Skyller Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Miało być "S"...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Połączyłem a kolega niech pierw poszuka a później zakłada nowy temat. Ja leje cały czas Total quartz 10W40 i nie mam problemów. Wymieniasz z filtrem olejowym filtr powietrza. Paliwa wymienia się przeważnie przed zimą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kielbasa Opublikowano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2014 Połączyłem a kolega niech pierw poszuka a później zakłada nowy temat. Ja leje cały czas Total quartz 10W40 i nie mam problemów. Wymieniasz z filtrem olejowym filtr powietrza. Paliwa wymienia się przeważnie przed zimą. Przepraszam ze założyłem temat bez szukania, dziekuje Wam za pomoc, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daww Opublikowano 3 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2014 (edytowane) Witam, mam pytanie. Do 1.9 DCi ile wchodzi litrów oleju ? Bo jestem tuż przed wymianą i nie za bardzo wiem ile mam kupić. Z góry dzięki za pomoc. Przeniosłem do odpowiedniego działu a na przyszłość pierw szukaj a później dopiero zakładaj nowy temat.Pozdrawiam Edytowane 3 Lutego 2014 przez Mateusz_P11_144 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikol666 Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 W moim p12 1.9 dci jest nawet fabryczna naklejka że stosować wyłacznie 5w-40 Ja taki stosuję i jestem zadowolony, nic nie ubywa a turbina śmiga aż miło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micho_z Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 ja do swojej P10(jak i innych aut) leję Motula w półsyntetyku a inne pełem syntetyk i jestem zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
expo Opublikowano 24 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2014 Witam Jaki olej kupić do p12 1,9 dci . Dotychczas lany był 10w40 Wiem ze proponowany jest SHEEL ale jaki? Morze ten? http://allegro.pl/olej-shell-helix-plus-10w40-5l-benzyna-gratis-i4000997687.html Przebieg auta 196 tysi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 24 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2014 Witam Jaki olej kupić do p12 1,9 dci . Dotychczas lany był 10w40 Przeniosłem a nastepnym razem prosze używac wyszukiwarki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rolek Opublikowano 21 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2014 czytam informacje i dalej nie mogę wywnioskować co robić. Mam pusty zbiorniczek w mojej p11.144 i co robić? Wymieniać nie bardzo wiem jak. Najlepiej byłoby dolać, ale co? Przebieg 140 tys. i od nowości nic nie było robione. Wspomaganie działa poprawnie. Mam objaw włączającego się ABS ale to chyba nie ma nic wspólnego z pustym zbiorniczkiem wspomagania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 21 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2014 Dlaczego dopuściłeś do takiego stanu?! Teraz nie wiadomo jaki "kolor" płynu był .... a nie wolno mieszać! W zasadzie w p11 stosuje się ATF 220 Dexron II . Sprawdź na korku od zbiorniczka płynu wspomagania - powinno być napisane jaki stosować. I mieć nadzieję, że takowy tam był wcześniej.... Nie mam pojęcia, czy da się przy pustym zbiorniczku sprawdzić co tam jest w przewodach.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rolek Opublikowano 21 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2014 z tego co widzę to żółty kolor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 21 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2014 Żółty? Jeśli się nie mylę, to w nissanach zalewany jest tylko różowy / czerwony....Dexron II lub III Masz albo baaardzo przepracowany płyn.... albo wlane nie wiadomo co.... Raczej należy spuścić tę resztkę, przeczyścić , odpowietrzyć układ i zalać świeżym / nowym płynem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 21 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2014 z tego co widzę to żółty kolor. Ale jesteś pewien że mówisz o zbiorniczku wspomagania? Bo w zbiorniczku sprzęgła jest żółty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 21 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2014 W sprzęgle masz normalny płyn Dot 4 hamulcowy słomkowego koloru(jak nowy).Jesli Ci działa ABS nie wtedy kiedy ma i sam załącza to masz na przegubie pęknięty pierścień ABS'uNalej płyn jak piszę Skyller bo dobrze pisze. Jak zalejesz odpowiednim to nie zaszkodzisz.A co do oleju to lej 10W40 lub 5W40. Optymalnie bd 10W40 bo nie wiadomo co ktos lał poprzednio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rolek Opublikowano 21 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2014 Płyn czerwony jest. Źle popatrzylem. A abs włącza się przy lekkim hamowaniu. Kontrolka się nie świeci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 21 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2014 No własnie. Przy lekkim. Pierscień do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kielbasa Opublikowano 9 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2014 Jakiego koloru powinien być płyn do wspomagania w zbiorniczku? u mnie jest cos miedzy brazem i czarnym. Co il km taki płyn się zmienia i jaki płyn kupić?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 9 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2014 Jakiego koloru powinien być płyn do wspomagania w zbiorniczku? u mnie jest cos miedzy brazem i czarnym. Co il km taki płyn się zmienia i jaki płyn kupić?? Podaj mi maila to Ci wysle instrukcje obsługi A tu masz screen z niej. Kolor jasny żółty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kielbasa Opublikowano 10 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 Podaj mi maila to Ci wysle instrukcje obsługi A tu masz screen z niej. Kolor jasny żółty To albo poprzedni właściciel nalał cos innego albo już taki brudny?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 10 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 Płyn do wspomagania Dexron III jest koloru "malinowego"... Z biegiem czasu , z "przepracowania" - może zmienić lekko kolor... Najlepiej zamocz jakiś patyczek czy coś podobnego w zboirniczku i "ciapnij" kleksa na białą kartkę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roman975 Opublikowano 10 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 Ostatnio w Auto Świecie pojawił się artykuł o w/w silniku gdzie wskazano, że jakoby za zapiekające się pierścienie odpowiadało niewystarczające smarowanie gładzi cylindrów co spowodowane jest wadą konstrukcyjna silnika. Zawsze wszędzie mówiono, że za branie oleju w QG18DE odpowiedzialna była wadliwa partia pierścieni, które z czasem traciły elastyczność przez co silnik zaczynał go przepalać. Biorąc pod uwagę rozrzut modeli i roczników, w których się ten problem pojawiał (almery, tino i primery), dla mnie osobiście było to dziwne tłumaczenie - wadliwa partia nie ciągnie się przez tyle lat - w końcu producent się powinien połapać i coś z tym zrobić. Ale czy można tym rewelacjom dać wiarę? Prócz QG18DE opisywany był 1.8 VTI Toyoty i silniki JTS Alfy Romeo (2.0 i 2.2). Co prawda wątek 'niewystarczającego' smarowania wydedukowałem z opisu silników tych 3 producentów, przedstawionych jakoby miały wspólny problem (gdzie Toyota nawet wymieniała na gwarancji bloki silników na zmodyfikowane z dodatkowym kanałem olejowym). Jako półśrodek wydłużający żywotność pierścieni autorzy (na podstawie wiedzy mechaników) sugerują używanie nieco gęstrzych środków: 5w50 bądź 10w60, które zostawiają grubszy film olejowy na gładziach cylindrów, zapewniając im lepsze smarowanie. Stąd też moje pytanie odnośnie Waszych doświadczeń w tym zakresie. Sam mam mały problem z tym silnikiem: olej 10w40 póki co znika w tempie 1 litr na 10 tyś km, ale nie chciałbym aby się to zwiększyło wraz z przebiegiem - jak to się lubi dziać. Mógłbym zalać w/w olej5w50 czy 10w60 aby tylko przedłużyć żywot pierścieni. Jeżdżę głównie po mieście na krótkich dystansach (po 5 km) i podejrzewam, że 5w50 byłby lepszy na takie krótkie trasy ale nie wiem czy przejście z 10w40 nie spowoduje wzrostu spalania oleju (co mi przy tak małym obecnie przepalaniu nie będzie w sumie przeszkadzać jeżeli faktycznie silnik będzie miał 'lepiej'). Co Wy na to? Czy można wierzyć tym rewelacjom? Ktoś z Was jeździ tym silnikiem na którymś z tych olejów? Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 10 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 Moje 2.0 pali olej. Ile? Różnie. Jak jeżdżę po mieście, to myślę że są to ilości w okolicy właśnie 1 litr na 10ooo km. Ale jak jadę w trasie to potrafi zjeść 300-400 ml na tysiąc. I takie dane co do przepalania oleju mam od kiedy przeszedłem z 5W30, na gęstszy 10W40. Wcześniej, na tym wodopodobnym "oleju", po mieście znikało mi około 0,5 litra na 1000 km. W trasie litr na 1ooo km. Moje opinie na temat przepalania oleju, znajdziesz tutaj na forum w kilku miejscach. Ogólnie, wkleję znów to, co wklejałem już wcześniej. Źródło - instrukcja obsługi P12: Olej może znikać. Należy poziom oleju kontrolować. Moje do sprawy podejście. Jak wspomniałem, zmieniłem olej z 5W30 (40 PLN za litr) na 10W40 (20 PLN za litr). Średnio te ceny podaję. Jeśli założę, że oleju mi ubywa nawet 4 litry na 10ooo km (tyle ubywało mi 5W30), musiałbym przez 60ooo km wydać dodatkowo na olej około 960 PLN. 60ooo km przejadę w pięć lat. Zmieniłem olej na tańszy, więc wydam na dolewki około 480 PLN. Tyle że oleju 10W40 przepalam mniej, więc wydam nawet połowę z tej kwoty (uwzględniłem, że 5W30 wymieniam co 15ooo km, 10W40 co 10ooo km). Czyli generalnie, obecnie olej na dolewki przez pięć lat, wyjdzie mnie licząc z nadwyżką - jakieś 450-500 PLN. Stówka rocznie (100 PLN). Ile kosztuje remont silnika. Pierścienie, panewki, uszczelki i robocizna... u mnie około 3000-3500 PLN, w dużych miastach pewnie więcej. Rozkładając ten koszt na 5 lat, no to mamy już 700 PLN rocznie. Nie wiem ile pojeżdżę tą Primerą, ale tych pięć lat na pewno. Wolę kontrolować poziom oleju i go dolewać. Po mieście trochę, w trasie trochę więcej. I tak jestem na tym do przodu. P.S. Ja znam tylko wersję ze zbyt miękkimi pierścieniami w P12. Są opinie, że przy remoncie silnika (są tacy, co się decydują), zdejmowane z tłoków pierścienie wyginać można jak blaszkę w puszki od browarka Lej dalej 10W40 i się nie martw nic. Oczywiście, mędrcy za chwilę podniosą swoje teorie, ale - ja bym na Twoim miejscu zrobił to co ja... z tymi teoriami. I tego Ci z całego serca życzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 10 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 Ja akurat nigdy nie miałem w Nissanach problemu ze znikającym olejem-"0". Więc od lat stosuje Mobil1 5w50. A w tym stukneło już po 200k i 160k z lpg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 10 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 Połączyłem temat z olejami. Płyn do wspomagania Dexron III jest koloru "malinowego"...Z biegiem czasu , z "przepracowania" - może zmienić lekko kolor...Najlepiej zamocz jakiś patyczek czy coś podobnego w zboirniczku i "ciapnij" kleksa na białą kartkę . Dextron owszem. Ale zamiennik z Febi jest zółty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 10 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 (edytowane) Jak kupiłem Almerę miała 42000km i w silniku Shell 10W60 . Pierwsze co to zlałem ten 10W60 przepłukałem silnik i zalałem Mobil 1 5W50 i silnik odżył i dostał wigoru ,sprzedałem ją z przebiegiem 175.000km a silnik był zdrowy i nie brał oleju. W tych silnikach stan oleju trzeba trzymać na MAX jeśli ktoś raz zaniedba stan w silniku to po pierścieniach bo się przegrzeją i się wycierają właśnie wtedy zjada olej. Co do nowego silnika zrobiłem to samo był zalany Shell 5w30 pracował jak sieczkarnia , zlałem zrobiłem płukankę wlałem Mobil1 5w50 . Silnik pracuje o wiele ciszej i gładziej dosłownie to sobie cyka ,na wigorze nic nie stracił a wręcz zyskał bo podniosłem ciśnienie,spalanie nie wzrosło. Zawsze zalewam Mobil1 5w50 swoje samochody i nigdy nie miałem problemów z silnikiem. Oczywiście stan oleju na bagnecie utrzymuje na MAX . Roman zalewaj Mobilem1 5w50 zobaczysz różnice i czyściutką klawiaturę Edytowane 11 Listopada 2014 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.