JACKO29 Opublikowano 3 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2020 A czemu sam nie sprawdzisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafsty Opublikowano 3 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2020 17 godzin temu, laskoka napisał: Dzisiaj byłem u znajomego magika z Nissana i są dwa sposoby: - Pierwszy to opisany powyżej z odwróceniem styków przy zamkniętej masce - Drugi - wyjąć przycisk SS w kolumnie kierowniczej i go po prostu odłączyć. Ponoć działa. Ktoś sprawdzi? A dlaczego magik nie zaproponował aby przeprogramować oprogramowanie i nie bawić się w żadne kombinacje alpejskie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
laskoka Opublikowano 31 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2020 W dniu 3.03.2020 o 14:27, rafsty napisał: A dlaczego magik nie zaproponował aby przeprogramować oprogramowanie i nie bawić się w żadne kombinacje alpejskie? pewnie nie potrafił;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturosak Opublikowano 18 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2020 Żeby nie zakładać nowego tematu zapytam tu. Jak u Was działa start stop? Chodzi mi o to ze u mnie jeśli jadę i zrzuce w trakcie jazdy na luz, to w momencie zatrzymania się silnik nie zgaśnie. Gaśnie dopiero wtedy, gdy wrzuci sie luz po zatrzymaniu pojadu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafsty Opublikowano 19 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2020 U mnie nie ma to znaczenia czy zatrzymam się po jeździe na luzie czy nie. Jak ma zgasnąć to zgaśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 19 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2020 21 godzin temu, Arturosak napisał: Żeby nie zakładać nowego tematu zapytam tu. Jak u Was działa start stop? Chodzi mi o to ze u mnie jeśli jadę i zrzuce w trakcie jazdy na luz, to w momencie zatrzymania się silnik nie zgaśnie. Gaśnie dopiero wtedy, gdy wrzuci sie luz po zatrzymaniu pojadu. Gaśnie też po zjechaniu na luzie.Po prostu może zbieg okoliczności ,że tego jeszcze nie zauważyłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drds Opublikowano 19 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2020 Ale jak nawet zgaśnie na luzie a samochód zaczyna się toczyć np.z górki, to sam odpala bez wciskania sprzęgła. Taki sprytny jest - pewnie po to by hamulec i kierownica miały wspomaganie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturosak Opublikowano 27 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2020 Byłem z tym na serwisie, bo generalnie start stop prawie w ogóle nie działa. 3 godziny diagnozy i stwierdzili ze nie mają pojęcia czemu. Jedyne co zasugerowali to ze auto robi bardzo małe przebiegi i ze moze po jakiejś dłuższej trasie sie ustabilizuje. Od kupna zrobione 200km po mieście, a wcześniej stał miesiąc na placu, więc moze coś w tym jest. Ale skoro akumulator jest sprawny i naładowany to dziwne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qashtan1.2 Opublikowano 4 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2020 System ss działa dopiero wtedy, kiedy odpowiedni poziom naładowania akumulatora na to pozwala. Krótkie odcinki jazdy temu nie sprzyjają. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monika99 Opublikowano 9 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2020 W dniu 2.03.2020 o 08:26, JACKO29 napisał: U mnie daje cały czas 14.8V bo mam obrócony czujnik maski Witaj Jacko, z powodu wirusa jezdze obecnie znacznie mniej i dobrze by bylo miec lepsze ladowanie na krotkich odcinkach, dlatego mam pytanie, czy po odwroceniu czujnika pojawil sie jakis trwale swiecacy komunikat ostrzegawczy i czy dobrze mysle z tym lepszym ladowaniem? Pozdrawiam. M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2020 Nic,a nic! Za to ładowanie będzie non stop,bez względu czy hamujesz silnikiem,czy nie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monika99 Opublikowano 9 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2020 Dzieki piekne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2020 Do usług Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert_B Opublikowano 9 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2020 Odnośnie systemów Start/Stop w samochodach: https://moto.pl/MotoPL/7,88389,26494850,jak-system-start-stop-wplywa-na-jednostke-napedowa-mechanicy.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mao Opublikowano 10 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2020 W wielu artykułach pisze się o zaletach i wadach systemu Start/Stop. Z technicznego widzenia pomimo zaprojektowania rozrusznika i akumulatora do pracy ze z większą liczbą cykli wadą Start/Stop jest wpływ na trwałość silnika i jego podzespołów. Jednak każdy Start/Stop można w jakiś sposób wyłączyć, wtedy samochód zachowuje się jak bez Start/Stop i wtedy pozbywamy się wad tego systemu jednak korzystając z jego zalet takich jak teoretycznie większa wytrzymałość rozrusznika i akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monika99 Opublikowano 12 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2020 W dniu 9.11.2020 o 18:50, JACKO29 napisał: Do usług Witaj, wiec jeszcze jedno pytanie, ,przekrecilam czujnik i czy w takiej pozycji po dluzszej jezdzie (kilaset km) nie nastapi przeladodanie (lub cos innego zlego) akumulatora? Dzieki, pozdrawiam. M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert_B Opublikowano 12 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2020 Moim zdaniem napięcie ładowania powyżej 14,8V jest już niezbyt bezpieczne dla akumulatora. Tyle mówi teoria, a jak jest w praktyce, to musieliby się wypowiedzieć koledzy, którzy jeżdżą trochę czasu z przekręconym czujnikiem otwarcia klapy silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 12 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2020 1 godzinę temu, Robert_B napisał: Moim zdaniem napięcie ładowania powyżej 14,8V jest już niezbyt bezpieczne dla akumulatora. Ja bym się nie odważył przy dłuższej jeździe. Gotowanie murowane. No ale jeżeli ktoś zamierza co roku zmieniać aku, to czemu nie ... bo trudno oczekiwać, by przy takim traktowaniu woda nie odparowała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tz1609 Opublikowano 13 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2020 Z tym przekręconym czujnikiem może być różnie, bo rzeczywiście może cały czas ładować na maksa. Najlepiej zainstalować moduł od Roberta B albo własnej roboty i jest spokój z ładowaniem, oczko cały czas zielone 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monika99 Opublikowano 15 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2020 Wczoraj przejechalam okolo 100 km z predkoscia 130-140kmh nastepnie sprawdzilam reka akumulator,,,,byl zimny, godzine pozniej powrot, sprawdzian, akumulator zimny, nie wiem jak bedzie na dluzszych odcinkach drogi. Cytat Cytat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 15 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2020 Będzie zimny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monika99 Opublikowano 15 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2020 Chcialam to sprawdzic, gdyz kolega wczesniej domniemal, ze akumulator moze sie zagotowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert_B Opublikowano 15 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2020 Poczytaj: http://www.yolmar.pl/pl/pomoc_techniczna/co_szkodzi_akumulatorowi.html Przeładowanie akumulatora niekoniecznie musi się objawiać jego zagotowaniem (podwyższoną temperaturą). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 15 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2020 (edytowane) Mi się kiedyś zagotował jak odpaliłem na kablu przy wyładowanym, a potem ciągiem nie wyłączając silnika przekechałem 1600 km. Czyli opcja 3 z zalinkowanego artykułu. Niezbyt to mądre, ale na szczęście nikt się nie zatruł, ani alternator nie poszedł. Ale to było w almerze... Musze sprawdzić to napięcie na aku co piszą w tym artylule, bo wyświetlacz na rozdzielaczu podpięty na gniazdo zapalniczki pokazuje czasem nawet 14, 8V co jest poza obu wartościami z artykułu. Ponad trzy lata od wymiany aku, 45kkm, aku sprawny. Start stopu nie wyłączam, ale używam tylko na sygnalizacji gdzie wiem, że czeka się minutę i więcej. Edytowane 15 Listopada 2020 przez tomkek1912 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 17 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2020 Jeździłem,obserwowałem,a teraz mogę Wam powiedzieć,że kilka razy zdarzyło mi się,że mimo wyłączonego przyciskiem SS (ikona była widoczna) silnik na postoju się wyłączył...cuda panie...cuda! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.