Gość tarjei86 Opublikowano 2 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 Ja w sunny na lato posiadam 15" . W tamtym sezonie miałem 6J14 a teraz mam 7J15 i nie zauwazyłem spadku dynamiki. W porównaniu do zimówek 175/70r13 minimalna strata pewnie jest ale nieodczuwalna jesli auto uzytkujesz nie do wyscigów . Opony mam 2 uniroyal rainsport1 we wspomnianym rozmiarze 195/50 i 2 toyo PX-1R. Pierwsze naprawde rewelka na mokrym :one:. Te drugie takze niczego sobie ale są głośniejsze od uni...Jesli masz jakieś wątpliwości co do 15" w sunnym- pisz w miarę mozliwości pomogę bo troche tego przymierzyłem zanim kupiłem te które mam obecnie Właśnie wczoraj wieczorkiem kupiłem 15:) są rewelacyjne...tylko właśnie motam się z tymi oponkami teraz - musiałeś coś przerabiać w nadkolach itp jak pisał Bombel, żeby wrzucić te 195x50 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hansior Opublikowano 2 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 Ja w sunny na lato posiadam 15" . W tamtym sezonie miałem 6J14 a teraz mam 7J15 i nie zauwazyłem spadku dynamiki. W porównaniu do zimówek 175/70r13 minimalna strata pewnie jest ale nieodczuwalna jesli auto uzytkujesz nie do wyscigów . Opony mam 2 uniroyal rainsport1 we wspomnianym rozmiarze 195/50 i 2 toyo PX-1R. Pierwsze naprawde rewelka na mokrym :one:. Te drugie takze niczego sobie ale są głośniejsze od uni...Jesli masz jakieś wątpliwości co do 15" w sunnym- pisz w miarę mozliwości pomogę bo troche tego przymierzyłem zanim kupiłem te które mam obecnie Właśnie wczoraj wieczorkiem kupiłem 15:) są rewelacyjne...tylko właśnie motam się z tymi oponkami teraz - musiałeś coś przerabiać w nadkolach itp jak pisał Bombel, żeby wrzucić te 195x50 ? Nic nie przerabiałem. Z tego co wyczytałem to masz n14 5D więc dp tylnego zderzaka jest to to samo co mój sedan. Też obawiałem się że może coś ocierac przy obciązeniu ale wszystko ładnie się mija z rantem nadkola . Z tego co pamietam kolega Bombel ma (miał?) Sunny n13 i felgi 7,5" (nie wiem z jakim osadzeniem ) A ty jakie ET masz w nowo zakupionych felgach? Jakieś foto, model? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tarjei86 Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 Nic nie przerabiałem. Z tego co wyczytałem to masz n14 5D więc dp tylnego zderzaka jest to to samo co mój sedan. Też obawiałem się że może coś ocierac przy obciązeniu ale wszystko ładnie się mija z rantem nadkola . Z tego co pamietam kolega Bombel ma (miał?) Sunny n13 i felgi 7,5" (nie wiem z jakim osadzeniem ) A ty jakie ET masz w nowo zakupionych felgach? Jakieś foto, model? Felgi zakupiłem używane, firmy AZEV, model jak na zdjęciu poniżej: ET z tego co mi powiedział sprzedawca to ok 40. Jak założyłem na próbę felgę na auto - niemal idealnie zrównuje się z rantem nadkola Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loopezik Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 Witam, krótkie pytanie: Na którą oś opony zimowe, w przypadku 2 opon i przedniego napędu? Mnie uczono, ze zimówki w pierwszej kolejności zimówki na oś napędzaną, ale właśnie ktoś twierdzi, że na "jeździe polskiej" mówili inaczej, że zawsze na tył, bez względu na napęd. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariand87 Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 rzeczywiście w "jeździe polskiej" tak twierdzili, bo zawsze pierwszy ucieka tył, jednak ja tradycyjnie lepsze zakładam ma przód bo to przednia oś pierwsza hamuje i z ruszaniem jest mniejszy problem, poza tym jak już ci pociągnie przód to ciężko to wyprowadzi ( znacznie gorzej jak tył). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 To ja trochę z innej beczki. Niedawno jak prerzucałem koła ustawiłęm je sobi tak przed zakładaniem jak zostały zdjęte rok temu. Opony były kierunkowe i ku mojemu zdziwieniu okazało się że tylne opony były założone wg mnie tyłem na "przód". W drugim samochodzie sprawdzałem i jeżeli napis "rotation" znajduje się u góry opony to strzałka wskazuje przód we wszystkich czterech kołach a w tamtym w kołach przedniej osi strzałka wskazywała przód a tylnej osi - tył. U znajomego w MB Vito zauważyłem że też ma tak samo tj. z przodu normalnie a z tyłu jakby odwrotnie. Może ktoś mnie oświeci o co tu chodzi ?? No i jak ma być poprawnie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dombek Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 Ja sobie znalazłem kompromis na zimę pomiędzy dwoma modelami opon (chciałem oczywiście wszystkie 4 równe, ale nie były dostępne od ręki 4 szt., więc się pokusiłem o jedną firmę, lecz 2 modele): przód - Nokian WR (np. http://www.opony.com/opony/55372_nokian_wr.html ), tył - Nokian W (np. http://www.opony.com/opony/55115_nokian_w.html ). Ogólnie warto pobiegać po opiniach użytkowników różnych marek i modeli w danym przedziale cenowym - opinie często operują konkurującymi gumami i z nich właśnie wyszedł mi Nokian po kilku wieczorach czytania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxsri Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 No i jak ma być poprawnie ?? Strzałka wskazuje kierunek toczenia się kół. Jest ona zrobiona przez producenta i można przypuszczać że producent wiedział co robi Też mam kierunkowe opony i dla mnie jest oczywiste że kierunek toczenia się jest tylko jeden czyli do przodu To że jest jak jest może być winą zakładu gdzie zmieniało się koła. Jeśli było to robione w sezonie zmiany kół to o pomyłkę nie trudno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loopezik Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 No ale jak z tymi zimówkami na jedną oś, na tył, czy na oś napędzaną (jak tylna napędzana to wiadomo ) Też kupiłem w tym roku Nokian W 4 szt. Póki co nie było wiele okazji do testowania, ale z tego co było, to robią niezłe wrażenie (na śniegu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafalski Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 No ale jak z tymi zimówkami na jedną oś, na tył, czy na oś napędzaną (na śniegu). Ja słyszałem, że bez względu na napęd-na tył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tonek Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 Loopezik napisał/a:No ale jak z tymi zimówkami na jedną oś, na tył, czy na oś napędzaną (na śniegu). Ja słyszałem, że bez względu na napęd-na tył dokładnie, tył lepiej trzyma przy hamowaniu i nie "wyprzedza" przodu na zakrętach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loopezik Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 No to trochę mnie Panowie załamaliście. Człowiek uczył się swojego czasu w technikum, i uczyli go, że na oś napędzaną, a tu się okazuje, że niekoniecznie. Wywróciliście mój świat do góry nogami. Ale już poważnie, u mnie nie ma problemu, bo mam 4, ale dyskutowałem z kolegą i się chciałem dowiedzieć. Nurtuje mnie, czy jednak nie powinny być na osi napędzanej, bo one, przy przekazywaniu napędu, mają tendencję do zrywania przyczepności. Zgoda, że jak już mamy poślizg, to lepiej mieć lepsze na tyle, ale w pierwszej kolejności chyba należy unikać poślizgu w ogóle. Pozdrawiam i życzę trzymania na zakrętach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romano76 Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 dokładnie, tył lepiej trzyma przy hamowaniu i nie "wyprzedza" przodu na zakrętach O to dokładnie chodzi, względy bezpieczeństwa dla przeciętnego kierowcy. Mając świadomość, że opony z przodu są do kitu kierowca podświadomie jedzie ostrożniej bo czuje, że przód nie trzyma. Teraz mając dużo lepsze opony z przodu. jesteśmy przekonani, że jest super przyczepność no i przy większej prędkość tył może "odjechać" i dla niedoświadczonego kierowcy pojawia się "problem". Tyle mówi teoria, ale ja zawsze lepsze opony daję na przód (auta przednionapędowe), jak się ma pojęcie o wychodzeniu z nadsterowności, to nie ma problemu a dla mniej wprawnych wystarczy ostrożniej jeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KKK Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 Nie lepiej odżałować kilka zł na parę używanych zimówek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tarjei86 Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 najlepiej kupić 4 sztuki takich samych opon...i problem z głowy...a opony nowe da się naprawdę tanio kupić. Nie mówię o jakichś super produktach -ale co nowe to nowe. Nowa guma zawsze będzie miała lepsze właściwości niż jakaś używana czy leżakująca. Takie moje zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tonek Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 ja też zimówki polecam nowe. Na letnie można zakupić używki, ale przy zimówkach ważny jest wiek gumy. Starsza = twardsza, a co za tym idzie, gorzej trzyma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Puchaczz Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 Starsza = twardsza, a co za tym idzie, gorzej trzyma lepsza do zabaw na śniegu ale nie do jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość satanic_mantra Opublikowano 27 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2008 mam problem z zimówkami.Kupiłem alme z oponami continentala 14'' 175/65. miały byc spokojnie na ten sezon. ale ostatnio byłem w dosyć górzystym terenie i na śliskiej oblodzonej nawierzchni kupa.Jedzie w miejscu. Pod dom rodzinny rozpędzony na dwójce wjechałem ledwie ledwie a wzniesienie malutkie, ojciec faworitką lekko wjeżdża. f*ck!!! wymieniać tylko te z przodu?? czy cały zestaw?? zastanawiam się nad nokianem i toyo http://moto.allegro.pl/item514536145_opony...imowe_toyo.html http://moto.allegro.pl/item515502861_nokia...montaz_0zl.html czy może jakieś inne?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 27 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2008 wymieniać tylko te z przodu?? czy cały zestaw?? zastanawiam się nad nokianem i toyo http://moto.allegro.pl/item514536145_opony...imowe_toyo.html http://moto.allegro.pl/item515502861_nokia...montaz_0zl.html czy może jakieś inne?? jeśli chcesz bezpiecznie pokonać zakręt to tylko komplet 4szt. obie opony są dobre ale jeszcze z tańszych polece http://opony.interia.pl/producent1.asp?lin...odel=WINTERHAWK klej mają niesamowity :!: polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość satanic_mantra Opublikowano 27 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2008 chyba jednak wezmę większy profil, nie 65 tylko 70. i faktycznie cały komplet lepiej. koleś w sklepie mówił, że z silnikiem 2.0 lepiej kupić większe może nawet 185. poradzcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość satanic_mantra Opublikowano 27 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2008 ale w rozmiarze 175/70?? są winterhawki2 ale kolo chce za nie więcej niż za toyo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NadiR Opublikowano 27 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2008 ale w rozmiarze 175/70?? są winterhawki2 ale kolo chce za nie więcej niż za toyo Wojtek, bierz to, co Ci pisałem w @ Continental WinterContact TS830 - nowy model, są naprawdę świetne, GoodYear UltraGrip 7+ lub Vredestein SnowTrac3, chyba że chcesz Japany to Toyo i nie ma to tamto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość satanic_mantra Opublikowano 27 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2008 one są kur...wsko drogie meeeen. muszę je kupić nieco awaryjnie, wiec może zostanę przy Toyo:) chyba... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NadiR Opublikowano 27 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2008 one są kur...wsko drogie meeeen. muszę je kupić nieco awaryjnie, wiec może zostanę przy Toyo:) chyba... Nie mówiłeś jaki przedział kasowy Bierz Toyo jak w dobrej cenie i nie ma tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nikos_ Opublikowano 29 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2008 Witam. Mam Primerę P11 2.0 (97r) Moje wątpliwości dotyczą różnicy między felgami 14" a 15" Konkretnie jaka różnica poza wizualną będzie po założeniu 195/60R15 a 185/70R14? dodam że chce na to założyć GOODYEAR VECTOR5+ albo GOODYEAR EAGLE VECTOR EV-2+ Lubię jeździć dość szybko ale obecnie (na 185/65R14) bardziej narzekam na wyboje i dziury niż na trzymanie w zakrętach. I od razu drugie pytanie czy takie alu to nie jakieś bagno? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.