Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tuning za 2zl - Usuwanie EGR


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, mam nadzieje ze w J30 tez to troche konikow ozywi. Jak tylko wroci z drobnych poprawek blacharskich, to sie za to biore.

ps. a czy faktycznie nie prosciej odpiac wtyczke ze sterowania zaworem?? da sie tak? i gdzie tego szukac?

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazłem w innym wątku:

ja tez usunalem wszycho w jasna cholere tylko miejsce pod maska zajmowalo :D nawet zawor AIV z rurkami wylecial spod maski :P , i nic sie nie dzieje zlego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak sie ma demontaz EGR do zasilania LPG?? ma to jakis wpływ na działanie instalacji?? mam instalke drugiej generacji.

 

Niema wpływu.Wszystko ok tzn lepiej :) bo nie wciagasz "smrodów"z powrotem tylko czyste powietrze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam instalację gażnikowa ale po zaslepieniu EGR konie ożyły normalnie wiatr w grzywie,trochę łyka więcej ale............

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to EGR sia ususnie na majówke:) do tego sportowa wkladka K&N i mysle ze bedzie niezle :) A ile wiecej ci pali 08bandi?? mi teraz przy deptaniu ostry do 14 spala gazu a tak normalnie 10-12 w trasie ofcors :P :P :D

 

[ Dodano: Czw 24 Kwi, 2008 18:08 ]

a ty nie wiesz czy magnatyzer duzo poprawia efekty w przyspieszeniu bo mam zamowic

 

Moje zdnaie i wielu osob na forum: NIE NIE NIE!!!

 

 

wogole nie poprawia. przetestowałem w dwoch autach:)

 

[ Dodano: Sob 10 Maj, 2008 09:41 ]

wywaliłem EGR :) ale zastosowałem inny patent. nie uzylem zadnej monety tylko ponownie wykorzystalem ta rureczke ktora wychodzila z kolektora z tym ze docialem ja na dlugosc taka jak ma nakretka.nastepnie wsadzilem mala srubke z jednej strony a z drugiej skrecilem to wszystko mala nakretka wiec dziurka mocno zaslepiona jest :) ogolnie wyszlo elegancko a autko jest zwawsze, mniej mi spala (!!!) i ma wyzsze v max np na dwojce teraz 95 wyciaga :) nie wchodzac na czerwone pole;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

 

Zatkalem w swojej N15 EGR od strony zaworu moneta 2gr :) Ale chyba bede musial jeszcze zatkac druga strone bo wydaje mi sie ze spaliny przedostaja sie dalej do zaworu. Przy testach potrafilo mi nagle zmulic auto przy 3000 obrotach i trzymac tak przez chwile i nagle puscic. Nie wiem dokladnie czy to wina nieszczelnego zatkania czy moze cos innego nawala. No i co najlepsze :) na biegu jalowym wkrecajac go na obroty przy oklo 2500 strzela mi z wydechu ?? :D Dzieje sie tak przy wchodzeniu na obroty i spadaniu :) Nie wiem dokladnie co to ale przed zatkaniem EGR tego nie bylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a u mnie tego nie ma :/ mam silnik 2.0/16v.....

dzisiaj sciagnąłem osłone termiczna kolektora i nic tam do niego nie wchodzi,

Masz racje nie szukaj bo nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie do użytkowników Almerki N16 2.2 Di: czy grzybek w okolicach wejścia dolotu połączony cienkim gumowym wężykiem z kolektorem dolotowym to właśnie zawór EGR? Wydaje mi się że tak, bo według schematu elektrycznego powinno do niego dochodzić 6 przewodów sterujących silnikiem krokowym i tak właśnie jest. Czy jeśli odłączę ten cienki przewód gumowy i zaślepię otwory to załatwi to całą sprawę z usunięciem EGR?

 

[ Dodano: Pon 02 Cze, 2008 08:57 ]

No to jak to jest w końcu z EGR w 2,2 Di? Bo na schematach nic na temat tego gumowego wężyka nie ma i nie mam pojęcia do czego on służy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MariuszekF
Czy da sie ten EGR zaslepic nie ucinając niczego ?? (mam primere 1.6 95r.) jak tak to prosze o wyjaśnienie

 

da sie, przy kolektorze odkręcasz nakrętkę, odciągasz na chwilę tą rurkę, w otwór w kolektorze wkładasz 2 gr (2zł było za duże) przyciągasz rurkę i dokręcasz nakrętkę,

ja tak mam u siebie, co prawda nie wiem jak w tej chwili wygląda to 2gr, nie wiem czy nie jest za słabe,

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy grzybek w okolicach wejścia dolotu połączony cienkim gumowym wężykiem z kolektorem dolotowym to właśnie zawór EGR? .

Masz na myśli chyba przewód podciśnienia i odpowietrzenia klawiatury. Zawór EGR musi byc metalowy (u mnie jest miedziany) , bo musi wytrzymywać temperaturę spalin. Żadne gumowe wężyki nie wchodzą w grę... Poszukaj przy kolektorze wydechowym - powinna wchodzic w niego metalowa rurka (EGR).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli chyba przewód podciśnienia i odpowietrzenia klawiatury. Zawór EGR musi byc metalowy (u mnie jest miedziany) , bo musi wytrzymywać temperaturę spalin. Żadne gumowe wężyki nie wchodzą w grę... Poszukaj przy kolektorze wydechowym - powinna wchodzic w niego metalowa rurka (EGR).

 

Sam przewód EGR to ja dobrze wiem gdzie jest, ale nie chcę go usuwać, właśnie być może przewód podciśnienia załatwiłby sprawę tak jak w wersjach benzynowych... Poza tym nie mam własnego "warsztatu" więc to mi trochę utrudnia sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam na forum

Dzisiaj zaslepilem egr w mojej primerze, zasadniczo wszystko pracuje ok, po za niepokojacymi dzwiekami, ktore slychac w chwili przekraczania 4 tys obrotow na trzecim biegu, czy ktos mial z czyms takim doczynienia, i czy zatkanie egr moze wplynac na silnik negatywnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A gdzie znajduje się to EGR w 2.2 dci Nissan Primiera P12? Wystarczy odłączyć wtyczką (kabel) i nie będzie działało? Jakby ktoś miał fotkę to proszę o umieszczenie.

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stojąc przed maską po prawej stronie silnika międzu kolektorem wydechowym a przepustnicą powinna być "złota" rura z harmonijką... Tak jest w 2.2 Di - może w DCi też tak jest... Co do kabla to nie wiem. Nie wiem czy wogóle ktoś wie bo w tym wątku temat silników diesla Nissana został jakoś pominięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie znajduje się to EGR w 2.2 dci Nissan Primiera P12? Wystarczy odłączyć wtyczką (kabel) i nie będzie działało? Jakby ktoś miał fotkę to proszę o umieszczenie.

Dzięki.

 

Gdzie jest nie wiem ale na bank Ci sie check zapali jak to odłączysz.Wiec u Ciebie to nie takie proste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety zapali sie znowu - w DCi jest chyba coś takiego jak czujnik temperatury spalin za zaworem i jak temperatura jest poza skalą (czyli temp. zasysanego powietrza) to będzie 'check engine'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym usunąć u siebie EGR, ale nie mam za bardzo zaplecza technicznego. Pisałby się ktoś do pomocy? Głównie chodzi o narzędzia i informacje co kupić wcześniej w razie "W" - aż takim dobry mechanikiem nie jestem, żeby wszystko przewidzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...