Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] NissanConnect 2 - aplikacje i nowości


huckster
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cena atrakcyjna, no prawie, tylko te napisy na niej takie jakieś blade albo mam oczęta umęczone a ekran fałszuje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

Ja kupiłem tą kartę jakiś miesiąc temu, tyle że od innego dostawcy http://allegro.pl/nissan-connect-1-2-3-europa-mapa-2016-karta-sd-i6205802730.html  

Co do zawartości sieci drogowej, czy ogólnie bazy POI nie będę się wypowiadał, ale w kontekście w/w podejrzeń, że od poprzedniej karty różni się tylko naklejką napiszę, że zawartość poprzedniej karty była o wiele "lżejsza" od tej nowej KE288 LCNKE15, bo nowa karta ma zwiększoną pojemność, a baza w niej zawarta "waży" ponad 8,1 Gb i nawet przy próbie przeniesienia obrazu tej nowej karty na inną 8 Gigową, zawartość nie zmieści się. Ale ta informacja i tak nikomu nic nie da, bo powszechnie wiadomo, że zawartość karty jest przypisana do CID konkretnej karty, więc żadne sztuczki z przenoszeniem na inną kartę nie mają sensu.

Dodam w tym miejscu, że nowa karta zawiera jednocześnie aktualizację systemu NC, co chyba przemawia na naszą korzyść. Film z przebiegiem aktualizacji znajdziecie na YouTube.

Natomiast aktualność bazy fotoradarów w nowej karcie, to podobnie jak i w poprzedniej - prawdziwa masakra. W dalszym ciągu (przynajmniej na terytorium PL) nie zostały usunięte z bazy atrapy fotoradarów, po których od chyba 2 lat  nie pozostały już nawet słupy, a miejsca w których stały dawno zarosły trawą. Natomiast zauważyłem, że w nowej karcie występuje zdecydowane zróżnicowanie routingu na identycznie wyznaczonych trasach w zależności od pory doby / dnia etc. przy identycznych ustawieniach systemowych navi. W tych miejscach gdzie to zróżnicowanie zauważyłem, było ono jak najbardziej uzasadnione, co przemawia na korzyść nowej w/w karty.  

To z grubsza tyle. Decyzję, czy warto kupić czy nie, każdy musi sobie sam rozważyć. Nie wspomnę, że w ASO za wspomnianą kartę życzą sobie ponad 500 zeta, a niektórzy dealerzy nawet ćwierkają 800.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dwie karty od dealera i mamy nowy system multimedialny w Qqłce ,który obsługuje AM i nie tylko za 70 zł aktualizację,z mapami bardzo aktualnymi.

Jondruś,dzięki za objaśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

Jacku - jest jeszcze lepsze rozwiązanie niż to, które zaproponowałeś wyżej - zerknij na to:

http://www.x-kom.pl/p/240623-nawigacja-gps-tomtom-go-5100-5-swiat-dozywotnia.html

Cyt. ze strony TT:

TomTom GO 5100

Nasze najbardziej zaawansowane wielofunkcyjne urządzenie GO

  • Dożywotnie mapy (świat)
  • Dożywotnia usługa Fotoradary
  • Dożywotnia subskrypcja TomTom Traffic za pośrednictwem wbudowanej karty SIM
  • Magnetyczny uchwyt Click & GO
  • Całkowicie interaktywny ekran — obsługa gestów rozsuwania i zsuwania palców, powiększanie i przesuwanie obrazu
  • Nieograniczony przesył danych i roaming bez dodatkowych kosztów.

Za raz wydane 1200 zeta, dostajesz naprawdę dobry sprzęt z ekranem pojemnościowym, dożywotnią i bezpłatną aktualizacją map i POI (w tym fotoradarów) .... i teraz uwaga - z wbudowaną kartą SIM do bezpośredniego i darmowego pobierania informacji o aktualnej sytuacji drogowej.
Nie znam na chwilę obecną lepszego rozwiązania, biorąc oczywiście pod uwagę kilkuletnią eksploatację i na konkretnym poziomie sprzętowym, a nie jakiś Lark ze "zdobyczną" mapą na pokładzie :dribble: ... ale biorąc pod uwagę walory nawigacyjne, to nawet ten Lark zaopatrzony w jakąś "zdobyczną" mapę, byłby lepszym rozwiązaniem niż to co oferuje nam w tej materii NISSAN za grube pieniądze :devil:

Edytowane przez Andrzej G
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak Andrzej zgadza się co piszesz. Nawet ten Lark jest lepszy od NC2 bo można mieć "zdobyczną" mapę lepszą od tej w nissan. Problem jest w moim przypadku taki, że wkurzają mnie takie dodatkowe elementy przyklejone na szybie. a jak już muszę kożystać z alternatywy to google map i smartfon który zawsze mam przy sobie załatwia temat w 100% wiec jak zwykle zależy to od podejścia danej osoby co lepsze.

Ja mam tak naprawde zal do NC2 tylko o jedno. Najbardziej brakuje mi funkcji MirrorLink i wówczas już nie potrzebuje ich map ani tubefm czy spotify. To dla mnie jest idealne rozwiązanie które niestety NC2 nie ma.

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No tak Andrzej zgadza się co piszesz. Nawet ten Lark jest lepszy od NC2 bo można mieć "zdobyczną" mapę lepszą od tej w nissan. Problem jest w moim przypadku taki, że wkurzają mnie takie dodatkowe elementy przyklejone na szybie. a jak już muszę kożystać z alternatywy to google map i smartfon który zawsze mam przy sobie załatwia temat w 100% wiec jak zwykle zależy to od podejścia danej osoby co lepsze.

Ja mam tak naprawde zal do NC2 tylko o jedno. Najbardziej brakuje mi funkcji MirrorLink i wówczas już nie potrzebuje ich map ani tubefm czy spotify. To dla mnie jest idealne rozwiązanie które niestety NC2 nie ma.

 

 

 

MirrorLink albo Android Auto. Skoda ma, Suzuki ma, VW ma, tylko Nissan jakos uparl sie by jego infotainment tkwil w mrokach sredniowiecza :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

Jak znam życie, to w stosunku do nawigacji, każdy będzie miał różne oczekiwania, podobnie jak w kwestii bazowego systemu. Podobnie będzie z funkcjami.

Ja mogę Nissanowi w kwestii navi wiele wybaczyć, bo w sumie na tym jeżdżę, routing jest przewidywalny, fixa łapie szybciutko,  wszystko działa stabilnie i każdy na pewno dotrze do celu. Natomiast nie mogę wybaczyć zwykłego niechlujstwa, polegającego na tym, że w nowych mapach, za które życzą sobie sporo kasy, dostajemy zaszytą starą, mocno nadmiarową i nieaktualną od kilku już lat bazę fotoradarów, o czym wspomniałem już wcześniej. Na dodatek Nissan nie zapewnia w żaden sposób możliwości podmiany (zaktualizowania) tej badziewiastej bazy. Dogranie aktualnej bazy pochodzącej z SCDB (którą polecam) nie załatwia sprawy, bo co z tego, że będziemy mieli wszystkie aktualnie czyhające na nas "fotopułapki", skoro nie jesteśmy w stanie usunąć z wbudowanej bazy tego co w niej od kilku lat nieaktualne (atrap).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio kolega, który jest od kilku miesięcy posiadaczem nowego Opla Mokki, opowiadał mi o tym, że na ich forum to dopiero mięsem rzucają na Opla. Bo Opel sprzedaje samochody z nawigacjami, które w ogóle nie dostają aktualizacji map (ostatnie mapy sprzed kilku lat), a na pytania klientów o możliwość aktualizacji dealerzy rozkładają jedynie ręce.

Zresztą ich nawigacje mają mapy zainstalowane w wewnętrznej pamięci (nie na łatwych w wymianie kartach pamięci) więc każda zmiana wymaga podłączenia do komputera serwisowego.

Biorąc to pod uwagę należy uznać, że w Nissanie nie mamy jeszcze tak najgorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorzej nie ale rownac nalezy wg. mnie do najlepszych a nie do najgorszych.  W dobie smartfonow i urzadzen mobilnych, generalnego "connectivity" produkowanie zafiksowanych nawigacji i dystrybucja update'ow w postaci fizycznych nosnikow jest totalnym uwstecznieniem. Powinno byc jak telefon, samo sie aktualizowac i nie zawracac czterech liter.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest samochód dla ludu kapitanie, a nie prom kosmiczny, który będzie pobierał dane z satelity. :D

Choć oczywiście też bym sobie tego życzył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, aktualizacja "raz" kosztuje niby teraz 400-500 PLN, ale na dzień dobry dostajemy starą mapę. W "normalnej" nawigacji aktualizacje są 3-4 razy w roku i to za mniejsze pieniądze, albo i dożywotnio aktualizowane.

Wolę przykleić coś na szybę i mieć pewność, że skieruje mnie na właściwą drogę. Telefon jako nawigacja jest OK, ale już niekoniecznie przy wyjazdach zagranicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, aktualizacja "raz" kosztuje niby teraz 400-500 PLN, ale na dzień dobry dostajemy starą mapę. W "normalnej" nawigacji aktualizacje są 3-4 razy w roku i to za mniejsze pieniądze, albo i dożywotnio aktualizowane.

Wolę przykleić coś na szybę i mieć pewność, że skieruje mnie na właściwą drogę. Telefon jako nawigacja jest OK, ale już niekoniecznie przy wyjazdach zagranicznych.

 

Trudno odmowic Koledze racji i absolutnie praktycznego podejscia. Jednakze, zgaduje, ze Kolega nie posiada samochodu z wbudowana nawigacja. Otoz, wszyscy nieszczesnicy, ktorzy wykosztowali sie na na takiz wlasnie system doloza wszelkich staran by dzialal on poprawnie i byl aktualny tylko dlatego, ze "jest". Oczywiscie, nie posiada to zadnego wymiaru praktyczno-ekonomicznego, daje jednak nieklamana satysfakcje nienoszenia nawigacji ze soba, przypinania, odpinania, kabelkowania i rozkabelkowania calej nawigacji z kazdym razem kiedy wsiadamy, badz wysiadamy z samochodu.

 

Nie zmienia to faktu, ze nawigacja Nissana jesli chodzi o jej aktualizacje oraz kompletny brak MirrorLink i Android Auto znajduje sie jeszcze w czasach rzadow szogunow.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega źle zgaduje ;) Mam pierwszą wersję Connecta i biorąc pod uwagę aktualizacje/funkcjonalność tego systemu wolałem jeździć z osobną nawigacją. Jak na razie dla mnie największą zaletą jest system kamer i to wszystko. Mam nadzieję przetestować przez kilka dni nowego QQ z nowszym NC, ale i tak biorąc pod uwagę bezpieczeństwo, wolę osobną navi. Dlaczego? według mnie jest za nisko, każde zerknięcie odrywa wzrok z jezdni, nowy QQ ma ją już odrobinę wyżej, ale nadal to nie jest to. M.in. Mazda, czy nawet prosta Skoda Citigo ma to o wiele lepiej rozwiązane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega źle zgaduje ;) Mam pierwszą wersję Connecta i biorąc pod uwagę aktualizacje/funkcjonalność tego systemu wolałem jeździć z osobną nawigacją. Jak na razie dla mnie największą zaletą jest system kamer i to wszystko. Mam nadzieję przetestować przez kilka dni nowego QQ z nowszym NC, ale i tak biorąc pod uwagę bezpieczeństwo, wolę osobną navi. Dlaczego? według mnie jest za nisko, każde zerknięcie odrywa wzrok z jezdni, nowy QQ ma ją już odrobinę wyżej, ale nadal to nie jest to. M.in. Mazda, czy nawet prosta Skoda Citigo ma to o wiele lepiej rozwiązane.

 

W takim razie przepraszam. Zgadzam sie, ze ekran jest za nisko, Mazda, Audi, BMW itd. maja to umieszczone duzo wyzej. Szogunat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie tak czytam Wasze przemyślenia na temat NC i aż mnie ciarki przechodzą - myślę sobie - po co brałem auto z takim zbędnym gadżetem - ale po chwili prazemyśnia jestem spokojniejszy bo :

1. Kamery 360 - fajny bajer

2. Nawigacji używam dwa góra trzy razy w roku w czasie wyjazdu gdzieś dalej w Polskę - to wtedy mogę przykleić na szybę navi a AM którą posiadam

3. Wersja Tekna jest tylko z NC a taką wersję chciałem 

4. Zawsze można wywalić NC i wstawić inną stację jak to opisują koledzy w innym temacie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie tak czytam Wasze przemyślenia na temat NC i aż mnie ciarki przechodzą - myślę sobie - po co brałem auto z takim zbędnym gadżetem - ale po chwili prazemyśnia jestem spokojniejszy bo :

1. Kamery 360 - fajny bajer

2. Nawigacji używam dwa góra trzy razy w roku w czasie wyjazdu gdzieś dalej w Polskę - to wtedy mogę przykleić na szybę navi a AM którą posiadam

3. Wersja Tekna jest tylko z NC a taką wersję chciałem 

4. Zawsze można wywalić NC i wstawić inną stację jak to opisują koledzy w innym temacie 

 

Oj tam, nie ma co panikowac. NC jakos tam dziala, lepiej ze jest nizby go nie bylo ale przyszlosciowe rozwiazanie to to na pewno nie jest. Ruszac tego nie ma co bo kamery 360 diabli wezma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega źle zgaduje ;) Mam pierwszą wersję Connecta i biorąc pod uwagę aktualizacje/funkcjonalność tego systemu wolałem jeździć z osobną nawigacją. Jak na razie dla mnie największą zaletą jest system kamer i to wszystko. Mam nadzieję przetestować przez kilka dni nowego QQ z nowszym NC, ale i tak biorąc pod uwagę bezpieczeństwo, wolę osobną navi. Dlaczego? według mnie jest za nisko, każde zerknięcie odrywa wzrok z jezdni, nowy QQ ma ją już odrobinę wyżej, ale nadal to nie jest to. M.in. Mazda, czy nawet prosta Skoda Citigo ma to o wiele lepiej rozwiązane.

W J11 jak jest wam nisko to przecież poza głosem mamy piękny 5" wyswietlacz między zegarami i tam też są wskazówki wyświetlane.

Ale fakt 360st kamery  żądzą  :icecream:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj tam, nie ma co panikowac. NC jakos tam dziala, lepiej ze jest nizby go nie bylo ale przyszlosciowe rozwiazanie to to na pewno nie jest. Ruszac tego nie ma co bo kamery 360 diabli wezma.

 

i tego się będziemy trzymać  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W J11 jak jest wam nisko to przecież poza głosem mamy piękny 5" wyswietlacz między zegarami i tam też są wskazówki wyświetlane.

Ale fakt 360st kamery  żądzą  :icecream:

 

To jedyna rzecz jaka przemawia za NC ;)

Nawigacja w J11 ma asystenta pasa ruchu? coś w stylu jak Navigon miał? NAVIGON_feature_RealityViewPro_DE.jpg

 

Bo tego pewnie w 5calowym oknie i tak nie ma ;)

Panowie tak czytam Wasze przemyślenia na temat NC i aż mnie ciarki przechodzą - myślę sobie - po co brałem auto z takim zbędnym gadżetem - ale po chwili prazemyśnia jestem spokojniejszy bo :

1. Kamery 360 - fajny bajer

2. Nawigacji używam dwa góra trzy razy w roku w czasie wyjazdu gdzieś dalej w Polskę - to wtedy mogę przykleić na szybę navi a AM którą posiadam

3. Wersja Tekna jest tylko z NC a taką wersję chciałem 

4. Zawsze można wywalić NC i wstawić inną stację jak to opisują koledzy w innym temacie 

 

Brałem auto z takim gadżetem bo nie było wersji wyposażenia jaka mi pasowała bez tego badziewia ;)

1. Zdecydowanie tak

2. Używam często w PL czy to z telefonu, czy podręcznej, poza granicami też podręcznej (na krótkich trasach czasem wbudowanej), w PL wbudowana na dzień dobry nie pokazywała masy nowych tras, więc o kant d*py rozbić.

3. No i właśnie brak wyboru

4. Niektórzy straszą utratą gwarancji na elektronikę (tak, jakieś jaja), poza tym nie mają obsługi 360, tylko wsteczny.

 

I w sumie jedno pytanie jeszcze, czy da się wyłączyć NC2? bo NC nie dało rady, zawsze pozostawał świecący ekran z godziną...

Edytowane przez MKa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

NC2 np. w Pulsarze nie wyłączysz - uruchamia się automatycznie z chwilą włączenia zasilania i navi rozpoczyna pracę. Nawet jeżeli nie wyznaczysz trasy, to kursor i tak śmiga po mapie. Możesz wskazania "przykryć" co najwyżej panelem odtwarzacza muzy z pena itp, ale navi i tak pracuje w tle ... i ekranu nie wyłączysz dopóki nie wyłączysz ogólnego zasilania .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Włączę się do tej dyskusji, jako że:

1.Jestem użytkownikiem NC 2

2. Bardzo często posiłkuję się nawigacją, z racji, że jeżdżę dużo

3. Poprzednio użytkowałem AM oraz TT, a teraz oprócz NC 2 korzystam też czasem z Google Maps

Moje spostrzeżenia:

1. Każdy system nawigacji opiera się na jakieś mapie, jak się nie mylę jest kilkoro ich dostawców (Navteq, Here, TeleAtlas, Google), więc dokładność tych map warunkuje funkcjonalność systemu nawigacji, ok biorę pod uwagę, że Nissan ma opóźnienia z uaktualnianiem map, ale wszyscy dostawcy wbudowanych nawigacji je mają.

2. Fotoradary - tak naprawdę teraz najłatwiej coś złapać od "mobilnych patroli", a te na żadnej mapie nie są dokładnie pozycjonowane. Coraz ważniejsza także zaczynaj być informacja o pomiarach odcinkowych.

3. NC 2 ma także dość ciekawe możliwości np. export celów jazdy z Google Maps, możliwość wyszukiwania  za pomocą Google.

4. Zgodzę się, że podstawowym brakiem jest brak możliwości mirroringu.

do MKa

- NC 2 ma też asystenta pasa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Asystent pasa jest pod warunkiem posiadania tecny, acenta już tego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Asystent pasa jest pod warunkiem posiadania tecny, acenta już tego nie ma.

Jak jest dokupiony pakiet bezpieczeństwa to i w acencie jest asystent pasa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...