JackSet Opublikowano 28 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2023 12 godzin temu, Rafal84 napisał: Jaką wersję wybrałeś? I skąd te obawy czy to dobry wybór? Ja mam termin na sierpień zamawiałem na początku stycznia. Tez sie dołączam do pytania. Czy obawy o spalanie? Bo ja mam wrażenie te zdania o dyskwalifikacji spalania 11 czy 12 l przy 140 wynikają z...zazdrości? Każdemu ich samochód malo pali. A ja sie przyznam, ze moj 1.6 digt manual przy 140 tez pali 11. A jak pod wiatr 20 km/h to i 12. Po miescie w korkach dzisiaj zimno i po 14 km spalanie ponad 9 w miescie. Przecież jak ktoś jezdzi duzo i szybko to fakrycznie hybryda i to w takiej budzie nie ma sensu. W sumie to ja się tym spalaniem jakoś (rzekomo dużym) nie przejmuję. Wybralem wersje 2WD, wiec sądzę ze jesli srednie będę mial nizsze niż obecnie o 1-1.5 to bedzie super wynik. Ale cieszę sie na fajny naped, automat, dobre przyspieszenie, funkcję e-pedal, dobre wyposażenie, super wygląd. Ps. Jeszcze 7 mcy ? 12 godzin temu, Smakor napisał: Ma Nissan parcie i budżet: Może i tak, ale w takiej specyfikacji to właściwie wybór niewielki jest (wielkość, bagażnik, wyposażenie, prześwit). 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hetman72 Opublikowano 28 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2023 2 godziny temu, JackSet napisał: Ale cieszę sie na fajny naped, automat, dobre przyspieszenie, funkcję e-pedal, dobre wyposażenie, super wygląd. Ten samochód nie ma automatu, nie ma skrzyni biegów, a że przyspieszenie jest przyjemne i bez szarpania, to tym większa przyjemność. Co do e-pedal to bym się nie nastawiał na zbyt częste jeżdżenie z ta funkcją, co prawda oddaje to sporo prądu ale zabiera to co można by dojechać żeglując, coś za coś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 28 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2023 2 godziny temu, Hetman72 napisał: Ten samochód nie ma automatu, nie ma skrzyni biegów, a że przyspieszenie jest przyjemne i bez szarpania, to tym większa przyjemność. Co do e-pedal to bym się nie nastawiał na zbyt częste jeżdżenie z ta funkcją, co prawda oddaje to sporo prądu ale zabiera to co można by dojechać żeglując, coś za coś. Automat w sensie że nie manual W trasie żeglowanie, w miescie rekuperacja. Przetestowane ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wd40 Opublikowano 28 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2023 Auto zamówione na początku października wersja tekna e...e... skora beżowa, felgi20. szyber, 7 miejsc Wątpliwości mam bo to strasznie duzo kasy ale może trzeba się przyzwyczaić. Juz coś zaczynają mówić w salonie o podwyżkach. Oglądałem ten filc pod podwoziem i wygląda to całkiem dobrze. Filc jest prasowany dość gruby i sztywny. Pewnie jeszcze wykupie serwis na 5 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 28 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2023 24 minuty temu, wd40 napisał: Auto zamówione na początku października wersja tekna e...e... skora beżowa, felgi20. szyber, 7 miejsc Wątpliwości mam bo to strasznie duzo kasy ale może trzeba się przyzwyczaić. Juz coś zaczynają mówić w salonie o podwyżkach. Oglądałem ten filc pod podwoziem i wygląda to całkiem do5brze. Filc jest prasowany dość gruby i sztywny. Pewnie jeszcze wykupie serwis na 5 lat. W nadkolach tez w T32 filce sa i zadnych problemów z nimi. Ad. Spalanie. W wersji 2wd nconnecta spodziewam sie spalania ok. 0.5 l wyzsze niz w qq epower 2wd Tekna Waga podobna 1730 kg ale z uwagi na wyższą i szerszą budę musi byc nieco wiecej. A wg pomiarów faktycznych qq ma spalanie jak nizej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ceng Opublikowano 28 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2023 5 godzin temu, JackSet napisał: Automat w sensie że nie manual W trasie żeglowanie, w miescie rekuperacja. Przetestowane ? Witam na Forum! Jeżdżę N-Connectą od miesiąca. Kupiłem auto, z którego ktoś zrezygnował. Poprzednio miałem Tiguana full-wypas i jeśli chodzi o systemy bezpieczeństwa - to Nissan jest mocno do tyłu. Np. kontrola ruchu poprzecznego z tyłu wysoce niewystarczająca. Wrażenia z jazdy fantastyczne i kocham nim jeździć. Co do konsumpcji to wszystko zależy od stylu jazdy, który zmieniłem na taki "dojeżdżający" i tak w mieście w zależności od ruchu potrafię osiągnąć 4,6 - 5,8 l/100 km używając trybów D i B - a w trasie - 120-130 km/h - 7,8 - 8,2 l / 100 km. Ale jadę płynnie, spokojnie i jak tylko mogę - na "luzie". Poprzedni VW (220KM) palił w mieście 9,5 - 12 l a na trasie 7,9 - 10.0 Ponieważ jeżdżę głównie w mieście - oszczędności są widoczne. Auto duże i ciężkie - swoje musi spalić, ale że silnik pracuje tylko w części czasu - emisja CO2 jest sumarycznie mniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 28 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2023 43 minuty temu, Ceng napisał: Wrażenia z jazdy fantastyczne i kocham nim jeździć. Co do konsumpcji to wszystko zależy od stylu jazdy, który zmieniłem na taki "dojeżdżający" i tak w mieście w zależności od ruchu potrafię osiągnąć 4,6 - 5,8 l/100 km używając trybów D i B - a w trasie - 120-130 km/h - 7,8 - 8,2 l / 100 km. Ale jadę płynnie, spokojnie i jak tylko mogę - na "luzie". Poprzedni VW (220KM) palił w mieście 9,5 - 12 l a na trasie 7,9 - 10.0 Ponieważ jeżdżę głównie w mieście - oszczędności są widoczne. Auto duże i ciężkie - swoje musi spalić, ale że silnik pracuje tylko w części czasu - emisja CO2 jest sumarycznie mniejsza. Bardzo się cieszę, że jesteś zadowolony!!!? Ponieważ też jestem raczej spokojnym kierowcą (co nie znaczy, że czasem nie lubię przycisnąć aby skorzystać z jakiejś "luki") - to miód na uszy, jeśli takie spalanie jest w tych warunkach pogodowych (czy na zimówkach?). Bo to oznacza, że gdy będzie cieplej może być tylko niższe. Dla mnie 120-130 km/h to w sam raz, bo autostrad unikam, więc te ok. 8 to i tak mniej niż mam obecnie, zwłaszcza, że gabaryt ten sam co T32 a jedynie utył 300 kg. Jakieś 3/4 mam miasto i podmiejska, więc średnia może być obiecująca; no i zazwyczaj ruszam z garażu, a i w pracy mam garaż podziemny (baaardzo ciepły). Życzę szerokiej drogi! JackSet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal84 Opublikowano 28 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2023 6 godzin temu, wd40 napisał: Auto zamówione na początku października wersja tekna e...e... skora beżowa, felgi20. szyber, 7 miejsc Wątpliwości mam bo to strasznie duzo kasy ale może trzeba się przyzwyczaić. Juz coś zaczynają mówić w salonie o podwyżkach. Oglądałem ten filc pod podwoziem i wygląda to całkiem dobrze. Filc jest prasowany dość gruby i sztywny. Pewnie jeszcze wykupie serwis na 5 lat. Chodzi o tą skórę w pakiecie premium czy beżową bez dopłaty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wd40 Opublikowano 30 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2023 Pakiet premium. Mam ofertę na ubezpieczenie ok 4 tys za cały pakiet. Co myślicie o położeniu ceramiki. Ofertę mam na 5 lat za 3tys i jak to się ma do gwarancji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PanPanewka Opublikowano 30 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2023 1 hour ago, wd40 said: Pakiet premium. Mam ofertę na ubezpieczenie ok 4 tys za cały pakiet. Co myślicie o położeniu ceramiki. Ofertę mam na 5 lat za 3tys i jak to się ma do gwarancji? ...niestety żadna ceramika 5 lat Ci nie wytrzyma. Poza tym poczytaj sobie trochę o tym - ilu detailerów, tyle opinii jeśli chodzi o zasadność kładzenia tej powłoki. Gwarancji nie stracisz, czasem nawet sami dealerzy proponują taką usługę (zazwyczaj w "zaprzyjaźnionych" serwisach). Czasem mycie ręczne + naprawdę dobry wosk robi robotę, a i sam jesteś w stanie spokojnie położyć. Ale taka warstwa ochronna też zawsze trochę uchroni przed uszkodzeniami. Zastanów się ewentualnie nad oklejeniem frontu jako dodatek/alternatywa. Szczególnie jeżdżąc dużo w trasie taki wydatek może się szybko zwrócić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarchos Opublikowano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2023 (edytowane) W dniu 3.03.2023 o 15:53, JackSet napisał: Odbyłem dziś ponad godzinną przejażdżkę wersją e-4ORCE w wersji wyposażenia TEKNA + PAKIET PREMIUM. Wrażenia więcej niż pozytywne. Wysoki komfort. Bardzo wygodne fotele ze świetną regulacją. Odebrałem zimny (temp. - 1 C). Silnik może przez kilka minut słychać jak pracuje, po kilku km niemal niesłyszalny. Jazda miejska, więc nie bardzo gdzie było się rozpędzić, ale kilka razy zorientowałem się ze blisko 90 km/h jadę mimo ograniczenia do 60. Gdyby nie head-up to nawet bym tego nie poczuł/usłyszał. Przyspieszenie naprawdę robi wrażenie. Pod koniec zresetowałem spalanie [odnalezienie w menu to dosłownie kilka sekund, mimo ze widziałem to pierwszy raz] i jazda ostatnie 6.5 km pokazało na koniec 5.5 litra spalanie [taka jazda jak zazwyczaj jeżdżę (z klimą)] bez e-pedal]. Kilka km przejechałem z e-pedal i jest naprawdę dobrze; może za bardzo agresywny, ale trzeba wyczuć - czyli z jaką delikatnością odpuszczać gaz - wtedy jest odpowiednio responsywny. Jak odbierałem to średnia spalania na kompie była ok. 10 l, ale to samochód demonstracyjny, więc pewnie nikt nie oszczędza. Jeśli Macie jakieś pytania, to zapraszam. Autko bardzo pozytywne, też się zgadzam. Odnośnie Twojego cyt. " jazda ostatnie 6.5 km pokazało na koniec 5.5 litra spalanie [taka jazda jak zazwyczaj jeżdżę (z klimą)] bez e-pedal]" --- > Dla mnie liczy się średnie spalanie po jakimś czasie. W X-Trail e-power e4orce 4x4 mam 9,5l/100km po 13000km przebiegu, w QQ ePower 7,63 po 8000km przebiegu. W X-Trail miałem kilkunastokilometrowe przejazdy po 4,5 l/100 (ale z powrotem dużo więcej). W QQ mój rekord to kilka kilometrów ze spalaniem 1l/100km :). Moim zdaniem miarodajny test spalania w różnych warunkach wykonałem i opisałem w jednym z pierwszych postów. Powinno się jechać od stacji paliw w dowolną trasę, wrócić i zatankować na tej samej stacji paliw, wtedy zamykamy problem pokonywania wysokości i wiatru W dniu 20.03.2023 o 09:06, Cois napisał: Jeździłem e-powerem i właśnie nic nie wyje w porównaniu do hybryd Toyoty Chodzi mi o to że taki samochód jest alternatywą i dla Hybryd Toyoty i dla silników diesla które są obecnie ryzykowne w zakupie Chodzi mi o V6 BMW Mercedesa albo Mazda R6 Myślę że dużo osób mających dylemat jaki samochód kupić w obecnych czasach, które nie chcą uturbionej wysilonej kosiarki (wycie silnika a nie skrzyni) szuka w segmencie nowych rozwiązań. Dla mnie ta kultura jazdy tym samochodem (A rzeczywiście jest zaskakująco wysoka) jest ważniejsza niż spalanie a spalanie w samochodzie który ma 7 sekund do setki nie może być dramatycznie małe. Wczoraj jeździłem RAV4 hybrydą i w trasie też ma spalanie koło 9-10. Jeździłem też ostatnio tucsonem 1.6 turbo i spalanie oscylowało też koło 10 a niestety wkręcający się na obroty silnik dla mnie dźwięk nieakceptowalny. Idealnie by pewnie było gdyby pracowało w tej hybrydzie wolnossące V6 albo chociaż 2,5 R4 wolnossące. Ale właśnie na rynku jest taka sytuacja że trudno znaleźć samochód który sprosta oczekiwaniom wszystkich Rozmawiałem ze sprzedawcą Nissana i mówi że wielu klientów pytających o nowego x-traila w najwyższym wyposażeniu to klienci marek premium i wtedy cena takiego samochodu im wydaje się Niska w tym wyposażeniu... za ten punkt widzenia zależy od punktu siedzenia Pełna zgoda. Wysoki komfort. Pojeździłem w grząskim terenie i wyjechałem czysty, bo pełen moment przy 0,0001 obr/min pozwolił stabilnie i bez gazowanie spokojniutko pokonywać niemałe nierówności. Nie mówię o bagnach w dźungli ale o terenie, którego bym żadnym dotychczasowym autem nie pokonał (nawet QQ epower). Coraz bardziej wybaczam mu spalanie . Dzięki za info o spalaniu RAV4. Myślałem, że duże hybrydy palą mniej. Edytowane 4 Kwietnia 2023 przez mmarchos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarchos Opublikowano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2023 W dniu 23.03.2023 o 20:44, Hetman72 napisał: Jeździłem dzisiaj X-Trialem na Full wypasie i mam przemyślenia: - wchodzi się bardzo wysoko na siedzenia (mam teraz ATECE i do niej łatwiej się wsiada) - podłoga zdecydowanie jest wyżej względem tylnych siedzeń więc to należy wziąć pod uwagę (uda bez podparcia, ale więcej miejsca) - jeżeli nic nie leży na podłodze bagażnika to na nierównej drodze będzie on hałasował i to bardzo, podskakują osłony - bagażnik nie za wielki, haczyków brak, dobrze, że można ustawić podłogę pionowo - straszne jest to, że podłokietnik z tyłu jest obiciem bez zabezpieczenia od strony bagażnika, ile trzeba czasu żeby się coś z nim stało? - dużo listewek i innego wykończenia na zewnątrz w kolorze srebrnym - takie sobie to jest - na nierównościach np. przed światłami, gdzie tworzą się pofałdowania jezdni, auto ma tendencję do wpadania w kołysanie, choroba lokomocyjna murowana - SUPER - prawie wszystko idzie obsłużyć z przycisków, obsługa bajecznie prosta - SUPER się jeździ, silnik spalinowy nie jest natarczywy, można niekiedy zapomnieć że jest, ale bateria mogłaby być jednak pojemniejsza - e-Pedal - wymaga przyzwyczajenia i ciągłego trzymania nogi na pedale przyspieszenia, nie każdemu to będzie odpowiadało, lepszy jest tryb B, całkiem fajnie to działa - HUD bajka, ekran centralny i za kierownicą są OK, dobra rozdzielczość i sporo informacji, nawigacja działa OK, hamowanie awaryjne też działa i to ze sporym wyprzedzeniem - samochód ciężki i to czuć na wybojach i nierównościach, ale zawieszenie mimo że komfortowe, to w większości przypadków daje radę - WADA spora - miało być cicho i nie jest, słychać szumy opływowe i toczenia, silniki elektryczne działające jaki generatory też słychać - tapicerka premium jest OK, szmaciana to porażka, nie wiem, jak sprawuje się eko-skóra - miejsca z przodu pod dostatkiem, fajnie odjeżdża fotel, prawa noga ma oparcie i się nie obija - druciki od ogrzewania przedniej szyby są na granicy widoczności, mi nie przeszkadzają, - było +9oC i w samochodzie było ciepło mimo ustawionych 19oC, gdzie w ATECE mam 21oC i jest OK - nie miałem jak sprawdzić świateł, - multimedia wydają się przyzwoite ale bez szału, DAB zapewnia dobry odbiór programu - spalanie: ponieważ samochód nowy więc przy jeździe do 120, w większości do 50 miałem po 40 min. 6,9l ale samochód był już nagrzany, więc jak od zimnego by było, trudno powiedzieć ------------- Piszę na gorąco, dopóki pamiętam, jak skończę spłacać obecne auto to na 99% kupię na jesieni albo na wiosnę przyszłego roku X-Triala (no chyba że rynek mnie zaskoczy albo będę miał blisko w miarę tania ładowarkę, to wtedy może elektryk) Mi się mój z zewnątrz bardzo podoba, środek też OK, Fotele bardzo wygodne, podłokietnik w tylnej kanapie - zwróć uwagę, że pozwala na przewiezienie dłuższych przedmiotów. Klima - omówiłem w serwisie Nissana i opiszę: Zimą często przy 16 stopniach grzeje, ogólnie jest trochę za ciepło zimą i serwis to potwierdza. Można przeprogramować (nie zlecałem) ale może z kolei latem być trochę za zimno. Wynika to z rozmieszczenia czujników. Jeśli chcesz kupić to ja jestem bardzo zadowolony z trakcji, silnika, wygody itp. Trochę ciasnawy i tu moje serce pędzi w stronę Hyundaya Santa Fe, który jest na pewno większy i bardzo elegancki wewnątrz ale... nie jest e-powerem e4orce tylko MHEV i tu trzeba wybrać co wolisz, ale przejedź się Santa Fe i X-Trailem. W dniu 24.03.2023 o 18:36, JackSet napisał: Jaką wersję wyposażenia planujesz? AWD czy FWD? Mogę coś powiedzieć - żona ma QQ e-power czyli FWD a ja X-Traila e-power e4orce czyli 4x4. Wolę e4orce - lekkość przyśpieszenie, jazda po śniegu, po mokrej nawierzchni no i jazda w terenie czy po drogach gruntowych. Spalania nie porównuję, bo QQ jest lżejszy i mniejszy. Jednak to X-Trail jeździ jakby był lżejszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarchos Opublikowano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2023 (edytowane) W dniu 24.03.2023 o 18:49, Hetman72 napisał: Tekna AWD bez pakietu Premium (nie lubię szyberdachu) Do słuchania w spokoju dobrej muzyki zamykam roletę szyberdachu co lepiej tłumi dźwięki odbite i szumy (bez szyber dachu też dach jest wyżej o całą grubość mechanizmu) natomiast turystycznie lubimy widok nieba (z odsuniętą roletą jest ciut głośniej w środku). BTW z innych opcji kolei wolę full asystent kierowcy kierujący po autostradzie niż zwykły tempomat z ostrzeganiem (sprawdzone empirycznie). Ponadto jak jedzie się korku na pełnym asystencie kierowcy i staniesz, auto CZEKA na dodanie gazu, lub naciśnięcie + na selektorze tempomatu. W QQ gdzie mam prosty tempomat, auto dojeżdża w korku do auta stojącego, zatrzymuje się, po 1 sek robi piiiiiiiii i rusza z pewnością uderzając w stojące przede mną auto (konieczna interwencja i hamowanie nogą. Potem powyżej 7km/h można przywrócić tempomat - karkołomne. Może ktoś wie jak to skorygować. W dniu 24.03.2023 o 20:22, Smakor napisał: Podmiejska to może i tak ale miejska na pewno nie. Za duży do takich celów... ani zaparkować ani oszczędny... Czyli w sumie, ogólnie słabo trafiony Ktoś kto kupuje takiego SUVa lubi rodzinne wypady, ale nie pod miasto tylko dalej Jechaliśmy 6 dorosłych 175-186cm + 1 dziecko 6 lat - do Włoch 18godz. - ciasno ze względu na duży fotelik ISOFIX. Nic nie bolało. W mieście przy kamerach 360 - parkowanie to bajka. Co prawda umiem i parkowałem bocznie tyłem bez kamer w ciasnych miejscach, ale z 7osobowych aut, tym się dzięki kamerom parkowanie to bajka. Nie korzystam z asystenta tylko z samych kamer i dużych lusterek (funkcja, że na wstecznym boczne lusterko ma pamięć ustawienia do cofania) Spalanie w mieście najniższe z wszystkich opcji tego auta - słowem jako użytkownik stwierdzam świetne autko miejskie. Serio. W trasę dla 5 osób auto super, a dla 7 osób akceptowalne (tu chyba nic nie pobije wycofanych: Galaxy, Alhambry czy Sharana) Edytowane 4 Kwietnia 2023 przez mmarchos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarchos Opublikowano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2023 W dniu 25.03.2023 o 10:34, Hetman72 napisał: Każdy ma swoją miarę i potrzeby ? U mnie dojazd do pracy mam albo 3km albo 40km i ten drugi mam opcję: wolno krajówką albo wolno powiatówką, odległość ta sama, tylko różnica jest taka, że powiatówka jadę zawsze 35 min, a krajówką od 25 - 50 min., więc zwykle wybieram powiatówkę, bo jest bardziej przewidywalna, wolniejsza co prawda, więcej wiosek, zakrętów, górek i dolinek, ale przynajmniej jadę a nie stoję w korku lub na światłach. Zgadzam się. Ja odkąd mam tego e-powera, przestałem latać na około obwodnicą jedną lub drugą (A-->B = np. 30km / 20min / spalanie 10-12l/100) i spokojnie jadę powoli przez miasto (A-->B = 10 - 15km / 25min / spalanie 7l/100) no i... dawno nie płaciłem za prędkość W dniu 27.03.2023 o 17:37, wd40 napisał: Witam, mój już czeka na mnie[właściwie na żonę?] w salonie. Pewnie zaraz po świętach odbierzemy choć nie jestem pewny czy to dobry wybór. Myślę, że będziesz zadowolony. Nie zapomnij zmienić oleju po 1,5 tys km. Ja kupiłem zgodnie ze specyfikacją we własnym zakresie olej taki, jaki chciałem i wyszło połowę ceny. Ustalasz w serwisie wymagania i oni to wpisują na fakturze potem (co było wlane) podtrzymując gwarancję. Jest to poprawna metoda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarchos Opublikowano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2023 (edytowane) W dniu 28.03.2023 o 10:06, JackSet napisał: Tez sie dołączam do pytania. Czy obawy o spalanie? Bo ja mam wrażenie te zdania o dyskwalifikacji spalania 11 czy 12 l przy 140 wynikają z...zazdrości? Każdemu ich samochód malo pali. A ja sie przyznam, ze moj 1.6 digt manual przy 140 tez pali 11. A jak pod wiatr 20 km/h to i 12. Po miescie w korkach dzisiaj zimno i po 14 km spalanie ponad 9 w miescie. Przecież jak ktoś jezdzi duzo i szybko to fakrycznie hybryda i to w takiej budzie nie ma sensu. W sumie to ja się tym spalaniem jakoś (rzekomo dużym) nie przejmuję. Wybralem wersje 2WD, wiec sądzę ze jesli srednie będę mial nizsze niż obecnie o 1-1.5 to bedzie super wynik. Ale cieszę sie na fajny naped, automat, dobre przyspieszenie, funkcję e-pedal, dobre wyposażenie, super wygląd. Ps. Jeszcze 7 mcy ? Może i tak, ale w takiej specyfikacji to właściwie wybór niewielki jest (wielkość, bagażnik, wyposażenie, prześwit). Nikomu nie zadrościmy, tylko czemu Nissan podaje spalanie o 3-5 litry mniejsze od faktycznego. Nie mogliby podać jak wszyscy o 07-0,8l inaczej niż faktycznie. Jak policzysz 3500km/mc x 3l x 6.7zł to daje 700zł różnicy a rocznie sięga 10 000zł. Przecież po coś podaje się w tabeli wyniki. Po co oszukiwać. W filmach reklamowych Nissan podaje, że napęd jest wyjątkowo oszczędny w stosunku do innych systemów i to nie jest fair. Co byś powiedział, gdyby producent podał, że max prędkość auta to 170km/h a okazało by się, ze 110km/h w rzeczywistości. O to tu chodzi. (Przejechałem ponad 13 000 km i mi dużo pali więc mi "mało nie pali") Edytowane 4 Kwietnia 2023 przez mmarchos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2023 @mmarchos Dzięki za obszerne komentarze. Podsumowując, mój wybór 2WD podyktowany był niższą ceną (nconnecta za 191k po upustach) i przewidywanym spalaniem na poziomie qq Tekna, czyli ok. 5-5.5 w mieście. Taką mam pracę, że większość po mieście lub podmiejska, a na wyjazdy wybieram drogi <> szybkiego ruchu, bo generalnie nigdzie się nie spieszę ? Zapamiętam, aby zrobić olej po 1.5k km. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarchos Opublikowano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2023 (edytowane) W dniu 28.03.2023 o 12:59, Hetman72 napisał: Ten samochód nie ma automatu, nie ma skrzyni biegów, a że przyspieszenie jest przyjemne i bez szarpania, to tym większa przyjemność. Co do e-pedal to bym się nie nastawiał na zbyt częste jeżdżenie z ta funkcją, co prawda oddaje to sporo prądu ale zabiera to co można by dojechać żeglując, coś za coś. W poradniku dołączonym do kupionego auta wyczytałem zalecenie Nissana: - e-pedal to wygoda, żeby nogi nie przenosić bo hamowanie nogą tradycyjnie też najpierw używa magnetyzmu i rekuperacji a dopiero po zwiększeniu nacisku przechodzi na klocki. Słowem e-pedal w e-Powerze jest dla wygody a zmniejszenie zużycia klocków i rekuperacja jest także przy tradycyjnym przenoszeniu nogi z pedału gazu na hamulec. - jazda w trybie normal bez e-pedal przy zdjęciu nogi z gazu też odzyskuje energię (potwierdzam to co napisałeś o żeglowaniu). Zalecenia Nissana z instrukcji: - MIASTO - Normal + B + e-pedal (B tj. Braking tj. mocniejsza rekuperacja - podwójne pociągnięcie selektora do siebie) - AUTOSTRADA, żeglowanie - ECO bez e-pedal W dniu 28.03.2023 o 15:24, wd40 napisał: Auto zamówione na początku października wersja tekna e...e... skora beżowa, felgi20. szyber, 7 miejsc Wątpliwości mam bo to strasznie duzo kasy ale może trzeba się przyzwyczaić. Juz coś zaczynają mówić w salonie o podwyżkach. Oglądałem ten filc pod podwoziem i wygląda to całkiem dobrze. Filc jest prasowany dość gruby i sztywny. Pewnie jeszcze wykupie serwis na 5 lat. Mam full opcję X-Traila a żona QQ tylko z Look i Zima. Jest różnica. Na nierównościach koła 20cali są świetne. Myślałem, że 20'' to przesada. Jeżdżąc po drogach gruntowych, progach zwalniających wyczuwam wyraźną różnicę - jest tak bardzo wygodne, że polecam, jeśli możesz sobie pozwolić. Ciekaw jestem czy koledzy też to potwierdzą, czy tylko moje "chciejstwo" mnie omamiło Filc się wcale nie zużywa a bardzo wycisza podwozie (kamyki, piasek itp) Serwis też wykupiłem. Edytowane 4 Kwietnia 2023 przez mmarchos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2023 8 minut temu, mmarchos napisał: W poradniku dołączonym do kupionego auta wyczytałem ... Zalecenia Nissana z instrukcji: - MIASTO - Normal + B + e-pedal (B tj. Braking tj. mocniejsza rekuperacja - podwójne pociągnięcie selektora do siebie) - AUTOSTRADA, żeglowanie - ECO bez e-pedal Na selektorze jest D/B A co oznacza ustawienie D? Żeglowanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarchos Opublikowano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2023 (edytowane) W dniu 28.03.2023 o 15:57, JackSet napisał: W nadkolach tez w T32 filce sa i zadnych problemów z nimi. Ad. Spalanie. W wersji 2wd nconnecta spodziewam sie spalania ok. 0.5 l wyzsze niz w qq epower 2wd Tekna Waga podobna 1730 kg ale z uwagi na wyższą i szerszą budę musi byc nieco wiecej. A wg pomiarów faktycznych qq ma spalanie jak nizej. Dzięki za tabelę. Odnośnie 1 linijki dot. X-Trail e-power e4orce przypomnę moje dane - poświęciłem pół nocy na testy gdy nie było ruchu i ani razu nie musiałem zwalniać (pozwalam sobie ponownie skopiować mój początkowy post - 3 zakładka wątku) 1. Cyt. początkowe pomiary: Mam tego e-4orce od miesiąca i sr.spalanie po przejechaniu 3500km 8,89 l/100 przy wszystkim co umiem na temat eco. A obiecują średnio 6-7,5 W mieście 6,5-7 (tryb EV, rekuperacja itp...) a obiecują ~5,5 Autostrada na tempomacie po płaskim (w nocy nikt nie spowalniał):140km/h - 10,5 l/100115km/h - 9l/100 90km/h - 7,5 l/10090km/h z wymuszanym co chwilę trybem EV - 6,8l/100kmSpalania podaję wg tankowań pod korek a nie wg komputera). 2. Korekta po 13 000km - średnie spalanie 9,5 l/100km (liczone sumiennie w apce wg każdego wpisu) W normalnym życiu, jadę, mam pasażerów, o czymś rozmawiamy więc spalania w trasie wychodzą o około 1-2l więcej, niż jak w w/w teście z idealnym tempomatem w nocy na płaskiej obwodnicy na terenie Żuław i to bez innch aut na drodze. (potwierdzam te 12l/100km przy 140km/h) - W mieście podtrzymuję, że wychodzi około 7-7,5 l/100. W dzień nawet w mieście, między innymi autami na głównych drogach nie polecisz 50km/h tylko tyle co znaki czyli 70km/h 32 minuty temu, JackSet napisał: Na selektorze jest D/B A co oznacza ustawienie D? Żeglowanie? D - Drive czyli standardowa jazdo do przodu - standardowa rekuperacja B - Braking - do zjazdów w górach i do miasta - zwiększone hamowanie rekuperacją - właśnie zalecane w górach. B hamuje (większa rekuperacja) ale nie włączy świateł STOP. E-pedal przy lekkim poluzowaniu nacisku na pedał gazu też nie włączy świateł stop, ale przy większym puszczeniu gazu, zaczyna się hamowanie i włączają się światła STOP (e-pedal to nie hamowanie "po heblach - nigdy maksymalne) Przypominam co wyczytałem w instrukcji - naciśnięcie pedału hamulca w tym aucie najpierw korzysta z rekuperacji i nie uruchamia klocków hamulcowych (nie zużywa ich) a dopiero ostrzejsze hamowanie płynnie stopniowo zaczyna dodawać klocki. Dla mnie mega. E-Pedal - w instrukcji jest podane jako wygoda - nie wymaga przenoszenia nogi na pedał hamulca a jedynie zmniejszanie nacisku na pedał gazu. Edytowane 4 Kwietnia 2023 przez mmarchos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2023 Godzinę temu, mmarchos napisał: Nikomu nie zadrościmy, tylko czemu Nissan podaje spalanie o 3-5 litry mniejsze od faktycznego. Nie mogliby podać jak wszyscy o 07-0,8l inaczej niż faktycznie. Jak policzysz 3500km/mc x 3l x 6.7zł to daje 700zł różnicy a rocznie sięga 10 000zł. Przecież po coś podaje się w tabeli wyniki. Po co oszukiwać. W filmach reklamowych Nissan podaje, że napęd jest wyjątkowo oszczędny w stosunku do innych systemów i to nie jest fair. Co byś powiedział, gdyby producent podał, że max prędkość auta to 170km/h a okazało by się, ze 110km/h w rzeczywistości. O to tu chodzi. (Przejechałem ponad 13 000 km i mi dużo pali więc mi "mało nie pali") No ale to samo z zasięgiem elektryków. https://namasce.pl/test-zasiegu-aut-elektrycznych-dane-producentow-mozna-wlozyc-miedzy-bajki/ Tyle że tu spalanie a tam prąd. I wydaje mi się że Nissan podaje zgodnie z WLTP, jak każdy (patrz post o WLTP > kto tak jeździ????) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal84 Opublikowano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2023 7 godzin temu, mmarchos napisał: Myślę, że będziesz zadowolony. Nie zapomnij zmienić oleju po 1,5 tys km. Ja kupiłem zgodnie ze specyfikacją we własnym zakresie olej taki, jaki chciałem i wyszło połowę ceny. Ustalasz w serwisie wymagania i oni to wpisują na fakturze potem (co było wlane) podtrzymując gwarancję. Jest to poprawna metoda. Rozumiem że olej kupiłeś sam ale wymianę robiłeś w serwisie? 3 minuty temu, Rafal84 napisał: Rozumiem że olej kupiłeś sam ale wymianę robiłeś w serwisie? I jeśli mógłbyś napisać jakie są to koszty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2023 No i zgodnie z informacją, którą usłyszałem miesiąc temu przy zamawianiu T33 ceny poszły w górę od kwietnia. A i gwarancji ceny ma nie być. Czyli na moment odbioru może być drożej. Moja wersja o 6.700 czyli 3.4% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Ciekawe jakie sa realne reny we flocie/leasingu/innym finansowaniu czy są jakieś rabaty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2023 (edytowane) 9 minut temu, Smakor napisał: Ciekawe jakie sa realne reny we flocie/leasingu/innym finansowaniu czy są jakieś rabaty? Ja dostałem 8.400 i negocjuję dodatkowe 4.000 za odkup T32 - zakup prywatny. Edytowane 12 Kwietnia 2023 przez JackSet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wd40 Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2023 Mam i ja. Potwierdzam podwyżkę. Dzisiaj jazda z salonu do domu 103km jazda w miescie 25-30 km reszta na autostradzie prędkość 125 -135km\h srednia 8/100. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.