pawelg Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 Jeśli czujnik jest taki sam w obu modelach to ja na Twoim miejscu wiązłbym ten, gdzie wentyl jest skręcany (i zapytał sprzedawce o model zamiennika samego zaworu, gdyby kiedyś coś się stało z wentylem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafsty Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 7 godzin temu, buba1982 napisał: Cześć, Sprzedawca mnie zapewnia, że otwory w felgach są uniwersalne, a same czujniki, z pierwszego i drugiego linku, różnią się od siebie tym, że pierwsze są z metalowym wentylem, a drugi z gumowym. Same czujniki, to wg niego, to samo. Ja mam te czujniki czarne w oryginalnych felgach zakupionych wraz z samochodem a te drugie aluminiowe zakupione do drugiego zestawu felg na zimę. Oba działają normalnie ale te aluminiowe mniej rzucają się w oczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAMA Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 8 godzin temu, pawelg napisał: Jeśli czujnik jest taki sam w obu modelach to ja na Twoim miejscu wiązłbym ten, gdzie wentyl jest skręcany (i zapytał sprzedawce o model zamiennika samego zaworu, gdyby kiedyś coś się stało z wentylem). Trzeba jeszcze z kronikarskiego obowiązku wspomnieć że te skręcane są sztywne względem felgi. I jeżeli wycięcie w kołpaku jest małe to nie da się wentyla odgiąć aby np. założyć końcówkę węża sprężarki. Gumowy, czarny, da się przesunąć troszkę a ten nic a nic. Jeżeli nie masz odpowiedniego dekla albo nie ustawisz wentyla centralnie w otworze na niego przeznaczonym to jest drobny problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszwi Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 Witajcie dziś założyłem nowy komplet zimowek, do ktorych zakupiłem nowe czujniki tpms NISSAN 4070003VUOA. Niestety po przejechaniu 20 km po mieście nadal nie mam odczytu ciśnienia, jest tylko info jak zaraz po ruszeniu z działającymi czujnikami. Czy one mi się skalibruje po czasie czy jednak szukać kogoś w Warszawie kto mi to skalibruje? Jaki jest tego koszt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAMA Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 1 godzinę temu, Tomaszwi napisał: Witajcie dziś założyłem nowy komplet zimowek, do ktorych zakupiłem nowe czujniki tpms NISSAN 4070003VUOA. Niestety po przejechaniu 20 km po mieście nadal nie mam odczytu ciśnienia, jest tylko info jak zaraz po ruszeniu z działającymi czujnikami. Czy one mi się skalibruje po czasie czy jednak szukać kogoś w Warszawie kto mi to skalibruje? Jaki jest tego koszt? Wyzerowałeś w menu samochodu czujniki podczas postoju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czech Opublikowano 10 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2018 Nie ma obawy powinny się zarejestrować. Jak wymieniłem koła na zimowe, to miałem podobnie. Dużo jazdy miejskiej i dopiero po ok 25-30 km się aktywowały. "Reset" to jedynie kalibracja temperatury, jest on potrzebny ale nie jest konieczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszwi Opublikowano 10 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2018 (edytowane) Faktycznie ,dziś już się pojawił odczyt. Ps Co do resetu to w manual-u jest napisane ,że reset-owanie wykonać na włączonym zapłonie i dopiero potem mozna jechać. Edytowane 12 Listopada 2018 przez Tomaszwi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAMA Opublikowano 12 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2018 W dniu 10.11.2018 o 18:47, Tomaszwi napisał: Co do resetu to w manual-u jest napisane ,że reset-owanie wykonać na włączonym zapłonie i dopiero potem mozna jechać. Oczywiście. W czasie jazdy jak dobrze pamiętam to nawet nie pokazuje się pozycja resetu czy nawet obsługi czujników w menu miedzy zegarkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba1982 Opublikowano 13 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2018 11 godzin temu, RAMA napisał: Oczywiście. W czasie jazdy jak dobrze pamiętam to nawet nie pokazuje się pozycja resetu czy nawet obsługi czujników w menu miedzy zegarkami. w czasie jazdy można zresetować czujniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysrob Opublikowano 13 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2018 Podczas jazdy nie resetować czujników. Ja tak zrobiłem i musiałem jechać do serwisu by odblokowali system ciśnienia w oponach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 15 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2018 W dniu 8.11.2018 o 08:32, stasziek napisał: 2 zimy juz przejezdzilem bez czujnikow. Czas to zmienic:) Zastanawiam sie tylko czy jesli zakladane sa funkiel nowki czujniki do felgi to one tez zaczna dzialac same (do tej pory jak przechodzilem z zimy na lato to doslownie po przejechaniu 1km, w samochodzie juz widzialem pomiar cisnienia w oponach) czy trzeba je jakos programowac?:) Pozdr Jak przechodziłeś z zimy na lato, to Ci prawidłowo odczytywało ciśnienia po zwyczajowej zmianie kół tył<->przód? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasziek Opublikowano 15 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2018 Tak, zero problemow. Kola wymieniam w serwisie w krakowskiej Bonarce (galeria handlowa), ktory miesci sie w garazu podziemnym. Zanim wyjade z parkingu to juz mam odczyt cisnienia w komputerze:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 15 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2018 5 godzin temu, stasziek napisał: Tak, zero problemow. Kola wymieniam w serwisie w krakowskiej Bonarce (galeria handlowa), ktory miesci sie w garazu podziemnym. Zanim wyjade z parkingu to juz mam odczyt cisnienia w komputerze:) Czyli dobrze rozpoznaje, że zamieniłeś miejscami przód i tył i wskazuje zawsze 2.3 z przodu i 2.1 z tyłu? Bo u mnie po zamianie widzi je na starych miejscach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAMA Opublikowano 16 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2018 W dniu 13.11.2018 o 14:12, krzysrob napisał: Podczas jazdy nie resetować czujników. Ja tak zrobiłem i musiałem jechać do serwisu by odblokowali system ciśnienia w oponach. Sprawdziłem o co dokładnie mi chodziło. Podczas jazdy można wejść w menu resetu jednak nie pokazuje wtedy komunikatu o zakończonym resecie. Od razu przechodzi do menu. A że zrobiłem to kilka razy i nie spowodowało to odczytu z kół, wysnułem teorię że tak się nie da tego zrobić. Jak zrobiłem na postoju to kilka sekund po ruszeniu już miałem odczyty. Może to zależne od prędkości albo od osobniczych zdolności kierującego Przyszło mi też do głowy że te czujniki powinny mieć mechanizm "włącznika odśrodkowego". Czyli koło się kręci, czujniki się włączają. Koło się nie kręci, bateria nie jest zużywana. Wiem, że komunikują się z czytnikiem w czasie postoju, ale czy są zasilane wtedy indukcyjnie czy też bateria działa cały czas? Bardziej bym się skłaniał że w momencie opuszczenia fabryki już działają. Wtedy też po kilku latach leżenia na półce raczej nie warto ich kupować. Dobrze myślę? Ktoś widział jakiś schemat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasziek Opublikowano 16 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2018 11 godzin temu, aquariusmax napisał: Czyli dobrze rozpoznaje, że zamieniłeś miejscami przód i tył i wskazuje zawsze 2.3 z przodu i 2.1 z tyłu? Bo u mnie po zamianie widzi je na starych miejscach. Tak jak pisalem, nigdy nie mialem problemow z czujnikami, tj. zawsze pokazywaly poprawne wartosci. Co sezon opony mam przekladane - tyl <-> przod. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karmel Opublikowano 19 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2018 Panowie czeka mnie pierwsza wymiana kół na zimowe. Z tego co wiem wcześniejszy właściciel wymieniał zawsze w serwisie. Z tego co zrozumiałem, ustawienia czujników powinny być już zapamiętane? Wystarczy tylko zmienić koła i można jeździć, czy jeszcze potrzebne są jakieś zabiegi związane z tymi czujnikami?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czech Opublikowano 19 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2018 Założyć koła i można jeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 20 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2018 (edytowane) W dniu 28.10.2018 o 20:07, RAMA napisał: A zapytaj się producenta LINK Nie wyglądają na jakieś inne niż standard więc jeżeli gniazda wentyli są OK to nie będzie problemów. Równa powierzchnia bez wżerów i ubytków, żeby uszczelka mogła się tam wpasować i prawidłowo uszczelniać to miejsce. Więcej filozofii nie ma. Ja kupowałem czujniki VDO ale kosztowały mnie 100 zł za sztukę. I też opisany jako odpowiadający tym z logo Nissan Zrobiłem im zdjęcia żeby pokazać ich "oryginalność" Ciekawe tylko dlaczego jest zaklejony (zamazany) napis RENAULT/NISSAN? Pytałem sprzedawcę z zamieszczonych w wątku prędzej linków i sugeruje kupić z gumowymi wentylami jak felgi są nieoryginalne (mam ATT 680), bo może nie być miejsca, aby przykręcić do końca zawór. Teraz jestem w rozterce, czy brać gumowe (ale też była opinia, że może być problem z przeciągnięciem wentyla przez felgę nieoryginalną), czy metalowy? Znalazłem jeszcze z wentylem gumowym w lepszej cenie, dla osób które nie potrzebują faktury: https://allegro.pl/czujnik-cisnienia-renault-407004cb0b-i7376095518.html Albo z metalowym, ale jak widać chyba bez nakrętki https://allegro.pl/czujnik-cisnienia-tmps-40700-3vu0a-407003vu0a-i7606905494.html za 75zł, więc ceny zaczynają być pomału akceptowalne. Edytowane 20 Listopada 2018 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAMA Opublikowano 20 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2018 2 godziny temu, aquariusmax napisał: Ciekawe tylko dlaczego jest zaklejony (zamazany) napis RENAULT/NISSAN? Pytałem sprzedawcę z zamieszczonych w wątku prędzej linków i sugeruje kupić z gumowymi wentylami jak felgi są nieoryginalne (mam ATT 680), bo może nie być miejsca, aby przykręcić do końca zawór. Teraz jestem w rozterce, czy brać gumowe (ale też była opinia, że może być problem z przeciągnięciem wentyla przez felgę nieoryginalną), czy metalowy? Znalazłem jeszcze z wentylem gumowym w lepszej cenie, dla osób które nie potrzebują faktury: https://allegro.pl/czujnik-cisnienia-renault-407004cb0b-i7376095518.html Albo z metalowym, ale jak widać chyba bez nakrętki https://allegro.pl/czujnik-cisnienia-tmps-40700-3vu0a-407003vu0a-i7606905494.html za 75zł, więc ceny zaczynają być pomału akceptowalne. A dlatego zaklejony/usunięty, żebyś na przykład nie płacił za szt. 200 zł. Jeżeli kupowałeś kiedyś części od vendora który robi części na pierwszy montaż to albo kupujesz od niego z usuniętymi znakami albo lecisz do ASO. Nie może sprzedać Ci części ze znakami firmy dla której robi (bez zezwolenia tejże), bo jutro nie będzie robił wcale. Widzisz te felgi przed sobą, to weź suwmiarkę i ołówek narysuj przekrój. Wtedy zam zauważysz co i jak albo rada jakiej Ci udzielimy będzie trafna. Jeżeli nie wejdzie Ci w felgę tuleja zaworu to i snap-in raczej też nie. Sprzedawca chce sprzedać swój towar, Ty możesz go oddać w ciągu 14 dni. Wydaj te 14zł więcej, kup oba komplety, wybierz jeden, miej spokój na lata i podziel się wiedzą co pasuje, a co nie. Śnieg już czeka na Twoje zimowe koła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahtew Opublikowano 23 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2018 (edytowane) a czy ktoś zakupił takie czujniki z aliexpress? cena zwłaszcza tego drugiego zestawu powala. ciekawe jak z jakością do nissana wersja 433MHz. https://www.aliexpress.com/item/Autel-MX-Sensor-2-in-1-315MHz-433MHz-Universal-Programmer-Tire-Pressure-Monitoring-System-MaxiTPMS-PAD/32910955870.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.3b782e0efjY10y https://www.aliexpress.com/item/New-Autel-MX-Sensor-433MHZ-Programmable-Universal-TPMS-Sensor-Tire-Pressure-Alarm-Sensor-same-As-Original/32814517159.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.34f22e0ewZfitW Edytowane 23 Listopada 2018 przez mahtew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommcioo Opublikowano 23 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2018 W dniu 19.11.2018 o 11:44, Czech napisał: Założyć koła i można jeździć. Serwisant u nas w Szczcinie powiedział, że za każdą zmianą kół należy podejchać do nich i chyba za 180zl kalibrują. Powidzialem mu, że ktoś gdzies pisał o tym, że kilka kompletów może być zapamiętanych - na co oburzony powiedział, że chętnie z takim specem porozmawia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czech Opublikowano 23 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2018 W salonie od sprzedawcy przy zakupie otrzymałem info, że po wymianie kół powinny się same zarejestrować w systemie auta i tak dokładnie się stało. Jednak przy zakupie był pracownik serwisu i twierdził, że trzeba będzie do nich przyjechać i oni zrobią kalibrację - co jest nieprawdą. W moim przypadku była taka sytuacja, że zimówki brałem razem z nowym autem i miało to być za darmo. Wyszło na to, że pracownik salonu jest lepiej zorientowany o możliwościach auta i jego systemu komputerowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAMA Opublikowano 23 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2018 Cały czas zastanawia mnie czy zawsze rozmawiamy o tym samym. rejestracja i kalibracja to dwie różne rzeczy. Rejestracja (czujniki kontaktują się z komputerem samochodu) jest samoczynna ww QQ J11B i serwis do tego niepotrzebny (w przypadku posiadania czujników które nadają na odpowiedniej częstotliwości i w kompatybilnym protokole komunikacji), natomiast kalibracja (regulacja odchyłów, wprowadzenie korekty wskazań ciśnienia, wynikająca z cech użytej metody pomiaru) może być dokonana, żeby 2,5 bar na ekranie oznaczało 2,5 bar w oponie. Może by wyjaśnić z nimi dokładnie o czym myślą jak mówią że trzeba do nich przyjechać po zmianie kół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czech Opublikowano 23 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2018 Oczywiście chodzi mi o rejestrację (która odbywa się samoczynnie)-o to pytał Tommcioo. W drugim zdaniu również powinno być użyte słowo rejestracja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czech Opublikowano 23 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2018 Osobiście nie spotkałem się z kalibracja samego czujnika. Wygląda na to, że jest to wykonywane podczas procesu ich produkcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.