Alv. Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Na temat Volvo jeszcze za mało wiem by się wypowiadać - wygląda to wszystko dobrze, ale zobaczymy w praniu. Skoro jest wątek dla nowych posiadaczy, to załóżmy oddzielny dla byłych posiadaczy X-traila. Bardzo chętnie bym poczytał co mają do powiedzenia o nowych nabytkach. Strider, bardzo niecierpliwie czekam Twoich spostrzeżeń. Też się przyglądam temu modelowi Volvo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 oj jak ty niecierpliwie czekasz tych spostrzeżeń.............. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 17 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 (edytowane) Erdol, dnia 14 Marz 2015 - 11:56, napisał: Popełniacie błąd zapominając, że segmenty wymyślili producenci, żeby ułatwić słabszym umysłowo kupującym odnalezienie się w ofercie. o to to to - ja tak samo uważam! a wcześniej "No bo to jest przecież crossover - nie wiem skąd zdziwienie? " i po raz kolejny "Ponawiam pytanie - dziwi Cię to? X-trail z SUV'a stał się Crossoverem - nie wiem, czy to dobrze, czy to źle (moim zdaniem raczej źle), ale to fakt." Wiem, jestem upierdliwy, ale jak to jest w końcu? Bo teraz to ja się czuję jakbyś traktował mnie jak osobę słabszą umysłowo. Tym bardziej pisząc, że zapamiętałem akurat temat Volvo jak wcześniej może nieudolnie, ale starałem się z Tobą dyskutować na temat Skody. I żebyś mnie źle nie zrozumiał, porównuj X-a do Skody, Dustera, do jakiegokolwiek innego auta a zwłaszcza do Volvo XC60 (bo je posiadasz a wczesniej miałeś X-a), ale nie pisz że tego nie robisz. Starasz się wszelkimi sposobami zdyskredytowac T32, ale z tym nazywaniem X-a Crossoverem to już daj spokój albo nie pisz że to nie ma znaczenia. Bez urazy. Edytowane 17 Marca 2015 przez nysska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alv. Opublikowano 17 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 oj jak ty niecierpliwie czekasz tych spostrzeżeń.............. Zechcesz rozwinąć ten wątek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 17 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 Nie wiem czy przypadkiem, czy specjalnie ale w Twoim cytacie mojego posta brakuje jednego zdania jakże kluczowego dla calej wypowiedzi. Tak po chlopsku- najpierw piszesz że T32 jest bee także dlatego, ze to crossover (jeszcze ten cytacik z reklamówki stworzony przez Pania z agencji reklamowej, slabeeee).Chwile pozniej zgadzasz sie z kolegą ERDOL, ze klasyfikowanie samochodów na grupy jest głupie. NIE ROZUMIEM??!!! O Volvo juz pisał nie będę bo albo to ja pisze niezrozumiale, albo Ty naprawdę nie chcesz zrozumieć. Kończę bo niedługo jakiś forumowicz może zwymiotować czytając ten dramat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RysiekD Opublikowano 17 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 Przecież Volvo XC60 to typowa bulwarówka, szczególnie w wersji 2WD, których jeździ sporo. Kolega Strider po przesiadce na XC60 "zmienił punkt widzenia" i jakby istniała Fabia 4x4 to też chętnie porównałby ją z T32 i mniej lub bardziej 'dołożył" nowym posiadaczom X-a. Ale jest np. Panda 4x4 ... ach nieładnie, nieładnie. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 Plusik dla Stridera za wytrwałość. Poza tym Nyska musi mieć ostatnie zdanie także szybko to się nie skończy..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Pisałem już wiele razy i napiszę to jeszcze raz. Jako użytkownikowi wieloletniemu X-traila T30 i potem T31 nie podoba mi się: 1) Zmiana charakteru samochodu, a co za tym idzie znaczące pogorszenie zdolności terenowych X-traila (terenowe zdolności X-traila były jednym z wyróżników tego modelu na tle konkurencji). Pójście w kierunku modelu QQ+2 2) Silnik 1.6 dCi 130KM i 320Nm - uważam, że są to zbyt skromne wartości jak na samochód za takie pieniadze. 3) Brak możliwości zestawienia automatu z napędem 4x4 W mojej opinii jest to krok do tyłu względem poprzednika, a nawet jeśli nie do tyłu to jakoś całkowicie odbicie w bok. -------------------------------------------------------------------------------------- O to chodzi ,o to chodzi!! W pełni podpisuje pod tym co wyzej napisal Strider jako własciciel 3-go z kolei X-traila. Przyzwyczaiłem do walorów tego samochodu i czekalem z niecierpliwościa na jego kolejna wersje a tu klops. Nissan wypuscil takiego X-traila ,ze 99% uzytkowników obecnych X-traili na pewno go nie kupi . T30 i T31 moim zdaniem jest nadal najlepszym suvem na rynku pod kazdym wzgledem. Szkoda ,ze Nissan zrobil z autka ,ktory byl tak wszechstronny zwykla bulwarówkę ,ktora zupelnie stracila charakter z poprzednich modeli i upodobniła sie do wielu innych ,tak samo wygladajacych aut.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelz Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 (edytowane) Dokladnie jest tak jak pisza moi poprzednicy. Mam T30 i sadzilem ze Nissan spitolil sprawe w T31. A to za sprawa silnikow od Renault (juz tak nie mysle ) a to za sprawa troche przerobionego wygladu (jakos nie pasuje mi tyl auta). Ale po roku stwierdzam, ze chetnie bym przytulil T31 jako nastepce T30, ale niestety jest duzy problem z benzynami w T31. A problem to fakt, ze ich prawie nie ma . A ropniaka juz nie kupie nigdy. Natomiast T32 jestem pewien w 100% juz nigdy nie bedzie w moim kregu zainteresowan. Niestety ale czas na zmiane marki. Mialem (mam) 4 Nissany i niestety T30 bedzie ostatnim. Edytowane 18 Marca 2015 przez pawelz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jslanina Opublikowano 18 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 Najbardziej podoba mi się w tym temacie, że prawie nie wypowiadają się użytkownicy T32 Za mną przejechane 7kkm a autko sprawuje się mega dobrze. Aktualnie zastanawiam się czy wykupywać rozszerzoną 5 letnią gwarancję czy nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 (edytowane) główny powód to ilość użytkowników t32 na forum "Aktualnie zastanawiam się czy wykupywać rozszerzoną 5 letnią gwarancję czy nie?" będziesz zmuszony do serwisu przez 5 lat. Po 5 latach cena xa spadnie o połowę a ceny serwisu nie. W tym rozszerzonego. To znany trick. "Najbardziej podoba mi się w tym temacie, że prawie nie wypowiadają się użytkownicy T32" - no do czegoś trzeba odnieść t32 - najlepiej do poprzednich wersji. Ja przykładowo w ogóle nie dowiedziałem się czy t32 jest lepszy od t31 i t30? i w czym? A ciekawi mnie to bo t30 w Columbii kosztował znacznie więcej niż t32 Edytowane 18 Marca 2015 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 22 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2015 a co tak raptem zacichli a? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RATLOX Opublikowano 25 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 (edytowane) Witam drogich kolegów , zwłaszcza kolegę Stridera. Nie udzielałem się ostatnio, bo dyskusja z moderatorem który przekonywał mnie w wątku o wrażeniach z jazdy x-em do tego że powinienem kupić Skodę uznałem już za męczącą. Ale "wypocząłem". . W ostanią niedziele w automaniaku był test porównawczy nowego x-a, z jeepem cheroke 2.0 170km, oraz discovery sport w benzynie około 270 km. Test był nietypowy, samochody ścigały się na torze podajże w Kartuzach a nie jak pewnie życzył by sobie Strider od świateł do świateł . Trzeba dodać że poza x-em pozostałe samochody były wyposażone w 9 stopniowe automaty. Tor był szutrowy , z lekkim zabarwieniem of rodowym. Były zorganizowane dwa wyścigi. Pierwszy x z jeepem , drugi również x z discovery -m. W obydwóch wyścigach wygrał x co było śmieszne biorąc pod uwagę różnice w mocy silników. Konkluzja była taka že nawet mocne silniki mające wątpliwie reagujące skrzynie biegów czy źle dobrane przełożenia mogą ogniczyć frajdę z jazdy nawet mocnymi silnikami, a dobra skrzynia może wyciągnąć ze słabszego silnika wszystko co ten silnik ma do zaoferowania przy relatywnie niskim zużyciu, Oczywiście był też test off rodowy i tutaj w konfrontacji z zawansowanymi napędami z wieloma trybami jazdy, x musiał ustąpić pierszeństwa pozostałym samochodom, aczkolwiek z większymi problemami ale też przejechał testowaną zabłoconą i stromą górę . Edytowane 25 Marca 2015 przez RATLOX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelz Opublikowano 25 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 Ogladalem ten test i przyznam ze nieco mnie zaskoczyl. Ale jak zauwazyles (i jak stwierdzili prowadzacy) wine za porazke Jeepa i LandRovera ponosily automatyczne skrzynie biegow, zupelnie niedostosowane do tych warunkow wyscigow. Na torze, gdzie trzeba ciagle zmieniac biegi tylko bardzo szybki automat moze dalby rade. Ale przypuszczam ze na asfalcie, podczas wyprzedzania X-trail zostalby daleko w tyle. Ale to nie moze dziwic i nie mozna miec o to pretensji bo to jednak nie ta klasa aut. W terenie tez wypadl zaskakujaco dobrze, mimo ze czesc trasy jechal z jakas urwana czescia w przednim zawieszeniu (widac bylo dobrze na poczatku ich wyscigu z motorowka. Poznie tego juz nie bylo (pewnie takie male oszustwo automaniaka - naprawili w miedzyczasie). Ogolnie porownujac go do trozszych aut, wypadl na duzy PLUS. Jednakze mysle ze krytykom (rowniez ja sie do nich zaliczam) nie chodzi o jakis dramatyczny brak mocy ale o to ze taki silnik dlugo nie pojezdzi. To po pierwsze. Z doladowanego 1l silnika tez osiaga sie ponad 100KM ale to kosiarki ktore po 100-150tys km nadaja sie na zlom. Wyglad, to to co najbardziej razi w nowy X'e (dla posiadaczy T30 i T31) a takze fakt, ze w starych X'a jednak ten terenowy test wypadlby chyba lepiej. Przejezdzalem przez podobny teren jak oni i nic nie oberwalem od spodu. Zreszta Mikiciu sam przyznal ze przod jest zdecydowanie za nisko jak na SUV'a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RATLOX Opublikowano 25 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 Też zwróciłem uwagę że coś pod spodem było w x-ie, pytanie czy coś urwanego, czy "zagarniętego". Skoro jechał i nie zatrzymał się to znaczy że nie chałasowało tak zabardzo, więc mógł to nie być metalowy element ale może się mylę. Nie wiem czy można ponownie obejrzeć gdzieś w sieci ten film aby się lepiej przyjrzeć. Co do trwałości samego silnika to 130 km z pojemności 1.6 z turbiną to jest nie wiele i jak o ten aspekt to raczej był bym spokojny, ponadto samochód (jak zauważono) jest sporo lżejszy od pozostałych dwóch samochodów co również przekałda się na dynamikę jazdy i obciążenie silnika. We wcześniejszych postach podałem porównanie z testów parametrów przyśpieszenia na 4 biegu z 60 do 100km/h i tutaj był w czołówce mimo porównania z jednostkami większymi. Więc potwierdza się konkluzja o dobrze zestrojonej skrzyni która jest zupełnie inna niż w QQ z tym samym silnikiem co zauważył na jednym ze swoich testów Zahar z AutoCentrum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 25 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 Biorąc pod uwagę ciężar i opór powietrza to 1.6 będzie praktycznie pracował cały czas na turbinie więc jego żywot długi nie będzie w przypadku X'a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RATLOX Opublikowano 25 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 Ale o ile mi wiadomo praca turbiny uzależniona jest od obrotów silnika a nie od kształtu i masy samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 25 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 Praw fizyki nie da sie oszukać. Bardzo ciekawy jestem jaka T32 bedzie trzymal cene kiedy bedzie mial 150-200tys.km?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 25 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 Ale o ile mi wiadomo praca turbiny uzależniona jest od obrotów silnika a nie od kształtu i masy samochodu. Parametr określający ciśnienie doładowania przy określonych obrotach jest dobry na papierze. W praktyce inaczej turbina będzie pracować gdy będziesz jechał pod górkę a inaczej w płaskim terenie przy tych samych obrotach. Pod górkę silnikowi będzie ciężej więc będzie potrzebował większego ciśnienia w kolektorze ssącym. Na płaskim terenie będzie łatwiej przyspieszał więc i turbina nie będzie musiała się napracować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RATLOX Opublikowano 25 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 (edytowane) Panowie, negatywne wasze opinii (zwłaszcza Stridera) na temat x-a ciągną się przez cały temat tego wątku jak smród, ilekroć ktoś napisze albo wypowie się pozytywnie na temat tego samochodu. Może dobrze było by zapoznać się z opiniami innych (bo wasze już znamy) , co z resztą poczyniłem opisując temat prezentacji tych samochodów w Automaniaku. Domyślam się, że gdyby chodziło o Skodę to było by super ale chodzi o x-a który nie spełnił oczekiwań posiadzczy poprzedniego modelu i jest peee. Dane dotyczące parametrów przyśpieszenia na 4 biegu umieściłem dlatego bo innych nie ma i zazwyczaj w testach porównawczych nie wykonuje się innych, jeśli chodzi o aspekty elastyczności układu napędowego. Oczywiście twoje porównanie ze Skodą zrobione na podstawie subiektywnych i wybranych przez ciebie kryteriów jest bardziej miarodajne, ale wież mi że w wiele osób niestety uważa że to właśnie marka Skody jest Królową ale obciachu. Ja osobiście się z tym nie zgadzam. Proponuję pojeździć tym samochodem (x-em) nie przez pół godziny nierozgrzanym egzemplarzem z przebiegiem 2000 km , tylko dłużej i z przebiegiem minimum 7000-8000 km. Gwarantuje wam koledzy że wrażenia z jazdy są lepsze niż x-em z 2.0 150km. We wsześniejszych postach wypowiadał się jeden z kolegów ( właściciel t31) na temat wrażeń z jazdy t32 będąc w Szczyrku. Miał porównanie na żywo i po aktualizacji oprogramowania w t32 był miło zaskoczony tym jak się samochód zachowuje. Większość wypowidającyh się osób, nie wiele ma wspólnego z tym samochodem, a raczej skupia się na powielaniu potocznych opinii typu 1.6 to "padka" itp. I nawet pomiary " z tabelki " ich nie przkonują jak również fakt że nawet w CRV jest motor 1.6 o mocy 160 km bo taki mamy niestety a może stety kierunek w motoryzacji. Przed zakupem, na weekendy wypożyczałem rav4, cx5, outlandera , CRV , oraz forestera. I żaden z tych smochodów (łącznie z x-em) nie był idealny. Ale po dokładnej analizie kryteriów które mnie osobiście intersowały, x był najbliższy moim potrzebom. Silnik 1.6 ma już swoją renomę na rynku i jest uznawany za udaną jednostkę a co dalej to czas pokaże, a wyśmiewanie się że x jest królową szutrów, tabelek , 4 biegu itp. jest poprostu nie namiejscu bo wątek nie dotyczy twoich wrażeń Strider tylko właścicieli nowego xa i tu jako Moderator powinieneś się ze mną zgodzić Edytowane 25 Marca 2015 przez RATLOX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 no i się zaczęło.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 (edytowane) to nawet w latach 90., Stridy, Clarkson nie chciał przyczepić skody na tablicy o kategorii "cool" - ostatnio widziałem taki stary odcinek. Edytowane 27 Marca 2015 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RysiekD Opublikowano 28 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2015 Uda mi się kiedyś udowodnić wyższość Skody nad X-trailem... To za jednym zamachem podłącz do porównania XC60, będzie jeszcze weselej. Pozdrawiam. PS. Proponuję oddać ten wątek do dyskusji zgodnie z jego tytułem nowym posiadaczom, bez jakiś złośliwych wycieczek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erdol Opublikowano 28 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2015 (edytowane) "A wy się nie kłóćcie, tylko kupcie Warszawę. Wóz przestronny, wygodny i elegancki owszem." Gdyby ktoś nie wiedział, to cytat pochodzi z 40-latka (1974r.), odcinek 9, ale jest ponadczasowy, jak widać. Edytowane 28 Marca 2015 przez Erdol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jslanina Opublikowano 28 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2015 No to w samym Opolu poza moim widuje jeszcze systematycznie dwa X-traile - zielony i czarny (jeden na nyskich blachach, drugi Opo) - może z czasem pojawią się użytkownicy na forum Nowych QQ także zaczyna pojawiać się coraz więcej na Opolskich drogach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.