Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Jakiego Qashqai-a II wybrałem/am?


elsebo
 Udostępnij

Qashqai-a J11  

330 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jakiego Qashqai-a II wybrałem/am?



Rekomendowane odpowiedzi

Pewnie ktos sie odezwie, ze jemu nie potrzeba "wypasionej" wersji. Ale jak porownamy uboga wersje QQ z uboga CX60 to roznica w cenie bedzie dwukrotna. I czy warto? Nie wydaje mi sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę. XC60 miało lifting dość powiedzmy gruntowny w 2013 więc znając Volvo ciężko się spodziewać liftingu w najbliższym czasie.

 

Na prawde nie chcialbym jezdzic tym samochodem. Samochod wyglada po prostu staro, zwlaszcza wnetrze. No ale jak sam powiedziales co kto lubi. Ja Volvo nie lubie.

Edytowane przez CaptainRandall
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli Tucson bedzie tylko 2tysEuro drozszy niz QQ to bedzie wydaje mi sie, ze QQ polegnie.

Jestem teraz we Włoszech. To co mnie ciągle dziwi i zaskakuje - to ilość nowych Qashqaiów. W ciągu 10 minut spotykam ich więcej niż w ciągu roku w aglomeracji śląskiej. Ma się (bo i żona to zauważyła), że na każdym kroku można spotkać QQ. Dziwne uczucie... Za to chyba... nie widziałem ani jednej Kii Sportage.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz... tylko ten "stary" samochód ma przynajmniej aktualną i aktualizowaną dwa razy do roku ZA DARMO nawigację, która jest o wiele lepsza od NCII... :P  Jestem zadziwiony Twoim podejściem. Żeby dorosły facet napisał. że on by jakimś samochodem nie chciał jeździć, bo wygląda "staro"?

Hm...skoro juz placisz dwa razy wiecej za XC60 niz za QQ to ciezko powiedziec, ze sie ja ma ZA DARMO...

Co wygladu to Volvo jest dobre, ale dla emeryta. Wiadomo, juz zaawansowany wiek, doswiadczony zyciowo to i takie auto bardziej wtedy pasuje.

A znowu taki QQ ze wzgledu na swoj wiek juz nie bardzo dla emeryta -no chyba, ze dla takiego ktory sie czuje 30 lat mlodziej. :)

Niestety auta Volvo moze i sa fajne, dobre, ale brakuje im zadziornosci, pazura.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym ocenianiem samochodów pod kątem przydatności dla konkretnych grup wiekowych bądź płci, to byłbym ostrożny.

Bo na przykład ostatnio jeden ze znajomych zapytał mnie czy w momencie kiedy kupowałem auto nie było bardziej męskich samochodów niż QQ. :D

Tłumaczę sobie, że powiedział to z zazdrości albo złośliwie. :P

Choć kto wie? Może QQ rzeczywiście jest dla dziewcząt. :D

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli Tucson bedzie tylko 2tysEuro drozszy niz QQ to bedzie wydaje mi sie, ze QQ polegnie.

 

nie do końca bym się z tym zgodził - QQ 1.2DIG-T jakoś jedzie w przeciwieństwie do nowego Hyundaia Tucsona z silnikiem 1.6 132KM ( czy coś w tym stylu ) bez turbo z maksymalnym momentem na poziomie 158Nm który wg mnie nie będzie się chciał się "turlać" skoro już obecny iX35 kiepsko sobie z tym silnikiem radzi ale czas pokaże

 

ok rozumiem zakup Hyundaia za jakieś 80.000zł ( przy dzisiejszych cenach samochodów ) ale 120/140.000 zł za Hyundaia - z całym szacunkiem ale wybrałbym już czy do CX-5 / CR-V czy nawet najbiedniejszą wersję XC60 - przynajmniej strata na samochodzie będzie mniejsza niż na Hyundaiu

 

Czytając plany Hyundaia który chce być marką "premium" w swojej koroporacji i który chce zarabiać na samochodach to może raczej mu się w PL nie udać jak cena Tuscona będzie zaczynać się od 80 000 zł - bo większość modelu iX35 jakie sprzedają to w cenach po rabacie na pzoimoach 75 000zł - ale kto wie ,,, może Tucson będzie HITem sprzedażowym ale ... ale raczej nie

 

bo QQ jest przedstawieclem klasy crossover ( cokolwiek to znaczy) ale jak się cofniemy w czasie to pierwsze modele Tuscona były przedstawieicelami klasy SUV dopiero po tym jak pierwszej generacji QQ okazał się hitem sprzedażowym Hyundai i Kia ( podobnie było ze Sportage) wymyślili sobie ,że następca Tucsona czyli iX35 będzie w klasie crossover - sukcesu w EU nie udało się osiągnąć więc licząc ilość sprzedanych samochodów doszli do wniosku ,że lepiej znów wrócić tym modelem do klasy SUV i sprzedawać podobne ilośći zarabiając więcej

 

P.S. nie nie jestem stronniczy TUCSON stylistycznie mi się bardzo podoba ale ... ale i tak nigdy bym go prywatnie nie kupił ale służbowego bym przygarnął :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie jakos kojarza sie samochody z grupa wiekowa. Np najnowszy Jeep -Renegade. Wg mnie jest to auto dla studenta, chetnie takie auto dziecku na 18-ste urodziny bym kupil, ale siebie w takiej zabawce nie widze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BartoszN..Tak do końca bym się z Toba nie zgodził..nigdzie jeszcze nie widziałem testu Tucsona z silnikiem 132 km,wiec do końca nie wiadomo jak się będzie sprawował,tym bardziej ze jest to silnik unowocześniony niż ten co jest w ix35.Pisanie wiec ze jest gorszy od 1.2 jest delikatnie mówiąc w chwili obecnej nadużyciem..pożyjemy zobaczymy. Po drugie,sprzedaż ix35 i kii wcale nie była taka mała.Oczywiście nie ma porównania do QQ,ale auta te sprzedają się w dobrze..Silnik z ix35 trochę i kii jest może troche molowaty,ale powyżej 3000 obrotów daje sobie nieźle rade,ogólnie jest chwalony za niezawodność. Zgodze się tylko z jednym..gdybym miał dac za Tucsona powyżej 120tys,to wołałbym Ma z de CX5

Edytowane przez elfi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój J10 z 2008 roku właśnie przejechał 150 tyś km. Była to pierwsza seria, więc w pierwszym roku wymienili w nim amortyzatory z tylu i łożyska w McPersonach. Potem tylko przeglądy co 30 tyś, klocki co 60 tyś., a po 120 tyś. tarcze i jakieś kawałki zawieszenia (łączniki, itp.). Innymi słowy, poza normalnymi wymianami eksploatacyjnymi nic się z autkiem nie dzieje, a to najlepsza rekomendacja, szczególnie w zestawieniu z kolegami którzy w podobnym okresie kupili Aurisa (naprawa automatycznej skrzyni biegów) i Yeti (ząbkowanie opon, wymiana wiązek przewodów).

 

No ale nadszedł czas na zmianę... Jestem już po jazdach rav4, crv, cx5. Tak jak się spodziewałem, rytuał odbyty, a ja skończyłem jak poprzednio w Nissanie . Głównie moją Panią zainteresowała jasna tapicerka alcantara z czarną podsufitką w J11 Tekna. Niestety w salonach jakie odwiedziliśmy nie spotkaliśmy takiego autka. Zdjęcia w necie na jakie trafiliśmy nie satysfakcjonują Żony. I tu pytania do Forumowiczów. Czy ktoś wybrał taką opcję i może podzielić się zdjęciami/wrażeniami? Ewentualnie czy ktoś wie gdzie w rozsądnej odległości od Wrocławia można takie auto zobaczyć na żywo?

 

Z mojego punktu widzenia temat bardzo poważny . Jeśli moja Pani uzna że gra nie warta świeczki mogę mieć auto z placu w ciągu tygodnia (z normalą tapicerką). Jeśli jej się spodoba czarna podsufitka i jasne fotele - zamowienie, a przy tym kolorze tapicerki odbiór dopiero w 2016.

 

 

Wysłane z mojego iPad

Witam,

 

Jestem użytkownikiem białego Nissana z tapicerką jasną (alcantara popielata) i ciemną podsufitką. Poprzednio jeździełem brązowym QQ z ciemną tapicerką (materiał) i jasną podsufitką. Uważam, że obecnie użytkowane auto jest ładniejsze, choć mniej funkcjonalne (możliwość łatwego zabrudzenia tapicerki). Jakbym miał ponownie wybierać, wybrałbym opcję obecnie użytkowaną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BartoszN..Tak do końca bym się z Toba nie zgodził..nigdzie jeszcze nie widziałem testu Tucsona z silnikiem 132 km,wiec do końca nie wiadomo jak się będzie sprawował,tym bardziej ze jest to silnik unowocześniony niż ten co jest w ix35.Pisanie wiec ze jest gorszy od 1.2 jest delikatnie mówiąc w chwili obecnej nadużyciem..pożyjemy zobaczymy. Po drugie,sprzedaż ix35 i kii wcale nie była taka mała.Oczywiście nie ma porównania do QQ,ale auta te sprzedają się w dobrze..Silnik z ix35 trochę i kii jest może troche molowaty,ale powyżej 3000 obrotów daje sobie nieźle rade,ogólnie jest chwalony za niezawodność. Zgodze się tylko z jednym..gdybym miał dac za Tucsona powyżej 120tys,to wołałbym Ma z de CX5

 

u nas słabo jest z danymi tech, i cenami Tucsona ale w czechach podana cena za najtańszy model Tucsona 1.6 132KM to w przeliczeniu około 83 000 zł ( gdzie na ich rynku najtańszy QQ ( 1.2 DIG-T VISIA ) kosztuje 72 800 zł ) i osiągi Hyundaia ( 0-100km/h 11,5s VS QQ 10,9s ale to mniej istotne ważniejszy będzie moment obrotowy 161Nm/4850 obr  VS 190 Nm/2000obr i masa 1454kg Hyundai VS 1318kg QQ )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz... tylko ten "stary" samochód ma przynajmniej aktualną i aktualizowaną dwa razy do roku ZA DARMO nawigację, która jest o wiele lepsza od NCII... :P  Jestem zadziwiony Twoim podejściem. Żeby dorosły facet napisał. że on by jakimś samochodem nie chciał jeździć, bo wygląda "staro"?

 

NCII szczytem sztuki uzytkowej nie jest, graficznie tez bardzo budzetowo zaprojektowane ale wiedzialem co kupuje wiec poza tym ze mapy stare to nie narzekam, jak tylko wyjda nowe to kupie bez plakania ze drogie. Auta oceniam subiektywnie, volvow ci u mnie jak psow wiec mam z czym porownywac. Volvo dosc niekonsekwentnie podchodzi do odswiezania swoich modeli, czasem zmieni bryle nadwozia na taka ktora moze sie podobac ale zostawi wstretne wnetrze z lat 90tych z idiotyczna klawiatura numeryczna ktora zajmuje mase miejsca i kompletnie do niczego nie sluzy. Z nowych modeli Volvo tylko XC90 moze zachwycac, reszta to jakies niekonsekwentne koszmarki. W Szwecji najczesciej sprzedawanym modelem jest antyczne V70 ktore kupuja rodziny z dziada pradziada z racji nawyku. A ojcowie tych rodzin tesknym wzrokiem spogladaja na nowego QQ. Taka prywatna obserwacja.

 

Nie, nie podoba mi sie Volvo. Jedyny model, ktory mi sie podoba to XC90, z racji zupelnie innego progu budzetowego bedzie mi sie tylko podobac. Gdybym mial sobie kupic cos nowego na teraz to przejechalbym sie testowo wlasnie Tusconem, Cherokee i... Passatem All Track.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tych danych i biorąc pod uwagę gabaryty Hyundaia to do setki zajmie mu dluzej niż w papierach. QQ 1.2 powinien być przy nim jak rakieta.

 

Tuscon z silnikiem 1.6 turbo (180 KM) do setki rozpedza sie 7.8 s (dwusprzeglowy automat).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuscon z silnikiem 1.6 turbo (180 KM) do setki rozpedza sie 7.8 s (dwusprzeglowy automat).

 

ja nie mogę tylko zrozumieć czemu Nissan do QQ wstawił silnik 1.6DIG-T o mocy tylko 163KM a do takiego Pulsara 1.6DIG-T 190KM :( wg mnie większe zainteresowanie było by QQ 190KM niż jest Pulsaraem 190KM- jeżeli ktokolwiek go kupił :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie mogę tylko zrozumieć czemu Nissan do QQ wstawił silnik 1.6DIG-T o mocy tylko 163KM a do takiego Pulsara 1.6DIG-T 190KM :( wg mnie większe zainteresowanie było by QQ 190KM niż jest Pulsaraem 190KM- jeżeli ktokolwiek go kupił :)

 

Bo pewnie grupa docelowa wg specow od marketingu to rodziny z dziecmi. Ale chyba nie zaszkodziloby wyposcic chocby na pokaz QQ Nismo :).

Patrzymy na jedną rzecz i widzimy coś zupełnie innego. 

 

I wydaje mi sie ze w tym miejscu nalezy uciac temat, nie ma sensu przekonywac sie nawzajem. Fajnie, ze Ci sie podoba Volvo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi się, ale to nie jest kwestia gustu, a obiektywnych obserwacji. Podoba mi się, że ma sprawdzony silnik 2.4 D5 215KM, napęd AWD i automatyczną skrzynię biegów. Podoba mi się, że ma zawsze aktualną i to faktycznie aktualną nawigację, bo mapy Nissana nawet jak wychodzą już są nieaktualne, a do tego ma działające komunikaty TMC. Wiele konkretnych rzeczy mi się "podoba".

To jest kwestia gustu...

Mialem nadzieje, ze uzyjesz wiekszej ilosci argumentow dlaczego Ci sie podoba Volvo. Troche silniejszy silnik i "darmowa" nawigacja to troche malo,zeby zaplacic 2x wiecej niz za QQ. Ale to juz jest kwestia gustu :D

Edytowane przez gregson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzycie na samochód wyłącznie przez pryzmat tabelek i wychodzi Wam, że skoro powiedzmy QQ i Volvo ma takie samo wyposażenie - to po co przypłacać? Który z Was pofatygował się chociażby do salonu Volvo by odbyć jazdę próbną albo zapytać o ofertę by dowiedzieć się ile tak faktycznie ten samochód kosztuje?

Ja bylem :)

Ale gdy zlozylem sobie XC60 z tym co bym chcial miec w samochodzie to mi szczeka na podloge upadla gdy cene uslyszalem. Nie pamietam jaka byla, ale byla absurdalnie wysoka.

I pozostalem przy QQ. Auto mi sie podoba, no gdyby tylko te szumy zlikwidowac na ktore sie skarze w innym watku to bylo by super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo pewnie grupa docelowa wg specow od marketingu to rodziny z dziecmi. Ale chyba nie zaszkodziloby wyposcic chocby na pokaz QQ Nismo :).

 

 

podobno nie będzie QQ w wersji NISMO - wielka szkoda :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podyskutować zawsze można... ;) Poza tym moim zdaniem Volvo to nie jest raczej marka premium mimo swoich aspiracji. 

Pamietam, gdy ogladalem Mazde CX-5 to sprzedawca probowal mnie przekonac, ze Mazda to segment premium :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz na rynku zostaną same marki premium poza Dacią... :P

Natomiast mam takie ogólne wrażenie, że marki premium zostały trochę w tyle, a marki mniej premium mocno depczą po piętach segmentowi premium.

 

oj tu bym się nie zgodził co do stwierdzenia ,że marki premium zostały trochę w tyle

 

poprostu marki premium chcą sprzedawać więcej więc i samochody z niższych klas są trochę mniej premium a tym modelą mniej premium marek premium depczą marki które chcą być postrzegane jako premium ( ale zakręcone :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Odebrałem wreszcie swój zamówiony samochód, a że zbiegło się to z moim urlopem, który i tak spędzałem w większości w domu to przetestowałem go dogłębnie.... :). Ale od początku.

Pierwsze dni to oswajanie się z nowym samochodem, głównym problemem było sprzęgło a raczej jego inne ustawienie od starego samochodu, kwestia przyzwyczajenia. Sprzęgło "dokuczało mi" ze 400km, wreszcie ogarnołem problem. W między czasie pojawiły się inne problemy. Pierwszym był start/stop (nie aktywował się a jeśli już się udało to zadziałał na 3 sekundy), drugi to niedziałający tempomat a trzeci to wg mnie źle działający czujnik wycieraczek. Po wizycie w ASO diagnoza była jedna: wszystko OK. Po testowej jeździe z sprzedawcą okazało się, że tempomat działa prawidłowo tak jak start/stop. Oczywiście ja siadam za kierownicą i znów porażka. Trochę się pownerwiałem ale wiedziałem, że systemy te działają tylko mi się nie udaje ich zastartować. Przyczyną zaistniałego problemu okazała się moja lewa noga którą zwykle opieram na sprzęgle. Lekkie dotknięcie sprzęgła powoduje, że start/stop podobnie jak tempomat nie działały. Pozostał czujnik wycieraczek ale tym się zajmę jak spadnie deszcz.

 

Mój QQ mając prawie dwa tygodnie zaliczył swoją pierwszą awarię. Padła sonda za katalizatorem powodując podświetlenie ikony awarii wtrysku oraz komunikat awarii start/stop. Problem usunięty w jeden dzień.

 

Podsumowując: przejechałem już 1500 km i to co mi brakuje to automatyczne ryglowanie drzwi, domykanie szyb i lepsze navi, chodź już się do navi przyzwyczaiłem.... 

 

Pytanie czy ktoś jeździ na felgach 16" ?. Chcę na zimę kupić 16" do opon co mi zostały ze poprzedniego auta. Nie wiem czy dziwnie QQ nie będzie wyglądać (teraz mam 19").

 

A na koniec pochwalę się, że jeżdżę już 20 lat, przez ten czas zdobyłem 4 pkt karne a jeźdzę ostro nie jak emeryt. Na QQ przez 3 tygodnie zdobyłem 2x10 pkt :( (2x przekroczenie prędkości, czekam na zdjęcia z fotoradarów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na koniec pochwalę się, że jeżdżę już 20 lat, przez ten czas zdobyłem 4 pkt karne a jeźdzę ostro nie jak emeryt. Na QQ przez 3 tygodnie zdobyłem 2x10 pkt :( (2x przekroczenie prędkości, czekam na zdjęcia z fotoradarów)

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno przypalaniem sprzęgła lewą nogą, non stop opartą o pedał sprzęgła  :D

Nauka poszła w Las......................................................

Edytowane przez Edek01
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...