Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Zakup nowego QQ 2014 r.


noize
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Turbina jest chłodzona powietrzem ,z tego co mi wiadomo.Jeżeli jedziesz normalnie ,bez podciągania na wysokie obroty,to natychmiastowe wyłączenie nie przeszkadza.A jeżeli dawałeś w rurę,to wystarczy ok minuty wolnych obrotów.

Co do normalnej jazdy,już mówiłem,nie da się jechac bez turbiny,nawet jak silnik zimny,wchodzi praktycznie przy ok1500-1700 obrotach,więc nie ma mowy o jakiejś delikatnej jeździe.1 jest bardzo krótka,pozostałe biegi również b.szybko wołaja o zmianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina a olej 

 

1)Układ smarowania Turbiny nie działa efektywnie przy zimnym silniku, ze względy na to że ciśnienie obieg oleju jeszcze nie są w stanie optymalnym.

 

2)Podobnie jest gdy Turbina pracowała na wysokich obrotach w wysokiej temperaturze ,a silnik zostanie wyłączony i ciśnienie oleju spadnie do zera przy gorącej obracającej się jeszcze Turbinie.

 

Tak niszczy się sobie Turbinę .

Mało tego w silnikach z turbiną stan oleju trzeba trzymać w górnej granicy właśnie dla żywotności turbiny i często zmieniać filtr powietrza silnika  :)

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgodzę sie że o autko z turbina trzeba dbać (okresy wymiany oleju, filtry) ale jazda jest taka sama jak wolnossącym.... też nikt przecież silnika nie katuje jak zimny. A trwałość silników z turbiną (oprócz ewidentnych wpadek jak 1.5 dci czy fordowskie cuda) nie jest niższa od wolnossących. Mój Opel Astra jest przykładem , przebieg ok 295.000 i jeździ jakby była nowa (nawet turbiny nie słychać)

 

Tak więc lać , jeździć, nie przejmować się docieraniem. To auto XXI wieku a nie Trabant

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina jest chłodzona i smarowana olejem silnikowym. Dlatego samochody z turbo bardzo często posiadają chłodnicę oleju. Faktycznie silnika z turbo nie powinno się katować od startu, bo to skraca życie turbiny. Inną sprawą jest to, że olej w silnikach z turbo rozgrzewa się szybko.

Po skończonej jeździe -  i w sumie nie ważne czy ostrej czy łagodnej, powinno dać się chwilę czasu aż turbina się zatrzyma. Jest to szczegónie ważne, bo w takich silnikach jak 1.2 DIG-T jak zauważył Jacek, turbina pracuje praktycznie przez cały czas. Daltego przyjmuje się, że po zatrzymaniu powinno się pozostać z właczonym silnikiem przez min. 30 s. Chodzi o to, żeby rozpędzona turbina nie kręciła się (siłą inercji) bez smarowania. Pewnie jak samochód nie jechał ostro i zgasi się go z buta, turbina jakoś to do czasu będzie znosić. Natomist jak ktoś doba o silnik i turbinę i chce aby posłużyła mu długo, warto dawać jej możliwość zatrzymania się "na smarowaniu" a nie na "sucho".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina jest chłodzona i smarowana olejem silnikowym. Dlatego samochody z turbo bardzo często posiadają chłodnicę oleju. Faktycznie silnika z turbo nie powinno się katować od startu, bo to skraca życie turbiny. Inną sprawą jest to, że olej w silnikach z turbo rozgrzewa się szybko.

Po skończonej jeździe -  i w sumie nie ważne czy ostrej czy łagodnej, powinno dać się chwilę czasu aż turbina się zatrzyma. Jest to szczegónie ważne, bo w takich silnikach jak 1.2 DIG-T jak zauważył Jacek, turbina pracuje praktycznie przez cały czas. Daltego przyjmuje się, że po zatrzymaniu powinno się pozostać z właczonym silnikiem przez min. 30 s. Chodzi o to, żeby rozpędzona turbina nie kręciła się (siłą inercji) bez smarowania. Pewnie jak samochód nie jechał ostro i zgasi się go z buta, turbina jakoś to do czasu będzie znosić. Natomist jak ktoś doba o silnik i turbinę i chce aby posłużyła mu długo, warto dawać jej możliwość zatrzymania się "na smarowaniu" a nie na "sucho".

 

Wszystko pięknie ładnie tylko jak to się ma do systemu start/stop?

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba komputer sam ocenia kiedy może wyłączyć silnik a kiedy nie, u mnie nie zawsze się włańcza start/stop

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edek,w tych silnikach nie da się jechać bez turbiny,ona bierze od samego dołu,więc nie masz na to wpływu.

Witam 

Edkowi01 nie chodziło o jeżdzie bez turbiny tylko o eksploatacji silnika z turbiną tzn. zimny silnik nie przyśpieszać mocno jechać delikatnie aż rozgrzeje się olej a tak samo po dłuższej jeździe nie wyłączać silnika tylko poczekać kilkadziesiąt sekund na wolnych obrotach aż temperatura oleju trochę spadnie

pozdrow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co to TBN... no własnie jaki olej polecacie albo jaki jest konieczny..., w serwisie wlali mi Elf Evolution 5w40 a niejestem do końca przekonany czy taki powinnien być. Strony producentów oleju nie maja nszych autek w bazie, najbardziej zbliżone parametrami jest Clio 1.2 tce a tam podają następujące oleje SOLARIS FE 5W30 Lub  EVOLUTION FULL-TECH FE 5W30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TBN -wartość czyszcząca-myjąca oleju części mechanicznych w silniku.

Mój Mobil1  5W50 ma TBN- 11,8  

Z silnikami z turbinami nie zalecane jest schodzenie poniżej 10 TBN

 

1)Elf Evolution 5w40 TBN - 10.

2)EVOLUTION FULL-TECH FE 5W30  TBN - 7,4.

2)SOLARIS FE 5W30  TBN -7,4.

 

Do końca gwarancji musisz stosować olej zalecany przez producenta a po jaki chcesz!

To tylko ja w 2 roku gwarancji nakazałem ASO zmianę na Mobi1 i nawet nie pisnęli z cofnięciem gwarancji na silnik.

Powiedziałem że sami sobie mogą jeździć po autostradzie na 5W30  :)  

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko pięknie ładnie tylko jak to się ma do systemu start/stop?

 

Wydaje mi się, że system start/stop nie gasi silnika z buta przy każdym zatrzymaniu. Postój musi spełnić jakieś warunki, żeby komputer zgasił silnik tym systemem, np. luz i puszczenie sprzęgła. Zatem nad wszystkim można zapanować ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie! Puszczasz spręgło i silnik gaśnie.Naciskasz i odpala,ewentualnie jeżeli auto zaczyna się toczyć samoistnie również system odpala silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkując auto w mieście czasami system nie zadziała nawet przez kilka dni.Powód? Słabo doładowany aku....a jak już zadziała to go wyłączam,bo mnie wk....denerwuje. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No super super ten system ,jedno techniczne pytanie ile wytrzyma rozrusznik tego wyłączania włączania i się rozpadnie????

 

Co do zasady tez sie zgadzam, że to zbędne, niemniej w autach z systemem Stop/Start są wzmocnione rozruszniki i akumulatory.

Przynajmniej w teorii powiny wytrzymać... ile nie wiem ;) Do końca gwarancji??? :D

Użytkując auto w mieście czasami system nie zadziała nawet przez kilka dni.Powód? Słabo doładowany aku....a jak już zadziała to go wyłączam,bo mnie wk....denerwuje. :D

 

Tam jest cała masa zmiennych... chyba jednak za dużo ;)

Ja nie używam tego systemu od początku. Powód - od poczatku po trzech uruchomieniach zawiesza się komunikatem Stop/Start System Fault. Odwiesic można wyłącznie po wizycie w ASO - usunięciu błędu. :(

Nissan do dzisiaj nie wie co z tym fantem zrobić. Jade w przyszłym tygodniu do ASO na reprograming ECM... zobaczymy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super tu wszystko piszecie : jaki olej, jak dbać o turbo, itd.

ja mam tylko jedno pytanie czy mowa o nowych samochodach czy używanych ?

jeżeli o nowych to mam Juke od trzech lat z turbo i nie mam pojęcia jaki jest olej oczywiście ze od uruchomienia silnika nie należy go katować ale to dotyczy wszystkich silników nie tylko z turbo co do wyłączenia to zależy od jazdy i pogody(temperatury).

z używanymi jest tak ze i tak nie wiecie jak był silnik użytkowany przed wami :)

wiec jeżeli ma sie cos stać to sie stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Process jak ja mógł bym robić tak jak ty- 3 lata i nowy to nawet bym się tu nie rejestrował na tym forum bo co by mnie obchodziło usterki,oleje pierdoły danego modelu Nissana?? jak mam gwarancje i niech się martwią gwaranci! :)

 

Ale niewielu stać na taki beztroski luksus i większość wspaniale sobie pomaga, doradza, podpowiada jak usunąć usterkę i to w tym Forum jest piękne.

Ja zmieniam samochody nie jak mija gwarancja ale jak mija się to z celem ale każdy ma inny cel...................... :)

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Process,nie wszystkich stać na wymianę po trzech latach.Czasami jest to chwilowe napięcie i....mam nowe auto!!!!Radość serducho rozpiera,ale też i troska ,żeby się nie psuło,żeby samemu czegoś nie zepsuć,żeby samemu posiąść wiedzę jaki olej,jaki płyn...żeby rat nie zawalić ,to nie jest tak jak myślisz.

W punkcie beztroskiego luksusu,zgadzam się w pełni z Edkiem,po to tutaj jesteśmy aby poszerzać swoją wiedzę poprzez wymianę informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No super super ten system ,jedno techniczne pytanie ile wytrzyma rozrusznik tego wyłączania włączania i się rozpadnie????

Lata. Na pewno dłużej niż będziesz miał samochód ;-) Swoim sceniciem mam już 280tys. km i zapalam go na pewno częściej niż system stop-start. Gdy robie objazd od klienta do klienta to w ciągu pół godziny potrafię obskoczyć i z 20-tu zlokalizowanych obok siebie, za każdym razem gasząc samochód. A mam zwykły rozruszik, którego w ciągu dnia używam od x-nastu do i 30-40 razy i jakoś nadal działa bez zarzutu. A zoabcz ile tych cyklów rozruchu zrobił przez te lata/tysiące kilometrów.

Więc nie powinno być obaw co do rozrusznika zaprojektowanego do systemu stop-start.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moi drodzy ja autko odbieram w listopadzie wersję Acenta. I tak się zastanawiam czy dostanę go na oponach letnich czy zimowych? AA i mam zamiar przyciemnić mu szyby tylne boczne i tylną (czy muszę dokonać tej usługi w ASO? A jeśli tak to orientujecie się który świadczy usługę przyciemnienia szyb? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zle mnie rozumiecie  :wave:

nie napisalem tego zeby komus dopiec czy sie "wywyzszac"  :thumbsdown:

dzisiaj odebralem swojego QQ i ciesze sie jak male dziecko samochod jest SUPER!

 

w moim poprzednim poscie mialem na mysli fakt iz dylematy na tematy na ktore poniekad nie mamy wplywu nie maja sensu !

jezeli chodzi zas o forum to jest to najlepsze miejsce jezeli chodzi o informacje czy dzilenie sie wrazeniami 

 

Pozdrawiam Wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile jest kluczyków z system I-Key w standardzie? Może głupie pytanie, ale dla mnie logicznym było, iż powinny być dwa do takiego systemu - a tu się okazuje, że teściowie w Fiat Seidici mają tylko jeden, a drugi zwykły kluczyk - typowy do otwierania awaryjnego+breloiczek do centralnego zamka (nawet nie dali kluczyka zintegrowanego z pilotem do centralnego zamka - taki bieda kluczyk).

A jak tu też z oszczędności dają tylko jeden - to ile kosztuje drugi-dodatkowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...