theant Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 Straszny bajzel się robi w tym temacie. Już chyba wszystko zostało opisane, a non stop dochodzą teksty typu: "ile będę miał więcej koni po zaślepieniu EGR?"... Nie ma się co dizwić - jak nie czyetają całości tematu - przeczytałem i zrobiłem swoje - EGR to przeszłość. No i już kilka razy pisałem o tym że to nic nie daje oprócz czystej przepustnicy i może nieco lepszek reakcji na gaz. Ale tak to już jest na forach... EOT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość oloz Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 Witam .Zacznę od tego że dopiero teraz się zarejestrowałem , więc nie wyzywajcie mnie jak będzie coś nie tak..... Mam Nissana sunny 2.0 diesel z 1993 i dziś zaślepiłem rure od recyrkulacji spalin , ale nie tak jak pokazane jest w przykładzie za 2 zł. tylko z drugiej strony , tuż przy wejściu tejrze rurki do kolektora ssącego , moje pytanie brzmi .....czy to też dobry sposób i czy ktoś też w dieselku odciął recyrkulacje i jak autko się zachowuje ???? pozdrawiam Olo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 Witam .Zacznę od tego że dopiero teraz się zarejestrowałem , więc nie wyzywajcie mnie jak będzie coś nie tak..... Nikt Cię nie będzie wyzywał ... przeczytaj Kolego cały temat i na pewno w nim znajdziesz odpowiedzi na zadane pytania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 czy to też dobry sposób i czy ktoś też w dieselku odciął recyrkulacje i jak autko się zachowuje Nie ważne z której strony zaślepisz. Mój dieselek po wywaleniu EGR zachowuje się bardzo dobrze - trochę lepsza reakcja na gaz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość oloz Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 theant .....a jak u Ciebie zużycie ropki ??? przed unowocześnieniem i po ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Puchaczz Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Mój dieselek po wywaleniu EGR zachowuje się bardzo dobrze - trochę lepsza reakcja na gaz. na pedałgazu ma sie rozumieć tak :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkel. Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Ja nie zauwazyłem niczego po zaślepieniu EGR.. na hamowni też nic nie wykazało, zadnych koni mi dach nie dorzuciło to informacja dla tych co myslą, że coś daje Procz tego ze wszystkie spaliny ida tam gdzie mają, czyli w wydech.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 ...a jak u Ciebie zużycie ropki ??? przed unowocześnieniem i po ? Jak dla mnie bez zmian, chociaż ostatnio wzrosło -może coraz cięższa noga, może przepływka na wykończeniu, albo dlatego że świece żarowe nie grzeją na początku jazdy. Ale ogólnie nie stwierdziłem drastycznego zużycia paliwa. Większe w lecie miałem w Uno 1.4 niż w N16 w zimie. na pedałgazu ma sie rozumieć tak :?: Dokładnie o to chodziło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość oloz Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 Tak , żadnych zmian , nie pali mniej nie jedzie szybciej , raczej nic się nie zmieniło , czyli nie warto zaślepiać recyrkulacji , mały japończyk zrobił precyzyjną robótkę, której nie warto poprawiać ....Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwolcio Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Ja tam nie chce aby mi ciepło i gazy ze spalin szły do dolotu... a do wszystkich co chcą wrócić do oryginału to mam rurkę recyrkulacji do sprzedania w oryginale w rozsądnej cenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michi Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 jak sie tylko zrobi troche cieplej tez zaslepie EGR. tylko pytanie: przeczytałem cały post (troche to zajmuje) i są różne "wersje" zaślepek? jakiej monety użyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dziaslo Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 Pytałem tydzień temu profesora na polibudzie z wydziału SiMR - Samochody i Maszyny Robocze jak dokładnie pracuje zawór EGR. Wiec tak: Przy w pełni otwartej przepustnicy, zawór sam się zamyka także w przyśpieszeniu nie będziemy czuli różnicy chyba że podświadomą . Różnica jest tylko taka ze przyśpieszanie przy nie w pełni otwartej przepustnicy będzie się odbywało szybciej. Co to działania zaworu. Chodzi o to, że jak silnik pracuje na obrotach jałowych i jednostajnych przy pewnej prędkości obrotowej, zawór podaje spaliny do kolektora dolotowego. Spaliny czyli CO2 spala się ponownie, ale temperatura spalania powietrza z CO2 jest znacznie wyższa niż czystego. Pomaga to w rozgrzaniu silnika do temperatury roboczej i zmniejsza ilość wydzielanych węglowodorów i innych świństw o które się rozchodzi podczas badania spalin, spalanie jest minimalnie mniejsze. Podsumowująć przy powiedzmy ściganiu się na 400m lub spod świateł, lub wyprzedzaniu z gazem w podłodze nie odczujemy różnicy. Chyba że te 2kg komuś różnicę zrobi ale wtedy to zalecam jazdę z prawie pustym bakiem, zawsze parę kilogramów do przodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 Pytałem tydzień temu profesora na polibudzie (...) Wiec tak: Przy w pełni otwartej przepustnicy, zawór sam się zamyka także w przyśpieszeniu nie będziemy czuli różnicy chyba że podświadomą . Różnica jest tylko taka ze przyśpieszanie przy nie w pełni otwartej przepustnicy będzie się odbywało szybciej. Nie do końca: w 2.2 Di (bo w innych może być inaczej) jest tak: - wystarczy delikatnie ruszyć pedał gazu i zawór się zamyka, - przy wciśniętym gazie - nie ważne czy do podłogi czy na 1/2 czy na 1/4 - zawór jest otwarty, - zawór jest zamknięty jeynie przy przyśpieszaniu, a konkretniej przy zmianie na "+" położenia pedału gazu. Ogólnie: po co mam mieć syf w dolocie? Ma on swoją pojemność, tak więc po wciśnięciu gazu trochę spalin jeszcze zostanie powtórnie spalone, a objawia się lekkim opóźnieniem na wciśnięcie pedału gazu. Spaliny czyli CO2 spala się ponownie, ale temperatura spalania powietrza z CO2 jest znacznie wyższa niż czystego Tutaj to sam już nie wiem... Wcześniej w temacie pisało że ma na celu zmniejszenie temperatury spalania. No i CO2 nie może się spalić ponownie (trochę chemii) - jedynie CO może i pewnie inne świństwa. Chyba że te 2kg komuś różnicę zrobi Wymontowałem u siebie i waży to sporo więcej. Ale mniejsza o wagę - trochę luźniej pod maską i jest miejsce na dodatkowe modyfikacje. przeczytałem cały post (troche to zajmuje) i są różne "wersje" zaślepek?jakiej monety użyć? Jaka ci podpasuje średnicą, lub wykonać samemu zaślepkę z płytki stalowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkel. Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 @theant Mam pytanie. Posiadam n16 benzynę 1.8 i w sumei od początku tak co 400-800km wyskakuje mi błąd EGRu po jego zaślepieniu.. błąd sobie kasuje, ale czy da się to jakoś obejść? .. aby się nie pojawiał już? oczywiście nie mówiąc o zakładaniu rurki EGRu z powrotem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 Hmm... Ciekawa sprawa... A konkretnie co to za błąd? Bo gdyby było tak jak w silnikach DCi to błąd wyskakiwałby od razu, ale tobie po dłuższym odcinku. więc nie jest to raczej żaden czujnik temperatury za zaworem... Gdyby ECU użalał się na brak silniczka krokowego to też raczej od razu by się zgłaszał. Podejrzewam że jest kilka błędów dotyczących EGR i może to mieć duże znaczenie dla rozwiązania twojego problemu. Mam już parę tysięcy przejechane bez EGR i nic mi się nigdy nawet na chwilę nie zaświeciło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkel. Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 To jest dokładnie zawsze błąd P0400, czyli "Układ recyrkulacji spalin - błedny przepływ" Po prostu tak jakby na jakiś czas potrzebował tych spalin, ale on na prawdę rzadko się pokazuje.. Nie wiem, czy jest jakaś zasada, co do przyczyny jego pokazywania się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Obadaj całą drogę powietrza i spalin przy kolektorze dolotowym - może jest jakis dziwny czujnik zamontowany... Trudno mi się wypowiadać w temacie silnika którego na oczy nie widziałem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkel. Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 ok oblukam jak sie rozjaśni na dworze i dam znać.. Może wstawie jakies fotki dobre.. ok nie mam czasu pomniejszać zdjęć więc wpakowałem wszystkie do rara i mozesz pobrać STĄD - EGR N16 (tylko dopiero o 8:10 bo się jeszcze wysyła) ta rurka gumowa nie jest podłączona z drugiej strony.. chciałem zrobic juz samemu, bo ten bląd mnie denerowował.. a tamta oryginalną popsułem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Przejrzałem wszystkie zdjęcia. Chodzi ci o tą grubą rurkę? Ja to widzę tak: - odkręć silniczek krokowy - wyciągnij całkiem popychacz - oczyść dokładnie wszystkie elementy - nasmaruj dobrym smarem odpornym na wysokie temperatury otwór w którym znajdował się popychacz - możesz ewentualne włożyć popychacz i odłączyć wtyczkę silniczka krokowego, albo nie wkładaj popychacza i pozostaw silniczek podłączony - przykręć silniczek z powrotem na jego miejsce Już tłumaczę: możliwe że ci się silniczek zacina i stąd ten błąd, odłączenie go lub wymontowanie popychacza spowoduje ze ECU nie będzie widział zacięcia albo nie nie będzie miał się na czym zacinać - zależy co zrobisz z popychaczem. Ale najpierw zobacz czy samo odłączenie wtyczki nie spowoduje błędu! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość murzyn n15 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 nasuwa mi sie ppytanie chce troche podłubać przy mojej n15 1,4 16v mam w planach zaślepić egr zrobić zimny dolot wywalić kata i ewentualnie zapłon przyspieszyć ale czy to faktycznie coś da odczuje to czy tylko to bedzie siedziałlo w mojej podświadomości bo hamownia pewnie nic nie pokaże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 Jesli dodal bys do tego wlaek z ga16ds to okolice 100km powinny byc a tak to... Zreszta poszukaj tematu "100km w twoim ga..." http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ht=100km++twoim Tylko skany wykresow juz wygasly. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość murzyn n15 Opublikowano 30 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2009 a koszt takiego walka to... myslalem jeszcze o kolektorze 4-2-1 ale zeby mi zaraz nie zaczol palic 15l na 100km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkel. Opublikowano 31 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2009 @theant. Dziękuję za rady.. wezmę się za ten problem po weekendzie na poważnie.. Na razie odłączyłem tylko wtyczkę.. niestety pomimo, że nie pojawił się żaden błąd to po kilku kilometrach silnik telepał się jakby miał padaczkę musiałem się zatrzymać i podłączyc z powrotem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 31 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2009 Hmmm... ciekawostka w takim razie - nikt jeszcze nie pisał o takim objawie w tym wątku po usunięciu sterowania zaworem (w N15 sterowanie było chyba podciśnieniem jak dobrze pamiętam). Może należałoby przyzwyczaić ECU i silnik do pracy bez zaworu i spalin w dolocie - zresetować kompa - spróbój odłączyć wtyczkę EGR i akumulator na dłuższy czas. Potem podłącz aku i "skalibruj" ECU - gdzieś to było opisane co i jak - chociaż ja u siebie nigdy tego nie robiłem. Nic innego do głowy mi nie przychodzi, przecież w sumie nie masz już spalin w dolocie bo go zaślepiłeś mechanicznie. Popytaj ludków z 1.8 bo ja nie znam tego silnika w ogóle. Kieruję się tylko ogólnymi informacjami nt. działania silnika spalinowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
counterox Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 Dzisiaj styka załapałem, myślałem, ze mi zawory zaczeły klepać, a tutaj się okazało, że 2 grosze zaczeły latać w zaślepce EGR Trzeba mocno dokręcić a po 1-2 tygodniach jazdy dorkęcić, ponieważ kasa się "rozpływa" hehe To tak jakby ktoś miał problem cykającego czegoś na wolnych obrotach Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.