limo Opublikowano 4 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2012 Spośród tych trzech używałem tylko Continentala Eco - jak dla mnie to była naprawdę świetna opona. Szczególnie na mokrym. Potwierdzam! Może nie są najtańsze na rynku, ale rekompensują to bezpieczeństwem. Używam też od lat ContiWinter i sprawdziły się podczas ekstremalnych śnieżyc na krajowej jedynce nieraz, gdy większość kierowców dała sobie spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 (edytowane) Ja wczoraj kupiłem Continentala TS830P wczesniej miałem Dunlop M3 i Fuldy jak przyjdzie zima to podziele się opinią na ich temat Edytowane 5 Listopada 2012 przez Oskar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 Szukam opon do codziennej jazdy w rozmiarze 215/45/17 w cenie do 400 za sztukę, myślę nad T1-s lub T1-S. Cenowo spodobały mi się Federale SS-595, czy nadają się na co dzień i jak jest z ich zużyciem bo pewnie są dosyć miękkie i czym się różnią od SS-595 EVO? Wiecie może które z tych opon maja rant ochronny na felgę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 Jeśli temat opon to ja co nie co napiszę. Najmilej wspominam Dębicę D124 (Kartoflak) opona nie zrównana w każdych warunkach pogodowych. Jeździłem też swego czasu na nalewkach profil ale szybko znikały w oczach. Od 2001 r stosowałem letnie i zimowe wszelakich firm, a od 2010 zobaczyłem ze opony wszystkich firm normalnie eksploatowane nie wytrzymują 45000km! Cwaniaki tak produkują opony aby łysiały w oczach! Od 2012 roku już nie mam ochoty na dźwiganie kół co sezon i kupiłem opony wielosezonowe bardzo przyzwoitej firmy Nexen 210H 180zł szt . Jestem bardzo zadowolony z decyzji, dzisiejsze opony całoroczne to inna technologia inne krzemionki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 Zapraszam na zapisy na klubowe smycze: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/93749-smycze-klubowe-3-wzory-opinia-i-jak-si%C4%99-na-to-zapatrujecie/page-3?do=findComment&comment=965583 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Witam! Pytanie nie dotyczy akurat Nissana ale dostanie odpowiedzi na forum Mitsu czasami graniczy z cudem albo trzeba czekać pół roku. Kupiliśmy jakiś czas temu żonie Mitsubishi Outlander'a I 4WD. Wiadomo że auto będzie w większości jeździło po drogach, może się zdarzyć co jakiś czas wypad w góry i jakaś np. polna czy kamienista droga. Musimy chyba kupić do niego opony bo te które mamy na zmianę podobno wg poprzedniego właściciela się już nie nadają (oglądałem je i w sumie nie są takie złe tyle że mają bardziej skoszone zewnętrzne brzegi). I tu pojawia się problem bo nie wiem czy patrzeć na opony do osobówek czy na "specjalne" opony do samochodów typu SUV bo takie też są. Wiadomo - do osobówek większy wybór - ale z kolei tamte z wyglądu i z opisu niby są jakieś mocniejsze. Nie wiem tylko czy to chwyt marketingowy czy fakt? Z drugiej strony może one mniej się uginają na zakrętach bo jak by nie było auto ma środek ciężkości trochę wyżej niż osobówka? Poza tym ten bieżnik jest w tych oponach trochę inny - bardziej toporny - co wskazywałoby na większą głośność a co za tym idzie pewnie na spalaniu się też odbije. A co Wy wsadzacie do QQ czy X-trail'ów albo Murano ? Może to mi da jakiś obraz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabek Opublikowano 25 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2014 A zancie opony Fulda Carat Exelero? Ciekaw jestem ich bo juz drugi raz słyszę dobrą opinię a na Feuvercie akurat mają wyprzedaż (http://www.feuvert.pl/e-sklep/opony.html) Co do szumów to tez składniałbym się, że to źle ustawiona zbieżność. Sam to przerabiałem, to wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 26 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2014 A zancie opony Fulda Carat Exelero? Ciekaw jestem ich bo juz drugi raz słyszę dobrą opinię a na Feuvercie akurat mają wyprzedaż (http://www.feuvert.pl/e-sklep/opony.html) Może tutaj coś się więcej dowiesz, jest więcej niż dwie opinie.... http://www.oponeo.pl/model-opony/fulda-carat-exelero?gclid=CPqe2JbBsL0CFQ_HtAodeF8ASw#reviewslist; http://www.skapiec.pl/site/cat/2100/comp/117689_komentarze/; http://www.fulda.com/fulda_pl_pl/tires/passenger/caratexelero/index.jsp?from=browse; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin323 Opublikowano 26 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2014 Witam. Mam pytanie odnośnie ogumienia do primery p12. Posiadam komplet 4 standardowych opon (205/60/R16). niestety dwa laczki mam do wymiany (druga oś jest w porządku) - od znajomego dostałem dwie opony o rozmiarze 205/55/R16. Czy ktoś z szanownych forumowiczów stosował albo spotkał się z takim rozwiązaniem - różne rozmiary opon na osiach (205/60/R16 i 205/55/R16)? Jak takie zestawienie będzie się zachowywać na drodze (i czy nie jest niebezpieczne)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 26 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2014 Witam! Pytanie nie dotyczy akurat Nissana ale dostanie odpowiedzi na forum Mitsu czasami graniczy z cudem albo trzeba czekać pół roku. Kupiliśmy jakiś czas temu żonie Mitsubishi Outlander'a I 4WD. Wiadomo że auto będzie w większości jeździło po drogach, może się zdarzyć co jakiś czas wypad w góry i jakaś np. polna czy kamienista droga. Musimy chyba kupić do niego opony bo te które mamy na zmianę podobno wg poprzedniego właściciela się już nie nadają (oglądałem je i w sumie nie są takie złe tyle że mają bardziej skoszone zewnętrzne brzegi). I tu pojawia się problem bo nie wiem czy patrzeć na opony do osobówek czy na "specjalne" opony do samochodów typu SUV bo takie też są. Wiadomo - do osobówek większy wybór - ale z kolei tamte z wyglądu i z opisu niby są jakieś mocniejsze. Nie wiem tylko czy to chwyt marketingowy czy fakt? Z drugiej strony może one mniej się uginają na zakrętach bo jak by nie było auto ma środek ciężkości trochę wyżej niż osobówka? Poza tym ten bieżnik jest w tych oponach trochę inny - bardziej toporny - co wskazywałoby na większą głośność a co za tym idzie pewnie na spalaniu się też odbije. A co Wy wsadzacie do QQ czy X-trail'ów albo Murano ? Może to mi da jakiś obraz? Lepiej zacznij się martwić tym, dlaczego "skosiło" brzegi opon Żeby później nie okazało się, że to samo spotka nowe opony, które kupisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 26 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2014 Lepiej zacznij się martwić tym, dlaczego "skosiło" brzegi opon Żeby później nie okazało się, że to samo spotka nowe opony, które kupisz. A jakaś konstruktywna odpowiedź? Auto miało po kupnie wymieniane końcówki drążków stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych itp. a potem robili mu zbieżność więc nic niepokojącego nie powinno się dziać. Ponawiam pytanie: Czy do SUV'a opony osobowe czy specjalne do SUV'ów ? Prosiłbym o konkretne argumenty za i przeciw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 26 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2014 A jakaś konstruktywna odpowiedź? Auto miało po kupnie wymieniane końcówki drążków stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych itp. a potem robili mu zbieżność więc nic niepokojącego nie powinno się dziać. A jednak opony są zdarte i ciekawe dlaczego? Albo złe pomiary albo mechanior. Chyba że samochód był bity i już się nie da nic lepszego w pomiarach uzyskać. Więc kolega wyżej dobrze napisał o "skoszeniu" bieżnika. Czy do SUV'a opony osobowe czy specjalne do SUV'ów ? Prosiłbym o konkretne argumenty za i przeciw. SUV-ami jeździ się tu i tam a my nie wiemy jakie masz zamiłowania. Czy to będą autostrady, góry, polne drogi a może szutrowe, a może i całkowicie kamieniste. Więc chyba tutaj decyzja należy do Ciebie z godnie z zamiłowaniami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 A jakaś konstruktywna odpowiedź? Auto miało po kupnie wymieniane końcówki drążków stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych itp. a potem robili mu zbieżność więc nic niepokojącego nie powinno się dziać. W takim razie jedź do jakiegoś porządnego warsztatu na zbieżność i geometrię, bo ewidentnie masz źle ustawione po wymianie części, o których wspomniałeś. Chyba, że chcesz, aby nowe opony też po pewnym czasie nadawały się na śmietnik z powodu bocznego ścięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 W takim razie jedź do jakiegoś porządnego warsztatu na zbieżność i geometrię, bo ewidentnie masz źle ustawione po wymianie części, o których wspomniałeś. Chyba, że chcesz, aby nowe opony też po pewnym czasie nadawały się na śmietnik z powodu bocznego ścięcia. W takim razie jedź do jakiegoś porządnego warsztatu na zbieżność i geometrię, bo ewidentnie masz źle ustawione po wymianie części, o których wspomniałeś. Chyba, że chcesz, aby nowe opony też po pewnym czasie nadawały się na śmietnik z powodu bocznego ścięcia. Nie rozumiesz. Auto kupiliśmy w styczniu. Skoszone opony są na alu które dostaliśmy z autem. Części były wymieniane już przez nas i po tym ustawiana geometria. Jeżeli nic niepokojącego z niej nie wyszło to nie powinno ciąć. Nie znam historii tamtych opon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erykk Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 (edytowane) Wielkimi krokami zbliża się sezon jesienno-zimowy i znowu zacznie się wielka akcja zmiany opon. Zazdroszczę trochę grekom czy innym południowcom którzy nie muszą tego robić. Edytowane 22 Sierpnia 2014 przez erykk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 (edytowane) Nikomu nie musisz zazdrościć u nas w Polsce klimat się ociepla i wielkiej akcji zmiany opon nie musisz przeprowadzać wystarczy zainstalować opony! Ja i wielu innych kierowców mamy w d*pie akcje zmiany opon i łaskawych wulkanizatorów Ja mam Nexeny N-Priz4s i są za***iste w każdych warunkach drogowych,ścieralność znikoma i wykonanie z krzemionki silikonowej! Na czym polega krzemionka silica a no tak działa- latem guma sztywnieje,zimą staje się miększa ! Co zmiana pogody sprawdzam tak z ciekawości sztywność krzemionki to faktycznie działa jest zawsze różnica w ugięciu gumy pod palcem ! W zimę muszę dopompowywać 1bar bo tak guma uelastycznia się. 1 )http://www.oponeo.pl/dane-opony/goodyear-vector-4seasons-195-65-r15-91-t#68316538 2) http://www.oponeo.pl/dane-opony/nexen-n-priz-4s-195-65-r15-91-h#69697226_reviewslist 3) http://www.oponeo.pl/dane-opony/uniroyal-allseasonexpert-195-65-r15-91-h#33515397 Edytowane 24 Sierpnia 2014 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheOne Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 Nie.ukatrupcie.mnie,.jeśli.już.ktoś.poruszył.ten.temat. Skoro.opony.to.zapytam: Czasami.(niezawsze!).podczas.jazdy.słyszę.jakby.coś."przylepiło".się.do.opony..Co.obrót.opony,.to.dźwięk..Słyszałem.kiedyś,że.problem.tkwi.wewnątrz.opony.a.nie.zewnątrz. Proszę.o.pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 (edytowane) Hałasujące koło zdejmij i zobacz czy nie masz guza (pęknięty kord opony) Miałem tak w Fiacie Doblo załadowałem 4 beki oleju to coś musiało pierdnąć. Edytowane 28 Października 2014 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekK Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 proszę o pomoc, jestem w trakcie kupowania zimowek do juke'a i waham sie pomiedzy bridgestone i continental, ale mam tez mozliwosc kupic po bardzo dobrej cenie uzywane kormorany snowpro i tu pytanie, czy ktos z was ich uzywal i moze się wypowiedziec? chętnie bym wsparł polskiego producenta ale potrzebuje potwierdzenia tej decyzji z góry dzięki za opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 (edytowane) Nigdy nie kupuj używanych opon jakie by nie były, bo ułożyły się do poprzedniego samochodu !! Kiedyś kupiłem używane Pirelli z 7mm bieżnikiem i co z tego jak nie da rady było ich wyważyć taki syf . Continentale guzy lubią wychodzić w Conti. Kordy Conti nie są super wytrzymałe na krawężniki . Jak chcesz wspierać Polską produkcje to zobacz Dębice Frigo HP . Kormorany zawsze były mięciutkim szmelcem na dwa sezony. Edytowane 14 Listopada 2014 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
13E7 Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 Przede wszystkim nie kupuje się opon zimowych używanych bo z wiekiem one stają się bardzo twarde i trochę słabo by było złapać ślizga w zakręcie bo zamiast opony jest kartofel na feldze...najważniejsze to kupić opony z bieżącym rokiem produkcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekK Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 dzieki wielkie panowie, no rzeczywiscie nie przemyslalem tematu, zastanowie sie nad nowymi i obadam ta debice Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 Ta Dębica Frigo HP co się okazuje ma bardzo dobre opinie a jest produkowana w Niemczech. Moje poprzednie letnie Dębice Presto HP były produkowane w Francji . W biedronce do schabowego dają Dębice produkowaną w Polsce z max rozmiarem do kupienia 195, powaga patrzyłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 Dębica to jest mimo wszystko klasa eko, jej cena jest odzwierciedleniem nakładów poniesionych na produkcję i sam projekt (wg mnie także na finalną jakość opony). Polecam zorientować się w cenach czegoś z wyższej półki, np Nokian czy Vredestein, ew taniej (ale wg mnie nadal lepiej niż Dębica) czyli Uniroyal. Ze wszystkimi markami które wymieniłem miałem do czynienia, dlatego piszę akurat o nich, ostatnie trzy będą na pewno tańsze od Conti czy Bridgestone, które są jednymi z najdroższych na rynku (do spółki z Michelin). PS: ale jakbym się miał toczyć tylko i wyłącznie po mieście z niewielkimi prędkościami to rozważyłbym nawet i Dębice, bo bardzo dużo zależy od stylu użytkowania i w mieście wady, które ja w tej marce widzę, pewnie nie miałyby znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 A ja moge polecić Dębice.Klasa Ekon ale w swojej kategorii jedna z lepszych. Jak do miasta to bym brał i się nawet nie zastanawiał. Używki-odpuść.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.