IceManPL Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Benzyną tak czuć bo pewnie jak zaczyna ładować to jest AFR ze 30 Kolega pomylił chyba coś, im AFR większy tym ubożej Jak śmierdzi benzyną tzn że jest bogato czyli mały AFR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AAS Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2012 No AFR jak były podłączone sądy to pokazywały 12-14 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyOne Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2012 (edytowane) Kolega pomylił chyba coś, im AFR większy tym ubożej Jak śmierdzi benzyną tzn że jest bogato czyli mały AFR. Mylisz się, im wyższy AFR tym bogatsza mieszanka. Edytowane 14 Sierpnia 2012 przez AndyOne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filon Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2012 (edytowane) Mylisz się, im wyższy AFR tym bogatsza mieszanka. Z tego co ja wiem to tym niższy AFR tym mieszanka bogatsza. AFR - czyli ile jednostek powietrza na jednostkę paliwa. Teoretycznie, najlepsze osiągi są przy AFR 12.5-13.3 dla silników wolnossących oraz 10.8-12.3 dla silników turbo/kompresor. Czyli jak ASS ma 12-14 to trochę za ubogo do turbo. Dziwne, że w tym przypadku śmierdzi paliwem. Raczej szukał bym innej przyczyny albo coś nie tak jest z sondami. Edytowane 14 Sierpnia 2012 przez Filon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AAS Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2012 No 12 - 14 miał jak stał na jałowym niestety później sondy wypadły z kolektorów bo to było miejsce sąd oemowych dopiero po wstawieniu wydechu będe mógł podłączyć wideband i to zbadać bo normalnie nie da się jeździć tak wali Muszę sprawdzić czy marchewy z tyłu nie mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filon Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Trzeba sprawdzić jak wypada w czasie jazdy. Czyli faktycznie smród może być bo jest za bogato. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IceManPL Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Mylisz się, im wyższy AFR tym bogatsza mieszanka. A jednak ... się nie mylę No 12 - 14 miał jak stał na jałowym niestety później sondy wypadły z kolektorów bo to było miejsce sąd oemowych dopiero po wstawieniu wydechu będe mógł podłączyć wideband i to zbadać bo normalnie nie da się jeździć tak wali Muszę sprawdzić czy marchewy z tyłu nie mam Jeśli AFR miałeś 12-14 to nie powinno śmierdzieć paliwem, to są normalne wartości AFRu, że tak powiem bezzapachowe Na doładowaniu AFR powinieneś mieć 11-12. Bez sprawdzenia AFRu podczas jazdy to wróżenie z fusów Wizualnie jeśli jest mocno za bogato podczas jazdy to powinien być widoczny ciemny dymek z rury przy przyspieszaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2012 jeżeli dałeś wtryski 550ccm a czasy wtrysku sż takie same to zalewa ci silnik w cholere trzeba zrobić strojenie i już optymalna mieszanka w wolnosssaku dla ekonomi dla bęzyny 14,7 dla lpg to 15,7 optymalna mieszanka dla silnika turbo 12,8 ale to jest zależne od egt czyli tem spalin jeże;i temp przekracza 1000st c to dolewa sie paliwa żeby schładzać komore ale wtedy mocy jest mniej czasem afr może być nawet 10,xxx poniżej 9 afr mieszanka staje sie nie palna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filon Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2012 (edytowane) jeżeli dałeś wtryski 550ccm a czasy wtrysku sż takie same to zalewa ci silnik w cholere trzeba zrobić strojenie i już optymalna mieszanka w wolnosssaku dla ekonomi dla bęzyny 14,7 dla lpg to 15,7 optymalna mieszanka dla silnika turbo 12,8 ale to jest zależne od egt czyli tem spalin jeże;i temp przekracza 1000st c to dolewa sie paliwa żeby schładzać komore ale wtedy mocy jest mniej czasem afr może być nawet 10,xxx poniżej 9 afr mieszanka staje sie nie palna AFR 14,7 w wolnossącym to optymalna ilość powietrza do jednostki paliwa aby nastąpiło całkowite spalenie paliwa. Nie jest zbyt zdrowe dla silnika. Granica wytrzymałości. Powyżej tej wartości trzeba się liczyć ze stukowym spalaniem. Temperaturę można obniżyć też po przez zmianę świec na chłodniejsze. Moja Zeta po modach miedzy 2500 - 3000 obrotów ma AFR 14,5. Trochę mnie to martwi więc za nim to zmienię nie cisnę dużo gazu w tym zakresie. Za to jest ekonomicznie Powyżej 3000 obrotów AFR schodzi mi na 13,5. Edytowane 14 Sierpnia 2012 przez Filon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IceManPL Opublikowano 15 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2012 14,7 to optymalna mieszanka dla ekologii - taki kompromis między mocą, spalaniem i emisją szkodliwych substancji. Dla ekonomi jest to coś koło 15,5 i przy niskich obciążeniach silnika całkowicie bezpieczne. 12,8 w turbo ? Pierwszy słyszę o tak ubogiej mieszance pod obciążeniem, tak samo jak o egt 1000'C które jest zdecydowanie za wysokie. Zwykle wszyscy starają się trzymać EGT poniżej 900'C. Jarek jesteś pewien że twoja calibra na takim afrze jeździ ?? Filon twój AFR jest w zupełności ok, chociaż przy dużym obciążeniu, na wysokich obrotach przydało by się aby ten AFR był w zakresie 12.5-13. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AAS Opublikowano 15 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2012 Właśnie obnizylem o -10 fuel na mapie i od razu wysralo mi błąd na komputerze za to teraz nie śmierdzi paliwem i obroty na jalowym troche spadły muszę sprawdzić co to za błąd bo na haltechu pokazuje ze błędu nie ma a Check Engine sie świeci niestety bez podłączonego widebanda i odczytow afr jestem ślepy jak dziecko we mgle muszę czekac na wydech Właśnie obnizylem o -10 fuel na mapie i od razu wysralo mi błąd na komputerze za to teraz nie śmierdzi paliwem i obroty na jalowym troche spadły muszę sprawdzić co to za błąd bo na haltechu pokazuje ze błędu nie ma a Check Engine sie świeci niestety bez podłączonego widebanda i odczytow afr jestem ślepy jak dziecko we mgle muszę czekac na wydech A i jeszcze jedna rzecz sie zadziała jak wciskam gaz to mam ze 2 sekundy opóźnienia zanim obroty sie podbija najpierw jest lekki spadek i dopiero po 2 sekundach sie wkreca dziwne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateus350Z Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Nie chcę zakładać nowego tematu a więc... Może ktoś wie gdzie mogę dostać taki bajer na nie fabryczne radio? Z góry dziękuję za odpowiedź, Mateusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 aso? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IceManPL Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2012 allegro, tam jest wszystko http://allegro.pl/ramka-na-radio-nissan-350-z-2-din-2-din-wys48h-i2566856356.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateus350Z Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Dziękuję bardzo. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewa_hb Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2012 ja Ci to mogę odsprzedać taką ramkę za pół ceny allegro, bo mi zalega w pokoju ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micho196 Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Relacja z finalnego podejścia do tematu "zimny dolot na stożki" Zgodnie z planem zakupiłem orurowanie.Wydawało mi się że rura o średnicy 70mm będzie ok,ale porównując w sklepie z 50-tką coś mnie tknęło żeby przeprowadzić układ bazując na węższej.I Bogu dzięki-po zdjęciu zderzaka wyszło że 70-tka by nie wlazła. Zatem skoro alu z klimatyzacji się nie sprawdziło,to z pomocą pospieszył dział hydrauliczny Leroy-Merlin. Największą niewiadomą było czy znajdę przejściówkę z 100 na 50-na szczęście są takie lejki-reszta poszukiwań poszła już gładko. Nie jest to carbonowy kit,i widać pochodzenie,ale póki co nikt tego nie robi wogóle,o carbonie nie wspominając,więc w porównaniu z tym co było z rurą aluminiową,twierdzę że to rozwiązanie w pełni mnie satysfakcjonuje. Rury były szare,standartowo primer i mat black w sprayu. Wielką zaletą tego rozwiązania jest elastyczność w dobieraniu długości i kątów zagięć.Wystarczy spojrzeć na zdjęcia i łatwo można sobie wyobrazić jak łatwo było dopasować.Kolanka można dowolnie zagłębiać jedno w drugie,zwężać,rozsuwać,skręcać... Przykładowo:zbyt wysoko postawiona końcówka nawiewu... ...więc wystarczyło przekręcić dolne kolanko lekko w bok i jest ok. Okazało się że reduktor (założony przy łapaczu) jest możliwy do wykorzystania jako końcówka nawiewu,bardzo przybliżająca go do stożka.Niestety nie miałem 4 sztuk,tylko dwie,ale mogę to w każdej chwili dokupić i założyć już bez ściągania zderzaka.Na razie więc zostają wąskie nawiewy z 50-tki,bo dają skoncentrowany strumień powietrza,ale będę jeszcze eksperymentował.W każdym bądź razie wyglądało to profi. Symetrycznie poszło z drugiej strony. (Warto zwrócić uwagę ze pod lampą jest metalowy wspornik zderzaka -on tak rysuje zagięcie kolanka. Teraz opiera się on na plastiku rury,więc i zderzak jest sztywniejszy.) Nawiew od strony kierowcy gotowy. I widok całości. Mechanizmy spryskiwaczy przypadają tuż koło kolanek,wszystko się mieści koło siebie i po założeniu zderzaka przez kratkę wlotu niewiele widać tego systemu.Jutro zrobię zdjęcia i wstawię. Finis coronat opus -koniec wieńczy dzieło, panta rei -wszystko płynie (tutaj akurat powietrze rurkami kanalizacyjnymi ) tak jak planowałem by płynęło.... Amen. What the F**k is that???? Stary czyś ty oszalał?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2012 kibel rura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boberek91 Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Sam mam u siebie CAI, może nie w takiej wersji (bo dedykowany), ale nie wygląda o niebo lepiej. Chyba przy tego typu rozwiązaniach nie liczy się aż tak bardzo wygląd, lecz efektywność. Jeśli udało się obniżyć temp. w dolocie, to dlaczego nie skłaniać ku takim rozwiązaniom? Przecież i tak zderzak zakrywa całość. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utaszo Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2012 właśnie, jeśli działa to jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewa_hb Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2012 +1 for boberek jeśli działa a i tak tego nie widać, to.... why not? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micho196 Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2012 +1 for boberek jeśli działa a i tak tego nie widać, to.... why not? Takie modyfikacje to kompletny brak szacunku do swojego auta... niedługo ktoś wystruga spojler z deski... pomaluje sprayem i tez będzie działał... niby... K&N produkuje CAI do 350z, ale tam od początku widać kierunkowanie strumienia w chwycie powietrza i jedynie jedno kolanko które wymuszone jest konstrukcyjnie...tutaj są 4 w różnych płaszczyznach.... NIE PRZEKONACIE MNIE MOI DRODZY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boberek91 Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2012 (edytowane) K&N też obiecuje przyrosty mocy, a często się zdarza, że po zamontowaniu ich dolotów spada albo po prostu nie wzrasta (a tym bardziej o tyle, ile deklaruje producent). Edytowane 19 Sierpnia 2012 przez boberek91 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micho196 Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2012 montujmy zatem "kibel rurę" która daje przyrost mocy w granicach błędu pomiaru... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewa_hb Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2012 NIE PRZEKONACIE MNIE MOI DRODZY Nie będziemy próbować, od tego każdy ma swój rozum, żeby każdy miał swoje zdanie montujmy zatem "kibel rurę" która daje przyrost mocy w granicach błędu pomiaru... myślę, że takie ironie nie są tu nikomu do niczego potrzebne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.