Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Proste pytania - Szybkie odpowiedzi


Adriel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A ja zacznę standardowo .

Nie znalazłem na forum .....

Kilkukrotnie zdarzyło mi się że zaczyna migać kontrolka hamulca na desce i ręcznego.
Mimo wyłączenia silnika i zamknięcia auta.
Czasem dziennie czasem miesiąc spokoju.
Nie pomaga włączenie, jazda i wyłączenie.
Po czym nagle wszystko znika. Nie zdążę zajechać do ASO. A na kompie błedow brak.

Ktoś podobne cuś przerabiał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Brzyk napisał:

A ja zacznę standardowo .

Nie znalazłem na forum .....

Kilkukrotnie zdarzyło mi się że zaczyna migać kontrolka hamulca na desce i ręcznego.
Mimo wyłączenia silnika i zamknięcia auta.
Czasem dziennie czasem miesiąc spokoju.
Nie pomaga włączenie, jazda i wyłączenie.
Po czym nagle wszystko znika. Nie zdążę zajechać do ASO. A na kompie błedow brak.

Ktoś podobne cuś przerabiał?

Miałem to samo w 4 roku. W serwisie pokazałem filmiki z migającym hamulcem. W ASO na gwarancji ( po drugim zgłoszeniu) wymienili jakiś moduł i problem zniknął.

Post: 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.11.2021 o 17:45, JACKO29 napisał:

w większości przypadków tak

chyba nie ma aż tak optymistycznie,

Aku naładowany, a dziś dodatkowo doszedł check-engine...

a więc wizyta w ASO.

IMG_20211112_101852.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MI na przeglądzie wyszło aku 80% i wg serwisu to bardzo dobry wynik, w normie. SS w ogóle nie używam od nowości (może z 5 razu się włączył), ale fakt jeżdżę głównie w koło komina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, buba1982 napisał:

chyba nie ma aż tak optymistycznie,

Aku naładowany, a dziś dodatkowo doszedł check-engine...

Co znaczy naładowany ?
Mnie jak padał akumulator, to wieczorem kończyłem ładowanie, po 2 godz. mierzyłem napięcie, a rano napięcie już było o ponad 0,5 V niższe (~12,0 V).
To, że naładowałeś aku nie oznacza że aku jest sprawny. Swego czasu zgłosiłem reklamację w ASO kiedy jeszcze auto było na gwarancji. Niby sprawdzili ... i stwierdzili że mojemu aku nic nie dolega. Niespełna tydzień później wieczorem naładowałem aku, a następnego dnia rano podjechałem do Centry i poprosiłem o test - Pan który go wykonał przestrzegł mnie, bym w drodze powrotnej do domu broń Panie Boże nie wyłączał silnika i wyłączył SS, bo jak silnik zgaśnie, mogę go już nie odpalić. Nie wracałem do domu, ale do ASO. Po krótkiej zadymie wymienili aku na nowy. Opisywałem ten przypadek na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Andrzej G napisał:

Co znaczy naładowany ?
Mnie jak padał akumulator, to wieczorem kończyłem ładowanie, po 2 godz. mierzyłem napięcie, a rano napięcie już było o ponad 0,5 V niższe (~12,0 V).
To, że naładowałeś aku nie oznacza że aku jest sprawny. Swego czasu zgłosiłem reklamację w ASO kiedy jeszcze auto było na gwarancji. Niby sprawdzili ... i stwierdzili że mojemu aku nic nie dolega. Niespełna tydzień później wieczorem naładowałem aku, a następnego dnia rano podjechałem do Centry i poprosiłem o test - Pan który go wykonał przestrzegł mnie, bym w drodze powrotnej do domu broń Panie Boże nie wyłączał silnika i wyłączył SS, bo jak silnik zgaśnie, mogę go już nie odpalić. Nie wracałem do domu, ale do ASO. Po krótkiej zadymie wymienili aku na nowy. Opisywałem ten przypadek na forum.

ok,

rozumiem, naładowany, miałem na myśli, że odłączany od ładowarki i bezpośrednio odpalony silnik, ale fakt, aku może być niesprawny.

Ten aku mam dokładnie 2 lata, wymieniony został na przeglądzie w ASO z Fiaam na Exide.

SS mam cały czas wyłączony, od dłuższego czasu jest u mnie moduł od Roberta, a wcześniej zawsze wyłączałem go ręcznie.

Fakt, trzeba sprawdzić stan aku

Edytowane przez buba1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, buba1982 napisał:

Fakt, trzeba sprawdzić stan aku

Było już na forum kilka podobnych "dylematów". Podpowiadałem zainteresowanym, by podjechali do Centra Mocy i poprosili o test aku pod obciążeniem i instalacji elektrycznej. Tą usługę robią za free, a jest ona na pewno rzetelniejsza i bardziej wiarygodna od "testów" w ASO.
Na w/w stronie znajdziesz mapkę punktów świadczących tą usługę. W Tychach widzę jeden punkt:

IN-PLUS
al.. Jana Pawła II 19
43-100 Tychy
tel. 791960103
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Andrzej G napisał:

Było już na forum kilka podobnych "dylematów". Podpowiadałem zainteresowanym, by podjechali do Centra Mocy i poprosili o test aku pod obciążeniem i instalacji elektrycznej. Tą usługę robią za free, a jest ona na pewno rzetelniejsza i bardziej wiarygodna od "testów" w ASO.
Na w/w stronie znajdziesz mapkę punktów świadczących tą usługę. W Tychach widzę jeden punkt:

IN-PLUS
al.. Jana Pawła II 19
43-100 Tychy
tel. 791960103

Dziękuję Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buba zrób najprostszy z możliwych test aku - zostaw samochód na 10 min na załączonych światłach mijania. Jak potem odpali to jeszcze rokuje, jak nie to nie zastanawiaj się nad wymianą. U mnie kilkuletni FIAMM po całonocnym ładowaniu poległ po 5 minutach włączonych świateł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.11.2021 o 01:45, buba1982 napisał:

Dziękuję Andrzej

Zgodnie z sugestią @Andrzej G zrobiłem test we wskazanym miejscu, wynik: aku dobry, ładowanie ok.

A więc wizyta w ASO, bym bardziej, że tempomat i limiter również nie działają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o info system fault to miałem taka sytuacje jak bateria w kluczyku padała  ( w obu) mimo że wymieniałem miesiąc wcześniej (ale miałem pod ręka tylko chłam z ikei) kontrolka kluczyka pojawiła się dopiero pożniej. Kompletna błahostka ale auto troche zwariowało . Nawet odpalić nie chciał , ale przystawiłem kluczyk bezposrednio do przycisku i poszło.

Co do hamulca recznego to u mnie problem zniknął po wymianie modułu (bodajże pod sprzegłem jest)

 

ps. jeśli nie masz już gwarancji to nie baw się w ASO, jakoś mam złe doświadczenia przynajmniej w stolicy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nurtuje mnie od dłuższego czasu...chęć założenia SS zamiast stacyjki...

Oprócz modułu ,potrzebny kluczyk....blokada kierownicy...co jeszcze?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Chcialbym to dokupic do mojego radia Dasaita ale w opisie pisze do Qashqai 2008-2015 a i wiec do J11. Czy po 2015r byly juz inne gniazda z lewej strony kierownicy?

Link:

https://pl.aliexpress.com/item/32842702050.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.2ef27070YPCEbi&algo_pvid=1115016a-651f-4f73-9a01-f57a29d5604b&algo_exp_id=1115016a-651f-4f73-9a01-f57a29d5604b-0&pdp_ext_f={"sku_id"%3A"65130542274"}&pdp_pi=-1%3B20.53%3B-1%3B-1%40salePrice%3BEUR%3Bsearch-mainSearch

HDMI.jpg

Edytowane przez Banan61
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć mam do oddania (za darmo) gumowy dywanik do Qashqaia II od 2013 (dedykowany zamiennik) firmy motohobby taki jak ten:
obraz.thumb.png.dc256b099db73b98c58060c23aed1170.png

Jest to przód po stronie pasażera.
Odbiór osobisty w Krakowie lub mogę też wysłać paczkomatem.
Kto pierwszy ten lepszy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Cześć,
przy okazji zmiany kół z zimowych na letnie, przerzuciłem letnie przód na tył i odwrotnie.
Teraz za nic nie potrafię zresetować czujników ciśnienia, i wskazują mi na odwrót. 

Generalnie  żaden to problem, ale trochę mnie to męczy.

Może ktoś podpowiedzieć, jak zrobić reset, aby czujniki załapały na nowo ustawienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zrobiłeś zmianę lewa lewa prawa prawa nie powinno być problemu.
Chyba że zrobiłeś na krzyżyk. Choć dla mnie też żadna różnica.
Przejezdz 10-20 km być może się ustawia.
Wmenu auta na kierownicy też masz opcje resetu czujników

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Brzyk napisał:

Jeżeli zrobiłeś zmianę lewa lewa prawa prawa nie powinno być problemu.
Chyba że zrobiłeś na krzyżyk. Choć dla mnie też żadna różnica.
Przejezdz 10-20 km być może się ustawia.
Wmenu auta na kierownicy też masz opcje resetu czujników

Brzyku,

zamieniłem przód <-> tył

próbowałem już kilka razy w menu reset i nic...

Godzinę temu, Banan61 napisał:

To czytales?

 

robiłem tak, jak na filmie, kilka razy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz konkretny przepis włącznie z filmem dot konkretnie QQ-łki. Też kiedyś w Pulsarze kopałem się z koniem po przekładce przód <-> tył, aż w końcu zastosowałem ten przepis z filmu i się udało.
https://forum.nissanklub.pl/topic/116004-kalibracja-tpms-po-rotacji-kół/?do=findComment&comment=1249689

Trzymaj się bardziej opisanej przeze mnie procedury. Zrobiłem sobie ściągę, wykonałem punkt po punkcie i po przejechaniu kilkunastu, no może kilkudziesięciu metrów wszystko zatrybiło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Andrzej G napisał:

Tutaj masz konkretny przepis włącznie z filmem dot konkretnie QQ-łki. Też kiedyś w Pulsarze kopałem się z koniem po przekładce przód <-> tył, aż w końcu zastosowałem ten przepis z filmu i się udało.
https://forum.nissanklub.pl/topic/116004-kalibracja-tpms-po-rotacji-kół/?do=findComment&comment=1249689

Trzymaj się bardziej opisanej przeze mnie procedury. Zrobiłem sobie ściągę, wykonałem punkt po punkcie i po przejechaniu kilkunastu, no może kilkudziesięciu metrów wszystko zatrybiło

Uważam, że to takie psychologiczne pacebo i tylko u ciebie zbieg okoliczności. Po prostu - trzeba czasu i załapią.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Karminadel napisał:

Uważam, że to takie psychologiczne pacebo i tylko u ciebie zbieg okoliczności. Po prostu - trzeba czasu i załapią.

Zrobiłem wcześniej 60 km i nie załapały. No ale każdy może mieć swoje zdanie :emot060:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, buba1982 napisał:

Brzyku,

zamieniłem przód <-> tył

próbowałem już kilka razy w menu reset i nic...

robiłem tak, jak na filmie, kilka razy...

Cześć. Musisz mieć jakiegoś pecha albo inną wersję software do odczytu ciśnienia. W tym roku na wiosnę robiłem tą samą operację (tylne koła na przód, przód na tył) i od razu po pierwszym ruszeniu, jak czujniki "załapały" i system zaczął wyświetlać wskazania ciśnienia, to wskazania były prawidłowe, zgodne z miejscem zamontowania kół. 

W niektórych, starszych autach faktycznie tak było, że przy zmianie lokalizacji kół z czujnikami trzeba było auto pod kompa podpinać i pokazywać ręcznie który czujnik (z którym nr fabrycznym) jest na której osi i na której stronie. W QQ nie powinno być takiej potrzeby. 

Mam jeszcze taki pomysł - spróbuj w ustawieniach auta w zakładce o czujnikach ciśnienia wpisać bardzo wysokie ciśnienie nominalne, czyli to poniżej którego system nas powiadamia że jest mało powietrza. Da się to ustawić ręcznie z poziomu auta. Mając jednocześnie mniej ciśnienia w kołach przejedź się trochę aby wywołać komunikat o niskim ciśnieniu w kołach. Idea jest taka, żeby oprócz pomiaru zmusić system do aktywnego działania. Czasami to pomaga, takie wymuszenie działania poza standardowe. Może wtedy system zaskoczy prawidłowo. 

Edytowane przez djlamas
Dopisanie rozwiązania
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...