JACKO29 Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 Turbina jest chłodzona powietrzem ,z tego co mi wiadomo.Jeżeli jedziesz normalnie ,bez podciągania na wysokie obroty,to natychmiastowe wyłączenie nie przeszkadza.A jeżeli dawałeś w rurę,to wystarczy ok minuty wolnych obrotów. Co do normalnej jazdy,już mówiłem,nie da się jechac bez turbiny,nawet jak silnik zimny,wchodzi praktycznie przy ok1500-1700 obrotach,więc nie ma mowy o jakiejś delikatnej jeździe.1 jest bardzo krótka,pozostałe biegi również b.szybko wołaja o zmianę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 (edytowane) Turbina a olej 1)Układ smarowania Turbiny nie działa efektywnie przy zimnym silniku, ze względy na to że ciśnienie obieg oleju jeszcze nie są w stanie optymalnym. 2)Podobnie jest gdy Turbina pracowała na wysokich obrotach w wysokiej temperaturze ,a silnik zostanie wyłączony i ciśnienie oleju spadnie do zera przy gorącej obracającej się jeszcze Turbinie. Tak niszczy się sobie Turbinę . Mało tego w silnikach z turbiną stan oleju trzeba trzymać w górnej granicy właśnie dla żywotności turbiny i często zmieniać filtr powietrza silnika Edytowane 19 Września 2014 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romeosoul Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 zgodzę sie że o autko z turbina trzeba dbać (okresy wymiany oleju, filtry) ale jazda jest taka sama jak wolnossącym.... też nikt przecież silnika nie katuje jak zimny. A trwałość silników z turbiną (oprócz ewidentnych wpadek jak 1.5 dci czy fordowskie cuda) nie jest niższa od wolnossących. Mój Opel Astra jest przykładem , przebieg ok 295.000 i jeździ jakby była nowa (nawet turbiny nie słychać) Tak więc lać , jeździć, nie przejmować się docieraniem. To auto XXI wieku a nie Trabant 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 Turbina jest chłodzona i smarowana olejem silnikowym. Dlatego samochody z turbo bardzo często posiadają chłodnicę oleju. Faktycznie silnika z turbo nie powinno się katować od startu, bo to skraca życie turbiny. Inną sprawą jest to, że olej w silnikach z turbo rozgrzewa się szybko. Po skończonej jeździe - i w sumie nie ważne czy ostrej czy łagodnej, powinno dać się chwilę czasu aż turbina się zatrzyma. Jest to szczegónie ważne, bo w takich silnikach jak 1.2 DIG-T jak zauważył Jacek, turbina pracuje praktycznie przez cały czas. Daltego przyjmuje się, że po zatrzymaniu powinno się pozostać z właczonym silnikiem przez min. 30 s. Chodzi o to, żeby rozpędzona turbina nie kręciła się (siłą inercji) bez smarowania. Pewnie jak samochód nie jechał ostro i zgasi się go z buta, turbina jakoś to do czasu będzie znosić. Natomist jak ktoś doba o silnik i turbinę i chce aby posłużyła mu długo, warto dawać jej możliwość zatrzymania się "na smarowaniu" a nie na "sucho". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vendetti Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 Turbina jest chłodzona i smarowana olejem silnikowym. Dlatego samochody z turbo bardzo często posiadają chłodnicę oleju. Faktycznie silnika z turbo nie powinno się katować od startu, bo to skraca życie turbiny. Inną sprawą jest to, że olej w silnikach z turbo rozgrzewa się szybko. Po skończonej jeździe - i w sumie nie ważne czy ostrej czy łagodnej, powinno dać się chwilę czasu aż turbina się zatrzyma. Jest to szczegónie ważne, bo w takich silnikach jak 1.2 DIG-T jak zauważył Jacek, turbina pracuje praktycznie przez cały czas. Daltego przyjmuje się, że po zatrzymaniu powinno się pozostać z właczonym silnikiem przez min. 30 s. Chodzi o to, żeby rozpędzona turbina nie kręciła się (siłą inercji) bez smarowania. Pewnie jak samochód nie jechał ostro i zgasi się go z buta, turbina jakoś to do czasu będzie znosić. Natomist jak ktoś doba o silnik i turbinę i chce aby posłużyła mu długo, warto dawać jej możliwość zatrzymania się "na smarowaniu" a nie na "sucho". Wszystko pięknie ładnie tylko jak to się ma do systemu start/stop? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romeosoul Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 chyba komputer sam ocenia kiedy może wyłączyć silnik a kiedy nie, u mnie nie zawsze się włańcza start/stop Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 Edek,w tych silnikach nie da się jechać bez turbiny,ona bierze od samego dołu,więc nie masz na to wpływu. Witam Edkowi01 nie chodziło o jeżdzie bez turbiny tylko o eksploatacji silnika z turbiną tzn. zimny silnik nie przyśpieszać mocno jechać delikatnie aż rozgrzeje się olej a tak samo po dłuższej jeździe nie wyłączać silnika tylko poczekać kilkadziesiąt sekund na wolnych obrotach aż temperatura oleju trochę spadnie pozdrow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 Należy tez pamiętać o stosowaniu dobrego oleju z wysokim TBN. Bo osad z oleju niszczy łożyska Turbiny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romeosoul Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 a co to TBN... no własnie jaki olej polecacie albo jaki jest konieczny..., w serwisie wlali mi Elf Evolution 5w40 a niejestem do końca przekonany czy taki powinnien być. Strony producentów oleju nie maja nszych autek w bazie, najbardziej zbliżone parametrami jest Clio 1.2 tce a tam podają następujące oleje SOLARIS FE 5W30 Lub EVOLUTION FULL-TECH FE 5W30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 (edytowane) TBN -wartość czyszcząca-myjąca oleju części mechanicznych w silniku. Mój Mobil1 5W50 ma TBN- 11,8 Z silnikami z turbinami nie zalecane jest schodzenie poniżej 10 TBN 1)Elf Evolution 5w40 TBN - 10. 2)EVOLUTION FULL-TECH FE 5W30 TBN - 7,4. 2)SOLARIS FE 5W30 TBN -7,4. Do końca gwarancji musisz stosować olej zalecany przez producenta a po jaki chcesz! To tylko ja w 2 roku gwarancji nakazałem ASO zmianę na Mobi1 i nawet nie pisnęli z cofnięciem gwarancji na silnik. Powiedziałem że sami sobie mogą jeździć po autostradzie na 5W30 Edytowane 19 Września 2014 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 Wszystko pięknie ładnie tylko jak to się ma do systemu start/stop? Wydaje mi się, że system start/stop nie gasi silnika z buta przy każdym zatrzymaniu. Postój musi spełnić jakieś warunki, żeby komputer zgasił silnik tym systemem, np. luz i puszczenie sprzęgła. Zatem nad wszystkim można zapanować . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 Dokładnie! Puszczasz spręgło i silnik gaśnie.Naciskasz i odpala,ewentualnie jeżeli auto zaczyna się toczyć samoistnie również system odpala silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 No super super ten system ,jedno techniczne pytanie ile wytrzyma rozrusznik tego wyłączania włączania i się rozpadnie???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 Użytkując auto w mieście czasami system nie zadziała nawet przez kilka dni.Powód? Słabo doładowany aku....a jak już zadziała to go wyłączam,bo mnie wk....denerwuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 No super super ten system ,jedno techniczne pytanie ile wytrzyma rozrusznik tego wyłączania włączania i się rozpadnie???? Co do zasady tez sie zgadzam, że to zbędne, niemniej w autach z systemem Stop/Start są wzmocnione rozruszniki i akumulatory. Przynajmniej w teorii powiny wytrzymać... ile nie wiem Do końca gwarancji??? Użytkując auto w mieście czasami system nie zadziała nawet przez kilka dni.Powód? Słabo doładowany aku....a jak już zadziała to go wyłączam,bo mnie wk....denerwuje. Tam jest cała masa zmiennych... chyba jednak za dużo Ja nie używam tego systemu od początku. Powód - od poczatku po trzech uruchomieniach zawiesza się komunikatem Stop/Start System Fault. Odwiesic można wyłącznie po wizycie w ASO - usunięciu błędu. Nissan do dzisiaj nie wie co z tym fantem zrobić. Jade w przyszłym tygodniu do ASO na reprograming ECM... zobaczymy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaruu Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 Ja dwa razy zaliczyłem Stop/Start System Fault, ale u mnie pomagało ponowne uruchomienie samochodu i na razie działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ProceSS Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 super tu wszystko piszecie : jaki olej, jak dbać o turbo, itd. ja mam tylko jedno pytanie czy mowa o nowych samochodach czy używanych ? jeżeli o nowych to mam Juke od trzech lat z turbo i nie mam pojęcia jaki jest olej oczywiście ze od uruchomienia silnika nie należy go katować ale to dotyczy wszystkich silników nie tylko z turbo co do wyłączenia to zależy od jazdy i pogody(temperatury). z używanymi jest tak ze i tak nie wiecie jak był silnik użytkowany przed wami wiec jeżeli ma sie cos stać to sie stanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 (edytowane) Process jak ja mógł bym robić tak jak ty- 3 lata i nowy to nawet bym się tu nie rejestrował na tym forum bo co by mnie obchodziło usterki,oleje pierdoły danego modelu Nissana?? jak mam gwarancje i niech się martwią gwaranci! Ale niewielu stać na taki beztroski luksus i większość wspaniale sobie pomaga, doradza, podpowiada jak usunąć usterkę i to w tym Forum jest piękne. Ja zmieniam samochody nie jak mija gwarancja ale jak mija się to z celem ale każdy ma inny cel...................... Edytowane 19 Września 2014 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 20 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2014 Process,nie wszystkich stać na wymianę po trzech latach.Czasami jest to chwilowe napięcie i....mam nowe auto!!!!Radość serducho rozpiera,ale też i troska ,żeby się nie psuło,żeby samemu czegoś nie zepsuć,żeby samemu posiąść wiedzę jaki olej,jaki płyn...żeby rat nie zawalić ,to nie jest tak jak myślisz. W punkcie beztroskiego luksusu,zgadzam się w pełni z Edkiem,po to tutaj jesteśmy aby poszerzać swoją wiedzę poprzez wymianę informacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 20 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2014 No super super ten system ,jedno techniczne pytanie ile wytrzyma rozrusznik tego wyłączania włączania i się rozpadnie???? Lata. Na pewno dłużej niż będziesz miał samochód ;-) Swoim sceniciem mam już 280tys. km i zapalam go na pewno częściej niż system stop-start. Gdy robie objazd od klienta do klienta to w ciągu pół godziny potrafię obskoczyć i z 20-tu zlokalizowanych obok siebie, za każdym razem gasząc samochód. A mam zwykły rozruszik, którego w ciągu dnia używam od x-nastu do i 30-40 razy i jakoś nadal działa bez zarzutu. A zoabcz ile tych cyklów rozruchu zrobił przez te lata/tysiące kilometrów. Więc nie powinno być obaw co do rozrusznika zaprojektowanego do systemu stop-start. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mefju Opublikowano 26 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2014 Moi drodzy ja autko odbieram w listopadzie wersję Acenta. I tak się zastanawiam czy dostanę go na oponach letnich czy zimowych? AA i mam zamiar przyciemnić mu szyby tylne boczne i tylną (czy muszę dokonać tej usługi w ASO? A jeśli tak to orientujecie się który świadczy usługę przyciemnienia szyb? ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi_St Opublikowano 26 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2014 producent zawsze dostarcza dealerowi auto na oponach letnich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ProceSS Opublikowano 27 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2014 Panowie zle mnie rozumiecie nie napisalem tego zeby komus dopiec czy sie "wywyzszac" dzisiaj odebralem swojego QQ i ciesze sie jak male dziecko samochod jest SUPER! w moim poprzednim poscie mialem na mysli fakt iz dylematy na tematy na ktore poniekad nie mamy wplywu nie maja sensu ! jezeli chodzi zas o forum to jest to najlepsze miejsce jezeli chodzi o informacje czy dzilenie sie wrazeniami Pozdrawiam Wszystkich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 29 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2014 Ile jest kluczyków z system I-Key w standardzie? Może głupie pytanie, ale dla mnie logicznym było, iż powinny być dwa do takiego systemu - a tu się okazuje, że teściowie w Fiat Seidici mają tylko jeden, a drugi zwykły kluczyk - typowy do otwierania awaryjnego+breloiczek do centralnego zamka (nawet nie dali kluczyka zintegrowanego z pilotem do centralnego zamka - taki bieda kluczyk). A jak tu też z oszczędności dają tylko jeden - to ile kosztuje drugi-dodatkowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartoszN Opublikowano 29 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2014 są 2 takie same czyli w pełni działające Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.