Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Start-stop,akumulator ciekawostki


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, Jerzaa napisał:

Aby sledzic skutecznie ladowanie wystarczy zwykly bezprzewodowy skaner OBD II ELM327 oraz apka do telefonu car scanner. ...

Apka bedzie przez caly czas zapisywala napiecie ladowania,...

Samo napięcie nie ładuje akumulatora, a płynący prąd przy danym napięciu.

Nie zmienia to faktu, że car scanner pokazuje zarówno napięcie, jak i prąd ładowania, co dopiero pozwala się zorientować, czy akumulator jest faktycznie ładowany.

U mnie, po przekręceniu czujnika maski, bardzo często jest napięcie ok. 14,3 V przy prądzie 0-0,5 A, co wcale nie oznacza, że akumulator jest wtedy ładowany, a raczej podtrzymywany.

Gdy napięcie po nocy spadnie poniżej 12 V, to dopiero wtedy zaczyna się prawdziwe ładowanie, bo prąd jest ok. 4-5 A (krótko po odpaleniu nawet 15-20 A, przy samym rozruchu ponad 200 A). Gorzej, gdy trasa będzie krótka i mało co naładuje, a po kolejnym odpaleniu znowu prąd schodzi do 1-2 A.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w takim układzie mamy formę podtrzymania ,aku jest ładowany nie poprzez kontrolę komputera,tylko jest naładowany do pełna i podtrzymywany na pełnym ładowaniu.Więc myślę,że to iż momentami jest 0.5 czy tam 1A to tylko właśnie przez to że jest pełny,a nie że komputer ma widzimisię.I takiego stwierdzenia się trzymajmy.Jeżdżę już dłuuugo na opornikach i jeszcze nie doładowywałem,więc o czymś to świadczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę na przekręconym czujniku i też nigdy nie doładowywałem. Niestety nie świadczy to o tym, że akumulator jest w pełni naładowany. Jest raczej w rejonie dostateczny.

Przy krótkich przejazdach, aku nie zdąży się naładować w pełni, a jak ponownie odpalę po np. godzinie, to wykrywa, że jest ok i już tylko podtrzymuje.

Podejrzewam, że aku jest mocno przewymiarowany i wystarczy mu 40% sprawności, aby spokojnie odpalał co 2-3 dni.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, aquariusmax napisał:

Ja jeżdżę na przekręconym czujniku i też nigdy nie doładowywałem.

Ja również. Odkąd przekręciłem czujnik mam spokój z aku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle lat - a wy ciągle wałkujecie to samo. Ja cały czas cieszę się z działania Stop-Start i na nic nie narzekam. 

Wiem - jestem gupi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jesteś głupi. Jesteś teoretycznie eko, a na pewno mniej smrodzisz w mieście, gdzie tego nie chcemy (smrodzenia).
Jeśli nie masz problemów, to znaczy, że się wpasowałeś we wzorcowego użytkownika Nissana z systemem start-stop.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem wczoraj w serwisie akumulatorów,aku sprawdzony ma 93% pojemności.Wręcz jak nówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykurzające jest to, ze po zamknięciu auta piszczy sygnał dzwiekowy przez jakiś czas. Domyślam się, ze sygnalizuje niezamknięcie maski. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz coś więcej, bo jedynie co słyszę, to cewki i przekaźniki, ale gdy samochód jest otwarty i/lub mam zapłon włączony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś próbował jeździć parę lat po prostu wyłączając start/stop przyciskiem? Jak wygląda wtedy żywotność akumulatora? Bo chyba bez sensu jest przekręcanie czujnika otwarcia maski w przypadku, gdy wykorzystuje go alarm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów. Otwieram maskę, odpalam samochód, zamykam maskę i jadę w trasę. Czy to będzie samo działanie jak z przekręconym czujnikiem i ładowanie będzie cały czas na max. Co o tym myślicie? Będę musiał to sprawdzić sam empirycznie.





Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie to samo.Po zamknięciu maski komputer dostanie wiadomość,że maska jest zamknięta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, estradonai napisał:

A czy ktoś próbował jeździć parę lat po prostu wyłączając start/stop przyciskiem? Jak wygląda wtedy żywotność akumulatora? Bo chyba bez sensu jest przekręcanie czujnika otwarcia maski w przypadku, gdy wykorzystuje go alarm.

Ja tak jeżdżę od 3 lat. Ostatnio na wyjeździe w górach samochód stał nie używany przez 6 dni na dość dużym mrozie i żadnych problemów z odpaleniem. Tyle że zrobiłem sobie automat, który wyłącza ten system za mnie :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, xcezx napisał:

Witam kolegów. Otwieram maskę, odpalam samochód, zamykam maskę i jadę w trasę. Czy to będzie samo działanie jak z przekręconym czujnikiem i ładowanie będzie cały czas na max. Co o tym myślicie? Będę musiał to sprawdzić sam empirycznie. emoji3.png




 

U mnie to działa, sprawdzone wielokrotnie oczywiście pełne ładowanie jest tylko do zakończenia jazdy. Maskę trzeba otworzyć przed odpaleniem, otwarcie po odpaleniu nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Mao napisał:

U mnie to działa, sprawdzone wielokrotnie oczywiście pełne ładowanie jest tylko do zakończenia jazdy. Maskę trzeba otworzyć przed odpaleniem, otwarcie po odpaleniu nie działa.

:D Dobra kombinacja...to palcem nie chce się wyłączyć SS,lub obrócić czujnik,ale przed każdym odpaleniem otwierać maskę... :D O!!! Wiecie co ?to jest pomysł na reklamę moich siłowników pod maskę! ?

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 2/13/2023 at 7:29 PM, Jerzaa said:

Wykurzające jest to, ze po zamknięciu auta piszczy sygnał dzwiekowy przez jakiś czas. Domyślam się, ze sygnalizuje niezamknięcie maski. 

Samochód ma fabryczne zabezpieczenie antykradzieżowe. Na pewno immobiliser i możliwe, ze jakiś zintegrowany autoalarm.  Po zamknięciu auta kluczykiem ( zakończonej jeździe ) wydaje długi ( ok 10 sek ) piszczący sygnał z tylnej części auta, gdzieś w okolicy bagażnika- tylnego nadkola.  

Edytowane przez Jerzaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak miałeś poprawnie zamontowany czujnik otwarcia maski, to też to piszczenie przez 10 sekund było?

Jeśli nie, to na 100% masz alarm i teraz ten alarm Ci nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jerzaa,tak,przy podpietym alarmie do czujnika maski tak będzie.Tak miałem w poprzedniej Kaśce,dla tego założyłem oporniki.U mnie nie dało się zamknąć samochodu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem mnie również nie ominął, ale metodą prób i błędów, po wizytach w akustrefach, okolicznych "światach aku", sprawdza się u mnie jedna, do tej pory niezawodna i co najważniejsze bezinwazyjna metoda - min. raz na pół roku doładowuję dedykowanym do EFB prostownikiem i po sprawie. Poprzedni aku (FIAMM) przed upadkiem całkowitym w ww. ośrodkach na testach był bez zastrzeżeń. Testy testami, a rzeczywistość inna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powrót do PRL, ładowanie akumulatora co kilka miesięcy, bo prądnica malucha 126p nie dawała rady. Ekologia cofa nas w rozwoju, a może to wina programistów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, aquariusmax napisał:

Powrót do PRL, ładowanie akumulatora co kilka miesięcy, bo prądnica malucha 126p nie dawała rady.

Najlepiej prostownikiem selenowym bo na krótkie  zwarcia był odporny ... ;-))

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serg_on,załóż oporniki.Ja juz trzeci rok popylam spokojnie i aku jest jak nowy.Nawet nie wiem gdzie leży prostownik :D

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, JACKO29 napisał:

Serg_on,załóż oporniki.Ja juz trzeci rok popylam spokojnie i aku jest jak nowy.Nawet nie wiem gdzie leży prostownik :D

planowałem taki ruch, ale czy dostanę "gwarancję", że coś się nie roz... ? Koledzy wskazują, jak to w różnych modelach problem ten jest w szczegółach inny, pomiary i zauważone sygnały z dnia codziennego, odmienne. Tak, chciałbym zapomnieć o prostowniku, ale jak widać po coś te mikroprocesorówki wyprodukowali, nawet do akumulatorów AGM ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...