noico Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 W temacie HRki ze słonecznej Hiszpanii, kolega mi przypomniał 5w30 zalany i obroty były jakies 500 może 550 na jałowym biegu. Czy tak niskie obroty mogą powodować, że ciśnienie jest też niższe? Czym tak niskie obroty mogą być w ogóle spowodowane? Jakieś sugestie? Właściciel twierdził, że olej zmieniany raz na rok, a ponoć rocznie robił 1k km ( do zweryfikowania na historiapojazdu.gov.pl jak tylko dostanę vin i reszte, niemniej jednak wydaje sie ten przebieg naciągany). Sprawdzimy w najbliższym czasie jakie ciśnienie jest na wyższych obrotach, czy się zgadza z tym co powinno być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 No i masz odpowiedz jesli chodzi o cisnienie. Jest ok, jesli to przy 500rpm! Ale obroty dlaczego tak nisko to juz nie wiem - da sie je ustawic jakby co dosc latwo tylko nie wiem jaka przyczyna jest tego ze tak sa teraz - zgaduj, zgadula - bo powinno byc 650. Stary, ja mojego kupilem z mocno falujacymi obrotami na wolnych, bo byl lekko uszkodzony z przodu i pokrywa filtra dostala. Po naprawie kumpel moj (ma warsztat i robi tuning, kluczyki programuje, itp - elektroniczne rzeczy) podlaczyl tableta swojego, kliknal Learn i w dwie minuty po sprawie! lol Nie bac sie, najwyzej troche kasy wtopicie. Pieniadze to nie wszystko! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kucharo Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Gdzie tam wtopa kasy! Popatrzcie najpierw od jakiej kasy się zaczynają HR'y w niemcowni!!!! W polsce możecie kupić HR'a 15-20tyś taniej więc naprawdę nie ma co narzekać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefffan Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Takie cisnienie ma HR juz po wymanie uszczelek na zupelnie inne, ktore sa wzmocnione i po podwyzszeniu obrotow na 800 i byc moze pare innychh sztuczek. Ale te papierowe jak trzymaja minimum 15 psi to jest wszystko ok. Ciśnienie na papierowych i wzmocnionych jest takie same - przynajmniej tak było u mnie. Po prostu papierowe padają i dlatego ciśnienie leci w dół. Poniżej fota moich zajechanych papierowych uszczelek (OEM) jak były wymieniane u Kuby na nowe (wzmacniane). Przy takim stanie uszczelki jak na zdjęciu ciśnienie było w okolicach 20-25. Po wymianie wróciło do 40 przy obrotach 800 ( po pałowaniu nie spada poniżej 30) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Moze na kompletnie nieruszonych papierowych tak ale takich to juz nie zobaczysz w tych 10-cioletnich autach! Dlatego teraz takie cisnienie zobaczysz tylko w HR po wymianie uszczelek na nowe! Kto wie, moze na nowych papierowych tez by takie cisnienie bylo?? Jest fakap Nissana i trudno, cieszyc ze raczej jedyny grubszy jesli chodzi o ten silnik. Bierze sie to pod uwage przy zakupie, negocjuje cene i tyle - tak ja np. kupujac MPS-a, bo rozrzad niby bezobslugowy ale wariatory rozrzadu byly wadliwe i rozciagal sie przez to lancuch - do wymiany caly rozrzad wiec. Ale nie ma co panikowac i straszyc, nawet mega wydmuchane uszczelki jak tu na zdjeciu nie powoduja duzych strat, chyba ze auto uzywane bylo w takim stanie dlugo i mocno - dlatego tez jestem ciekaw jak wypadnie ten dryftowiec, ktorego Kuba teraz robi! PS. Jakby ktos te wpisy wasze czytal albo ja np. kiedy szukalem, to w zyciu bym nie kupil HR-a chyba lol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kucharo Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Bo co niektórzy robią gównoburze o coś co naprawdę nie jest problem, wymiana nie jest mega kosztowna ( biorac pod uwagę specyfikę pojazdu) i przede wszystkim wymieniasz raz i masz święty spokój ty i sto innych następnych właścicieli. Każdy samochód ma swoje bolączki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cytrus Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Ja natomiast już bym vq35de nie kupił bo się człowiek obs**wa o panewki ubytki oleju ciągle musi kontrolować a mocy wcale nie ma za wiele. Ale mam dbam jak mogę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szachi Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 wyjebana poducha też jest ok wg Was ? Kurna jak będę sprzedawał swojego to za 20 tyś więcej niż cena rynkowa, skoro uważacie że motor z problemami z ciśnieniem i obrotami jest do polecenia Rok czasu stało to auto, oglądał nie jeden.. ładujecie chłopaka na minę ale cóż Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Kazdy twoj wpis trzeba korygowac stary. Strasznie mieszasz. Piszemy mu TYLKO o cisnieniu a co i jak z tym autem bylo i jest poza tym, to juz inna sprawa - trzeba spawdzac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noico Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Spokojnie Szachi, czytam komentarze opinie i sugestia za które jestem wdzięczny. Swój rozum mam, jeśli po oględzinach blacharki, podwozia, hamowni będzie okej, to biorę. Umówiony już jestem Nie przerywajmy dyskusji o hiszpańskiej zetce, jeśli macie coś do dodania będę mega zadowolony ^^ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szachi Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 (edytowane) Daj znać jak poszło Cytrus, co do męczącej kontroli poziomu oleju to przyjmij sobie po prostu jakiś stały interwał, np na początku każdego miesiąca, albo co ileś przejechanych kilometrów i kasuj tymczasowy licznik przebiegu (są dwa w końcu). Po chwili przyzwyczaisz się do tej metody i nie będzie to męczące i nie pominiesz kontroli. Rozwiązanie proste ale jak sprawdzałem randomowo bez żadnej systematyczności to też mnie to irytowało GodISmE, rozumiem że tak bronisz tego niskiego ciśnienia bo sam masz takie i auto jeździ bez problemów. Mam nadzieje że tak będzie jeszcze długo ale to auto powinno mieć 2 krotnie wyższe ciśnienie i takie miało fabrycznie. 15PSI jest jeszcze dopuszczalne ale wciąż wskazuje na to ze będzie spadać niżej i niżej z czasem i prosi się o naprawę. Dla mnie świadczy to o tym że poprzedni właściciel nie dbał o auto i o motor, nie naprawił tego tylko goni w świat. Auto pałowane na zimnym i zapewne na złym oleju i pewnie interwały wymiany też nie trzymane (co rok lub 8 tyś km), także zakładam że motor jest w kiepskiej kondycji nie patrząc już tylko na ciśnienie. Jeśli jest w dobrej kondycji mimo wszystko to oczywiście sam problem ciśnienia można naprawić, wszystko można naprawić.. ale osobiście nie chciałbym zaczynać przygody z danym autem od rozbierania motoru. To moje zdanie i moje wnioski, każdy może mieć inne Cytat Coobcia z wątku o ciśnieniu oleju > http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/106752-350z-cisnienie-oleju/page-2 15psi to silnik nie sprawny odradzam jazde jeśli silnik ma się nadawać do reanimacji. Kończę już dyskusje na temat ciśnienia, pozdrawiam i bez urazy Edytowane 6 Kwietnia 2017 przez Szachi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Powielasz schematyczne skróty myślowe bez pełnego zrozumienia lub kontekstu, jak np. ten o najlepszym gwincie dla Zetki. Masz do tego tendencję i wprowadzasz zamieszanie. Są powody dla których tak a nie inaczej Coobcio o tym pisze i ostrzega ale nie będę tu tego komentował. Nie wiesz ani ty, ani ja jak to konkretne auto było używane ale bezwzględne twierdzenie że przez 15psi jest nie do kupienia jest śmieszne. Ja nie namawiam do kupna tego auta bez sprawdzenia, tylko twierdzę że te 15psi nie jest absolutnym i bezwględnym objawem tego, że auto było katowane i zaniedbane! Mogło być dobrze używane a uszczelki i tak wydmuchało bo są po prostu źle zaprojektowane i wadliwe! noico, sam musisz ocenić i wkalkuluj to w koszty jeśli masz wątpliwości. Jak ktoś chce to niech chucha na zimne, szuka igły w stoku siana i wierzy forumowym wpisom - nie kupi tak auto a nawet jak się uda to na pewno sporo przepłaci a wady ukryte i tak wyjdą i później to dopiero będzie wkurw...y lol . Ja wole swoje dwie szare komórki czasem użyć zamiast tego PS. Ale będzie jak kupisz i się okaże że to jednak wrak! lol Będziemy już tylko słuchać Szachiego i nikogo więcej... i zmienimy nazwę forum na szachi.nissanklup.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noico Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Ekspertem nie jestem, bardziej bym powiedział, że zupełnym laikiem, ale jak dla mnie, jeśli silnik nie kopci i nie pluje z wydechu, obroty nie falują, przyspiesza ładnie, żadnych niepokojących dzwięków i do tego ma tylko 15psi to nie jestem w stanie uwierzyć, że to szrot totalny i już trup... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Bryan Fullerton, Been working on mechanical things, including cars & trucks since I was 10. High oil pressure hurts efficiency. Most people believe their engines need way more oil pressure then they really do. Cars are made with more oil pressure then they need to account for future wear. Engine wear and pump wear will eventually lower oil pressure. The reality is any IC car engine today needs only 10–15 psi at idle (hot). Cold it needs a bit more to overcome resistances. To operate bearings don’t need pressure. What they need is supply. The pressure keeps the supply present when the engine is revving high. The higher an engine revs the more oil pressure it needs to keep the main bearings supplied. Too little pressure and the rod bearings will suck the main bearings dry. (relatively speaking due to centrifugal force of the crank feeding the rods.)An example is my diesel van. This engine has had a low oil pressure issue since it was new. 0–5 psi when hot at idle. 22–24psi at 2,000 rpm hot. Max pressure cold idle is 45 and will go up to 60 at higher rpms. This vehicle has been a bit stressful to drive because the hot idle pressure is too low. I have 60,000 miles on it now and recently pulled the pan and checked the bearings. rod bearings show very little wear. Number 1 main bearing showed the most wear(it’s the farthest from the pump). Even then that wear was not all that bad. All the main bearings were completely serviceable. I did replace the bottom shells just for giggles because I was getting ready to take it on a trip across the US. 5,000 miles later and we made it back with no real issues. Stop and go driving was annoying but the biggest problem I had was blowing a fuse to the cooling fan while driving through and animal park,,,,inside the bear section. and yes it was hot out. Not good but, what can you do?Keep in mind that oil is also a major engine cooler. Thinner oil runs cooler where thicker oil creates its own heat and runs a bit hotter. How long it takes low oil pressure to spin a bearing depends on things like rpm, bearing clearances, temperature, engine load, oil viscosity, and main cap or bolt flex. The basic rule of thumb on oil pressure is to have 10 psi of pressure per thousand engine rpm. At 4,000 rpm, for example, you need 40 psi of pressure. At 15 to 20 psi, 2,000 rpm would be the max before you start damaging the engine. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noico Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 To są dobre informacje, interesujący temat swoją drogą. Biorąc pod uwagę "Written 4d ago" wydaje się być info na czasie, dotyczące powiedzmy samochodów "obecnych" (wiem, że to szerokie pojęcie). Nawet jeśli tylko w jakimś stopniu odnosi się to do zetek, to jak dla mnie to świetne informacje, dzięki! Btw. Jeśli chodzi o airbaga, jeśli patrzyć na to jak prostokąt, to widać poziomą linie/załamanie, po lewej jest jakby trochę ten prostokąt wklęśnięty, po prawej na równi z resztą deski. Nie wiem jak wygląda klejenie takiej deski po wystrzeleniu poduszki, ale czy byłaby to ładna prosta kreska? A nie poszarpane krawędzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xavdas Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Co powiedzie w takim razie o tej Zetce??Warta uwagi ?https://www.otomoto.pl/oferta/nissan-350-z-dla-kolekcjonera-japonskiej-motoryzacji-ID6yQl7p.html#8295b911e9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rado2137 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 A co sądzicie o tym? http://allegro.pl/pilnie-sprzedam-nissan-350z-cabrio-i6773300512.html#thumb/8 Coś dziwna historia z przebiegiem: 1/4 calego zrobiona w ostatnim roku (?) - nie żebym się czepiał, ale rzuciło mi się to w oczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damianaerox0219 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 A mi w oczy rzuciła się poduszka/poduszki a chyba raczej ich brak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rolandinho Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 (edytowane) Co powiedzie w takim razie o tej Zetce??Warta uwagi ? https://www.otomoto.pl/oferta/nissan-350-z-dla-kolekcjonera-japonskiej-motoryzacji-ID6yQl7p.html#8295b911e9 Serio wersja USA na ciezkiej feldze Dotz Hanzo o ile to nie repliki, z zajeb*** bagażnikiem z jakąś pseudo tubą i rozwaloną osłoną na rozpórkę, z jakąś naklejką na navi (czyli nie działa) i krzywymi plastikami - jak widać dobrze grzebane, USA i bezwypadek ? Akurat... i te 45 koła za golasa z opisem za pare lat bedzie warty miliony, bedzie ale nie ten... A co sądzicie o tym? http://allegro.pl/pilnie-sprzedam-nissan-350z-cabrio-i6773300512.html#thumb/8 Coś dziwna historia z przebiegiem: 1/4 calego zrobiona w ostatnim roku (?) - nie żebym się czepiał, ale rzuciło mi się to w oczy Założenie jest takie,m że im mniejszy przebieg w milach tym większy dzwon z reguły...dowiedz sie gdzie w warszawie do obejrzenia to podjadę jak blisko ale stoi obok WJ czyli targówek...... obie poduszki wywalone i paskudnie na odwal zrobione, do tego te amerykanskie felgi i cabrio ehhh... Swoją drogą fotki to robione chyba rok temu, bo gdzie teraz takie drzewa i trawa ? Edytowane 6 Kwietnia 2017 przez Rolandinho Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siero Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Serio wersja USA na ciezkiej feldze Dotz Hanzo o ile to nie repliki, z zajeb*** bagażnikiem z jakąś pseudo tubą i rozwaloną osłoną na rozpórkę, z jakąś naklejką na navi (czyli nie działa) i krzywymi plastikami - jak widać dobrze grzebane, USA i bezwypadek ? Akurat... i te 45 koła za golasa z opisem za pare lat bedzie warty miliony, bedzie ale nie ten... Założenie jest takie,m że im mniejszy przebieg w milach tym większy dzwon z reguły...dowiedz sie gdzie w warszawie do obejrzenia to podjadę jak blisko ale stoi obok WJ czyli targówek...... obie poduszki wywalone i paskudnie na odwal zrobione, do tego te amerykanskie felgi i cabrio ehhh... Swoją drogą fotki to robione chyba rok temu, bo gdzie teraz takie drzewa i trawa ? Rolandinho, widać, że to nic dobrego... Najgorsze jest to, że wczoraj sprzedałem swój samochód, a na portalach ciągle kicha xD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bialagora Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2017 (..) obie poduszki wywalone i paskudnie na odwal zrobione (..) Jak na podstawie tych zdjęć rozpoznajesz, że poduszki wywalone? Nie kłócę się z tym, chciałbym tylko wiedzieć jak rozpoznać to podczas oglądania auta, bo przyznaję, że przy 2 Zetkach, które oglądałem nie byłem w stanie stwierdzić czy mają poduszki czy nie. z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rolandinho Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2017 https://1.allegroimg.com/original/012915/89e6b9a341bbbf32d1120c3d61d1 http://www.thetruthaboutcars.com/wp-content/uploads/2008/08/32_350z_08.jpg Nie wiem jak to nazwać zobacz jak wygląda deska w stosunku do kratki nawiewu a jak wygląda w tej zetce, zobacz jak kierownica jest wyprofilowana + napis a zobacz jak jest w tej zetce - tak paskudnej naprawy dawno nie widzialem - co tez może świadczyć o "starannosci" doprowadzenia tego auta do jazdy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bialagora Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2017 https://1.allegroimg.com/original/012915/89e6b9a341bbbf32d1120c3d61d1 http://www.thetruthaboutcars.com/wp-content/uploads/2008/08/32_350z_08.jpg Nie wiem jak to nazwać zobacz jak wygląda deska w stosunku do kratki nawiewu a jak wygląda w tej zetce, zobacz jak kierownica jest wyprofilowana + napis a zobacz jak jest w tej zetce - tak paskudnej naprawy dawno nie widzialem - co tez może świadczyć o "starannosci" doprowadzenia tego auta do jazdy... OK, faktycznie widzę sporą różnicę. Dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szachi Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2017 w tym cabrio poduszka ze szpachli ulepiona, dramat Co powiedzie w takim razie o tej Zetce??Warta uwagi ?https://www.otomoto.pl/oferta/nissan-350-z-dla-kolekcjonera-japonskiej-motoryzacji-ID6yQl7p.html#8295b911e9 zderzak kiepsko się zgrywa z maską ale na ostatnim zdjęciu widać że było lepiej, podwozie wygląda jak z jednego auta, a nie składane z dwóch więc jak na amerykańca to jest nieźle, prosi się o konserwacje natomiast. Nie wiem czy magiel tam nie jest przypocony i dziwnie koniec skrzyni i portki ochlapane. Trzeba by obadać na żywo. Instalacja gazowa wygląda mocno nieprofesjonalnie wykonana ale może na dobrych komponentach, brak informacji w opisie na temat tego. Silnik w tym aucie to oczywiście wersja 280koni a nie 301.. chyba że podmieniony z innego auta.. bo licznik owszem (powinien być w milach). Zatem pytanie o przebieg się nasuwa.. Szczerze mówiąc to auto dla kolekcjonera i od kolekcjonera to to nie jest, nie wygląda mi na jakoś idealnie dbane. A ile jest faktycznie warte trzeba by się przekonać na żywo, jak ktoś ma ochotę to mogę pomóc w oględzinach bo z mojego miasta auto.Na dzień dzisiejszy to z tego wszystkiego na allegro najlepiej prezentuje się ta > http://allegro.pl/nissan-350z-i6769552191.html i właściciel też podobno tu znany. Martwiłby mnie tylko ten olej bo po jakiego grzyba ktoś 15wXX by lał do zdrowego motoru więc pytanie czy problemu z ciśnieniem albo konsumpcją go nie ma, czy jedynie to (kiepski) wymysł właściciela Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Niezly jestes jak potrafisz po zdjeciach rozpoznac czy auto jest skladane z dwoch czy nie. Bo nieraz to nawet na zywo jest niemozliwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.