Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chcesz kupić patrola? Masz pytania? Pytaj tutaj


Gość tho-mas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Hexabranhus

Witam Wszystkich

 

Przeczytałem cały wątek, piszecie wiele mądrych rzeczy :)

 

Mam prośbę czy możecie napisać trochę o nowszych Patrolach ?

Rozbiłem skarbonkę i szukam dobrego auta w roczniku 2005 - 2007

 

1.Coś o silniku 3.0 w autach po liftingu, czy stare problemy, są już "posprzątane" ?

2.Która skrzynia jest trwalsza manual czy automat ?

3.Jaka skrzynię wybrać jeśli planuje wymianę silnika na większy 4.2 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich

 

Przeczytałem cały wątek, piszecie wiele mądrych rzeczy :)

 

Mam prośbę czy możecie napisać trochę o nowszych Patrolach ?

Rozbiłem skarbonkę i szukam dobrego auta w roczniku 2005 - 2007

 

1.Coś o silniku 3.0 w autach po liftingu, czy stare problemy, są już "posprzątane" ?

2.Która skrzynia jest trwalsza manual czy automat ?

3.Jaka skrzynię wybrać jeśli planuje wymianę silnika na większy 4.2 ?

 

 

 

 

Tak czy inaczej bomba z opuźnionym zapłonem a skrzynie wolał bym manual

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. Interesuje mnie od dluzszego czasu patrol - z poczatku mial to byc gr1 jednak po dluzszych namyslach stawiam na gr2. Czytalem o wybuchajacych zle chlodzonych glowicach w 3.0 dieslach i specjalnie mnie to nie zrazilo. Interesuje mnie automat, manual odpada. Poprzednie samochody mialem w manualu a ostatnio poruszam sie automatem i niemam zamiaru wracac. Dodam ze patrolem bede sie poruszal 75% po asfalcie, ale z biegiem czasu zamierzam mu i tak zrobic lift 2 '' ...

 

Interesuje mnie uczciwa cena jaka trzeba zaplacic za nienagannie utrzymany model, bo srednie cen z allegrosza :whistle: juz policzylem, ale wiadomo ze auto sprzedaje sie ze stanem technicznym lepszym albo gorszym a w terenowkach jest kilka "rzeczy" wiecej w zawieszeniu i napedzie i nie sztuka naciagnac sie na koszta pozakupowe... Ile na dzien dzisiejszy jest wart dobry (w sensie wolny od powazniejszych wad) patrol gr2 z poczatkowych lat produkcyjnych ? Dysponuje kwota okolo 35k zl ale wiadomo ze trzeba miec jeszcze na tzw pakiet startowy. Pozdrawiam :nissan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znaczy masz chęć kupić patrola z 2.8 czy 3.0 silnikiem?

automat był tylko z 3.0 i tu lipa , słabo jedzie i jeszcze straszny psuj

według mnie w patrolu ten automat doniczego , za mała moc

Edytowane przez scuaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam w 2 automaty , 4.2 benzyna to jeszce wypada względnie , ale 3.0 to mi się wogule niepodoba

jadę powiedzmy 50 i delikatnie chę przyśpieszyć ,i jak troszke gazu dodam to nic sie nie dzieje a jak więcej to redukcja i tylko pozim hałasu wzrasta , w manualu by przy spieszył i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedzi koledzy. Dla mnie to nie problem, mam jeszcze e38 4.4 286 KM w automacie i nie potrzebuje przyspieszenia w patrolu ;) to auto ma byc wygodne i ma dojechac na rybki. Ale nie wieze ze z 50 nie przyspieszy 130 konny diesel ?!? Moze masz cos nie sprawnego w tym patrolu ?

 

PS dodam ze chetnie bym kupil benzyne, 4.2 byla by super ale nigdzie nie widzialem :/ zastanawiam sie jeszcze nad grand cherokee 4.7, ale patrol mi sie bardziej podoba...

Edytowane przez PatRoller
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

być może mój będzie do sprzedania 4.2benzyna w automacie

a co do diesla to przyśpiesza , ale mi si nie podoba

Edytowane przez scuaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z ta mocą to bez przesady 170KM

z fotami troche problem bo aparat rozdusiłem

narazie wolał bym sprzedać diesla , ale jak sie nie uda to będzie benzyniak do sprzedania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedzi koledzy. Dla mnie to nie problem, mam jeszcze e38 4.4 286 KM w automacie i nie potrzebuje przyspieszenia w patrolu ;) to auto ma byc wygodne i ma dojechac na rybki. Ale nie wieze ze z 50 nie przyspieszy 130 konny diesel ?!? Moze masz cos nie sprawnego w tym patrolu ?

 

PS dodam ze chetnie bym kupil benzyne, 4.2 byla by super ale nigdzie nie widzialem :/ zastanawiam sie jeszcze nad grand cherokee 4.7, ale patrol mi sie bardziej podoba...

Jeżeli ma być wygodne, to w porównaniu z grandem 4,7 patrol daje komfort jazdy taczką. Grand jeżeli do 2004 roku to będziesz miał wrażenie podróżowania sflaczałym pontonem, dopiero w modelu od 2005 roku zawieszenie pracuje w miarę przyzwoicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co proponujesz wygodnego z wiekszych terenowek badz suv'ow ? do 35 tys zl ? myslalem ze grand bedzie dobry rok okolo 2002... Moze podniesienie go i nowe zawieszenie daje inne wrazenia ? A moze na nasze polskie dziurae drogi taki podruzujacy miekki ponton bedzie sie dobrze prowadzil, po zakretach nie bede smigal 130 .

Najbardziej mi sie widzi patrol ale musi byc automat a to w patrolach chyba czesciej sa manuale... A taki 3.0 di w automacie to naprawde taki delikatny silnik ? Nie jestem idiota za kolkiem, mysle ze potrafie dbac o samochod...

Edytowane przez PatRoller
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za tą cene kupisz i jeepa z 2005 tylko 3.7 nie posiada reduktora

co do 3.0 w patrolu to ciężko stwierdzić , ale jak byś trafił jeszce sprawny silnik i jeździł delikatnie (znaczy nie lubi ten silnik nagłych zmian obrotowych ), jak się zozpędzi to i może na wysokic obrotach pracować , chodzi o starty jak wrc

ale gwarancji nikt ci nieda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co proponujesz wygodnego z wiekszych terenowek badz suv'ow ? do 35 tys zl ? myslalem ze grand bedzie dobry rok okolo 2002... Moze podniesienie go i nowe zawieszenie daje inne wrazenia ? A moze na nasze polskie dziurae drogi taki podruzujacy miekki ponton bedzie sie dobrze prowadzil, po zakretach nie bede smigal 130 .

Najbardziej mi sie widzi patrol ale musi byc automat a to w patrolach chyba czesciej sa manuale... A taki 3.0 di w automacie to naprawde taki delikatny silnik ? Nie jestem idiota za kolkiem, mysle ze potrafie dbac o samochod...

Za te pieniądze możesz kupić granda z lat 2003 - 2004. Szukaj wersji limited lub overland z silnikiem 4,7 (trwalszy Power Tech, mocniejszy High Output) i systemem napędu Quadra Drive. Co do gazu w tym silniku zdania są podzielone, ale w High Output zdarza się, że wskutek wyższej temperatury pracy na gazie gniazda zaworowe wypadają z głowic. Diesli nie polecam. Charakterystykę zawieszenia łatwo zmienić - wymiana sprężyn i amorów. Kompendium wiedzy o jeepach masz tutaj:

http://www.jeepnieci.pl/

Faktycznie, Patrol z automatem to rzadkość. Co do 3,0 to... często dbanie nie wystarcza, trzeba jeszcze mieć trochę szczęścia; no i nie wiesz, jak go eksploatował poprzedni właściciel. Uważam, że sensowne jest skrócenie okresów między wymianami oleju w silniku i filtrów do maks. 10 tkm, a reszta (skrzynia, mosty, reduktor) co 30 tkm (taki schemat stosuję w Y61 mojej żony). Ale to też nie daje żadnej gwarancji. A w razie poważnej awarii jeep wychodzi trochę taniej - zobacz w necie ile kosztuje silnik na przekładkę.

Co byś nie kupił, pamiętaj o pakiecie startowym (wszystkie płyny, filtry itp.) - zarezerwuj na to około 2 tys. pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dzieki za obszerna odpowiedz :thumbsup: terenowkami sie interesuje okolo 2 lat, miedzy czasie mial byc grand zj "niner" - 5.9 mi sie snil po nocach, jeepnieci juz studiowalem fajna strona! Ogolnie z tego co czytalem i czytam to zaden grand a moze nawet jeep (niewiem jak z tymi naj nowszymi, ale ani zj ani wj) niema dobrych tych silnikow crd czy jak ten ich dieslel sie zwie, wszedzie ludzie odradzaja, mnie interesuje najbardziej duza pojemnosc w benzynie z racji tego ze bede robil rocznie tym autem okolo 20-30 tys km...

Patrol mi sie najlepiej widzi i nie poddam sie bez poszukiwan, zaczne w niemczech a potem sprobuje we wloszech. Zawsze jezdzilem po auta do szwajcarii ale kurs franka mocno poszybowal i trzyma cene, pozatym oplacenie auta ze szwajcarii - ale uwazam ze posrednio przez ten fakt jest tam w czym wybierac i auta sa w dobrym stanie do wyrwania tylko za odpowiednio wysoka cene...

 

A tak myslalem gdyby kupic patrola z 3.0d uszkodzonym silnikiem, czy swap na jakis 3.0 diesla np bmw 3.0 xd byl by mozliwy ? czy ktos sie podejmowal takich przerobek ? Widzialem kiedys piekna strone z silnikami z usa, podono nadwyzki magazynowe wojska usa, 6.0 diesel, 6.0 benzyna i chyba jeszcze wieksze byly nawet, nowki sztuki tylko cena z montarzem kolo 30k zl :) kilka osob wsadzalo takiego potwora nawet do patrola gr1 :punk:

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PatRoller, najpierw przejedź się kilkoma autami i sprawdź, co Ci najbardziej odpowiada. Przekładka silnika możliwa - np. u Karłowicza, ale to już znacznie wykracza ponad tę kwotę, którą podałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie wykracz juz poza kwote, szkoda widze ze patrola bede sobie musial odpuscic... szkoda ze nie zrobili wielu wersji silnikowych. Chyba grand odpowiada mi najbardziej, zawieszenie sie zrobi, duza benzyna jest, automat jest i rok kolo 2002/03 :devil: dzieki za rady, za patrolami i tak sie bede zawsze ogladal na drodze :nissan: . Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przed chwilą się zarejestrowałem więc w pierwszych słowach:

Witam :)

 

Choruję na Patrola od dłuższego czasu i coraz poważniej zastanawiam się nad kupnem.

Zakochałem się w Y60 Longu.

Do wydania będę miał za kilka miesiecy, mam nadzieję 20, może 30 tys. zł.

Samochód będzie drugi w rodzinie i będzie nam służył jako Hobby-o-wóz.

Po części po czarnym/zielonym na nurkowanie z kupą sprzętu, ale gros przebiegów będą dłuższe wypady wyprawowe w teren (Rumunia, dawne socrepubliki, skandynawia) po kilka tys. km.

Bez jakiś ekstremów, choć lift, wyciągarka itp na pewno będą potrzebne.

Szukam jakiegoś zdrowego zadbanego Patrola, chętnie po przeróbkach.

Pytań w sumie większych nie mam, bo w tym wątku i na innych forach w sumie wszystkie pytania już zostały zadane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie,

PatRoller-miałem granda, tj moja żona:-),2001 ,4,7. samochodem przejechaliśmy ok 290tyś km,200 tyś na gazie, instalacja prince, bez najmniejszych problemów. Mega fajny samochód, szybki, ale na drodze buja masakrycznie i nic tego nie poprawi, inne amory skrętu, zawiecha , on już taki jest. teraz żona ma 2005, ale to już troche inny samochód. skóra w tym co miał300 tyś wyglądała lepiej niż w obecnym przy 150tyś. nie da się porównać granda z patrolem, patrol to twardziel, a w grandzie raz na rok coś puka stuka, silnik w grandzie mega, uważaj na automat bo dużo koni więc już czasami przy 150tyś sprzęgło wielopłytkowe do naprawy(koszt pewnie i z 3 koła), w naszym było ok, ale ja co 30 tyś zmieniałem w niej olej.

 

 

Wracając do Patrola- z wielkim bólem będę sprzedawał mojego, bezwypadkowy,2001, automat,lift+2, polibusza etc, tak jak ma być, 2 komplety kół, wyciągarka,optima,webasto, samochód jest bardzo zadbany, przygotowywałem go jako samochód do wypraw, ale nigdzie nim nie byliśmy:-(,woził tylko dzieci do szkoły, nie widział terenu, ale pewnie wszyscy tak piszą:-)

sprzedam w dobre ręce:-) . w samochód nic nie trzeba inwestować

Ps: co do awaryjności 3,0, to właśnie ten silnik lubi zmianę obrotów, nie lubi stałej , dużej prędkości z dużym obciążeniem- lawety, przyczepy na autostradzie, ponieważ jest w tym momencie zbyt małe smarowanie. mojego patrola szukałem prawie 2 lata, więc opanowałem temat mega:-). w moich rękach patrol od 6 lat:-)

Edytowane przez bolo24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ps: co do awaryjności 3,0, to właśnie ten silnik lubi zmianę obrotów, nie lubi stałej , dużej prędkości z dużym obciążeniem- lawety, przyczepy na autostradzie, ponieważ jest w tym momencie zbyt małe smarowanie. mojego patrola szukałem prawie 2 lata, więc opanowałem temat mega:-). w moich rękach patrol od 6 lat:-)

bardzo ciekawa teoria , ja słyszałem odwrotną ,że 3.0 lubi stałe obroty

ja mam 3.0 z automatem , totalna porażka inżenierów nissana , za mało mocy ma ten silnik do automatu

jak przesiadam się z 3.0 do 4.2 manuala to jak bym formułą latał ,takie mam odczucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, jestem tu nowy i przymierzam się do zakupu Nissan Patrol Pickup W-160 z silnikiem 3,2 D i tu moja prośba czy ktoś może mi coś więcej powiedzieć o tym aucie??? Spalanie, właściwości jezdne, często występujące usterki w tym modelu. Będe wdzięczny za informacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam!

 

To mój pierwszy post, więc uszanowanie dla wszystkich!

 

Dojrzała we mnie decyzja o zakupie Patrola. :) Zmieliłem trochę stron i forów. Po tej lekturze doszedłem do wniosku że w moim budżecie najlepiej będzie kupić Y61 2.8 z końcówki produkcji. Najchętniej w manualu. I tego raczej będę się trzymał.

Pytania jakie mam:

 

1. Czy Parch z tego rocznika nie będzie już zbyt leciwy jako auto wyprawowe z lekkim zacięciem offroadowym (zderzaczki, koła, lift, progi i takie tam)?

2. Jak rozpoznać czy silnik miał robioną głowicę?

3. Jakieś inne sprawy, na które koniecznie trzeba zwrócić uwagę?

 

Od razu powiem że nie jestem w offroadowym temacie laikiem, bo mam od dwóch lat nieźle zmotanego samuraja. :) Czas na przesiadkę.

 

pozdrawiam

Lesław

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lesław; Wartość użytkowa samochodu nie zależy od rocznika tylko od stanu technicznego. Pierwszy problem to korozja. Widziałem już Patrole Y61 z lat 98 - 2003 z ramą, podłogą i nadwoziem skorodowanym do tego stopnia, że remont był ekonomicznie nieopłacalny. Takie samochody były zazwyczaj malowane, dziury w spodzie maskowane barankiem i szły do sprzedaży w "okazyjnej cenie". Ale znalazłem też egzemplarz z 99r., który miał na ramie i podłodze 100% fabrycznego lakieru i żadnych śladów korozji. Drugi problem to naprawy powypadkowe - korozja i rozejście się spawów są kwestią 3-4 lat. Trzeci problem to skręcone przebiegi i zużycie wszystkich podzespołów, co wiąże się z rychłą koniecznością ogromnych wydatków ( pompy, głowice, skrzynie biegów, dwumasy, zwrotnice, sprzęgiełka itp.) Widziałem człowieka, który cieszył się, że kupił Patrola 2002r za 35 tys. zł. Włożył w lift 12 tys. i pomyślał, że warto zrobić konserwację. Po rozebraniu i wypiaskowaniu okazało się, że wszędzie sito a sensowna naprawa wymaga zdjęcia budy z ramy, spawania itd. (5 tys. zł). W ciągu roku poszło mu sprzęgło (6 tys.zł) a następnie silnik (używka 7 tys. zł). Na końcu zassało mu turbo i silnik szlag trafił. I tak skończyła się jego przygoda z Patrolem. Przy zakupie trzeba pamiętać, że cena jest zazwyczaj odzwierciedleniem stanu technicznego. Jak wejdziesz na mobile.de czy autoscout, to zobaczysz, że Patrol z tego samego rocznika i nawet z podobnym przebiegiem może kosztować 6 albo 12 tys. EUR. Jeśli masz zamiar wkładać spore pieniądze w lift i ma to być Patrol Y61 z silnikiem 2,8 szukaj egzemplarza bezwypadkowego, z fabrycznym lakierem i przebiegiem do 150 tys.km w cenie ok. 10 tys. EUR. Jeśli masz jeszcze jakieś pytania pisz na priva.

Edytowane przez Niebora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niebora

z twoją tezą się nie zgodze , jak kupuje te tańsze i trafiłem dobre sztuki i cena nie wyznacza wcale stanu faktycznego pojazdu

handlerz ceni dużo i może byc podpicowany wilokrotnie rozbity grat ,a pierwszy właściciel może być w patowej sytuacji i chce tani szybo sprzedać

ja mniej dałem za auto z 2005 r od pierwszego właściciela ,absolutnie wezwypadkowego i co uważasz, że grat bo za tani?

najważniejsza sprawa to aby nie był mocno rozbity delikane stłuczki w sumie nie mają wpływu na auto , bo skąd nabrać tych 12 latków bezwypadkowych i przebieg 150tyś km , na mobile właśnie widać jakie są faktyczne przebiegi , bo u nas to magia i wszystkie do 200tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, że cena nie wyznacza stanu technicznego. Jest odwrotnie - stan techniczny wyznacza cenę. Wiara nabywców w tzw. "okazje" jest podstawą funkcjonowania wszystkich komisów samochodowych w Polsce. Względne jest też pojęcie "dobrej sztuki". Dla mnie wszelkie naprawy blacharskie dyskwalifikują auto. Przerobiłem temat 25 lat temu i nie chcę nic, co było szpachlowane, spawane, malowane. W ostatnim zdaniu sam odpowiadasz sobie na pytanie dlaczego cena samochodu, który był regularnie serwisowany, ma 100 procent fabrycznego lakieru i przejechał tylko 150 tys. km, będzie dużo wyższa od przeciętnej. Poza tym auto dwunastoletnie, spełniające te warunki, jest lepsze i posłuży dłużej niż powypadkowe auto sześcioletnie, które ma najechane 500 tys.km. Co do okazji - syn i brat sprzedawali niedawno swoje Toyoty, bo brali nowe z salonu. Nie dawali nawet żadnych ogłoszeń, auta były już zaklepane przez znajomych i rodzinę na 3 miesiące przed sprzedażą.

Piszę o tym, bo znam rynek samochodów używanych od 30 lat (pierwsze auto kupiłem w Niemczech w 1983r.) i chcę pomóc nowicjuszom, którzy umyślili sobie zakup Patrola, nie zdając sobie sprawy z jakimi kosztami wiąże się w przypadku tego auta nietrafiona decyzja.

Edytowane przez Niebora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...