez 6 lat jeździłem Renault Clio III Grandtour 1.2 75km. Plusy to duży bagażnik, plastikowe błotniki i niezawodność. Minusy: bardzo słaby i nierówno pracujący silnik i delikatne oraz niepewne zawieszenie. Zaraz po zakupie pojechałem nawet do salonu z pytaniem czy silnik nie jest uszkodzony bo był taki słaby. Panowie z salonu wyjaśnili mi jednak, że ten silnik taki jest. Przed zakupem Note przejechałem się Clio IV z tym samym silnikiem i stwierdzam, że nic się nie poprawiło (pomimo niższej wagi Clio IV). Jechałem również wersją doładowaną, ale żeby jechała trzeba było ją stale wkręcać na wyższe obroty. Obecnie mam Note II 1.2 80km i silnik pomimo porównywalnej wielkości i braku 1 cylindra pracuje zdecydowanie lepiej. Również moje subiektywne wrażenia z jazdy Note II są lepsze niż z Renault Clio III Grandtour. Dodatkowo Note pali o ok. 1 litra mniej paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marta85 Opublikowano 7 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2015 A ma ktos Notesa 1.5 dci 90 KM? Jezdze tylko po miescie ok. 50 km dziennie (25km do pracy) i dostałam ofrte od dealera na takiego 2 latka z tym silnikiem. Jest takie autko w miare dynamiczne ? Zmieszcze sie w 6l w miescie ? Jechałam Clio z tym silnikiem i fajnie było. Lepiej nawet niz moje 1.6 w Suzuki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.