Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chcesz kupić patrola? Masz pytania? Pytaj tutaj


Gość tho-mas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich kolegów.

 

Wnioskuję że skoro tu trafiłeś to chodzi Ci o Patrola :rolleyes:

 

1. Musisz miec dużo szczęścia /auta 15 letnie lub starsze prawie zawsze będą wymagać pakietu startowego/ :)

2. Unikasz handlarzy, chyba że twoja wiedza, i 7 zmysł wyłapią każdą lipę. :)

3. Muszisz wykazać cierpliwosc w poszukiwaniach, a napewno kiedyś znajdziesz. :)

4. Zapominasz o Y61 :)

5. Szukasz Y60 :)

6. Kupujesz najlepiej od kogoś "znajomego" z forum, niekoniecznie tego. :)

 

 

A tak całkiem serio, - trzeba swoje "wychodzić", wyszukać. Ja będąc limitowany taką kwotą szukał bym raczej czegoś w niezłym stanie za 16 -17 kpln. 4kpln -3kpln zostawiłbym na taki podstawowy pakiet startowy. :)

Edytowane przez clipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnioskuję że skoro tu trafiłeś to chodzi Ci o Patrola :rolleyes:

 

1. Musisz miec dużo szczęścia /auta 15 letnie lub starsze prawie zawsze będą wymagać pakietu startowego/ :)

2. Unikasz handlarzy, chyba że twoja wiedza, i 7 zmysł wyłapią każdą lipę. :)

3. Muszisz wykazać cierpliwosc w poszukiwaniach, a napewno kiedyś znajdziesz. :)

4. Zapominasz o Y61 :)

5. Szukasz Y60 :)

6. Kupujesz najlepiej od kogoś "znajomego" z forum, niekoniecznie tego. :)

 

 

A tak całkiem serio, - trzeba swoje "wychodzić", wyszukać. Ja będąc limitowany taką kwotą szukał bym raczej czegoś w niezłym stanie za 16 -17 kpln. 4kpln -3kpln zostawiłbym na taki podstawowy pakiet startowy. :)

 

 

 

Kolego,

 

bardzo dziękuję za Twoje sugestie. Dzięki Tobie wiem jaki model szukać i wiem, że muszę mieć "pakiet startowy. Serdecznie Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam maniaków Patroli ;)

szukam Y60 w niezłym stanie, najchetniej jak najmniejszy pakiet startowy i dobrze aby był zarejestrowany,no i od kogos z forum kto ma pojecia i nie wciska kitu. Ogladałem pare sztuk ostatnio za 15 np. ale był strasznym trupem i do opłat-nie miał ciśnienia,i cała blacha robiona ogólnie nie wiem czy był warty 10...ale coz i tacy handlarze sie trafiają. Wszelkie info na PRV albo gg 1780888 allbo e-mail : tomoziomo@wp.pl , oferty śledzę na bieżąco ( zaznaczam iz miałem juz Patrola dlatego chce kolejnego-a tamten miał walniety silnik...) takze jak ktos ma to prosze o kontakt :)

pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

chciałbym kupić jakiegoś Patrola w kwocie do 15 tys. Mam osobówkę, więc Patrol będzie służył do weekendowych wypadów gdzieś za miasto. Nie wykluczam, że może z czasem gdzieś będę mocniej jeździł terenowo.. (ale na pewno nie w rajdach czy zawodach). Generalnie wolałbym wersję krótką w przyzwoitym stanie, ale rozglądam się za wszystkim (byle byłoby w dobrym stanie). Zdaję sobie sprawę, że jeszcze będę musiał dołożyć z 5 tys na dodatki, przegląd i wymianę części eksploatacyjnych. Jeśli trafi mi się wersja long to może uda się zrobić z tego auta auto na dalekie wyjazdy..

 

Przejrzałem już chyba wszystkie posty o Nissanie Patrolu Y60. Wiem o usterce - gotowania silnika 2.8 (jednak nie ma za dużego wyboru, bo 99% to takie modele). Trafiłem na Nissana Patrola z roku 1991, przebieg 285 tys.

1. Co sądzicie o nim ? Czy mógłbym prosić o jakieś opinie - znawców Patroli ?

2. Czy jego cena jest odpowiednia (drogo, podejrzanie tanio). Jestem zdecydowany na zakup, jednak nie będę brał samochodu pierwszego lepszego bo potem w kosztach mnie powali - bo będzie trzeba wszystko wymieniać.

3. Jak oceniacie podstawowy "pakiet startowy" do tego auta ?

 

Poniżej wklejam zdjęcia oraz listę odpowiedzi od sprzedającego.

 

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

 

https://picasaweb.google.com/107472026276730517153/ProfilePhotos?feat=directlink

 

Dodatkowo poprosiłem sprzedającego o wypełnienie listy punktów z pytaniami. Lista punktów z odpowiedziami poniżej:

1. Proszę o podanie numeru VIN oraz numeru silnika JN1WYGY60U0829280

2. Proszę o podanie daty produkcji auta 1991

3. Proszę o podanie daty pierwszej rejestracji? W KRAJU 2005-02-01, W

NIEMCZECH 18.02.1992

4. Czy auto jest w ciągłej eksploatacji ? TAK

5. Jaki jest dokładny model auta ? GR ? K160, inny ? Długi, krótki ?

GR LONG ZAREJESTROWANY NA 7 OSÓB

6. Czy auto było sprowadzone ? Jeśli tak to czy auto było później

rejestrowane w Polsce ? KRAJ POCHODZENIA NIEMCY, REJ W KRAJU

7. Czy auto jest obecnie zarejestrowane ? Jeśli tak to do kiedy jest

ubezpieczone? TAK, OC DO 01.02.2012

8. Do kiedy jest ważny przegląd techniczny ? 22.10.2011

9. Jaka jest forma sprzedaży ? Faktura VAT marża ? UMOWA KUPNA

SPRZEDAŻY

10. Czy wszystkie napędy są sprawne ? NAPĄDY I REDUKTOR DZIAŁAJĄ.

PADŁO PODCIŚNIENIE OD BLOKADY TYLNEGO MOSTU, KOSZT OK. 300 ZŁ

11. Jakie auto posiada opony i ile ? (letnie, zimowe, całoroczne, terenowe

itp.) TERENOWE

12. Jakie auto posiada felgi i ile ? (Alu, stal, 4 szt, 5 szt ? ) 4ALU +

1STAL

13. Czy auto przechodziło jakieś modyfikacje / tuning ? Jeśli tak to

jakie? ŻADNYCH MODYFIKACJI

14. Czy rama posiada ślady korozji ? BARDZO DELIKATNE OGNISKA

KOROZJI, RAMA BYŁA ZABEZPIECZONA, WG MNIE LUX STAM

15. Czy nadwozie posiada ślady korozji ? DELIKATNIE NA PROGACH, 3 LATA

TEMU POŁOŻONY CAŁY NOWY LAKIER

16. Czy auto uczestniczyło w jakichś kolizjach ? Jeśli tak to w jakich ?

JA NIE MIAŁEM, ŻADNEJ KOLIZJI

17. Czy jakieś elementy blacharki były wymieniane ? Jeśli tak to jakie i

z jakiego powodu? JA NIC NIE WYMIENIAŁEM

18. Jaki jest obecny przebieg ? 285 TYS KM

19. Czy auto było serwisowane w ASO ? KIEDYŚ NA PEWNO, TERAZ KOLEGA

SIĘ NIM ZAJMUJE

20. W jakim stanie są tarcze hamulcowe i klocki ? PRZÓD ŚREDNI, TYŁ OK

21. Kiedy był wymieniany rozrząd ? JA NIE WYMIENIAŁEM, NAPISY NA PASKU

JESZCZE WIDAĆ ALE NIEBAWEM WYPADA WYMIENIĆ

22. Czy auto posiada oprócz przednich siedzeń kanapę w drugim rzędzie ?

2 RZĄD JEST, BRAK 3

23. Czy auto posiada jakieś działające elementy komfortu (klima, radio,

CD, abs, poduszki, skóra, szyberdach itp.), CHŁODNICA I KOMPRESOR OD

KLIMY JEST, BRAK JEDENGO PRZEWODU ALUMINIOWEGO,

24. Jakie elementy eksploatacyjne były ostatnio wymieniane i kiedy ? 3

TYGODNIE TEMU, WYSPRZĘGLIK I ROZRUSZNIK, OLEJE W MOSTACH, SKRZYNI, SILNIKU

+ FILTR POWIETRZA I OLEJU

25. Jaki jest stan opon ? (zużyte, nowe, stare) OPONY PRAWIE NOWE

26. Czy słychać jakieś odgłosy z napędów lub skrzyni biegów ? (na

asfalcie i w terenie ) NIE ZNAM SIĘ NA TYLE, WYDAJE MI SIĘ, ŻE JEST OK

27. Czy był wymieniany akumulator ? Jeśli tak to kiedy NIE WYMIENIAŁEM

AKUMULATORA

28. Czy auto posiada jakieś wady (usterki) ukryte, które mogą wpływać

negatywnie na bezpieczeństwo ? SŁYCHAĆ ŁOŻYSKO NA ALTERNATORZE. DO

ZROBIENIA USZCZELNIACZE KÓL W PRZEDNIM MOŚCIE

29. Jakie jest średnie spalanie (trasa, miasto, max – teren) ŚREDNIE

SPALANIE 11,5 L/100KM W TERENIE NIE JEŻDZĘ

30. Czy auto uczestniczyło w rajdach terenowych, przeprawach, rajdach

sportowych itp. ? NIC MI O TYM NIE WIADOMO

31. Czy auto posiada jakieś zewnętrzne uszkodzenia lub braki ?

Wgniecenia, brak szyby, lusterka itp. ? ZDJĘCIA W ZAŁĄCZENIU

32. Czy wszystkie szyby w pojeździe są oryginalne ? TAK

33. Proszę o przesłanie kilku dodatkowych zdjęć: zdjęcia prosto z

frontu, tyłu, obu boków, zdjęcia wnętrza oraz podwozia (tyle ile się

da). Zdjęcia robione z frontu (bez kątów)

34. Czy w aucie był wymieniany silnik, lub jakieś elementy przeniesienia

napędu ? JA NIC TAKIEGO NIE ROBIŁEM

35. Czy auto jest po przekładce z anglika ? NIE

36. Czy auto jest zarejestrowane jako ciężarowe, 2 osobowe czy inne ?

OSOBOWE, 7 OSÓB

37. Czy auto jest pozbawione jakichś plastików ? listew, zderzaków,

elementów karoserii itp. ? ZDJĘCIA

38. Czy auto posiada książkę pojazdu, książkę serwisową itp. ?

KSIĄŻKA POJAZDU JEST, SERWISOWEJ BRAK

39. Czy można pojechać przed kupnem i sprawdzić auto w ASO ? NIE MA

PROBLEMU

40. Czy weekendy wchodzą w grę na oglądanie auta ? (ze względu na

dużą odległość) PO WCZEŚNIEJSZYM UMÓWIENIU TAK, NIE WIEM CZY STACJA

W NIEDZIELĘ BĘDZIE CZYNNA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomoziomo, Condor;

Jeśli chcecie wiedzieć w jakim stanie jest Patrol, kierujcie się zasadą: stan jest taki jaka cena. Przyzwoity Y60 kosztuje na zachodzie 5-6 tys. euro, trupa kupi się za 2 tys. Jeśli chcecie nabyć parcha za 15 tys. zł, to nietaktem jest zadawanie pytań o bezwypadkowość, przebieg, książkę serwisową, stan techniczny czy pakiet startowy. Patrole w takiej cenie to auta, które Niemcy określają jako "Bastlerfahrzeug", czyli zestaw dla majsterkowiczów.

Jeśli pieniądze są dla Was problemem i nie stać Was na sprowadzenie przyzwoitego egzemplarza za 5-6 tys. euro, to radzę przemyśleć zakup, ponieważ koszty eksploatacji i napraw Patrola liczy się w tysiącach.

Edytowane przez Niebora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Pomysły na Patrola dalej u mnie trwają, zastanawiam się nad modelem Y60 i niestety silnikiem 2.8 bo chyba nic innego za rozsądne pieniądze nie kupię, różnica między 2.8 a 4.2 cenowa to około 10000 zł to sądzę że trochę za dużo, nie mam pojęcia też o dostępności części do 4,2 nawet takich prozaicznych jak rozrząd i paski, już bardziej przemawia do mnie kupno w późniejszej perspektywie amerykańskiego silnika

ale do konkretów,

stoją na allegro modele Y260, z tego co czytałem mankamentem jest ich zachowanie na cywilnych drogach, ale mam pytanie.

jak to jest z silnikiem 3.3 bo słyszałem że jest to bardzo dobra jednostka znacznie lepsza od 2,8 i można jej w pełni zaufać

jak z liftem, widziałem juz takiego ale czy koszty nie są znacznie większe niż w standardzie

i oczywiście prowadzenie jak bym miał na odzień po mieście jeździć nim, i na wyprawy ale asfaltu będzie sporo, jak z warunkami

jak z częściami, na co uważać co jest ok??

Odradzacie czy polecacie, zdaję sobie sprawę ze do niego trzeba trochę włożyć, ale żeby nie lepiej było kupić Y60 i wkładać po prostu mniej

i jeszcze jedno pytanie to z powodu że zostanie on dość rozbudowany, jaki on ma fabryczny rozstaw osi???

zdaję sobie sprawę że taki samochód to dla wielu z was historia, proszę o podzielenie się swoimi spostrzeżeniami

dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomoziomo, Condor;Jeśli chcecie wiedzieć w jakim stanie jest Patrol, kierujcie się zasadą: stan jest taki jaka cena. Przyzwoity Y60 kosztuje na zachodzie 5-6 tys. euro, trupa kupi się za 2 tys. Jeśli chcecie nabyć parcha za 15 tys. zł, to nietaktem jest zadawanie pytań o bezwypadkowość, przebieg, książkę serwisową, stan techniczny czy pakiet startowy. Patrole w takiej cenie to auta, które Niemcy określają jako "Bastlerfahrzeug", czyli zestaw dla majsterkowiczów.Jeśli pieniądze są dla Was problemem i nie stać Was na sprowadzenie przyzwoitego egzemplarza za 5-6 tys. euro, to radzę przemyśleć zakup, ponieważ koszty eksploatacji i napraw Patrola liczy się w tysiącach.

Kolega dał trochę do myślenia.

Ja chciałem kupić jako drugie auto -pomimo że rocznie robię obecnie ok 9tys km. max- np coś takiego:

http://otomoto.pl/nissan-patrol-2-8-td-long-diff-lock-oplacony-C18819764.html

Byłem obejrzeć jakieś 3tygodnie temu przy okazji. Lekkie purchle na ramie przy otworach to coś groźnego? Więcej nie widziałem-auto tylko z zewnątrz oglądane- ale swoje na pewno przejechał w życiu.

Mam x-traila i zastanawiam się czy nie sprzedać i kupić Y61 jako jedyny, czy może padlinę i sukcesywnie przez kilka lat dłubać.

Auto ma być jeżdżącą reklamą firmy, którą niedługo otwieram- projekty budowlane i geodezja- o jazdy w weekendy i lekkim terenie.

Po problemach z x-trailem po zakupie (przebieg z książką krajowego 130tys)i gorączce na dźwięk słowa Denso, chyba nie chcę się pchać w popy i wtryski nowej generacji- dlatego taki Y60 chciałbym sukcesywnie doprowadzać do dobrego stanu???

Mam rację czy się mylę?

Edytowane przez Umberto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dodatkowo poprosiłem sprzedającego o wypełnienie listy punktów z pytaniami. Lista punktów z odpowiedziami poniżej:

1. ...

 

Pieknie to sobie przygotowałeś - kawał dobrej i potrzebnej roboty. Skopiuję sobie twoje pytania, żeby przy kupnie kolejnego samochodu o niczym nie zapomnieć :).

Inna sprawa, że gośc nie o wszystkim musi wiedzieć, a i - zakładając złą wolę i oszustwo - może wprowadzić w błąd w kwestii, której sam nie zweryfikujesz. Podoba mi się jak ludzie z głową podchodzą do takich rzeczy. W zeszłym roku mój ojciec sprzedał Volvo S60 mojej mamy (sam jeździ S80) i szukając czegoś bardziej ekonomicznego (Volvo paliło 17l w mieście) kupił jej Peugeota 207 nie wiedząc nawet z jakim silnikiem, tyle tylko że miał 18 tyś przebiegu (po pół roku ma 22 :))... Samochód roczny, ale nigdy wcześniej nie mieli czegoś równie małego i trochę dziwnie wyszło. Dwa tygodnie temu wystawiliśmy go na otomoto... Ja już się nauczyłem, że tak ważna decyzja, jaką jest zakup samochodu musi być poparta wieloma godzinami spędzonymi w internecie na forach, czytając o usterkach, dolegliwościach, tym co sprawdzić i jak to sprawdzić. Dlatego bardzo mi się spodobało przygotowanie kolegi Condora.

 

No a gdyby ktoś był zainteresowany Peugeotem, to zapraszam! :D Silnik 1,4 75KM, ma nawet ESP i klimatyzację, mówię wam - lepszy od Patrola! 5 gwiazdek euroncap - prawdziwy czołg! :D Ale na poważnie, to gdyby ktoś czegoś takiego szukał, to niech go kupi, jest jeszcze na gwarancji, teraz pora na Rav4, mimo że to Toyota (fuj!) i Patrol nie będzie zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość her doktor

Witam forumowiczów!!!!!

Chciałbym kupić patrola Y61 ale po paru odwiedzinach zaden nie spełnia moich oczekiwań. Nadmienie, że jestem diagnostą stacji diagnostycznej i nie obce mi są sprawy techniczne. W powyższych egzemplarzach występowały różne usterki tj. złe odpalanie, brak mocy, luzy w zwrotnicach, cieknące kule itp. Oczywiście wiem jak to naprawić, lecz mój budżet sięga 30 tysięcy złotych a chciałbym samochód, który już coś ma. Moja żona wczoraj wypatrzyła na allegro patrola Y60 z Gdyni. Mi ogólnie nie podoba się wizualnie, ale po odwiedzeniu pana sprzedającego osobiście stwierdzam, że nie mam jak się przyczepić do tego patrola. Sprzedający zabrał mnie na przejażdżkę w terenie ok. 4 godz. i muszę zmienić pieluchę ze strachu :D. Zastanawiam się tylko, czy warto, bo samochód podpada pod zmote i jest stary. Za to mojej żonie się podoba. Co ciekawe jest w nim ciszej niż Y61 3.0. Na koniec dorzucam link i proszę bardzo o opinie i rady.

 

http://allegro.pl/nissan-patrol-i1641651287.html?source=oo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość chemik2000

Witam

 

Przeczytalem caly temat ale prosze wszystkich o pomoc w wyborze

Mam pomysl aby zmienic samochod na Nissana Patrola problemem jest silnik

- czy 3.0 i wtedy (2004-2006)

- 4.2 TD moze z intercoolerem (2002-2004)

- lub kupic bude z padnietym 3.0 (2000-2002)i montowac do niego V8 6.5 220KM

 

Prosze o informacje czy wybieram dobre roczniki do danych silnikow oraz najczestsze ich przypadlosci

 

wykorzystanie na codzien 40-60 tys km rocznie oraz wyprawy

napewno lekkie modyfikacje

 

Jednoczesnie jak ktos ma cos ciekawego do sprzedania prosze o link do ogloszenia lub oferte sprzedazy samochodu

 

Z gory dziekuje

 

W

Edytowane przez chemik2000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam NSSAN PATROL 4,2D AUTOMAT ,,ANGLIK PRZEKŁADKA NA EUROPEJCZYKA'' Zastanawiam się nad kosztami przekładki i kimś kto mi to zrobi w Warszawie

Jeśli zna ktoś temat to proszę o pomoc. Jakie są koszty przerobienia, jakie części są potrzebne, auto ma klimę czy da radę coś przerobić czy trzeba wymieniać nagrzewnice z klimą, jak z częściami do tego modelu, czy wymienić skrzynię na manułalną bo się automatyczna zepsuje, wiem że nie ma blokady mostów więc domniemam że nie tyrał w polu facet ma łódkę i ją ciągał. Ja auta nie będę używał mocna w terenie weekendowe wyprawy do lasu nad wodę pociągnąć camping. Proszę o rady pozdrawiam Łukasz bondiego@wp.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie forumowiczów!

 

Jestem całkowicie nowy na forum, przejrzałem nieco ten temat i chciałbym się nieco więcej dowiedzieć o Patrolu. Interesuje mnie Y60 GR long. Auto raczej w terenie nie będzie katowane, po prostu potrzebuję dużego auta ,które poradzi sobie w terenie podmiejskim ,a zimą przejedzie przez zaspy, ot czasem może wypad w plener. Nie oczekuję od tego auta ,żeby rwało asfalt, ale nie kryję ,że powinno mieć 'pociągnięcie' ,które da np. komfort przy wyprzedzaniu :devil:

Co sądzicie o

- Patrolach z Anglii?

- Silniku 4.2 benzyna (ma kopa?:))

- automacie ,wolę manual ,ale z 4.2 benzyna ciężko go dostać.(czytałem ,że w Y61 automat nie do zdarcia, tutaj to samo?)

- czy te silniki (TB42) mają już turbo, jeżeli nie czy istnieje możliwość ,żeby je uturbić (opłacalne, da nieco mocy?)

Jak ten silnik będzie się sprawdzał na dłuższych drogach asfaltowych. 2.8 Diesel wiem ,że nie lubi jechać długo więcej niż 130km/h ,czy 4.2 benyniak może sobie spokojnie jechać tak 150-160 czy mocno go to wymęczy?

Nie zamierzam go obarczać przyczepą.

Jak się spisują te silniki, bezawaryjne?

 

Narazie to chyba na tyle, prosiłbym o odpowiedzi, czytałem nieco wcześniej i widzę tutaj wielu profesjonalistów ekspertów.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam posiadaczy wszelkiej masci Nissanow

pytanko dotyczy patrola z 1988r z silnikiem 3.0 Pb.

http://cars.donedeal.ie/for-sale/cars/2415196

sprzedawca zapiera sie ze to 3.0 Pb a ja takiego silnika nie kojarze w patrolach w ogole, co myslicie o tym aucie, moze jakis dziwolag rodem z Japan,

autko mam zamiar uzywac tylko do blota i tak sie zastanawiam czy to sie bedzie kupy trzymalo po dwóch trzech wypadach jezeli w ogole dojade nim do domu.

jak tam napedy sprawdzic, dyfloki itd. bede go ogladal za dwa dni wiec czasu malo, wszystkie sugestie mile widziane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

 

Myślę nad zakupem Patrola GR Y60 w wersji long. Auto ma jeździć głównie po asfalcie ciągnąc lekką przyczepę a potem wjazd na łąkę. Wynika to z tego że ma pracować przy lotach balonem a potrzebujemy dużego auta z dobrymi własnościami terenowymi ;)

 

Rocznika nie mam żadnego upatrzonego ponieważ nie znam różnic pomiędzy nimi. Mam nadzieje ze ktoś może napisać które roczniki czym się różnią ;) Chodzi głównie o sterowanie silnikiem bądź inne kluczowe elementy, kolor tapicerki nie robi mi różnicy :).

 

Potrzebuje auta sprawnego, nie wymagającego zbytnio wkładu na początku. Najważniejszy silnik i napędy.

Wpadł mi w oko ten egzemplarz. Widać odmalowany, ale nie podniesiony nadmiernie oraz z dobrymi oponami co też jest dla mnie istotne.

 

Co możecie powiedzieć o tym egzemplarzu?

http://allegro.pl/nissan-patrol-y60-4-2-d-1993-lubie-go-i1790347641.html

 

Rocznik 93 jest bezpieczny?

Auto sprowadzone wiec z przebiegiem wiadomo różnie.

Czy ten silnik był tam oryginalnie? Czy jest niezawodny? Ile wynosi spalanie takiej wysysarki?

 

Co możecie o nim powiedzieć?

 

Liczę na pomoc :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, potrzebuję pomocy któregoś z forumowiczów będących w okolicy Wałbrzychu, zastanawiam się nad kupnem tego auta http://allegro.pl/otomoto-nissan-patrol-safari-4-2-patrol-4-2-i1811652742.html

ale jest dosyć daleko ode mnie (ponad 450km), jeżeli by była możliwość zreferowania (obiektywnej oceny) tego egzemplarza, może ktoś już go oglądał albo jest w pobliżu i może zobaczyć co to jest warte?

Pozdrawiam

VR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, zwłaszcza poszukujących Patrola

 

Od kilku miesięcy mam Y61 z 2005 3.0D, aut, 7os, , kupiony po długich namysłach i poszukiwaniach. Dla wszytkich amatorów szukających takiego auta podam parę uwag i moich spostrzeżeń. Dodam że jestem doświadczonym kierowcą , mialem bardzo dużo różnych samochodów bo je po prostu lubię i zawsze mnie pasjonowały. Patrol został kupiony jako auto weekendowe na wyprawy za miasto, wycieczki w lekki teren , a ryby, itp.... Auto znalazłem po roku poszukiwań, faktycznie w idealnym stanie, prawie bez przebiegu (40 tys) , Polski salon, cała historia przeglądów, bez wypadku, itd - ideal.

 

Spostrzeżenia które może kogoś zainteresują:

1. wady ( z mojego punktu widzenia)

- Patrol wewnątrz jest....mały, zwłaszcza z przodu, choć z tyłu też nie rozpieszcza, naprawdę w dużym sedanie jest wygodniej...

- kierownica regulowana tylko góra dół

- fotel cofa się za mało (jestem duży)

- silnik strasznie głośny, zwłasza zimny

- osiągi (przyśpieszenie) w dolnych granicach akceptacji

- promień skrętu porównywalny z małym tankowcem

- w trasie głośno i chybotliwie, wyprzedzanie trzeba przewidzieć 10 min wcześniej

- małem drobne usterki - czujnik ciśnienia oleju, mocowanie wydechu - podobno typowe...

2. zalety

- po wejściu do tego auta na twarzy pojawia się uśmiech i nie znika.... :)

- daje ogromne poczucie siły...raczej nikt nie zajeżdża drogi

- świetna widoczność - do przodu, do tyłu...hmmmm

- poprawny automat, choć ze dwa biegi więcej mogły by być

- bardzo dzielny w terenie , nie przeginałem ale dojechał wszędzie gdzie chciałem - osobówką to można zapomnieć, a na piechotę było by trudno

- mało pali jak na takie auto - w zasadzie nie przekraczam 13/100

- wielki bagażnik - wyjąłem dodatkowe fotele

- czasem ciągnę łódkę - nie czuć że coś z tyłu przyczepione

- mocny i solidny, nie ma obaw przy pokonywaniu nierówności, podjazdów, piachu czy wysokich krawężników

- wygląd cały czas świeży - Toyota 100 która pewnie jest nieco lepszym pojazdem strasznie się optycznie zestarzała

 

Myślę że go zatrzymam na parę lat. Acha - jeszcze jedno: jak "miejskie" opony osiągną 5mm to ostatni moment by je wyrzucić , tu nie ma takiej tolerancji jak w osobowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj 4.2 jeżeli zależy Ci na bezawaryjności ... koszty użytkowania raczej są porównywalne ale w zakupie może być spora różnica. Problem tylko trafić na te z 4.2, a 2.8 to pospolity motorek, który też sobie świetnie radzi - ja tam nie narzekam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, w związku iż jestem nowy mam pare pytań gdyż jestem laikiem jeśli chodzi o Patrola.

Otóż planuję zakupić w najbliższym czasie coś typu 4x4, w gre wchodzi;

-Mitsubishi Pajero II wersja krótka,

-Jeep Cherokee,

-Nissan Patrol krótki (i tu nie wiem jaki, GR Y60 czy też HISZPAN).

Głównie chodzi o to, na czym polega "magia Patrola" że przejeżdża tam gdzie Pajero wymięka, która z tych terenówek posiada hmm.. blokade "na sztywno" czyli że wszystkie 4 koła ciągną tak samo, a nie że ciągnie to co ma lżej (tzn. blokada 2 mostów naraz, o ile coś takiego jest bo wiem że jest tylnego mostu)

Z góry dziekuję, pozdrawiam Patryk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patryk32 - ja przy kupnie terenówki też takie samochody rozważałem jak TY. Miałem Fronterę ale właśnie brakowało mi blokad. O Jeep'ie to nie wiele mogę powiedzieć poza tym że jakoś nie wygodnie mi w nim było, Pajero ma już blokady i całkiem przyjemny napęd i o mały włos bym właśnie to autko kupił, ale jednak czegoś mu brakuje i te co oglądałem strasznie zgnite były (rama od str. pasażera od tyłu - na takie 2 lub 3 trafiłem), a Patrol to taki "czołg" - ma sztywne mosty i 100% blokadę na tył (oczywiście nie wszystkie). Jak się uprzesz to i na przód sobie założysz za ok. 3tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... głównie chodzi o to, jak rozwiązana jest "kwestia napędów", osobiście mam Pajero III w Longu, ma na lewarku 4 pozycje, jednak gdy tonie to i tak ciągnie to co ma lżej(wersja po lifcie z reduktorem bez r/d lock'a),

Jezdziłem kolegi grand cherokee i po przyłożeniu na 4 Guard, mimo iż miał zwykłe oponki wjechał tam gdzie moje pajero po prostu nie dawało rady,

Patrolem niestety nie miałem okazji jezdzic...

Pajero 2 chciałbym kupić ze względu iż jest i na asfalt i troche w teren, choć jest dylemacik bo wszędzie piszą że Patrol radzi sobie lepiej..

co do Patrola to w sumie bardzo mi sie podoba jak Pajero, lecz zniechęca mnie silnik - ponoć strzelają głowice

a Grand Cherokee taka alternatywa ;)

 

Jak sprawdzić/poznać że auto ma blokadę no i że ona działa...

I jak wyżej na czym polega "magia Patrola" że idzie jak "czołg", w czym lepsze są sztywne mosty od dyfru i półosiek(jak w pajero), no i zawieszenie, lepsze sprężynowe jak patrol GR czy resor jak w tzw. hiszpanie, pisząc lepszy mam na myśli które jest praktyczniejsze, ew jaka jest różnica, któe lepsze w terenie

Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź ...

Edytowane przez Patryk32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Gość bike125full

Witam. Byłem dziś oglądać Patrola z 89 roku, jest to wersja dwu drzwiowa, z silnikiem diesla o pojemności 3,3. Właściciel mówił że przy włączeni na 4L jest włączana blokada, ale ja słyszałem że trzeba jakiś guzik wcisnąć, lecz nie wiem jaki. I tu jest pytanie jak ją włączyć? I jak sprawdzić czy działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Byłem dziś oglądać Patrola z 89 roku, jest to wersja dwu drzwiowa, z silnikiem diesla o pojemności 3,3. Właściciel mówił że przy włączeni na 4L jest włączana blokada, ale ja słyszałem że trzeba jakiś guzik wcisnąć, lecz nie wiem jaki. I tu jest pytanie jak ją włączyć? I jak sprawdzić czy działa?

k160 to blokady niema (no może lsd niektóre)

pierwszy patrol z 100% blokadą to y60

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...