Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

HYDE PARK


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Aż żem się Eduardo pofatygował na Alledrogo żeby sprawdzić te ogromne ilości używanych QQ 1.2 wystawionych na sprzedaż.

Po ograniczeniu wyników wyszukiwania do samochodów używanych wyszukiwarka pokazuje kilkadziesiąt QQ J11 z silnikami 1.2.

Rzeczywiście kolosalne ilości biorąc pod uwagę, że sprzedano ich w Polsce już pewnie kilka (jeśli nie kilkanaście) tysięcy. :devil:

Dla porównania dodam, że więcej jest w tej chwili wystawionych na sprzedaż Mazd CX5 z silnikami benzynowymi i też symbolicznymi przebiegami (prawie 100 sztuk). Też podejrzane badziewie? :D

Nooo...Jak ograniczysz cx5  do: używane benzynowe , bezwypadkowe ,nie uszkodzone i z Polski to masz raptem 17 sztuk i to z kosmicznymi cenami(trzyma cenę ,bez dwóch zdań)

http://allegro.pl/mazda-cx-5-145052?a_mask%5B200%5D%5B1%5D=1&buyUsed=1&a_enum%5B178%5D%5B1%5D=1&a_enum%5B16%5D%5B1%5D=1&a_enum%5B128788%5D%5B24%5D=24

Do 35 sztuk QQ przy tych samyuch parametrach ,ale tylko nowy model. Czy o czymś to świadczy? O tym ,że QQ jest popularniejszym autem i do tego sporo pochodzi z systemu pracowniczego nissana (nowe auto co rok/ pół roku ,dla pracownika ,za  ok . 80% ceny ,więc nic tylko jeździć za DARMO ,bo po roku dostajesz tyle co dałeś na starcie.

http://allegro.pl/qashqai-ii-2013-147320?buyUsed=1&a_enum%5B178%5D%5B1%5D=1&a_enum%5B16%5D%5B1%5D=1&a_mask%5B200%5D%5B1%5D=1&a_enum%5B128788%5D%5B24%5D=24

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się mylę ale wydaje mi się, że Edek ma duże uprzedzenie do QQ, zwłaszcza 1,2 - nawet nie mając tego auta chce mu się tak często o nim pisać. Mankamenty są jak przy każdym nowym aucie tylko, że tutaj często jest bita piana, czasami niepotrzebnie. wypadałoby zrobić zestawienie roczne z liczbą sprzedawanych QQ no i Mazd i wtedy porównać to procentowo z liczbą aut używanych na Allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co? A Edzik tak ma i to nie tylko do QQ 1.2 .On tak ma prawie do wszystkiego ,oprócz tego ,co sam użytkuje.

Jednym słowem TTTM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edi sam napisał, że jest pesymistą. :D

Natomiast ja w sytuacji, gdy przychodzi mi na myśl chęć sprzedaży QQ (a czasem mi przychodzi, ale raczej ze znudzenia niż z problemów jakie stwarza), wchodzę na fora innych marek oraz portale z ogłoszeniami sprzedaży samochodów. I czytam, oglądam, porównuję, a potem wracam tutaj i ponownie zaczynam doceniać QQ.

Bo dochodzę w rezultacie do wniosku, że QQ nie odbiega awaryjnością od innych, konkurencyjnych marek (czasem jest mniej awaryjny), nie odbiega wyglądem (często wygląda lepiej), nie jest gorzej wykonany (najczęściej jest lepiej), nie oferuje mniej w cenie (a najczęściej więcej) i co najważniejsze - MA dobre wsparcie towarzysko-techniczne w postaci naszego forum (czego nie można powiedzieć o niektórych innych "bieda-forach"). :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASO w Szczecinie twierdzi, że nowy QQ sprawuje się pod względem awaryjności znacznie lepiej niż poprzedni a tam już było całkiem dobrze. Więc na prawdę nie ma co narzekać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie !

Wpadłem tu na chwilę by Wam zmoczyć głowy ;)

... w końcu ŚMIGUS DYNGUS tuż,tuż ! :)

Ale widzę jest tu godnie i zgodnie czyli czas pojednania ... :spoko:

Wybaczcie ,że o samochodach nie wspomnę by "nie zmącić" świątecznej atmosfery a tylko złożę życzenia :

 

Radosnych ŚWIĄT WIELKIEJ NOCY

Wiosennego nastroju , ciepła rodzinnego ,

Smacznego święconego , poniedziałku mokrego !

Wszystkim Forumowiczom Nissana

Adam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

Jutro popatrzę w instrukcje i kompa ale z tego pamiętam chyba nie było takiej opcji ale mogę się mylić.

Sprawdziłem niestety tej opcji niet

 

Tak wygląda miejsce między zegarami po wyłączeniu silnika przed otwarciem drzwi,post-95413-0-92208100-1459881475_thumb.jpg

Edytowane przez Zając
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ona się rysuje od samego patrzenia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy mają a Ty "kubalonie"nie?

Edytowane przez zbyszek1971
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) Ja też mam NISMO :) znaczek / napis na pedale gazu i spoczniku i sprzęgła i hamulca .....tylko kuni nie przybyło :)

a pisali że +10 do mocy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale do tego zestawiku masz K&Na? to 15KM będzie na miętko   :P

I jeszcze etylina super 98,5 i orkan znad Islandii :D;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety :( wiać przestało , stała się wiosna na całego , K&Na nie mam , a do tego w całej Irl. nie uświadczysz 98pb czy 99Vpover , do wyboru jest tylko Diesel ,opałówka (na której śmiga rolnictwo i wszystkie maszyny budowlane , 95pb i Kerozyna 

 

A tu taki kopiuj/wklej -tekst zapożyczony :

Wcale nie wpływa. Tak samo jak wyższa liczba oktanów nie szkodzi silnikowi (a wręcz przeciwnie). Spalanie stukowe przy Pb95 może się pojawić co najwyżej w Syrence - nowoczesne samochody mają komputer, który zapobiega spalaniu stukowemu, co za tym idzie nie robi większej różnicy, czy lejemy Pb95, czy Pb98. Innymi słowy - 98 oktanów gwarantuje większą odporność na spalanie stukowe, zaś spalanie stukowe jest szkodliwe dla silnika - im więcej oktanów, tym mniejsze ryzyko wystąpienia spalania stukowego, co za tym idzie dłuższa żywotność silnika. Dlatego paliwo lotnicze musi mieć więcej oktanów. Zresztą wracając do paliwa samochodowego, to i tak w Polsce z reguły jest ono chrzczone i Pb95 ma często 92 oktany, zaś Pb98 ma np. 95. 

Kwestia druga - większa liczba oktanów nie oznacza większej mocy - wręcz przeciwnie. Aby osiągnąć większą moc trzebaby poprawić spalanie, a aby poprawić spalanie trzebaby zwiększyć ilość substancji zawierających tlen - i jeśli komuś Pb98 daje większego kopa, tzn. że po prostu dodano do benzyny odpowiednie chemikalia. Co więcej paliwo wysoko-oktanowe spala się wolniej (mniejsze spalanie, ale i mniejsza moc - zakładam, że baza paliwowa jest taka sama w przypadku 95 i 98). 

Inaczej ma się natomiast sprawa jeśli chodzi o podrasowywane paliwa fabrycznie, takie jak BP Ultimate, czy V-Power Racing (Verva zresztą pewnie również). Co więcej pomimo, że są to paliwa niby 98 oktanowe (vide: 98 Ultimate), to są tworzone na bazie paliw 95 oktanowych, do których dodaje się odpowiednie środki (zależnie już od producenta), które poprawiają spalanie (zwykle jakiś eter - nawet kilkanaście % mieszanki). I to one poprawiają faktycznie osiągi - bo etery zwiększają liczbę oktanów (może nawet przekraczać w konsekwencji 98 - np. niektórzy twierdzą, że V-Power Racing ma ponad 100 oktanów), ale zawierają tlen, a on jak wiadomo znacznie porpawia spalanie. 

Nie wiem jaki jest skład paliwa lotniczego, ale domyślam się, że jest podobnie - tj. na pewno obecne w nim są różnorakie chemikalia, z eterem włącznie, choć na pewno nie w takich ilościach, jak w paliwie samochodowym - zwłaszcza, że mogą się tworzyć nadtlenki, które mogą być niebezpieczne. Ale z drugiej strony w modelach samolotów stosuje się jeszcze więcej eteru, niż w podrasowanych paliwach dla samochodów, więc sądzę, że eter musi być obecny także w paliwie lotniczym, choćby by rozpuszczać jakieś syfy.


Jeśli chodzi o używania paliwa lotniczego do samochodów to nie daje ono praktycznie nic. Robiliśmy próby na różnych autach, zarówno z silnikami praktycznie seryjnymi jak i tymi przygotowanymi według specyfikacji grupy A. Przyrost mocy a tym samym osiągi były praktycznie identyczne. Ciekawostką jest że nawet wlewajac sportowego paliwa kosztującego kosmiczne 4,5 euro za litr do silnika "w miarę" normalnego różnic nie było żadnych. Te pojawiały się dopiero przy silnikach baaaaardzo mocno przerobionych, z tym że nawet wówczas wskazane było napisane nowej "mapy" do komputera która przystosowywała silnik do spalania paliwa sportowego.
Co ciekawe bp ultimate czy V-power a nawet v-power racing nie powodują również prawie żadnej różnicy w porównaniu do klasycznej 98.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fergul Papierzok dusi ci silnik  :wacko:  

Daj mu powietrza ....................

Jak już to WACIOK :) 

Zaglądałem ostatnio do filtra , prawie nówka , 

To Irlandia , tu się nie kurzy :) nawet japońce w mitsubishi nie wkładają na wyspy filtra kabinowego !!! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...