Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kącik oponiarski. Letnie, zimowe. Tu i tylko tu:


Gość maciejwra
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

wziąłem te gówniane opony może będą dobre: brak kasy i myślenia

http://www.opony.com/opony/45483_vredestein_snowtrac_2.html

kupiłes bardzo dobre opony, dobrej marki. Ja osobiscie polecam Sava Eskimo 3 185/65/15 mam je i po pierwszym sezonie oceniam na 5+ w stosunku jakość/cena

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co możecie powiedzieć o amerykańskiej marce BFGoodrich?? są warte polecenia- chodzi mi o samą markę bo muszę kupić 4 letnie gumy i z tego co słyszałem ta marka to doskonały stosunek cena/jakość. Proszę o radę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzednim autku jeździłem na BFGoodrich'ach. Ciche, bez szumów, na wodę mogłyby być trochę lepsze. W tych samych pieniądzach masz Klebery Dynaxery HP2. Ja chwalę, jedzie się jak po szynach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczą, ale proponuję współczynnik prędkości wyższy H lub nawet V. Nie chodzi o rozwijanie "wspaniałych " prędkości, tylko opony z wyższymi współczynnikami są niewiele droższe, a mają wzmocnione oploty boczne (tzn. sa bezpieczniejsze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam doświadczonych użytkowników Nissana

 

Mam pytanie czy rozmiar opon 195/65r15 zmieści się do mojej Primerki

opony były używane w moim poprzednim aucie przez 4 sezony zimowe, ale przejechałem na nich łącznie ok.15000 km, tkże sa poprostu lekko starte, szkoda mi je sprzedawać i kupować inne , ale czy nie będzie problemów w mojej primerce.

Wiem że rozmiar powinien być 195/60r15 ale są troszke starte czyli wyskość nie jest już orginalna , jaka nie wiem.

Moja Primerka to kombi z dieslem z 2000r, zawieszenie jest ok, amortyzatory są idelane.

Z góry dziękuje za podzielenie się swoim doświadczeniem.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wziąłem te gówniane opony może będą dobre: brak kasy i myślenia

http://www.opony.com/opony/45483_vredestein_snowtrac_2.html

kupiłes bardzo dobre opony, dobrej marki. Ja osobiscie polecam Sava Eskimo 3 185/65/15 mam je i po pierwszym sezonie oceniam na 5+ w stosunku jakość/cena

 

cześć ,

 

ja mam teraz letnie opony 185/65/r15 ,i na zimę chcę założyć o tym samym rozmiarze , czy myślicie że to może tak być , nie będą za duże ? chce je założyć na felgi 15x6J.CHx45

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam teraz letnie opony 185/65/r15 ,i na zimę chcę założyć o tym samym rozmiarze , czy myślicie że to może tak być , nie będą za duże ? chce je założyć na felgi 15x6J.CHx45

 

skąd taki pomysł że będą za duże skoro letnie pasóją :D to są standardowe opony primery

ja śmigam na takich zimówkach i bardzo je chwale ciche dobrze trzymają i super hamują :) polecam

http://opony.interia.pl/producent1.asp?lin...odel=WINTERHAWK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to słyszałem że jak już to na zimę mogą być wyższe. Niższe odradzam, bo podwozie będzie niżej i łatwiej w coś przywalić, a nasze drogi jakie są wiadomo. W koleinach śniegowych na bocznej drodze za pług się robi na niższych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zime mozna zalozyc opony wezsze ale zeby nizsze to pierwsze slysze.

 

Jezeli wezsze to i nizsze, profil jest zalezny od szerokosci. Jezeli zalozymy opony tylko wezsze o takim samym profilu to obwód opony bedzie mniejszy. Dlatego przy zmniejszeniu szerokosci profil powinien byc wiekszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje wątpliwości wynikają jedynie z tego ,że wiele osób sureguje jednak zimówki o niższym profilu (60-tki , a nawet 50-tki zamiast 65)

 

Widze że pomyliłeś profil opony z jej szerokością :)

bo na zime można założyć węższe opony po to by np. je lepiej dociążyć

ale nie o niższym profilu wręcz odwrotnie większy w zime jest lepszy...

przykład 175/70 zastępójesz 155/80

natomiast 185/65 nie ma czym specjalnie zastąpić i zimówki kup w takim właśnie rozmiaże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie zamówiłem Goodyear Ultra Grip 7+ 4 szt. na odnowione wypiaskowane i pomalowane stalowe felgi :)

Zamówiłem właśnie je, bo wcześniejszy model tych opon czyli Goodyear Ultra Grip 7

został wybrany przez ADAC jako najlepsza opona zimowa - chyba ze 2 lub 3 lata temu.

Letnie też mam GoddYear'y i jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli wezsze to i nizsze, profil jest zalezny od szerokosci.

Tak wiem o tym. Chodzilo mi tylko o to, ze nie zmniejsza sie profilu tylko szerokosc. W swoim straym aucie mialem na lato 185/65/14 (pozniej bylo 205/45/16 :) ) a na zime 175/70/14.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym sezonie o ile sie dosyc dobrze orientowalem jednymi z najlepszych opon letnich byly Pirelli (czego nie mozna powiedziec o zimowych).

Natomast na zime to juz niema mocnych ale pionierami sa Winter Continetal oraz Michelin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie wiem, czy tu można nowy temat założyć, nie znalazłem, więc piszę tu. Mam opony 185/65/R14 (letnie) i zastanawiam się nad zimówkami, ale rodzi się pytanie, jaki rozmiar. Poczytałem forum, i generalnie zaleca się węższe, ale czy np 175/65R14 czy jednak 175/70R14, bo oponka węższa, to profil powinien być wyższy. Proszę o podanie profili opon o rozmiarze 175, które będą pasowały.

Czy może w tej szerokości będą pasowały tylko 175/70R14, jak proponuje dylson?

Ps. Wiem, ze każdy poleci inne, ale napiszcie tylko, czy Nokiany po jakieś 170 zł/szt. z Allegro to dobry wybór (zimówki).

Pozdrawiam nissanmaniaków ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sportowcy na wyscigi zimowe zakladaja opony jak najwezsze, nawet ok.145mm i jest to podyktowane tym ze im wezsza opona tym wiekszy nacisk najednostke powierzchni, jednak tym mniejsza powierzchnia (niebardzo rozumiem te dwie analogie bo sa sprzeczne ze soba) ale na pewneo na zime nie warto zakladac szerszych opon niz na lato.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niebardzo rozumiem te dwie analogie bo sa sprzeczne ze soba

Chodzi chyba o to, że suma sumarum wychodzi na plus, czyli więcej jest korzyści ze zwiększonego tarcia z racji większego nacisku na jednostkę powierzchni niż ze zmniejszonego tarcia z racji zmniejszonej powierzchni styku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niebardzo rozumiem te dwie analogie bo sa sprzeczne ze soba

Chodzi chyba o to, że suma sumarum wychodzi na plus, czyli więcej jest korzyści ze zwiększonego tarcia z racji większego nacisku na jednostkę powierzchni niż ze zmniejszonego tarcia z racji zmniejszonej powierzchni styku.

Witam

Wyjaśnienie jest proste. Nie chodzi o tarcie, ale o nacisk na powierzchnię. Im większa siła nacisku np. kg na jednostkę powierzchni tym lepsze "wgzyzanie" się bieznika w np. ubity śnieg. Odwrotnie niż np. przy ratrakach, które na stokach narciarskich mają ubijać śnieg, czyli poruszać się po jego powierzchni, a nie zapadać w nim. W tych pojazdach gąsiennice są nadzwyczaj szerokie w celu zmniejszenia siły nacisku na podłoże.

Ponadto opony węższe lepiej odprowadzają wodę i błoto w trakcie jazdy niż opony szersze o takim samym bieżniku. Porównaj jazdę w koleinach napełnionych wodą na takich samych oponach ale jednych węższych, a drugich szerszych. Różnice są znaczące.

To tyle w kwestii wyjaśnienia.

Pozdrawiam :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im większa siła nacisku np. kg na jednostkę powierzchni tym lepsze "wgzyzanie" się bieznika w np. ubity śnieg

A to właśnie powoduje większe tarcie, co przesądza o przyczepności. Większe tarcie = większa przyczepność. A co w lecie? Dlaczego szersza opona lepiej się trzyma drogi niż węższa? Właśnie z tego powodu. Czysta fizyka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...