Gość zarzewiak Opublikowano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 witam Mam pytanie czy to mozliwe ze po roku juz nie ma klimy (brak chlodzenia)rzadko ja uzywalem.Rok temu napelnialem klimatyzacje powiedzieli mi ze wszsytko jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajdek419 Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 Mozliwe, byc moze pzrez to, ze za mało jej uzywałes. Włączajac klime zapewniasz smarowanie calego ukladu tzn ze wzgledu na zchowanie szczelnosci smaruje się uszczeniacz wału sprezarki. Jednak równie dobrze przyczyną nieszczelnosci moze byc uszkodzenie przewodu, skrapalcza.... Trzeba poszukac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość anderman Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 ja też myślę ze to przez to że sprężarka nie byłą używana i olej stał .moje auto stało 8 miesięcy i połowa czynnika zwiała a normalnie ubytek na rok jest w granicach 20 % ale obejrzyj w jakim stanie masz chłodnice klimy i podjedź na sprawdzenie zaworków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 Pojedź do jakiegoś zakładu zajmującego się klimą,niech ci sprawdzą, czy masz czynnik. Proponuję inny zakład niż wybrałeś rok temu. Dlaczego? Ponoć "specjaliści", żeby klient przyszedł za rok znowu, zamiast specjalnych, szczelnych wentyli, do klimatyzacji używają takich, jakie masz w kołach, czego skutkiem jest przedwczesne uciekanie czynnika i konieczność ponownego napełnienia układu. Historii sobie nie wymyśliłem. Rok temu opowiadał mi o takich praktykach zaprzyjaźniony mechanik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdS Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 (edytowane) A mi dziś przestała działać klimatyzacja Nabijana była na wiosnę. Działała super, aż tu nagle... Mam dwie poszlaki, albo coś wczoraj odłączyłem wymieniając pie.... żaróweczki oświetlenia nawiewów, albo coś dziś rozwaliłem (w sprężarce) przez wyprzedzanie na wysokich obrotach... Edit: aha, kontrolka w przycisku się świeci, sprężarka nie startuje... Edytowane 20 Czerwca 2010 przez AdS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 Idź do zakładu, niech Ci zrobią diagnostykę tz nabiją klimę i wpuszczą do układu barwnik. Po miesiącu podjedź do nich i niech poszukają tego barwnika na chłodnicy, rurkach. U mnie po m-cu cały przód chłodnicy był "ufajdany", wymiana chłodnicy, osuszacza, to niewiele pracy, za całą robotę zapłaciłem 700 zł. Koszt zakupu samej chłodnicy to ok 520 zł. Jeżeli układ jest szczelny i włączasz klimę raz w tygodniu w celu przesmarowania to ubytki nie powinny występować. Najlepiej jeździć z klimą włączoną cały czas, jak zimno to pokrętłem na ciepłe i gitara. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdS Opublikowano 26 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2010 U mnie okazało się, że układ był pusty, rozszczelnił się przewód przy łączeniu z chłodnicą. Zapłaciłem 300zł z nabiciem. Jasio, gdzie jest Twój warsztat, bo jak na tak poważną robotę zapłaciłeś rozsądnie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 (edytowane) EuroKlima - na Szyszkowej, po drodze do roboty . Mają w h** Klienta, więc ok tygodnia oczekiwania, podchodzą profesjonalnie do zadania, miesiąc wcześniej nabijali z barwnikiem i wymianą jakiegoś tam oleju, do tego sprawdzali na miejscu szczelność azotem - 200 zł. Podczas drugiej wizyty nie wzięli kasy za ponowne nabicie tak jak było ustalone. Po robocie dają świstek z wykonanej usługi i fakturę. Mają stronę www, robią też turbiny i pompy paliwowe. Edytowane 28 Czerwca 2010 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yankee Opublikowano 3 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2010 (edytowane) Almera N16 1.5 dCi - climatronic Kilka dni temu wymieniłem/uzupełniłem w serwisie czynnik chłodzący wraz z olejem w instalacji klimatyzacji. Przed wykonaniem tej czynności klimatyzacja działała prawidłowo, ale z uwagi na to że od pięciu lat nic nie było robione w tej kwestii uznałem że najwyższa pora dokonać takiego serwisu. Płynu w instalacji było 410 zamiast 500 jednostek czyli ubytek nieznaczny jak na 5 lat. Tak samo proporcjonalnie ubyło też oleju. Nabito ją do pełna zgodnie z naklejką w samochodzie. Po tej operacji (nie wiem czy to nie zbieg okoliczności) zauważyłem, że po pewnym czasie jak jadę z włączoną klimą klimatyzacja wydaje z siebie cichy dziwny dźwięk ... coś jakby szum połączony z lekkim (bardzo lekkim) gwizdem, który to dźwięk zmienia tonację wraz ze wzrostem obrotów silnika. Dźwięki te dochodzą tylko i wyłącznie po pewnym przebiegu...30-40 km i nigdy nie występują od razu po uruchomieniu auta i klimy. Kolejną zaobserwowaną przypadłością było to, że jadąc do Chorwacji, gdy na zewnątrz było 32 stopnie a w aucie ustawione 18, lub 24, lub 26 to po pewnym czasie klimatyzacja przestawała skutecznie chłodzić. Wystarczy wtedy wyłączyć klimę na chwilę (np 2-5 minut) i ponownie włączyć. Wtedy dostaje kopa i chłodzi jak należy przez jakiś czas .... może 10-20 minut po czym znowu słabnie znacząco. Co ciekawe po wyłączeniu klimy z kratek wylatuje jeszcze przez kilka minut chłodne powietrze czego nie było nigdy przedtem .... zawsze jak wyłączałem klimę to prawie momentalnie leciało już ciepłe powietrze. Jeśli chodzi o instalację to "macałem" rurki w komorze silnika i na tej grubszej aluminiowej jest dosłownie warstwa lodu a druga jest letnia. Czy to aż tak mocno powinno mrozić ? Mama wrażenie, że ta klima z tego silnego sprężania się dosłownie zamraża i nie przepuszcza czynnika - dlatego z kratek po pewnym czasie nie leci zimne powietrze. To oczywiście teoria laika zupełnie nie poparta jakąkolwiek teorią. Zauważyłem też (nie wiem czy to nie jakaś autosugestia), że silnik ma większą utratę mocy przy włączonej klimie niż kiedyś. Dodam jeszcze, że jeździłem do Chorwacji nie raz tym autem przy jeszcze gorszych warunkach na zewnątrz (36 stopni) i nigdy nie miałem takich problemów ... po prostu włączałem klimę i zapominałem. Czy potrafi ktoś mi podpowiedzieć co się mogło stać ? Co może być przyczyną takiego zachowania klimatyzacji ? Czy możliwe że przy serwisie klimy coś zostało źle podłączone przez mechanika ? Może padł jakiś czujnik temperatury wewnątrz kabiny i dlatego wydaje mu się że jest na tyle zimno w środku że przestaje chłodzić ? Proszę o pomoc. Pozdrawiam serdecznie Edytowane 21 Lipca 2010 przez Yankee Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajdek419 Opublikowano 4 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 ile oleju dodano do układu? Dziwi mnie to, w jaki sposob mozna stwierdzic ile oleju ubyło z układu - nie da się tego zrobić bez rozkręcenia calego ukladu klimatyzacyjnego na czesci pierwsze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rysuchom Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Klima sprawdzona, dobity czynnik, szczelność ok - zrobili też odgrzybienie przez ozonowanie. Zróbcie sobie przegląd klimy póki jeszcze nie ma sezonu bo potem ceny pójdą w góre:) Witam, pozwólcie koledzy , żę podłączę się do dyskusji.Otóż w mojej Primerce P11.144 1.8 klima jest nabita i szczelna,nowy osuszacz i chłodnica a klima działa tylko na postoju niezależnie od prędkości obrotowej a w czasie jazdy tylko do prędkośći 55km/h .potem gdy jadę szybciej przestaje chłodzić mimo, żę lampka autoklimy się świeci.Kiedy zmniejszę prędkość ponownie do 55km/h to znowu zaczyna działać. Nie wiem co to za przyczyna.Możę to komputer ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajdek419 Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 może wentylatory skrapalcza/ chłodnicy kręcą sie w przeciwna stronę niż powinny... sprawdź to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dareckus Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 To kto mi powie za co chcą ode mnie za obsługę klimy 250zł? Od kupna samochodu tzn od października nic z nią nie robiłem. Klima chłodzi, nie śmierdzi ale z niej nie korzystam za dużo ze względu na to że się nią jeszcze nie zająłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szpakson Opublikowano 16 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2010 Za samo podłączenie i sprawdzenie szczelnoości 120 zł kasują + 20 zł za każde 100g brakującego czynnika czyli jak masz klime pustą to w zależności od samochodu płacisz ok 220-270zł. Doliczyć jeszcze wymiane filtra kabinowego jakieś 15-30 zł i ozonowanie(czyt. odgrzybianie) ok 50 zł. Za to mogą chcieć ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yankee Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 (edytowane) ile oleju dodano do układu? Dziwi mnie to, w jaki sposob mozna stwierdzic ile oleju ubyło z układu - nie da się tego zrobić bez rozkręcenia calego ukladu klimatyzacyjnego na czesci pierwsze... Nie bardzo rozumiem o co ci chodzi ale jak podjedziesz do serwisu klimatyzacji i podepną Ci auto do takiej specjalnej maszyny to dostaniesz na koniec całej operacji wydruk z ilościami ile było "freonu" i oleju w układzie klimatyzacyjnym. U mnie ubyło może jakieś 3ml a freonu z 500 fabrycznie do 410. pozdrawiam Po głębszej analizie stwierdzam, że z dużym prawdopodobieństwem uszkodzony został układ termistora, który powinien wyłączać i włączać sprężarkę przy osiąganiu odpowiednich temperatur na parowniku klimatyzacji. U mnie nie wyłącza i powoduje to oblodzenie parownika a co za tym idzie nie ma przepływu przez niego powietrza - zapychają się lamele lodem. Czy ktoś się spotkał z takim problemem i jak go można rozwiązać ? czy da się wymienić sam termistor ? czy może wystarczy zresetować elektronikę (odłączyć klemy z aku)? Pozdrawiam serdecznie Edytowane 21 Lipca 2010 przez Yankee Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mradom Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 Olej przy serwisie klimy jest odciagany z ukladu, wiec mozna stwierdziic, ile bylo. /mr/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zigirin Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Potrzebuję zregenerować mój kompresor klimatyzacji, bo niestety leci spod niego ewidentnie zielona ciecz, czyli jest nieszczelny. A zatem pytam Was drodzy forumowicze, gdzie polecacie to zrobić i czy wiecie ile to może kosztować??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 (edytowane) Potrzebuję zregenerować mój kompresor klimatyzacji, bo niestety leci spod niego ewidentnie zielona ciecz, czyli jest nieszczelny. A zatem pytam Was drodzy forumowicze, gdzie polecacie to zrobić i czy wiecie ile to może kosztować??? Zadzwoń do EuroKlimy - numer tel na serwis. Mają warsztat na Szyszkowej. Ja musiałem ok tygodnia czekać. Mają branie. http://www.euro-klima.pl/Kontakt.aspx EURO KLIMA S.C. 02-285 Warszawa ul. Szyszkowa 68 tel.: +48 (22) 886-06-64 tel.: +48 (22) 886-06-65 fax: +48 (22) 846-30-19 kom.: 722-020-030 (serwis) Godziny otwarcia Od Poniedziałku do Piątku: 8:00 - 17:00 Sobota: 8:00 - 14:00 Edytowane 17 Sierpnia 2010 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grucha jr Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 W EURO KLIMA mają niezłe ceny... W zeszłym roku chciałem nabić klimę i odgrzybić to krzyknęli ponad 400zł!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Missiakkuss Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Odświeżam temat ponieważ mam ten sam problem ... Włączam kilamtyzację i słychać jakieś stuki spod maski, ewidentnie okolice klimy. Czy możecie napisać jak wygląda naprawa tego elementu, ile to kosztuje i czy warto robić to przed zimą? Pozdr! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 (edytowane) Odświeżam temat ponieważ mam ten sam problem ... Włączam kilamtyzację i słychać jakieś stuki spod maski, ewidentnie okolice klimy. Czy możecie napisać jak wygląda naprawa tego elementu, ile to kosztuje i czy warto robić to przed zimą? Pozdr! Wymianą całej sprężarki, kupiłem używaną na allegro za ok. 250 pln, + nabicie i robocizna razem wyszło 500 pln Musisz zwrócić uwagę, żeby oznaczenia model-kod był zgodny (każda sprężarka posiada nr na pomarańczowym pasku) tzn. kupić z oznaczeniem takim jaki posiada twoja oryginalnie. Edytowane 19 Listopada 2010 przez Oskar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sonic Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 nie polecam kupować używanej ponieważ sprzedawcy czesto wylewaja z nich olej i szlak ją trafia jak lezy. Jest na allegro firma która sprzedaje regenerowane sprężarki z gwarancją za 400zł. Kupiliśmy taką rok temu i działa oraz wygląda do tej pory jak nowa. Polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajdek419 Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 spręzarka będzie pracowaćglosniej po włączeniu gdy będzie mało czynnika chłodniczego w układzie. Jeżeli jednak hałasuje po włączeniu przy odpowiedniej ilosci czynnika to trzeba w miarę szybko wymienić spręzarkę wraz z filtrem osuszaczem. W grę wchodzi nowa lub regenerowana - oby nie używka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Missiakkuss Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Dzięki za info, czyli mam rozumieć, że skoro klima buczy to może być tylko sprężarka nic innego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość anderman Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Dzięki za info, czyli mam rozumieć, że skoro klima buczy to może być tylko sprężarka nic innego? u mnie była już padnięta sprężarka jak kupowałem auto i właśnie rzęziła.poza tym w klimie nie ma co więcej tak się zachowywać.Swoją sprężarkę regenerowałem i kosztowało mnie to 700 pln z montażem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.