Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kącik oponiarski. Letnie, zimowe. Tu i tylko tu:


Gość maciejwra
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Spośród tych trzech używałem tylko Continentala Eco - jak dla mnie to była naprawdę świetna opona. Szczególnie na mokrym.

 

Potwierdzam! Może nie są najtańsze na rynku, ale rekompensują to bezpieczeństwem. Używam też od lat ContiWinter i sprawdziły się podczas ekstremalnych śnieżyc na krajowej jedynce nieraz, gdy większość kierowców dała sobie spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj kupiłem Continentala TS830P :) wczesniej miałem Dunlop M3 i Fuldy

jak przyjdzie zima to podziele się opinią na ich temat

Edytowane przez Oskar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Szukam opon do codziennej jazdy w rozmiarze 215/45/17 w cenie do 400 za sztukę, myślę nad T1-s lub T1-S. Cenowo spodobały mi się Federale SS-595, czy nadają się na co dzień i jak jest z ich zużyciem bo pewnie są dosyć miękkie i czym się różnią od SS-595 EVO? Wiecie może które z tych opon maja rant ochronny na felgę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli temat opon to ja co nie co napiszę.

Najmilej wspominam Dębicę D124 (Kartoflak) opona nie zrównana w każdych warunkach pogodowych.

Jeździłem też swego czasu na nalewkach profil ale szybko znikały w oczach.

Od 2001 r stosowałem letnie i zimowe wszelakich firm, a od 2010 zobaczyłem ze opony wszystkich firm normalnie eksploatowane nie wytrzymują 45000km!

Cwaniaki tak produkują opony aby łysiały w oczach!

Od 2012 roku już nie mam ochoty na dźwiganie kół co sezon i kupiłem opony wielosezonowe bardzo przyzwoitej firmy Nexen 210H 180zł szt .

Jestem bardzo zadowolony z decyzji, dzisiejsze opony całoroczne to inna technologia inne krzemionki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam!

Pytanie nie dotyczy akurat Nissana ale dostanie odpowiedzi na forum Mitsu czasami graniczy z cudem albo trzeba czekać pół roku.

Kupiliśmy jakiś czas temu żonie Mitsubishi Outlander'a I 4WD.

Wiadomo że auto będzie w większości jeździło po drogach, może się zdarzyć co jakiś czas wypad w góry i jakaś np. polna czy kamienista droga.

Musimy chyba kupić do niego opony bo te które mamy na zmianę podobno wg poprzedniego właściciela się już nie nadają (oglądałem je i w sumie nie są takie złe tyle że mają bardziej skoszone zewnętrzne brzegi).

I tu pojawia się problem bo nie wiem czy patrzeć na opony do osobówek czy na "specjalne" opony do samochodów typu SUV bo takie też są.

Wiadomo - do osobówek większy wybór - ale z kolei tamte z wyglądu i z opisu niby są jakieś mocniejsze. Nie wiem tylko czy to chwyt marketingowy czy fakt? Z drugiej strony może one mniej się uginają na zakrętach bo jak by nie było auto ma środek ciężkości trochę wyżej niż osobówka?

Poza tym ten bieżnik jest w tych oponach trochę inny - bardziej toporny - co wskazywałoby na większą głośność a co za tym idzie pewnie na spalaniu się też odbije.

A co Wy wsadzacie do QQ czy X-trail'ów albo Murano ? Może to mi da jakiś obraz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zancie opony Fulda Carat Exelero? Ciekaw jestem ich bo juz drugi raz słyszę dobrą opinię a na Feuvercie akurat mają wyprzedaż (http://www.feuvert.pl/e-sklep/opony.html)

 

Może tutaj coś się więcej dowiesz, jest więcej niż dwie opinie....

http://www.oponeo.pl/model-opony/fulda-carat-exelero?gclid=CPqe2JbBsL0CFQ_HtAodeF8ASw#reviewslist;

http://www.skapiec.pl/site/cat/2100/comp/117689_komentarze/;

http://www.fulda.com/fulda_pl_pl/tires/passenger/caratexelero/index.jsp?from=browse;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie odnośnie ogumienia do primery p12.

Posiadam komplet 4 standardowych opon (205/60/R16). niestety dwa laczki mam do wymiany (druga oś jest w porządku) - od znajomego dostałem dwie opony o rozmiarze 205/55/R16.

Czy ktoś z szanownych forumowiczów stosował albo spotkał się z takim rozwiązaniem - różne rozmiary opon na osiach (205/60/R16 i 205/55/R16)? Jak takie zestawienie będzie się zachowywać na drodze (i czy nie jest niebezpieczne)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Pytanie nie dotyczy akurat Nissana ale dostanie odpowiedzi na forum Mitsu czasami graniczy z cudem albo trzeba czekać pół roku.

Kupiliśmy jakiś czas temu żonie Mitsubishi Outlander'a I 4WD.

Wiadomo że auto będzie w większości jeździło po drogach, może się zdarzyć co jakiś czas wypad w góry i jakaś np. polna czy kamienista droga.

Musimy chyba kupić do niego opony bo te które mamy na zmianę podobno wg poprzedniego właściciela się już nie nadają (oglądałem je i w sumie nie są takie złe tyle że mają bardziej skoszone zewnętrzne brzegi).

I tu pojawia się problem bo nie wiem czy patrzeć na opony do osobówek czy na "specjalne" opony do samochodów typu SUV bo takie też są.

Wiadomo - do osobówek większy wybór - ale z kolei tamte z wyglądu i z opisu niby są jakieś mocniejsze. Nie wiem tylko czy to chwyt marketingowy czy fakt? Z drugiej strony może one mniej się uginają na zakrętach bo jak by nie było auto ma środek ciężkości trochę wyżej niż osobówka?

Poza tym ten bieżnik jest w tych oponach trochę inny - bardziej toporny - co wskazywałoby na większą głośność a co za tym idzie pewnie na spalaniu się też odbije.

A co Wy wsadzacie do QQ czy X-trail'ów albo Murano ? Może to mi da jakiś obraz?

 

Lepiej zacznij się martwić tym, dlaczego "skosiło" brzegi opon :) Żeby później nie okazało się, że to samo spotka nowe opony, które kupisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej zacznij się martwić tym, dlaczego "skosiło" brzegi opon :) Żeby później nie okazało się, że to samo spotka nowe opony, które kupisz.

A jakaś konstruktywna odpowiedź?

Auto miało po kupnie wymieniane końcówki drążków stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych itp. a potem robili mu zbieżność więc nic niepokojącego nie powinno się dziać.

 

Ponawiam pytanie:

 

Czy do SUV'a opony osobowe czy specjalne do SUV'ów ?

 

Prosiłbym o konkretne argumenty za i przeciw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakaś konstruktywna odpowiedź?

Auto miało po kupnie wymieniane końcówki drążków stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych itp. a potem robili mu zbieżność więc nic niepokojącego nie powinno się dziać.

 

A jednak opony są zdarte i ciekawe dlaczego? Albo złe pomiary albo mechanior. Chyba że samochód był bity i już się nie da nic lepszego w pomiarach uzyskać.

Więc kolega wyżej dobrze napisał o "skoszeniu" bieżnika.

 

Czy do SUV'a opony osobowe czy specjalne do SUV'ów ?

Prosiłbym o konkretne argumenty za i przeciw.

 

SUV-ami jeździ się tu i tam a my nie wiemy jakie masz zamiłowania. Czy to będą autostrady, góry, polne drogi a może szutrowe, a może i całkowicie kamieniste.

Więc chyba tutaj decyzja należy do Ciebie z godnie z zamiłowaniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakaś konstruktywna odpowiedź?

Auto miało po kupnie wymieniane końcówki drążków stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych itp. a potem robili mu zbieżność więc nic niepokojącego nie powinno się dziać.

 

 

 

W takim razie jedź do jakiegoś porządnego warsztatu na zbieżność i geometrię, bo ewidentnie masz źle ustawione po wymianie części, o których wspomniałeś. Chyba, że chcesz, aby nowe opony też po pewnym czasie nadawały się na śmietnik z powodu bocznego ścięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie jedź do jakiegoś porządnego warsztatu na zbieżność i geometrię, bo ewidentnie masz źle ustawione po wymianie części, o których wspomniałeś. Chyba, że chcesz, aby nowe opony też po pewnym czasie nadawały się na śmietnik z powodu bocznego ścięcia.

 

 

W takim razie jedź do jakiegoś porządnego warsztatu na zbieżność i geometrię, bo ewidentnie masz źle ustawione po wymianie części, o których wspomniałeś. Chyba, że chcesz, aby nowe opony też po pewnym czasie nadawały się na śmietnik z powodu bocznego ścięcia.

 

Nie rozumiesz.

Auto kupiliśmy w styczniu.

Skoszone opony są na alu które dostaliśmy z autem.

Części były wymieniane już przez nas i po tym ustawiana geometria.

Jeżeli nic niepokojącego z niej nie wyszło to nie powinno ciąć.

Nie znam historii tamtych opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Wielkimi krokami zbliża się sezon jesienno-zimowy i znowu zacznie się wielka akcja zmiany opon. Zazdroszczę trochę grekom czy innym południowcom którzy nie muszą tego robić.

Edytowane przez erykk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikomu nie musisz zazdrościć u nas w Polsce klimat się ociepla i wielkiej akcji zmiany opon nie musisz przeprowadzać wystarczy zainstalować opony!

Ja i wielu innych kierowców mamy w d*pie akcje zmiany opon i łaskawych wulkanizatorów  :)

Ja mam Nexeny N-Priz4s i są za***iste w każdych warunkach drogowych,ścieralność znikoma i wykonanie z krzemionki silikonowej!

Na czym polega krzemionka silica a no tak działa- latem guma sztywnieje,zimą staje się miększa !

Co zmiana pogody sprawdzam tak z ciekawości sztywność krzemionki to faktycznie działa jest zawsze różnica w ugięciu gumy pod palcem !

W zimę muszę dopompowywać 1bar bo tak guma uelastycznia się.

1 )http://www.oponeo.pl/dane-opony/goodyear-vector-4seasons-195-65-r15-91-t#68316538

2) http://www.oponeo.pl/dane-opony/nexen-n-priz-4s-195-65-r15-91-h#69697226_reviewslist

3) http://www.oponeo.pl/dane-opony/uniroyal-allseasonexpert-195-65-r15-91-h#33515397

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Nie.ukatrupcie.mnie,.jeśli.już.ktoś.poruszył.ten.temat.:)

Skoro.opony.to.zapytam:

Czasami.(niezawsze!).podczas.jazdy.słyszę.jakby.coś."przylepiło".się.do.opony..Co.obrót.opony,.to.dźwięk..Słyszałem.kiedyś,że.problem.tkwi.wewnątrz.opony.a.nie.zewnątrz.

 

Proszę.o.pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hałasujące koło zdejmij i zobacz czy nie masz guza (pęknięty kord opony)

Miałem tak w Fiacie Doblo  załadowałem 4 beki oleju to coś musiało pierdnąć.

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

proszę o pomoc, jestem w trakcie kupowania zimowek do juke'a i waham sie pomiedzy bridgestone i continental, ale mam tez mozliwosc kupic po bardzo dobrej cenie uzywane kormorany snowpro i tu pytanie, czy ktos z was ich uzywal i moze się wypowiedziec? chętnie bym wsparł polskiego producenta ale potrzebuje potwierdzenia tej decyzji :D z góry dzięki za opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie kupuj używanych opon jakie by nie były, bo ułożyły się do poprzedniego samochodu !!

Kiedyś kupiłem używane Pirelli z 7mm bieżnikiem i co z tego jak nie da rady było ich wyważyć taki syf .

Continentale  guzy lubią wychodzić w Conti.

Kordy Conti nie są super wytrzymałe na krawężniki .

Jak chcesz wspierać Polską produkcje to zobacz Dębice Frigo HP .

Kormorany zawsze były mięciutkim szmelcem na dwa sezony.

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim nie kupuje się opon zimowych używanych bo z wiekiem one stają się bardzo twarde i trochę słabo by było złapać ślizga w zakręcie bo zamiast opony jest kartofel na feldze...najważniejsze to kupić opony z bieżącym rokiem produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta Dębica Frigo HP co się okazuje ma bardzo dobre opinie a jest produkowana w Niemczech.

Moje poprzednie letnie Dębice Presto  HP były produkowane w Francji .

W biedronce do schabowego  dają Dębice produkowaną w Polsce z max rozmiarem do kupienia 195, powaga patrzyłem :D  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dębica to jest mimo wszystko klasa eko, jej cena jest odzwierciedleniem nakładów poniesionych na produkcję i sam projekt (wg mnie także na finalną jakość opony). Polecam zorientować się w cenach czegoś z wyższej półki, np Nokian czy Vredestein, ew taniej (ale wg mnie nadal lepiej niż Dębica) czyli Uniroyal. Ze wszystkimi markami które wymieniłem miałem do czynienia, dlatego piszę akurat o nich, ostatnie trzy będą na pewno tańsze od Conti czy Bridgestone, które są jednymi z najdroższych na rynku (do spółki z Michelin).

 

PS: ale jakbym się miał toczyć tylko i wyłącznie po mieście z niewielkimi prędkościami to rozważyłbym nawet i Dębice, bo bardzo dużo zależy od stylu użytkowania i w mieście wady, które ja w tej marce widzę, pewnie nie miałyby znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...