Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pulsar w rodzinie :D


DINO
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Każdy kto jeździł dieslem i benzyną przyzna ,że spalanie przy wyższych prędkościach w dieslu rośnie nieznacznie ,a w benzyniaku(szczególnie turbo) lawinowo. A kolega zadał bardzo konkretne pytania ,a Wy to o wyższości świąt ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem X-traila który miał 200KM i 400Nm po chiptuningu i kopniak może i fajny, ale ta cała para idzie w gwizdek. Zestopniowanie skrzyni pozostało to samo i tylko koła bardziej traciły przyczepność. Te "kopniaki" w dieslach dają złudne poczucie dynamiki. Wszystko co zyskujesz to tracisz na zrywanej przyczepności i zmianie biegów.

W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku 43... :D

Zgadzam się.

Dlatego fajnie by było mieć auto, które ma 240Nm w zakresie 1800-5500obr./min. a nie 1800-2400 ;)

A do tego waży 300kg mniej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwóch znajomych ma Qashqai'a z tym silnikiem. Jeden ma DPF'a, a drugi ma jeden z ostatnich egzemplarzy bez. Ten pierwszy klnie na niego strasznie - przebieg około 60kkm, a padła turbina, koło dwumasowe, sprzęgło, pompa paliwa itd, natomiast ten drugi jeździ, nic się nie psuje i jest bardzo zadowolony, bo tym silnikiem jeździ się bardzo przyjemnie i ekonomicznie.

Czy wiesz coś na temat podejścia serwisu do tego awaryjnego egzemplarza? Uznali to jako elementy zużyte czy wadliwe? Wymienili w ramach gwarancji czy kazali za to płacić?

Pół biedy jeśli takie wymiany i naprawy są dokonywane w ramach rękojmi. Problem się zaczyna gdy za serwisowe usługi jeszcze trzeba sięgnąć do kieszeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przy 130-150km/h na trasie pulsar w 1.5 dci skonsumuje 10 litrów oleju napędowego na 100 km? Nie przerażajcie mnie!!

przy tej prędkości ,bez problemu zmieścisz się w 5 (130)do 6(150) l/100km ,a co do ASO w moim przypadku,wywiązywał się więcej niż wzorowo.

To bardzo oszczędny motor,szczególnie w trasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli umiejętnie będziesz operował gazem, to spalanie przy 130-150 km/h będziesz miał 4,0-4,5 L/100 km (przy małym obciążeniu).

Trzeba się przyzwyczaić i na początku obserwować wskaźnik chwilowego spalania.

Ja raczej rzadko jeżdżę po autostradach, ale na zwykłych trasach na spokojnie można zejść nawet poniżej 4,0, przy prędkościach 90-110 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

... jestem zdania i stwierdzam, że takie nieśpieszne drogi krajowe to naturalne terytorium dla Pulsara 1.2 - Można spokojnie jechać przy spalaniu 5l/100km/h.

Konkret.

Trasa 340 km Pulsarem 1,2 Dig-T. Drogi : 5-ka (40 %) + ~100 km A1 + ~80 km S-ki + trochę lokalnych. Bagażnik pełny, 2 osoby na pokładzie, z tyłu hak a na nim uchwyt rowerowy + 2 rowery. Jazda w stylu ECO z prędkością nie większą niż 100 km/h. Zużycie wg.komputera 5,5 ltr/100. Tego mniej więcej się spodziewałem. Jeżdżąc w podobnych warunkach drogowych w 2 os. bez obciążenia, komputer pokazywał 4,5. Mnie takie zużycie zadowala.

Wracając do domu zatankuję pod korek i podam efekty

Edytowane przez Andrzej G
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednocześnie ten sam silnik w QQ spala w podobnych warunkach jakiś litr więcej.

Nieco wyższa masa i podwyższona buda robi jednak swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

Poniżej dane obrazujące faktyczne zużycie paliwa w samochodzie Nissan Pulsar 1,2 DIG-T w oparciu o tankowanie "pod korek". Żadnej pijarowskiej wazeliny, tylko sama rzeczywistość.

Dodam, że w całości to jazda do bólu "ECO". Wg. komputera często kończyłem poszczególne wyjazdy poniżej 5-ciu ltr/100 km, wczoraj zobaczyłem nawet 4.2 .... ale jak widać, rzeczywistość "trochę" odbiega od optymizmu komputera

 

xv325_Nissan-Pulsar-1,2-DIG-T.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

Faktem też jest, że z niektórych tras da się wyciągnąć nawet absurdalne 4.2 według komputera.

. ;)

Wczoraj zobaczyłem większy "absurd" - trasa 80 km i spalanie wg. komputera 4,1 ltr/100 km. Drogi po połowie S5 i lokalne przez pipidówy, prędkość na S-ce poniżej 100 km/h, natomiast na lokalnych, zgodna z ograniczeniami ... no może z drobnym "haczykiem" :dribble: . Dobrze że nie musiałem odkręcać korka by trochę zlać, bo nie zabrałem pustego kanistra :dribble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, ja na swoim w mieszanym cyklu mam 6.5, ale dopiero 700 km zrobilem, natomiast zauwazylem ze czasami podczas ruszania silnik jakby dostawal czkawki i lekko sie dusil , mial ktos podobnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byc moze, albo za delikatnie go traktuje , w koncu jest na dotarciu ale slyszalem ze za delikatne traktowanie moze mu zrobic wiecej zlego niz dobrego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaden turbodoładowany silnik nie lubi zbyt niskich obrotów, gdyż turbina nie może wtedy dostarczyć - a zatem silnik otrzymać - wystarczającej ilości powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

Hej, ja na swoim w mieszanym cyklu mam 6.5, ale dopiero 700 km zrobilem, natomiast zauwazylem ze czasami podczas ruszania silnik jakby dostawal czkawki i lekko sie dusil , mial ktos podobnie ?

Na początku Pulsarek też kilka razy mi szarpnął, a nawet zgasł. Almerka jakoś zupełnie płynnie startowała, ale z czasem "zgrałem" tempo "gazu i sprzęgła" i już żonie nie spada kapelusz jak ruszam :dribble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo w Micrze chyba jeden garnek z silnika wyrzucili.

A przesadna oszczędność przynosi efekt przeciwny od zamierzonego, bo wysilony silnik bardziej się męczy, a my musimy bardziej deptać na pedał gazu żeby jechać i cały misterny plan oszczędności strzela w łeb. :D

Na szczęście w naszych kosiarkach czwarty cylinder zdołał się obronić i jest jak jest czyli nie najgorzej. :spoko:

Ogólnie ten nasz silnik 1.2 DIG-T jest też całkiem spory rozmiarowo. :)

Ostatnio osoba, której go demonstrowałem była przekonana, że ma przed oczami motor o pojemności minimum 1.6.

Rzeczywiście porównując go do rozmiarów starszych konstrukcji, to 1.2 DIG-T ma dość znaczne rozmiary. :spoko:

Biorąc pod uwagę fakt, że nigdzie na naszych autach nie ma oznaczeń silnika, możemy ściemniać nieobeznanych z tematem, że mamy całkiem spore potwory pod maską. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

Biorąc pod uwagę fakt, że nigdzie na naszych autach nie ma oznaczeń silnika, możemy ściemniać nieobeznanych z tematem, że mamy całkiem spore potwory pod maską. :D

:dribble: :dribble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moich 20 tankowań, od końca listopada 2014, 8000km, średnio 7,33l / 100km:

 

1 39,97 4,87 zł 194,65 zł         2 36,19 4,80 zł 173,71 zł 4 546 542 6,68 3 34,75 4,40 zł 152,90 zł 546 984 438 7,93 4 17,59 4,61 zł 108,55 zł 984 1286 302 5,82 5 22,52 4,82 zł 81,09 zł 1286 1551 265 8,50 6 32,59 4,13 zł 134,60 zł 1551 2004 453 7,19 7 36,2 3,96 zł 143,35 zł 2004 2465 461 7,85 8 30,92 4,15 zł 128,32 zł 2465 2858 393 7,87 9 23,88 4,48 zł 106,98 zł 2858 3228 370 6,45 10 24,89 4,29 zł 106,78 zł 3228 3596 368 6,76 11 25,00 4,55 zł 113,75 zł 3596 3962 366 6,83 12 38,17 4,29 zł 163,75 zł 3962 4494 532 7,17 13 33,17 4,47 zł 148,27 zł 4494 4942 448 7,40 14 34,23 4,51 zł 154,38 zł 4942 5369 427 8,02 15 28,31 4,71 zł 133,34 zł 5369 5825 456 6,21 16 37,7 4,51 zł 170,03 zł 5825 6358 533 7,07 17 35,24 4,65 zł 163,87 zł 6358 6782 424 8,31 18 36,75 4,76 zł 174,93 zł 6782 7219 437 8,41 19 36,61 4,86 zł 177,92 zł 7219 7714 495 7,40 20 36,5 4,85 zł 177,03 zł 7714 8207 493 7,40 Edytowane przez jagiel2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

 

moich 20 tankowań, od końca listopada 2014, 8000km, średnio 7,33l / 100km:

Mnie na stacji (zawsze tankuję pod korek) wychodzi 6,6 ltr/100 km, ale na razie jeżdżę "eco". Ale chyba pora by dać Pulsarowi "czadu" i wtedy zapewne wynik będzie podobny do Twojego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś kiedyś przeczytałem "Jeśli dyskutujesz ile twój samochód pali to ciebie na niego nie stać". 

Przepraszam nikogo nie chciałem obrazić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos Pulsara to mam pytanie o tylne zawieszenie:

zastosowali multi-link torsion beam znany choćby z Maximy, Primery i Tino, czy tradycyjną belkę skrętną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...