Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Czujniki ciśnienia w oponach


vendetti
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Krotkie pytanko, wydaje mi sie ze widziełm wpis ze przełozenie całych kół z zimowych na letnie i pozamienianie miejscami nie robi problemów.

Ja wałsnie przełozyłem koła na letnie, ale zamieniłem tył z przodem dla równomiernego zuzycia opon, czujniki załapały po krótkiej przejażdżce, ael pokazyja koła przednie na tyle a tylne na przodzie. Czy tak ma byc, czy tez to powinno sie samo wykalibrowac z czasem? - widze bo tylne maja mniej cisnienia a przednie wiecej i jak nic widze tył na przodzie na konsoli i vice versa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przekładka kół pokazuje prawidłowo. Ale wcisnąłem kalibracje przed jazdą więc nie wiem czy to zmieniło coś czy same się zaadaptowały. Ale biorąc pod uwagę że mam w sumie 8 czujników więc komp samoczynnie dopasowuje czujnik do miejsca gdzie się znajduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie niestety po każdej przekładce kół jest "misz masz" i żadne z kół nie jest na swoim miejscu.

I co ciekawe, auto wyjechało z salonu na kołach z zimówkami, po zmianie kół na letnie oczywiści był  "misz masz" pomogła interwencja serwisu,  w listopadzie 2018 założyłem te same

koła zimowe w takim samym układzie w jakim zostały zdjęte wiosną 2018 i ...... ponownie żadne z kół nie było na swoim miejscu ..... i znów serwis.

Dziś serwis "poprawiał" wskazania dla kół letnich .... :)

 

 

 

Edytowane przez EmPe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EmPe ja miałem takie problemy jak kupiłem kaśkę. Pokazywały cuda, zanikały podczas jazdy pomiary itp. Po 4 dniach pojechałem na serwis 15 minut cos tam przeprogramowali i od tamtej pory działają bez problemów. Koła zimowe zaadaptowały się po ok 3 km jazdy. Letnie zamienione miejscami też ok 3 km musiałem przejechać zanim się pojawiły pomiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest kilka rodzai czujników i ich kalibracji:
- Całkowicie automatyczna, wymagająca po zmianie kół odczekania ok. 20 min. (mało kto stosuje) następnie jazda autem z prędkością co najmniej 30km/h przez max 20min.

- OBD, wymagająca przypisania nr ID nowego zestawu czujników (lub klonowania) do sterownika auta

-Stacjonarna, wymagająca resetu systemu TPMS poprzez konsolę w samochodzie.

To, że jeździ się takim samym modelem auta wcale nie musi oznaczać, że na przestrzeni lat nie zmieniono rodzaju czujników.
-

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

System bezpośredni — działa w oparciu o czujniki zainstalowane w oponach, najczęściej zintegrowane z zaworami powietrza - montowany jest w około 80% aut w nie wyposażonych.
Wyróżnia się stałym, rzeczywistym pomiarem ciśnienia w oponie, a co za tym idzie zdecydowanie krótszym czasem reakcji na nagłe jego zmiany.
Systemy bezpośrednie wyróżniają także zdolność do rozpoznawania nowo zamontowanych czujników (ze względu na inny numer ID), co wymaga każdorazowej adaptacji czujników po wymianie
Uwaga:
(wyjątkiem są auta z automatycznym rozpoznawaniem nowych czujników).
Tu na dole tabelki są procedury na podstawie matki Hyundai
Procedury mogą się różnić niewiele, a nieraz znacznie (np. Toyota czy Chevrolet)
Generalnie chodziło mi o zrozumienie faktu, że nie zawsze jest prosto i gładko jak jest w moim Tucsonie, czy powinno być w QQ. 7b3d53c896d9b028f9adee635182090a.jpg

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manix to moja kaśka jest kochana w temacie czujników :zwyciestwo2: Nie dość że nic nei trzeba robić a jedynie tak naprawdę zamontować koła z czujnikami i się przejechać. U mnie potrzeba się przejechać ok 3 km bez względu na prędkość. Więc chyba prościej już być nie może :question1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w Tucsonie mam dokładnie tak samo, tyle że góra 500-800m i zaskakują. Żeby nie było 3 komplety kół były (2×17" i 18tki ) i zero problemów, żadnego wygrywania, adaptacji czy zaznaczania w kompie. Wykrywa wszystkie, dobrze wskazuje itp. Dlatego pisałem, że nikt tego nie stosuje (20min. czekania )

W mazdzie zaś już jest dużo gorzej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tak, trzeci rok i zero z czymkolwiek i tego wszystkim życzę .

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli po kilku km jazdy od zmiany kół czujniki nie złapały same ciśnienienia to podczas jazdy uruchomic w kompie kalibracje czujników. W 10 sekund wszystkie odczytają cisnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.04.2019 o 08:35, JackSet napisał:

jesli po kilku km jazdy od zmiany kół czujniki nie złapały same ciśnienienia to podczas jazdy uruchomic w kompie kalibracje czujników. W 10 sekund wszystkie odczytają cisnienie.

A jak robisz tą kalibrację - wytłumacz tak pokrótce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, as1970 napisał:

A jak robisz tą kalibrację - wytłumacz tak pokrótce

Co tu jest do tłumaczenia? Napisał uruchomić na kompie kalibrację. Masz taką opcję w ustawieniach na środkowym wyświetlaczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Chciałbym kupić alu 18"  i czujniki żeby zmontować zestaw kół zimowych, mysle o tych:

https://fi.wheeloutlet.com/en/alloy-wheels-tyres-packages/alutec-w10-silver?possible_rim_id=4042

lub o tych felgach:

https://www.felgenoutlet.com/en/alloy-wheels-tyres-packages/nissan-qashqai-compact-suv_vf_36_12876982_1/ats_ff_16_547ats-emotion-polar-silber?possible_rim_id=5168

Czy zdadza egzamin?  Jesli nie - to gdzie znalezc odpowiednie (rozmiary, rozstawy itp)

Jakie wybrać czujniki - żeby nie było problemów u dowolnego wulkanizatora? Czy trzeba je "programować" na starcie czy auto samo je wyczuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź ET, i J.Przy 18 powinieneś mieć J7,a czujniki szukaj na aukcjach ...https://allegro.pl/oferta/czujniki-tpms-nissan-qashqai-x-trail-oryginal-7655637699

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.09.2019 o 21:59, JACKO29 napisał:

Sprawdź ET, i J.Przy 18 powinieneś mieć J7,a czujniki szukaj na aukcjach ...https://allegro.pl/oferta/czujniki-tpms-nissan-qashqai-x-trail-oryginal-7655637699

Czy po zakupie wlasnie czujników tego typu - trzeba je klonować, kalibrować ...czy też jak to w instrukcji obslugi pisze - wystarczy wejsc w ustawienia, wlaczyć jakies konfigurowanie zimnej opony i komputer sam je wykryje?  Czy tez bez sprzętu i "fachowca" sie nie obędzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki przypisywane do Qashqaia komputer powinien wykryć samoczynnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Powinien, ale nie zawsze tak jest.
Podobno jest kilka rodzajów czujników VOD/Conti i niektóre są wykrywane, inne nie.
U mnie na przykład, nie ma jak zmusić czujników, aby zostały rozpoznane prawidłowo jako przód/tył.
Jest zawsze tak, jak były zakodowane poprzednio przez ASO i komputer pokazuje nieprawidłowo co drugą rotację.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aquariusmax ale przecież nissan ma odczyt w każdym nadkolu więc założyli Ci jakieś podróby . U mnie rotuje oponami przód tył (lato/zima) więc nie możliwe aby akurat 8 czujników było jakiś nadzwyczajnych tym bardziej że do zimówek kupowałem na allegro czujniki. Wszystko działa prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także kupowałem na allegro. Są to oryginalne czujniki Continental z opisem RENAULT/NISSAN.
Tyle. że jak zamienię przód/tył, to mam na komputerze tak jak miałem przed zmianą.

Gdzieniegdzie można wyczytać, że niektóre serie/partie nie działają automatycznie, także ASO twierdzi, że różnie to bywa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na komputerze podawane ciśnienie z przodu dla tylnych kół? Mnie aso wciskało kit że za każdym razem mam do nich przyjeżdżać na kalibrowanie czujników. Nigdy mnie nie widzieli i wszystko działa ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki nawet sprzedane z oryginalnymi kołami przypisane są do miejsca w samochodzie takiego, jakie było podczas ich programowania.

Dowiedziałem się o tym jak wjechałem w dziurę LP a pokazało że brak ciśnienia w PT. Po naprawie kół zaprogramowano czujniki na nowo. Po mojej prośbie o zamianę LT z PP ciśnienia pozostały na swoich miejscach. Można to sprawdzić na każdej stacji benzynowej wyposażonej w kompresor.

Kiedyś przywiązywałem do tego wagę ale teraz traktuję tylko jako wskaźnik czy w oponach ogólnie jest OK czy mam zjechać na stację i sprawdzać wszystkie szczegółowo. ^_^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama bzdura z tym przypisaniem czujnika do miejsca.. Czujnik się przypisuje do modułu w nadkolu. Ja robię przekładki przód tył i nigdy nie miałem takiej sytuacji aby czujniki pokazywały źle. Nawet jak pompuje tylne koła to robię to na czujniki w oponach a nie na wskazania zegara kompresora a następnie po trasach z obciążeniem spuszczam powietrze również sugerując się czujnikami w aucie.

Edytowane przez rafsty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...