Gość hermoll Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 ta rurka to doprowadzenie to jest EGR to co masz zaslepione to bylo przewidziane jedno na uklad AIV(skierowanie czystego powietrza do kol wylotowego) a drugi otwor to zapewne przewidziany na rurke taka ktora sobie sterczy w gore z 20cm i jest zaslepiona guma, sluzyc ma ona na celu badania spalin zaraz na wylocie po prostu do wlozenia jakiejs sondy tam 2 zdjecie to sa dwa takie grzyby, jeden to zawor egr a drugi grzyb to sterowanie podcisnieniowe EGR-em pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chomik_vet Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 Dziekuje za szybka odpowiedz i pomocne wskazowki [ Dodano: Pon 07 Maj, 2007 20:14 ] Mam nadzieje ze prawidłowo wylaczony , gumowa rurka od grzybka do grzybka zaslepiona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 tak dobrze, rozumeim ze ta gumowa rurka idzie do drugiego grzyba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chomik_vet Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 tak jest ,to polaczenie z drugim grzybkiem , dzisiaj wprowadzilem jeszcze modyfikacje i dodalem rurke z zatyczka - sruba , zeby zaslepic to wyjscie od pierwszego grzyba ale nie mam jeszcze zdjecia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jackN16 Opublikowano 27 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2007 witam staralem sie przesledzic caly temat ale nie znalazlem czy ktos wycinal to w N16 1.8?? bo pomysl mi sie bardzo podoba ale mam pewne obawy.. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kasiatasia Opublikowano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2007 czy to 2 zł wchodzi do kolektora w n13 z silnikiem 1.6 bo jak nie to bede musiał pomyslec co tam wepchnac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2007 Dziekuje za szybka odpowiedz i pomocne wskazowki [ Dodano: Pon 07 Maj, 2007 20:14 ] Mam nadzieje ze prawidłowo wylaczony , gumowa rurka od grzybka do grzybka zaslepiona Obrazek A po grzyba zes zostawił drugiego grzyba?? Wywalaj. czy to 2 zł wchodzi do kolektora w n13 z silnikiem 1.6 bo jak nie to bede musiał pomyslec co tam wepchnac eeee tam wchodzi moneta 2,50 :diabel: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kasiatasia Opublikowano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2007 a myslicie ze lepiej wyciac rurke czy tylko zaslepic z obu stron Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Proch Opublikowano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 A ja mam takie pytanko. Czy wystarczy zatkać rurkę stalową od kolektora do grzybka? Czy trzeba też zaślepiać ten gumowy wężyk, który w postach wcześniej zdejmowano i zaślepiano? Rurkę zatkałem 2 groszówką od razu przy kolektorze. Fura jeździ normalnie, (nie wiem czy jest poprawa bo za mało jeździłem) ale nie chcę niczego spaprać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rysuchom Opublikowano 9 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 No i stało się, zaślepiłem EGR za 2zl wkolektorze wydechowym mojej Primki 2.0 SR 20Di.Rurki nie wycinałem, pozostala na swoim miejscu.Odnosze wrazenie ,że silnik pracuje z wyższa kulturą.O innych efektach napiszę jutro po dłuższej trasie. [ Dodano: Pią 13 Lip, 2007 13:28 ] Trochę z poslizgiem w czasie ale efekty są,auto zyskalo na dynamice, pracuje ciszej a przede wszystkim jakoś tak płynniej,wygląda na to że przybyła para kucy. Polecam ten zabieg posiadaczomP10 2.0 SR20Di. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Slavecky Opublikowano 19 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2007 Dobrnąłem tylko do 10 strony )) Więc nie wiem czy w końcu padło o to pytanie: mam 1.8 2002 (tuż sprzed FL) i czy: Mam EGR? Mam czujnik spalania stukowego? Nie musze regulować kątów zapłonu w razie usunięcia EGR? Pytam bo nie chce mi się grzebać na próżno S. [ Dodano: Sro 25 Lip, 2007 12:52 ] Tak lookałem, lookałem i wyszło, że chyba nie mam ERG Z prawej strony kolektora mam gdniazdo, w które wkręcona jest szeroka śróba (zaślepka) z płaskim łbem. Czy wszytskie 1.8 tak mają? S. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baciarek Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Dla właścicieli TD Wystarczy zdjąć wężyk łączący EGR ze sterowaniem i schować go sobie na pamiątkę, unikniemy żmudnego rozkręcania. Efekty identyczne bez negatywnego wpływu na silnik. Pomysł podał mi specjalista z zakładu od diesli i regulacji pomp wtryskowych. Ja miałem ten wężyk ściśnięty ale gość kazał go wywalić, żeby sterownik miał luźno w pompowaniu a zawór mimo wszystko się nie otwierał. Aha - ja jeszcze resetnąłem komputer w aucie coby oduczył się EGR'a i efekt był lepszy niż po samym odłączeniu EGR. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziutek Opublikowano 12 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 Kolejna N15 bez EGR... Zaślepiłem przy kolektorze 2gr ponieważ była wystarczająco cienka żeby mocno docisnąć śrubą. Przejechałem po parkingu i na razie nie czuję żadnej różnicy. Poczekam na jazdę miejską i zobaczę czy ta operacja cokolwiek dała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość miszcz69 Opublikowano 12 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 Ziutek, Ty tez nie ciales rury, tylko zaslepiles moneta i przykreciles?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziutek Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 miszcz69, zgadza się, nie widzę żadnego powodu żeby ciąć rurkę czy zdejmować wężyki a potem je zaślepać itp. 2gr idealnie pasują. Sprawdziłem organoleptycznie - rurka jest zimna przy zaworze a wcześniej była ciepła. Gorzej, że jakoś nie czuję dużej poprawy pracy silnika w zasadzie to prawie w ogóle nie widzę różnicy. Jedyny argument, który mnie przekonał to zanieczyszczanie oleju. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DorianGray Opublikowano 20 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 Pytanko: silnik GA14DE, Synny 91. Mam zablokowac ten cienki wezyk ktory na zdjeciu jest najwyzej (wydaje mi sie ze laczy sie on z drugim grzybkiem ktorych jest blizej silnika, ale niestety nie zauwazlem go ) ma znaczenie z ktorej strony go zaslepie? Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arqadivs Opublikowano 27 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2007 Witam..Czy ten zabieg z 2 Zl-tówka ma sie jakos do spalania..czy wiecej spali gazu na 100 -tke..i na oko o ile wzrosnie moc silnika..bo mam Primerke 2.0 SLX z 93r.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pers Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 moc nie wzrośnie, spalanie też nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eszi Opublikowano 13 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 u mnie nie ma egr? Z tego co kojarze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukasz_k Opublikowano 23 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2007 no i się stało, kolejne N15 bez EGR, co do mocy to sprawdzę jutro koszt 10 gr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 23 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2007 DorianGray to co Ty pokazałeś to nie EGR. To jest zawór AIV czyli diwajs, który podaje świerze powietrze do kolektora wydechowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Misiek_nx Opublikowano 23 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2007 to ja jutro zaślepiam EGR, jak szalec to szalec, w razie co i tak mam silnik do roboty hehe :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawq96 Opublikowano 31 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2007 Witam, zaslepilem ostatnio EGR... dodam ze auto na gazie mialo dziure ok 5000 obrotow... a teraz? chodzi jak na benzynie i szok jak elastycznie... spalanie bez zmian... polecam ten zabieg warto.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zawisza_1410 Opublikowano 31 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2007 Dla właścicieli TD Wystarczy zdjąć wężyk łączący EGR ze sterowaniem i schować go sobie na pamiątkę, unikniemy żmudnego rozkręcania. Efekty identyczne bez negatywnego wpływu na silnik. Wszystko skrupulatnie przeczytałem. Oblukałem pod maską co i jak i proszę o potwierdzenie. 1.Rura od ERG to jest ta zaznaczona czerwonym kółkiem? 2.Jeżeli tak to w takim razie spaliny przedostają się droga zaznaczoną czerwoną strzałką? 2a.Przy okazji proszę o informacje na temat tych dwóch dziur zaznaczonych czarnymi kółkami. Do czego są i czy maja tak być, czy może czegoś tu brakuje... 3.I jeżeli to wszystko sie zgadza to w celu unieruchomienie zaworu EGR wystarczy pozbyć się tego wężyka zaznaczonego przerywaną czerwoną linią? Mam nadzieję że wszystko dobrze zrozumiałem, a jeżeli nie to proszę o sprostowanie i naprowadzenie mnie na kierunek działania Pozdrawiam [ Dodano: Sob 03 Lis, 2007 00:19 ] Może chociaż na jedno pytanie ktoś mi odpowie. Na to pierwsze może?? No i jak wygląda to EGR? Gdzie mam tegoszukać, jeżeli to nie to co na zdjęciach... Bardzo proszę o podpowiedź, bo chętnie bym wypróbował blokadę EGR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wierzchos Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Witam! mam primerkę p11.144 z silnikiem SR20DE. Też chciałbym usunąć EGR, ale wyczytałem że w p11.144 nie należy tego robić ze względu na czujnik temperatury spalin umieszczony w obwodzie EGR. Wymyśliłem sobie że można by przecież wymontować rurkę od EGR i w to miejsce do kolektora dolotowego przenieść czujnik temperatury spalin, wystarczy tylko dorobić jakąś redukcję. Nie robiłem jeszcze nic w tym kierunku bo nie wiem jaki wpływ na pracę silnika będzie miało przeniesienie tego czujnika do kolektora. Bardzo proszę aby ktoś kto się na tym zna zechciał się wypowiedzieć na temat mojego pomysłu. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.