Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Proste pytania - Szybkie odpowiedzi


Adriel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak skasowali bezterminowość. Teraz prawo jazdy najdłużej ważne będzie przez 15 lat. Ponieważ ustawa weszła w życie w 2013 r. z piętnastoletnim vacatio legis, to ci co mają bezterminowe prawko muszą najpóźniej w 2028 r. prawo wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witamfikacji

Taki off top od nissana - choć może nie daleko...

Dziś kolega oznajmił mi cennik montażu haka do:

1. skoda (scala ) - 3500

2. vw tiguan - 8000

3 pasat - 12000

NIe mam weryfikacji .

Ale nawet jakby 1/3 w rabacie ująć to i tak mega kosmos. A pewnie wesfalia jak wszędzie i wiązki poprowadzone. 8 śrub do zakręcenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Brzyk napisał:

Witamfikacji

Taki off top od nissana - choć może nie daleko...

Dziś kolega oznajmił mi cennik montażu haka do:

1. skoda (scala ) - 3500

2. vw tiguan - 8000

3 pasat - 12000

NIe mam weryfikacji .

Ale nawet jakby 1/3 w rabacie ująć to i tak mega kosmos. A pewnie wesfalia jak wszędzie i wiązki poprowadzone. 8 śrub do zakręcenia.

 

 

Łoooo Panie ?
a jak robiłem awanturę, jak mi 2100zł wyliczyli z wiązką 13-pin i badaniem technicznym łącznie za Westfalie w ASO ?

Edytowane przez buba1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam pytanie do użytkowników bagażników na relingi. Mam okazję kupić oryginalne poprzeczki na relingiale jest problem bo właściciel zgubił kluczyki. Czy zamki można tak przerobić aby maskownice otwierały się bez kluczyka, np naciąć trzpień( kluczyk był plastikowy z otworem). Zamknięcie jest mi niepotrzebne bo będzie zakładany okazjonalnie. Cena jest bardzo atrakcyjna ale muszę rozwiązać kwestię otwierania i zamykania maskownic. Dzięki za szybkie odpowiedzi.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecacie jakiś model żarówek halogenowych, które świecą zauważalnie lepiej, białym światłem od fabrycznych? Fabryczne mam od 4 lat, ale chciałbym coś wizualnie wydobyć żarówek, bo żółć z fabrycznych nie przystoi i swieci słabo. Jakieś Osramy Night Braker Laser, Philipsy? Co macie u siebie i z czego jesteście zadowoleni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem Philipsa Vision Plus, początkowo ładnie świeciły ale nie posłużyły zbyt długo. Nie dotrwały nawet jednego roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałem Kaskę wymieniałem na najlepsze jakie można było w danym momencie kupić (ale z homologacją na drogi) i oprócz wydania dużej kasy różnicy nie było znaczącej także chyba szkoda prądu a te lepszy mają 4x krótszą żywotność, choć mając do jazdy dziennej DLR raczej długo wytrzymują, chyba, że ktoś jest nocnym handlowcem :) Jedynie te bez homologacji z zawyżonymi mocami ale tam żywotność 10x mniejsza pewnie.  Albo chińskie LEDy też nie legalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie większość czasu jeżdżę na dziennych, więc może mają sens te wyżyłowane, patrzę na coś takiego

https://allegro.pl/oferta/philips-zarowki-racing-vision-gt200-200-h7-12v-9661811535
 

https://allegro.pl/oferta/osram-zarowki-h7-night-breaker-laser-150-next-10529009771

https://allegro.pl/oferta/philips-zarowka-h7-x-treme-vision-130-swiatla-2s-9584492056
 

Ostatnie auto z halogenowymi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nei wszystkie są dopuszczone... Potem mijasz takiego gościa co tak napierd.... światłami że nie można patrzeć (i to nie kwestia ustawienia)

34 minuty temu, memeQQ napisał:

Te miałem, w stosunku do nowych fabrycznych praktycznie bez różnicy. (zawsze najpierw wymieniałem jedną aby zobaczyć ew. różnicę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wiem że są takie, które nie mają homologacji, omijam zdecydowanie. Chciałbym zmienić na coś lepszego wizualnie, ale z dużym naciskiem żeby dobrze nocą świeciło. Night Brakery Osrama chyba są w tym mocne. Fabryczne mają 4 lata, więc trzeba przyznać, że dają radę, pewnie że z pierwszego montażu, ale i z tego że są zwykle, świecą nadal, ale chyba czas coś zmienić, jak wyżyłowane z 2 lata dadzą radę będzie spoko, tym bardziej że dużo nie używam mijania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabrycznie są montowane żarówki typu long life, więc będą świecić 4-6 lat.

Wg mnie, każde +130-150% więcej światła są zdecydowaniem lepsze niż te żółtawe fabryczne. Uważam, że jazda na fabrycznych, to proszenie się o wypadek.

Jeśli masz h7, to masz dostępną pełną ofertę philipsa i topowe racing vision +200%.

Z h11 nie jest tak fajnie i najlepsze to osram laser, niestety droższe od h7.

Nie wiem, czy powyższe jest obecnie aktualne i jest to moja osobista opinia.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak nocą jeżdżę to zawsze przeklinam fabryczne, więc koniec narzekania, czas zmienić. Może głupie pytanie a co siedzi w soczewce QQ? H7? Tak bez zerkania w instrukcje itd. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, memeQQ napisał:

No jak nocą jeżdżę to zawsze przeklinam fabryczne, więc koniec narzekania, czas zmienić. Może głupie pytanie a co siedzi w soczewce QQ? H7? Tak bez zerkania w instrukcje itd. ?

H7, ale możesz się rozczarować. Ja nie zobaczyłem różnicy, ale wymieniałem nówki prosto z salonu na dozwolne MAXy od Philipsa. W ogóle konstrukcja reflektora w QQ jest kiepsko, świeci do przodu prawie wcale na boki, kiedyś o mało auta sąsiada nie przestawiłem skręcając o 90 stopni, w ogólnie nie było go widać. W X z LEDami jest nieco lepiej, ale nie są to najmocniejsze ledy na rynku. A zamiast skrętnych 10x lepsze jest dodatkowe światło doświetlające statyczne jak ma Ford czy Kia - to robi robotę na maksa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Philipsy dla mnie zawsze były short life niezależnie od modelu.

W wersji eko masz tungsramy.
Tez jakieś 150 + :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Brzyk napisał:

Philipsy dla mnie zawsze były short life niezależnie od modelu.

W wersji eko masz tungsramy.
Tez jakieś 150 + ?

Wszystkie "lepsze" mają krótsze życie, coś za coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Philips ekstremalnie.
Kiedyś kupiłem osramy night .
H7
Nie chcę ściemniać przy żarówkach :-P ale na opakowaniu było oficjalnie napisane że żyją krócej.
Na pocieszenie jest to że w fiaciku non stop na mijania i wytrzymały praktycznie równo 12 m-cy. I padły praktycznie w odstępach 2-3 tyg.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie J11 przed faceliftingiem miały montowane H7, a od powiedzmy 2017 już H11.

Jak można przeczytać, odczucie poprawy jest subiektywne (dziwne) i zapewne zależy od warunków, w których jeździmy.

Bardzo dużo zależy, czy dbamy o żarówki (faktycznie da się to robić np. stylem jazdy) i po jakich drogach jeździmy. Mi Osram Night Breaker Laser H7/H11 zawsze trzymały 8-18 miesięcy i wydatek 80-120 zł był zawsze opłacalny z punktu widzenia zauważalnej istotnej poprawy bezpieczeństwa.

Umyjcie reflektory, nie doprowadźcie do znacznego porysowania te delikatne, plastikowe powierzchnie.

Jeśli w J11 światła świecą zbyt wąsko, to można np. przy manewrowaniu włączyć dolne przeciwmgielne, które właśnie świecą jedynie w bok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, aquariusmax napisał:

Jeśli w J11 światła świecą zbyt wąsko, to można np. przy manewrowaniu włączyć dolne przeciwmgielne, które właśnie świecą jedynie w bok.

W wersji po lifcie te prostokątne świecą... nigdzie, tzn robią za pozycyjne moim zdaniem. Jak je włączasz to z pozycji kierowcy nic się nie zmienia. W X jest podobnie i w dodatku są żółte a główne białe (LED) wygląda to strasznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okrągłe w j11 też niewiele.
Były gdzieś nawet dawno pomysły żeby jakiś wysunąć lampy na obwód tuby.
Ale zbyt dużo kombinowania.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem ostatnio w nocy jak sąsiad przeparkowywał forda mondeo, jego halogeny doświetlające oświetlały od środka przed autem 90 stopni w odpowiednią stronę aż do prostopadle do drzwi pasażera/kierowcy. Potęga. Podobnie działa to w KIA. Takie coś to rozumiem. Jak dał wsteczny zapaliły się oba, masakra. A u nas te skrętne pizdryczki to ledwo troszkę w lewo czy w prawo... Może nowy QQ i X będzie miał to już normalnie i lepsze LEDy. Tylko nie wiem czy będzie mnie na nie stać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Smakor napisał:

W wersji po lifcie te prostokątne świecą... nigdzie, tzn robią za pozycyjne moim zdaniem. Jak je włączasz to z pozycji kierowcy nic się nie zmienia. W X jest podobnie i w dodatku są żółte a główne białe (LED) wygląda to strasznie.

Włożyłem do halusów te co miałem w mijania...H11 led 6000 lumenów...Uwierz mi,nie robią za pozycyjne,pięknie oświetlają przód przed samochodem i co najważniejsze,widać to z pozycji kierowcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Smakor napisał:

H7, ale możesz się rozczarować.  

Zapomniałem wieczorem zajrzeć w instrukcje ale na necie piszą, że H11 siedzą w QQ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, memeQQ napisał:

Zapomniałem wieczorem zajrzeć w instrukcje ale na necie piszą, że H11 siedzą w QQ.

Kurde chyba H11 faktycznie, H7 kupowałem do Fiata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...