Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chcesz kupić patrola? Masz pytania? Pytaj tutaj


Gość tho-mas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

 

Chciałbym kupić Patrola. Będę głównie jeździł w offroadzie. I zależy mi na mega taplaniu się w błocie. Obecnie mam Jeepa Wranglera 6.5" cala liftu ale przy opnach MT 35" moje mosty nie wytrzymują i co chwile któryś ukręcam.

 

Pytanie do was czy Wrangler GR Y60 ma wystarczająco mocne mosty czy dużo wytrzymalsze są w GR Y61 ?

 

pozdrawiam

 

Adrian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@szalik to pytanie tu to pomyłka...  amatorka ... pytaj na rajdach 4x4 tam szybciej uzyskasz odpowiedz ... chyba,że się wstydzisz ... :whistle:  :punk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kichocik
Witam serdecznie.
Jestem na forum zupełnie nowym. O samochodach terenowych wiem tyle co przeczytałem w internecie. Warunki mojej pracy wymuszają na mnie kupno jakiejś terenówki. Czytając opinie forumowiczów doszedłem do wniosku, że chyba najlepszym będzie Nissan Patrol GR II Y 61, rozważam też Pajero oba w wersji krótkiej i dizelki. Ale bardziej mnie przekonuje Patrol. Chcę kupić coś powyżej 2000 roku. Nie będzie raczej jeździł w ciężkim terenie bardziej śnieg, błotko i lekki teren według mojej oceny. Mniej więcej po równo asfalt i teren.Znalazłem takiego Patrolka:
http://allegro.pl/nissan-patrol-y61-4-2 ... 23708.html
Czy warto go kupić według Waszej oceny?
Jaka jest optymalna cena jaką warto dać za takie coś?
Czy nie lepiej było by coś młodszego, ale z silnikiem 2, 8 lub 3,0 w dieslu?
Na razie nie mam więcej pytań. Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam forumowiczów i zapaleńców.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kichocik

Jeśli uda Ci się trafić ładnego GRa z 4.2 to bierz bez namysłu - a tak w sumie jeśli będziesz jeździć większość po twardym i trochę śliskiego to zastanowiłbym się na Pajero z napędem umożliwiającym jazdę na stałe z zapiętym napędem (Super Select ...  zimą nie musisz się martwić przełączaniem)

Patrol niestety nie ma centralnego dyferencjału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

 

Ostatnio rozglądam sie za patrolem Y60 (takim miałem okazje pojeździć i spodobał mi się a druga sprawa że finansowo odpowiada)  i moje pytanie jak wypada on w zestawieniu z Pajero (90-00)

 

Używać go mam zamiar do dostawania się i wydostawania z mojego rancza :)  latem to i obecnym autem sie dostane (mazda6) ale zimą to potrafi być hardcore, czasem może poszaleje w lesie czy błocie

 

co lepiej się spisze ??

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

ZAPRASZAM NA GLOSOWANIE:
 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/89146-ii-edycja-konkursu-fotograficznego-m%C3%B3j-nissan-wiosna/page-4?do=findComment&comment=926342

 

 

 

 

Każdy kto bierze udział MUSI oddać głos!!!!
Powodzenia.!

 

GŁOSOWANIE TRWA DO 30.06.2013 DO GODZINY 00:00.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegów,

 

Czy ktos z Was zna moze to auto ?

 

http://allegro.pl/nissan-patrol-gr-y61-offroad-4-2-long-37-i3321558804.html

 

Bylbym wdzieczny za jakies uwagi.

 

 

NAdal jesteśnim zainteresowany ..?!! Mogę podjechać i zobaczyć ...  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy do Patrola Y61 można założyć centralny dyferencjał ? Czy to w ramach tuningu mechanicznego (robią to firmy specjalizujące się w 4x4 ?) czy przekładki z innego auta, bo jak wiem to Patrol Y61 ma na sztywno dopinany przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem o jednej takiej modyfikacji. Silnik, skrzynia i reduktor od Land Cruisera. Nie wiem jak to się sprawdza ale wiem jedno - tanio nie będzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem o jednej takiej modyfikacji. Silnik, skrzynia i reduktor od Land Cruisera. Nie wiem jak to się sprawdza ale wiem jedno - tanio nie będzie :)

Patrol mi się podoba ale brak centralnego dyfra to dla mnie minus, użytkowałbym prawie 80% na czarnym i na łączkach itp.,

więc tak naprawdę napęd SuperSelect z Pajero III byłby najlepszy, tylko Pajero to już bez ramy i to w sumie już nie terenówka, poa tym zawodne jak diabli itp. itd....

A przekładka centralnego dyfra z LC100 jeżeli droga to lepiej wyrwać jakiegoś LC100 4,2 niż robić swapa do patrola z i tak kiepskim silnikiem. Jednak LC100 to już inny przedział cenowy.

Edytowane przez gpls
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na co dzień po czarnym jeździ się 4x2 - mniej paliwa, mniejszy hałas, zużycie elementów, ect...

Po czarnym 4x4 z dyfrem, to głównie w okresach przejściowych, przymrozki itd. Ja się nie szczypie i jak nawierzchnia wydaje się śliska, to dopinam przód i jadę. I tak 90% sukcesu to opony. Na MT-kach, po śliskim asfalcie, nawet z napędem 4x4 trzeba mieć odwagę i fantazję!

 

Nie ma co deliberować, gdybym miał ciut większy budżet to też bym brał LC100 4,2... Gdyby babcia miała wąsy, to by dziadkiem była :D

Ja nie uważam że brak centralnego dyfra to minus. Jeśli ktoś nie ma kieszeni bez dna, to prawda jest taka, że Patrol jest rozsądniejszym wyborem niż LC. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Napiszcie mi , dlaczego niektórzy twierdza, że Patrol źle się prowadzi po autostradach, że myszkuje itp., jak to się ma w porównaniu z Pajero (niezależne zawiedzenie). Czy sztywne mosty wykluczają jazdę np. z prędkością licznikowo 145km/h ? Teraz jeżdżę mocną szybką osobówką (180KM) i mam taki dylemat ile czasu i wygody stracę na przejazdach autostradą po przesiadce na patrola ? Ogólnie to z jaką max prędkością można tym jechać po autostradzie biorąc pod uwagę również wygłuszenie wnętrza ? Biorę pod uwagę zakup patrola 3.0 z automatem.

Edytowane przez gpls
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie szukam Patrola po 2000r ale po wczorajszym wypadzie do Białegostoku opadły mi ręce. Oto ogłoszenie : http://otomoto.pl/nissan-patrol-4x4-7-osobowy-stan-bdb-C29697523.html

 

Ktoś wie może o Patrolu najlepiej z mazowieckiego ewe dalej ale raczej pewne auto, tylko długie i diesel.

Będę bardzo wdzięczny za każdą pomoc.

Edytowane przez Pysio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. 
Koledzy jestem nowy w tych tematach i poszukuje Nissana Patrola z roczników 1998 - 2000.
Mój budżet to niestety tylko cos w granicach 17 k i chciabym zapytać czy realne za te pieniądze jest znalezienie dobrego egzemplarza.
Chce kupić auto z silnikiem 2,8 td koniecznie z homologacją ciężarową gdyż muszę je kupić na firmę. 
Auto będzie mi służyć do sporadycznych wypadów leśnych, nie będzie jeździć w ciężkim terenie ani służyć jako ,,ciągnik". 
Znalazłem 3 egzemplarze ale niestety mam do nich kawał drogi więc chciałbym się zorientować czy ktoś już ich nie oglądał albo ewentualnie miał blisko i chwile wolnego czasu na oględziny. 
http://otomoto.pl/nissan-patrol-2-8-tdi-oplacony-najtaniej-C28425711.html

http://otomoto.pl/nissan-patrol-2-8-td-6-skora-4x4-idealny-C27863106.html

http://otomoto.pl/nissan-patrol-diesel-4x4-diff-lock-klima-C26693174.html

http://otomoto.pl/nissan-patrol-2-8-td-6-skora-4x4-idealny-C27863106.html

Jeszcze jakby ktoś był zorientowany w temacie jak wygląda rejestracja takiego auta z homologacją ciężarową, jak to jest z pierwszym przeglądem bo z tego co mi się obiło o uszy muszą one posiadać "kratkę" i prawdopodobnie nie mieć tylnych foteli a wszystkie pojazdy na allegro mimo posiadania homologacji na ciężarowe je mają a z kratka jeszcze nie spotkałem. Jak wygląda jeszcze koszt rejestracji takiego pojazdu gdyż kupując na fakture auto ciężarowe jestem zwolniony z płacenia akcyzy więc jaki orientacyjny koszt rejestracji jest realny ? . 
Pozdrawiam i z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Nawiązując do pospolitego określenia na Patrole:

Czołgiem!

Jako "świeżak" nie tylko na tym forum ale ogólnie w temacie Patroli grzecznie się kłaniam i uniżenie proszę o kilka porad.

 

Napaliłem się na zakup 5-drzwiowego modelu GR II Y61 z rocznika między 1999 a 2002 (rocznik wymuszony budżetem) z silnikiem 3.0d i automatyczną skrzynią biegów. Znalazłem kilka sztuk w ogłoszeniach, budżet jaki będę mógł przeznaczyć na zakup + "pakiet startowy" to okolice 25-30 tysięcy, więc zdaję sobie sprawę z tego, że "funkiel nówki nie śmiganej" nie kupię, jednak wołałbym nie władować się w egzemplarz, w który w ciągu roku od zakupu będę musiał wsadzić kolejne ćwierć setki, żeby w ogóle ruszyć spod domu. Co mnie skłoniło do wyboru Patrola właśnie i to takiego konkretnego modelu? Po pierwsze, potrzeba dużego bagażnika. I tutaj pierwsze moje pytanie:

- Jakie są wymiary w centymetrach (nie pojemność w litrach) bagażnika w 7-osobowym Patrolu GR2 po zdemontowaniu 3. rzędu siedzeń? Chodzi mi przede wszystkim o szerokość "na płaskim" między nadkolami i głębokość od kanapy do klapy.

 

Drugi punkt na liście "co mnie skłoniło do..." to fakt, że jestem leniem lubiącym nieco wygody, a automat, skóra itp. w Patrolu dają tę odrobinkę komfortu (wiem, to nie jest Miecio S-klasa i nie liczę na ekstra luksusy), ale jednocześnie (punkt trzeci) chcę mieć auto, które nie uklęknie i nie zacznie błagać o litość po wjechaniu w las, niewielkie wertepy czy wyższy krawężnik, jak to jest z większością "SUV-ów". Tutaj pytań nie mam, widziałem co Patrole potrafią.

 

No i teraz pytanie o konkretny egzemplarz, który stoi całkiem niedaleko ode mnie. Rocznik 2000, kupiony wg. ogłoszenia w polskim salonie Nissana, całe życie spędził w naszym pięknym kraju nadwiślańskim. Przebieg na pewno kręcony, nie wierzę, że jakiekolwiek 13-letnie auto może mieć ledwie 222,5 tysięcy nastukane, a już w szczególności auto "użytkowe". Wizualnie prezentuje się bardzo sympatycznie, lakier nawet wygląda jak oryginalny (choć też pewnie tylko wygląda, ale jak było robione to ukłony dla lakiernika), wnętrze wygląda również na oryginalne i nie zniszczone. W komisie stoi już jakiś czas (łatwo zorientować się po śniegu z zeszłej zimy, co prawda śnieg mieliśmy jeszcze w kwietniu, ale to i tak daje min. 7 miesięcy "leżakowania" auta na placu u handlarza, co przy stosunkowo atrakcyjnej cenie samo w sobie podniosło mi brew, no ale czasy mamy jakie mamy, ON zbliża się do 6 złotych za litr, więc auta wciągające dobrze powyżej dychy na 100 km przestały być specjalnie popularne. Może ktoś z Was widział tę sztukę i jest w stanie coś o niej powiedzieć?
- Link do ogłoszenia: http://otomoto.pl/nissan-patrol-di-klimatronic-skory-zamiana-C27271673.html

Swojego pierwszego Patrola kupować będę prawdopodobnie jeszcze w tym roku, najpóźniej na początku przyszłego, ta sztuka postała już sporo to i pewnie jeszcze poczeka, a czy u handlarza czy u mnie to bez różnicy, i tak nie mam garażu, który by to pudło zmieścił, więc i tak postoi pod chmurką ;)

 

 

Na koniec mam jeszcze jedno pytanko: jak wygląda montaż webasto w tych Patrolach (GR II Y61 long, 3.0d)? Da się bezproblemowo przez to przebrnąć? I ile taka zabawa by mnie kosztowała? Zaznaczam, że ceny webasto nie wliczam w wyżej podany budżet.

 

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To akurat wiem, zanim napisałem powyższy post poczytałem sporo na temat Patroli, zarówno na tym forum jak i w paru innych miejscach (znajomość angielszczyzny też pomaga). W międzyczasie poprzeglądałem trochę ofert sprzedaży w Polsce i za granicą i doszedłem do wniosku, że 30k to zdecydowanie za mało, za sztuki nie wymagające pilnych remontów trzeba dać min. 10-15k więcej. Chyba na jakiś czas będę musiał sobie odpuścić, dokładać więcej $$$ i spokojnie bez presji i pośpiechu szukać dobrego egzemplarza. A w tym czasie kupić jakieś w miarę wygodne autko nadające się do codziennej eksploatacji (ostatnio moje ślepia wieszają się na Murano - jakoś tak dziwnym trafem nie mogę się oderwać od Nissanów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiązując do pospolitego określenia na Patrole:

Czołgiem!

Jako "świeżak" nie tylko na tym forum ale ogólnie w temacie Patroli grzecznie się kłaniam i uniżenie proszę o kilka porad.

 

Napaliłem się na zakup 5-drzwiowego modelu GR II Y61 z rocznika między 1999 a 2002 (rocznik wymuszony budżetem) z silnikiem 3.0d i automatyczną skrzynią biegów. Znalazłem kilka sztuk w ogłoszeniach, budżet jaki będę mógł przeznaczyć na zakup + "pakiet startowy" to okolice 25-30 tysięcy, więc zdaję sobie sprawę z tego, że "funkiel nówki nie śmiganej" nie kupię, jednak wołałbym nie władować się w egzemplarz, w który w ciągu roku od zakupu będę musiał wsadzić kolejne ćwierć setki, żeby w ogóle ruszyć spod domu. Co mnie skłoniło do wyboru Patrola właśnie i to takiego konkretnego modelu? Po pierwsze, potrzeba dużego bagażnika. I tutaj pierwsze moje pytanie:

- Jakie są wymiary w centymetrach (nie pojemność w litrach) bagażnika w 7-osobowym Patrolu GR2 po zdemontowaniu 3. rzędu siedzeń? Chodzi mi przede wszystkim o szerokość "na płaskim" między nadkolami i głębokość od kanapy do klapy.

 

Drugi punkt na liście "co mnie skłoniło do..." to fakt, że jestem leniem lubiącym nieco wygody, a automat, skóra itp. w Patrolu dają tę odrobinkę komfortu (wiem, to nie jest Miecio S-klasa i nie liczę na ekstra luksusy), ale jednocześnie (punkt trzeci) chcę mieć auto, które nie uklęknie i nie zacznie błagać o litość po wjechaniu w las, niewielkie wertepy czy wyższy krawężnik, jak to jest z większością "SUV-ów". Tutaj pytań nie mam, widziałem co Patrole potrafią.

 

No i teraz pytanie o konkretny egzemplarz, który stoi całkiem niedaleko ode mnie. Rocznik 2000, kupiony wg. ogłoszenia w polskim salonie Nissana, całe życie spędził w naszym pięknym kraju nadwiślańskim. Przebieg na pewno kręcony, nie wierzę, że jakiekolwiek 13-letnie auto może mieć ledwie 222,5 tysięcy nastukane, a już w szczególności auto "użytkowe". Wizualnie prezentuje się bardzo sympatycznie, lakier nawet wygląda jak oryginalny (choć też pewnie tylko wygląda, ale jak było robione to ukłony dla lakiernika), wnętrze wygląda również na oryginalne i nie zniszczone. W komisie stoi już jakiś czas (łatwo zorientować się po śniegu z zeszłej zimy, co prawda śnieg mieliśmy jeszcze w kwietniu, ale to i tak daje min. 7 miesięcy "leżakowania" auta na placu u handlarza, co przy stosunkowo atrakcyjnej cenie samo w sobie podniosło mi brew, no ale czasy mamy jakie mamy, ON zbliża się do 6 złotych za litr, więc auta wciągające dobrze powyżej dychy na 100 km przestały być specjalnie popularne. Może ktoś z Was widział tę sztukę i jest w stanie coś o niej powiedzieć?

- Link do ogłoszenia: http://otomoto.pl/nissan-patrol-di-klimatronic-skory-zamiana-C27271673.html

Swojego pierwszego Patrola kupować będę prawdopodobnie jeszcze w tym roku, najpóźniej na początku przyszłego, ta sztuka postała już sporo to i pewnie jeszcze poczeka, a czy u handlarza czy u mnie to bez różnicy, i tak nie mam garażu, który by to pudło zmieścił, więc i tak postoi pod chmurką ;)

 

 

Na koniec mam jeszcze jedno pytanko: jak wygląda montaż webasto w tych Patrolach (GR II Y61 long, 3.0d)? Da się bezproblemowo przez to przebrnąć? I ile taka zabawa by mnie kosztowała? Zaznaczam, że ceny webasto nie wliczam w wyżej podany budżet.

 

 

 

Hej, z webastem nie ma problemu, ja mam w 3,0 już trochę lat i nic się nie dzieje, mam model który grzeje godzinę i w środku jest upalnie, nawet przy -20, na priv dostaniesz wiadomość gdzie kupić.

Co do stanu patrola, to bagażnik zmęczony, kierownica obita od nowa, chociaż ja też ok 200tyś musiałem to zrobić, skóra jest dość słabej jakości, musisz dokładnie obejrzeć samochód ale po tak długim postoju troszkę rzeczy mogło zardzewieć:-)

pozdrawiam

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe obszycie kierownicy mi nie przeszkadza, zmęczenie bagażnika tym bardziej, to będzie miejsce dla niespokojnego psa, więc i tak raz na jakiś czas obitki będą wymieniane.

Chyba się kopnę do Szczecina i rzucę okiem na to auto, przy okazji w okolicy jest też Pajero, więc dwie pieczenie na jednej wycieczce - jak Patrol będzie trefny, to może Mitsubishi mi się spodoba (zaraz zbiorę cięgi) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam kolegów :)

myślę o kupnie patrola tylko nie za wiele o nim wiem.

chciał bym kupić auto ze 100%blokadą obu mostów i dużą mocą silnika,

 

 Jakie są największe silniki w parchach oryginalnie montowane i czy wszystkie stare patrole są z blokadami obu mostów ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...