Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chcesz kupić primerę P10, P11, P12 - zapytaj tu i tylko tutaj


Gość strzelec
 Udostępnij

Czy jesteś zadowolony ze swojej Primery ?  

836 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy jestes zadowolony z zakupu Primery i kupiłbys ją jeszcze raz ?

    • Tak
      80
    • Raczej Tak
      38
    • Raczej Nie
      3
    • Nie
      2
    • Napewno Nie. To najgorsze auto jakie mialem
      0


Rekomendowane odpowiedzi

Jestem za opcją zakupu primerki P-12 2.0. Mój znajomy ma taką z 2002 r. tylko kombi (moim zdaniem najładniejsza z P12) z pełnym wypasem . Auto mimo wiekszej wagi od mojej P-11 nie jezdzi gorzej. Miałem okazje jezdzic jego P12 po autostradzie w niemczech i sie troszke zdziwiłem bo przy prętkościach 150-200 km/h spalała ok 10 litrówno no i osiągneliśmy na maxa licznikowe 240 km/h. A co do awaryjności to nie jest tak żle bo mimo intensywnej ekploatacji (140 tys km) wymienił tylko tulejki z przodu po ok 100 tyś km i jest z niej bardzo zadowolony. Jedyną poważną awarią w jego Primerce było rozszczelnienie sie przedniej lampy (ksenona) ,ale wymienili mu na gwaracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinie. Dodam jeszcze, że niestety autko bedzie musiało pełnić funkcję rodzinnego przyrzadu do przemieszczania się :cry: a nie zabawki do spełniania moich (i mojej córki) szalonych pomysłów (typu ganianie się z CRX-em po mieście- z jej podkrętkami :P - "co tak wolno" ) i zapewne będzie zagazowane. :idea: Myślę więc, że motorek ze 116 kucy i 163 Nm (katalogowo) powinien wystarczyć na te ok. 1400kg autka :idea:, a za 50k PLN raczej nie znajdę dwulitrówki z tego roku i z tym wyposażeniem(chyba że się mylę?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mylisz się. Primera jest tylko nieznacznie tańsza od ave, czy accorda. A z doświadczenia wiem, że rok starszy accord czy toyota będą i tak mniej kłopotliwe niż młodsza primera. No i polecam rozważyć indywidualny import ze Stanów - camry z 2003 roku jest do kupienia nawet za 12kUSD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Koniu83

Witam

 

Mam swoja Primere dopiero od jakis 4 miesiecy, ale juz moge powiedziec ze to swietny samochód. Jest to Primera z 91 roku, hatchback z 90 konnym silnikiem gaznikowym 1.6. Jak dla mnie, jedyna wada to troszke zbyt duze spalanie ( ale mysle ze jest to spowodowane zimą i automatycznym ssaniem) i mozy mogla by miec troszke wiecej :twisted: -ale o to juz zapytam na innym forum, gdy tylko znajda sie fundusze... :D

 

czyli wg mnie Primerze nie mozna nic zarzucic, chyba ze ktos trafi na jakis pechowy, zaniedbany lub powypadkowy egzemplarz...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość jacpiw27

Witam,

Prawdopodobnie wkrotce bede chcial nabyc Primerke (rocznik 98-99) i w zwiazku z tym mam kilka pytan o eksploatacje tego autka.

1. Jaki wybrac silnik zeby moc wystarczyla na takie auto ale jednoczesnie zeby eksploatacja nie byla zbyt kosztowna?

2. Czy 1.6 benzyna jest wystarczajacy dla tego (dosc ciezkiego) samochodu?

3. Jakie jest spalanie takiego silnika 1.6?

4. Co sadzicie o TurboDieslu (2.0 jesli dobrze zauwazylem)? Ile on pali i jaka moc oferuje?

5. Jaka instalacja mozna "zagazowac" silnik 1.6? Czy musi to byc instalacja 4 generacji czy moze byc 2 lub 3 ?

 

Z gory dziekuje za wszelkie porady od osob ktore jezdza takimi autkami.

Pozdrawiam,

Jacek P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,Prawdopodobnie wkrotce bede chcial nabyc Primerke (rocznik 98-99) i w zwiazku z tym mam kilka pytan o eksploatacje tego autka.

1. Jaki wybrac silnik zeby moc wystarczyla na takie auto ale jednoczesnie zeby eksploatacja nie byla zbyt kosztowna?

Diesel 2.0TD

2. Czy 1.6 benzyna jest wystarczajacy dla tego (dosc ciezkiego) samochodu?

Jest wystarczajaca, ale nic wiecej. Proponuje silnik conajmniej 1.8 (sam bym wybral benzynowe 2.0)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jeździłem primerą z mniejszym silnikiem niż 2.0 wiec nie wiem czy mniejszy silnik wystarczy ale myśle że jeśli i tak chcesz zagazować to warto pomyśleć o mocniejszym silniku, mój ma 115km i to jest wystarczająco chociaż po jakimś czasie człowiek sie przyzwyczaja i wydaje sie że to mało. Więc jeśli benzyna to polecałbym 2-litrówke no ale trzeba sie liczyć ze spalaniem około 10/100 (mnie poniżej nie udało sei zejśc i mieszcze sie do 12/100 w zime) ale za to wiem że auto jedzie :twisted: . Jesli chodzi o diesla to może ktoś sie wypowie kto takowego używa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

jesli chodzi o silnik 1,6 to w zupełności wystraczy do sprawnego poruszania si,e po drogach ale jesli chesz mieć w zapasie troche mocy pod nogą i pościgać to 2.0 nie patrząc ze strachem na wskaźnik paliwa. Co tyczy lpg to chyba już bedą instalacje z wtryskiem gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 - najbardziej udana jednostka napędowa jaka opusciła fabryki nissna, do tego bardzo ceniona na siwecie zwłąszcza w USA gdzie jej olbrzymia wytrzymałośc i podatność na Turning jest swojego rodzaju kulten...

 

Co do splania to przy jeździe piórkowej spokojnie utrzymasz splanie na poziomie 9L na 100km no i w podstawie jest prawie 140 koni starcza do płynnej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Prawdopodobnie wkrotce bede chcial nabyc Primerke (rocznik 98-99) i w zwiazku z tym mam kilka pytan o eksploatacje tego autka.

1. Jaki wybrac silnik zeby moc wystarczyla na takie auto ale jednoczesnie zeby eksploatacja nie byla zbyt kosztowna?

2.0 Benzyna i zagazować.

 

2. Czy 1.6 benzyna jest wystarczajacy dla tego (dosc ciezkiego) samochodu?

Opinie są jak zwykle podzielone. Ja miałem 1.6 w Almerce i w cięższej Primerce wydaje mi się ciut za słaby.

 

3. Jakie jest spalanie takiego silnika 1.6?

Nie wiem jak w cięższej Primerze, ale w Almerce palił mi 10l/100 w mieście i 7,5-8 na trasie.

 

4. Co sadzicie o TurboDieslu (2.0 jesli dobrze zauwazylem)? Ile on pali i jaka moc oferuje?

Moc 90KM. Nie wiem ile pali, ale jest dość mułowaty. Nie obrażając właścicieli powiem, że Almerki 1.4 objeżdżają 2.0TD w Primerce bez większych problemów.

 

5. Jaka instalacja mozna "zagazowac" silnik 1.6? Czy musi to byc instalacja 4 generacji czy moze byc 2 lub 3 ?

GA16DE jest dość ciężkim do zagazowania silnikiem. Jeśli nie będzie tego robił fachowiec z głową, to będziesz się z tym bujał. Niemniej jednak jak najbardziej można go zagazować już zwykłą podciśnieniówką ( II gen ).

 

A teraz kilka uwag ode mnie ;)

Gorąco namawiam Cię do kupienia 2-litrowego benzyniaka. Osiągi nieporównywalnie lepsze niż w 1.6 czy 2.0TD, a koszty eksploatacji wbrew pozorom wcale nie są znacząco wyższe. Moje SR20DE w Primerce pali co do litra tyle samo gazu do GA16DE w Almerce. Przypuszczam że jest to kwestia nie do końca idealnie zamontowanej instalki w Almerce, ale jak już wspomniałem z tym dość często bywają problemy, więc prawdopodobieństwo że będziesz miał tak samo jest chyba dość duże. A SR20DE to bardzo łatwy do zagazowania silnik ;)

 

Pomyśl, posłuchaj opinii innych i zdecyduj ;)

 

pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a i 2.0 ma łancuch w roządzie i nei trzeba go wymieniac co 60 tys km jak pasek w 1,4 czy 1,6 czy nawet w diselu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a i 2.0 ma łancuch w roządzie i nei trzeba go wymieniac co 60 tys km jak pasek w 1,4 czy 1,6 czy nawet w diselu :)

 

Słusznie się kazek oburzył ;) 1.4 i 1.6 też mają łańcuszki szanowny panie kolego ;)

 

pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a i 2.0 ma łancuch w roządzie i nei trzeba go wymieniac co 60 tys km jak pasek w 1,4 czy 1,6 czy nawet w diselu :)

Coobcio Co za plama!! SR20 jak i GA16 oraz GA14 maja lancuch.

 

A wracajac to tak jak napisalem, benzynowy silnik o pojemnosci 2 litrow jest jedynym

właściwym silnikiem. Jezdzilem W10 2.0, a teraz jezdze P10 1.6 i wierzcie, mam porównanie. GA16 trzeba krecic do 6tys. SR20 jest bardziej ealstyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qwinto a jak spalanie w takim silniczku? jestem bardzo ciekawy bo mi sie wydaje że chyba nie wiele mniejsze niż w 2.0 ze względu właśnie na to że trzeba kręcić dość wysoko taki silnik żeby to jechało?? A 2.0 jest naprawde fajnie elastyczny prawdziwa przyjemność :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qwinto a jak spalanie w takim silniczku? jestem bardzo ciekawy bo mi sie wydaje że chyba nie wiele mniejsze niż w 2.0 ze względu właśnie na to że trzeba kręcić dość wysoko taki silnik żeby to jechało?? A 2.0 jest naprawde fajnie elastyczny prawdziwa przyjemność :D

w SR20 mialem fabryczna (tak mi sie wydaje) holenderska instalacje LPG. Ale gazu pali ok 11ltr. Natomiast GA16 pali od 7,2 w trasie (predkosci min 120km/h) do 8,3 w miescie. Maksymalnie spalila mi 10,3ltr, ale dostala w kość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiec skoro maja łancuchy to są to bardzo dobre jednostki napedowe.

 

Teraz cały swiat powraca do tego patentu - przepraszam za wprowadzenie w ludzi w bład...

 

Nawet w mojej servisówce jak byk widac łancuch w silniku Ga16DE od priemrki heheheh SORRY !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ludzie czy wam poodbijało? 7l na 100 w P10 2.0????? chyba że się wysiada i pcha a swoją drogą to jakiś fajny wynalazek co pali w mieście i w trasie tyle samo, poprostu niespotykany, stare primery nie ma co się oszukiwać swoje muszą spalić 8-8,5l trasa i do 10l lato miasto, 12l zima a resztę bajek o rewelacyjnym spalaniu dzieciom do poduszki! pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ludzie czy wam poodbijało? 7l na 100 w P10 2.0????? chyba że się wysiada i pcha a swoją drogą to jakiś fajny wynalazek co pali w mieście i w trasie tyle samo, poprostu niespotykany, stare primery nie ma co się oszukiwać swoje muszą spalić 8-8,5l trasa i do 10l lato miasto, 12l zima a resztę bajek o rewelacyjnym spalaniu dzieciom do poduszki! pozdrawiam

 

STRASZNIE ŻŁOPIE TWOJE AUTKO MOŻE CZAS ZALAĆ LEPSZE PALIWKO A NIE JAKIEŚ Z PODZIEMNEJ STACJI ZA PARE GROSZY TANIEJ PROPONUJĘ ULTIMATE BP NAPRAWDĘ POMAGA A RÓŻNICA W CENIE ODBIJA SIĘ NA OSZCZĘDNOŚCI

POZDRO :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Hubertus

Jeśli chodzi o 2,0 TD nic nie można chciec od tego silnika. Tylko siadac i jechac. Troche trzeba wlac, jak na diesla z 1,5 litra/100km za duzo. Ale jazda spoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA mam primerkę p11.144 pojemność 1,6 - moze i zbyt mały ten silniczek ale ja tego nie odczuwam bo przesiadłem się z autka które miało 45 KM (a propos moze ktoś chce nabyć Fiata UNO :) )

Tak więc ja jestem zadowoloy - co do osiągów ale to kwestia punktu odniesienia.

Jeśli chodzi o spalenie - hmmmm może to zima zobaczymy ale zużycie na poziomie 9-10 litrów nie powiem trochę mnie i moją kieszeń zaskoczylo.

Teraz pierwszy raz jadę w dłuższą trasę to zobaczymy czy zejdę na około 8l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Holetzky

Cze ja mam Primere P11 2.0 TD i jestem z niej bardzo zadowolony. Prze calą zimę na krótkich odcinkach na zimnym silniku spaliła 9 litrów ropy na 100 km. To mi sie wydaje nie jest w cale dużo. KOmfort jazdy jest dobry auto trzyma się drogi. Osobiscie jestem bardzo zadowolony. Ale wybor nalezy do ciebie. pozdry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

moja ma 140 koni i powiem że osiagi niczego sobie, natomiast spalanie to około 9-9,5 / 100 średnio. tylko że 144 jest cięższa od starszej p11 a taka chyba chcesz? sr20de to bajka, chyba wersja 130 konna jeździ tak samo dynamicznie jak 140 konna w mojej budzie. polecam. w p11-144 jesli instalacja lpg to tylko sekwencyjna ze względu m.in. na obd2. silnik 1.6 to chyba najgorsze rozwiązanie, lepiej diesla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich posiadaczy PRIMERY.Moją P 10-tkę posiadam już prawie półtorej roku i jak dotąd nie sprawiła mi żadnej przykrej niespodzianki. Przejechałem 15 000 km i poza kikoma pierdołami nic się nie dzieje. Na początku musiałem troszkę powalczyć z ustawieniami gazu ale po kilku podejściach został ustawiony tak jak chciałem. Ponoć coś nie tak mam od początku z sondą i niby troszkę za dużo pali jak dla mnie litr więcej , czy mniej to nie ma co ładować się w koszty związane z wymianą sondy.(spala mi na trasie 9-10 l.gazu a w mieście 12-13 do 14 zimą).Po kupnie nie byłem pewny co do oleju na którym samochód wcześniej jeździł (niby przebieg 135000 km-wszystko na to wskazuje ale pewny nie byłem) i zalałem go półsyntetykiem "mobilem". Ostatnio wymieniałem olej i był jeszcze dość czysty i przez 15000 poziom spadł na miarce o może 2 mm :D.Podobają mi sie osiągi 0-100 na gazie około 10,6s i 200km/h i praca zawieszenia na trasie. Samochód się nie przechyla i jest nieźle przyklejony ale w mieście na dziurawych drogoch jest troszeczkę za twardo.Co wymieniłem?:

tulejki w przednim zawieszeniu, ostatni tłumik, świece, filtry, opony :D

Troszkę mam do zrobienia na wiosnę ale z niczym się nie pali:

łączniki stabilizatora z tyłu, uszczelnienie przedniej szyby bo mam problem z uszczelką i wiatr świszcze i muszę powalczyć z tarczami (przetoczyć) bo mi lekko bije przy 140.

musze też troszkę poprawić gdzieniegdzie lakier bo samochód jak się okazało miał lekke "bum" i szpachla zaczyna pękać i troszkę rdza po zimie w miejsczach ponaprawczych wychodzi ale cóż ja primerkę kupiłem przed wielkim boomem na sprowadzanie samochodów z zagranicy i ciężko mi było w kraju kupić coś niebitego.Następnym pojazdem będzie P11.144 oczywiście 2.0 ale to za kilka latek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...