Dar1962 Opublikowano 28 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2017 -tarcze szybko się zużyły, sprzedawałem auto z takim silnikiem z przebiegiem 66 tys km i miało nawet oryginalne klocki, ale można przyjąć,że poprzedni użytkownik często używał hamulca -zapocenie spod pokrywy to częsta przypadłość silnika 1,4 , w przypadku 1,6 raczej dziwna - niech mnie poprawi ktoś, kto ma ten motor -akumulator po takim przebiegu rzecz normalna, szczególnie jeśli garaż był pod chmurą a auto jeździło po mieście -do opowieści,że błąd zniknie po doładowaniu lub wymianie akumulatora podchodziłbym nieufnie - czemu tego nie zrobiono przed sprzedażą, jeśli jest to takie łatwe? to może oznaczać jakiś drobny defekt elektryczny lub równie dobrze problem z jednostką sterującą, a to już spory koszt. Dobry elektryk diagnosta powinien to ustalić -podświetlenie tablicy - niby drobiazg, ale może np oznaczać przerwanie któregoś z przewodów w wiązce idącej do klapy a nie brak żarówki, ta ostatnią łatwo i tanio można wymienić - czemu tego nie zrobiono ryzykując mandat? -pogięta podłoga od podnośnika? ciekaw jestem w jakim stopniu, fachowy warsztat naprawczy lub oponiarski nigdy nie doprowadzi do czegoś takiego, czy to na pewno od źle podstawionego podnośnika? w tym aucie w instrukcji jasno opisane jest gdzie ustawiać podnośnik -oryginalny lakier powinien mieć grubość poniżej 200 jednostek. Pomijając naprawiane drzwi, o których wiadomo,250 na tylnym błotniku oznacza,że był przynajmniej powtórnie malowany Niby nie należy bać się auta po drobnych naprawach typu parkingowego ale tu było och sporo a nadwozie to najbardziej kosztowny element pojazdu i jeśli zacznie coś korodować, koszta pójdą w tysiące zł. Jeśli wymieniono oba drzwi po lewej stronie + grubość lakieru na tylnym błotniku+ skrzywiona (rzekomo od podnośnika) podłoga, może oznaczać to,że auto zaliczyło konkretny strzał z lewej. Warto obejrzeć dokładnie słupek B (prostowanie, malowanie), sprawdzić czy szyby w drzwiach są z tej samej partii co z prawej (jeśli ocalały,oznaczałoby to,że uderzenie nie było zbyt mocne). Tych elementów jest sporo.Może warto,żeby zerknął na nie jakiś dobry blacharz lakiernik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mike12345 Opublikowano 28 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2017 Dla ASO tarcze jak maja 50 tys. to sa zuzyte nawet bez ogladania ich:-) Spokojnie mozna przejechac 100-120tys a na klockach 60tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 28 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2017 - zapocenia spod pokrywy łańcucha rozrządu - jest się czego obawiać? W 1.6 kod silnika HR16DE nie występuję żadna pokrywa łańcucha rozrządu !!!! Bo łańcuch jest wewnątrz silnika!!!! Pewnie opocona jest uszczelka pokrywy zaworów w 1.6 rzadkość bo uszczelnienie jest na uszczelce gumowej+silikon!!!!! U mnie silnik suchy jak wiór ............ Daj spokój sobie z tym pobijańcem 2011r i 50.000km przejechane przecie on więcej stał u lakierników niż jeździł !!!!! Jeździł aby zaraz się rozbić .........i powrót na lakiernie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gmarcin Opublikowano 28 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2017 Szanowni ja mam nota od nowości i na liczniku ponad 80 tys. i klocki i tarcze na wiosnę będą wymieniane dopiero po raz pierwszy. Za każdą zmianą kół pytam Aso bo tam przechowuje koła, czy już czas.....nie maciagają mnie a szczerze odpowiadają. Piotr mój notek jest z 2011 r. Daj sobie spokój z tym znaleziskiem. A jak kupisz to dostaniesz tytuł bohatera roku na tym forum. Tam się roi od błędów i ukrytych kwiatków z tego co piszesz. P.s. aku: parkuje pod chmurką. Od grudnia 2011 r. cały czas ten sam aku. To auto się kupy nie trzyma z przewagą tego drugiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 28 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2017 Dla ASO tarcze jak maja 50 tys. to sa zuzyte nawet bez ogladania ich:-) Spokojnie mozna przejechac 100-120tys a na klockach 60tys. Nie prawda. Mój ma 100 000 i nie chcieli na siłę wymianić - w ASO... W 1.6 kod silnika HR16DE nie występuję żadna pokrywa łańcucha rozrządu !!!! Bo łańcuch jest wewnątrz silnika!!!! Pewnie opocona jest uszczelka pokrywy zaworów w 1.6 rzadkość bo uszczelnienie jest na uszczelce gumowej+silikon!!!!! Jest dojście do łańcucha rozrządu z boku. Jest tam mała pokrywa. ASO wie co mówi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 28 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2017 Ranger oczywiście że jest ,bo musi być dojście do wymiany łańcucha aleeeee to nie pokrywa!!! ale lewy blok silnika ! Aby dojść do odkręcanej ściany bloku silnika, trza rozbierać całą lewą stronę bloku silnika . To jaka tam jest pokrywa łańcucha, bo ja nie widzę ??????? To jest pokrywa rozrządu ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 2 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2017 No, sam sobie odpowiedziałeś. Są pokrywy rozrządu i w 1.4 i 1.6 . Wyglądają podobnie. Ale są mniejsze i chyba aluminiowe. Blokiem bym tego nie nazwał. Fakt, że są solidniejsze bo przy łańcuchu nie zakłada się okresowej wymiany, ale to są pokrywy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 2 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2017 Ranger to jest odkręcana (bo jakoś trzeba się dostać do łańcucha) prawa( aluminiowa) ściana bloku(aluminiowego) silnika ,tam uj ni ma, żadnej tradycyjnej pokrywy łańcucha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 2 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2017 (edytowane) Tak wygląda silni 1.6 i łańcuch na widoku. Edek, łańcuch nie jest w bloku Jest poza blokiem silnika. Na bloku jest tylko kołnierz tworzący wnękę w której jest łańcuch. Potem ta płaska pokrywa zakrywa całość. https://c.allegroimg.com/original/0137ff/a63a2e6a427eac99e386224b495c Edytowane 2 Lutego 2017 przez M@reS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Odkreć korek wlewu oleju i zobacz wariator i łańcuch Łańcuch pracuje wewnątrz bloku silnika nie gdzieś obok . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 (edytowane) Wlew oleju jest podzielony i temu wydaje Ci się że łańcuch jest w bloku Jest równo na ściance między blokiem a łańcuchem:) Łańcuch jest smarowany olejem więc kanalikami olej przepływa z bloku do tej wnęki. Pokrywa jest szczelna i aluminiowa więc nie wypuszcza oleju. Edek stary wróbel dal się na plewy nabrać . A tak wygląda 1.6 z przykręconą pokrywą od łańcucha. http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/OduZxvdQbacMcNulpuARHZKACqnnBo I temu się przyjrzyj może zrozumiesz http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/HtpZrDEpqSjLWtkGD~RsVPVUOTFdxC http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/1C6hKjkvI_qEbkWmWHj02ojYJiifeR Jeszcze masz wątpliwości ?? Edytowane 3 Lutego 2017 przez M@reS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Myślę, że jak to nazywać to sprawa drugorzędna. Tak czy siak jest to element przykręcany, uszczelniany i wycieki w tej okolicy mogą się pojawić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Ano mogą, wystarczy nie dokładnie uszczelnić silikonem (bo w serwisówce jest tam zaznaczony jako uszczelniacz). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Dokładnie to wygląda tak jak na filmie -dla mnie technicznie łańcuch pracuję wewnątrz silnika jeśli dla ciebie na zewnątrz w wnęce to co na to poradzę Prawa ściana bloku jest rozkręcana do wymiany łańcucha a przegroda miedzy łańcuchem i tłokami robi jakąś tam wnękę ale to nadal wnętrze silnika bo w silniku jest wiele przegród Mares a od dołu to co tam uj widać ,bo przegrody nie ma ????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 (edytowane) Blok to blok...do bloku możesz coś włożyć i zamknąć go głowicą i miską olejową (tutaj nie koniecznie bo miski olejowe mogą być po za blokiem) a nie np odkręcić sobie jeden bok Reszta elementów jest po za blokiem silnika. Również można mówić że sprzęgło jest też w bloku silnika O tutaj jest łańcuch w bloku silnika..bez jakichkolwiek pokryw z boku tylko do demontażu łańcucha. https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwww.klinika-bmw.pl%2Ffoto%2Fnapinaczm60%2F05.jpg&f=1 Edytowane 3 Lutego 2017 przez M@reS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Nie nie nie sprzęgło jest dokręcane do koła zamachowego silnika jest po za wnętrzem bloku silnika A w HR16DE łańcuch , zębatki i dwa wariatory znajdują się w wnętrzu bloku silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SQTER Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Przecież widać jak byk,że łańcuch jest poza blokiem i przykryty pokrywą...czasem trzeba umieć przytaknąć komuś innemu a nie upierać się że białe to czarne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Poza blokiem to jest jest , pasek klinowy z kołami i dużo osprzętu uzbrojenia silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Edek, proszę Cie nie ciągnij tego tematu bo tutaj nie masz racji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Bo według was łańcuch jest na zewnątrz bloku silnika Nie nie ,jest wewnątrz bloku silnika Panowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 4 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2017 Blok jest monolitem. Wszystko co jest przykręcane do bloku a także znajduje się za klapką, pokrywką, osłoną (przykręcaną do bloku) jest poza blokiem i samym blokiem nie jest. A że klapka jest masywna i Edwardowi kojarzy się z blokiem, to już inna bajka, bo inaczej tego nazwać nie można . Edwardzie kochany! Czy rozrząd jest na łańcuchu czy na pasku, to z punktu widzenia techniki jest to w zasadzie ten sam rozrząd - znajdujący się poza blokiem silnika. W związku z faktem, że rozrząd łańcuchowy jest smarowany, jego pokrywa jest szczelna i solidna. Ale technicznie, to taka sama osłona jak rozrządu na pasku. Więc nie brnij w już proszę, bo zaniżamy poziom forum tłumacząc Ci oczywiste oczywistości . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 4 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2017 Edek widzi to tak jak Bush http://cs619125.vk.me/v619125314/d144/o8EIzO3n4wI.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
listomek2015 Opublikowano 4 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2017 I AMEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adasko1 Opublikowano 7 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2017 Dołączam do tematu. Mam na oku Note z 2008 roku , silnik 1.4 benzyna .Numer vin SJNFAAE11U1310154 . Autko wygląda dobrze , Pierwszy i jedyny właściciel .Kupione w Polskim salonie. Niski przebieg 115.000 . Posiada instalację CNG której chciałbym się pozbyć i pozostać tylko na benzynie , ewentualnie przerobić na LPG ale to muszę przeanalizować pod kątem ekonomicznym .Czy możliwe jest że instalacja CNG była montowana fabrycznie ? Ile jest warte takie auto ? Czy sprawdzanie vin jest najbardziej wiarygodne w serwisie Nissan ? Ile w serwisie kosztuje taka usługa ? Co warto jeszcze sprawdzić przed zakupem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
listomek2015 Opublikowano 7 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2017 Jak najbardziej powinieneś sprawdzić auto i ja proponuje aso koszt ok 400-500 i powinieneś mieć wszystko czyli winy serwisy itp.ale jeśli auto nie jest z PL to może być problem ale zadzwoń i upewnij jak u ciebie jest .Napisałeś że kupiony w polskim salonie ? nie spotkałem się nigdzie żeby ktoś montował CNG sam montowałem parę instalacji ale gazowych i też jeden zakładała mi fabryka Cng owszem w większych miastach może zatankujesz więc dla mnie te auto podjeżdża że nie jest z PL ale od niemiaszka może się mylę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.