Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Pierwszy przegląd i następne.


suszara
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie z książki serwisowej widzę, że filtr powietrza nie trzeba wymieniać przy drugim przeglądzie (u mnie przejechane 15 tys). Czy wy wymienialiście ten filtr w takim momencie? Czy odgrzybiacie klimę w aso (nie wiem jaką metodą to robią) = 100zł czy ozonujecie gdzie indziej = 50zł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Flood,filtr jest do wymiany jak ocenią że się nadaje,a Ty zaakceptujesz.Tak jak u mnie leci co roku nowy.Odgrzybianie robię w ASO ,90zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacko ale skoro obowiązkowo jest do wymiany co 3 lata to ty wymieniasz go co roku dla czystego sumienia czy rzeczywiście jeździsz w "mocno zanieczyszczonym środowisku" i dlaczego wolisz odgrzybianie w aso od tańszego ozonowania poza aso?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem zwolennikiem corocznej wymiany filtra powietrza, mimo wszystko jest u nas,a szczególnie w miastach,brudno.

Kiedyś namówiony na ozonowanie zgodziłem się i to było pierwszy i ostatni raz,do ozonu dodali jakiś wściekły zapaszek i męczyłem się a z pół roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Flood,u mnie filtr po roku wyglądał jak wycieraczka do butów.A co do ozonowania...po prostu miałem w pakiecie przy przeglądzie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacko ma rację. Na śląsku ciężko nawet 1 rok na filtrze przejechać. U mnie kabinowy był nie tylko brudny jak węgiel ale i rozsypał się przy próbie wyciągania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wyrazy współczucia. Ja swój filtr powietrza wyciągałem osobiście po mniej więcej roku i przejechaniu kilkunastu tysięcy km i zabrudzenie było znikome. Wobec tego wymienię go dopiero na 2 przeglądzie po 2 latach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie również filtr wymieniono dopiero na drugim przeglądzie a mieszkam koło gruby  :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ponieważ nie ma tu jeszcze za wielu opisów drugiego przeglądu, podzielę się swoim doświadczeniem sprzed kilku dni:

 

- kupiłem olej ELF EVO 900 SXR 5w40 za cenę 132,32 za 5l w InterCars w Bydgoszczy, w tym samym miesjcu kupiłem filtr PX L441 za 49 zł i z tym pojechałem na przegląd

- w Yama w Bydgoszczy zrobili mi przegląd na 40 000 kasując za to za robociznę 315,50 (1,5h roboczogodziny po 210,33 zł), ponadto materiały pomocnicze za 18 zł (nie wiem co to) i odgrzybianie klimy za 52,58 (dostałem na to rabat, bo kosztuje normalnie 105,16 zł), ponadto zapłaciłem za środek do odgrzybiania 44,90, za płyn hamulcowy 40,00, za podkladkę 3,16 i za 109,98 wkładka przeciwpyłkowa do klimy

Całość mnie wyniosła 584,12 plus zakupy w intercars za przegląd plus wyczyszczenie klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Koledzy, czy pojawia się jakaś informacja na zegarach o przeglądzie , czy sam muszę pilnować i sprawdzać w książce serwisowej?

Według mojej książki zostało 28 dni do przeglądu. Wcześniej jak miałem MB B-klasę, to na bieżąco mogłem sprawdzać ile km zostało do serwisu, a jak minął termin to już codziennie komunikat z info ile dni temu miałem zrobić serwis- jak to jest w J11?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W QQ natomiast musisz ćwiczyć pamięć. :D

Nie ma przypomnienia o zbliżającym się przeglądzie, nie ma wyświetlania poziomu oleju i nie ma jeszcze kilku przydatnych funkcji, które wynaleziono już w zeszłym wieku.

Ale jest za to gustowne podświetlenie wajchy zmiany biegów. :D Mówiąc szczerze nie wiem co projektanci mieli na myśli. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W QQ natomiast musisz ćwiczyć pamięć. :D

Nie ma przypomnienia o zbliżającym się przeglądzie, nie ma wyświetlania poziomu oleju i nie ma jeszcze kilku przydatnych funkcji, które wynaleziono już w zeszłym wieku.

Ale jest za to gustowne podświetlenie wajchy zmiany biegów. :D Mówiąc szczerze nie wiem co projektanci mieli na myśli.  :P

Lans.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy przeglad gwarancyjny zrobilam wczoraj (rok czasu i 10k km), wymienili olej, filter oleju i na formularzu przegladu zrobili wiele krzyzykow, wszystko OK, nastepny przeglad zrobie za rok, ale bez wymiany oleju (przeciez ma wystarczyc na 30k km) i to bedzie moj ostatni przeglad, koniec gwarancji wiec po co placic za przeglady skoro za ewentualna naprawe i tak musze zaplacic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po gwarancji zamiast krzyżyków będą wykrzykniki, bo nagle okaże się, że wszystko jest do roboty. :D Jak zawsze w sytuacji, gdy gwarant już nie musi płacić. :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, czy pojawia się jakaś informacja na zegarach o przeglądzie , czy sam muszę pilnować i sprawdzać w książce serwisowej?

Według mojej książki zostało 28 dni do przeglądu. Wcześniej jak miałem MB B-klasę, to na bieżąco mogłem sprawdzać ile km zostało do serwisu, a jak minął termin to już codziennie komunikat z info ile dni temu miałem zrobić serwis- jak to jest w J11?

 

Można sobie ustawić po ilu kilometrach ma być przegląd i wtedy będzie sygnalizował. Ale czasowo to (chyba) nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po gwarancji zamiast krzyżyków będą wykrzykniki, bo nagle okaże się, że wszystko jest do roboty. :D Jak zawsze w sytuacji, gdy gwarant już nie musi płacić. :wacko:

Wbrew pozorom ale serwisom bardzo opłaca się robić naprawy gwarancyjne, biorą od producenta niezłe wynagrodzenie za każdą z napraw, podejrzewam, że jest ona co najmniej taksa sama jak byłby rachunek od klienta. A przy okazji można też zastosować zamienniki, a skasowac za oryginał, co pewnie niektóre serwisy czynią używając mniej istotnych części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się zamienników w naprawie gwarancyjnej.Na każdą naprawę jest wysyłane powiadomienie do centrali ,a następnie faktura z zamówieniem części.Musi się wszytko zgadzać,części muszą pochodzić z zamówień nissana,z Warszawy,bądź z Rotterdamu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy przeglad gwarancyjny zrobilam wczoraj (rok czasu i 10k km), wymienili olej, filter oleju i na formularzu przegladu zrobili wiele krzyzykow, wszystko OK, nastepny przeglad zrobie za rok, ale bez wymiany oleju (przeciez ma wystarczyc na 30k km) i to bedzie moj ostatni przeglad, koniec gwarancji wiec po co placic za przeglady skoro za ewentualna naprawe i tak musze zaplacic.

Osobiście nie polecam takiego rozwiązania. Olej traci swoje właściwości nie tylko wskutek przebiegu, ale również wieku. Producenci bardzo wydłużyli przebiegi międzyprzeglądowe, natomiast tego roku zawsze się trzymają. Jeżdżenie na oleju 20 czy 30 tys km to katowanie silnika. Wystarczy poczytać jak okresy 30 tys. km wpłynęły na kondycję 1.5 dci w Renault - obracające się panewki po 130 - 150 tys km. to standard. Co ciekawe samochody jeżdżące na oleju krócej nie miały takich awarii. Olej kosztuje 200 zł, więc nie wiem czy w samochodzie za 100 klocków warto na nim oszczędzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie kupuj płynu niech naleją bardzo dobry oryginał Nissan DOT-4, mnie skasowali tylko 100zł a w litrowej butelce jeszcze zostało na dnie !

Co do oleju to max przebieg to jest 10.000km ja wyczulony na prace silnika zlewam olej jak tylko zaczyna głośniej pracować góra silnika .

post-72509-0-20517800-1466189178_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drugi przegląd olej silnikowy 5w40 4.6 269,10 uszczelka korka 1 szt 7,65 filtr oleju 1 szt 62,29 płyn hamulcowy 0,7 - 53,55 wkładka przeciwpylko 1 szt 123,17 dezynfekcja klimatyzacji 49 preparat do czyszczenia parownika klimatyzacji TUNAP 0,50 -45  przegląd po 2 latach 405 razem 1014,76 po rabacie 10% na kartę

you+ nissan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

II przegląd Yama Toruń:

 

Moje oleje i filtry:

filtr oleju Purflux PX L441 - 33,00,-
filtr powietrza MANN C 25 040 - 68,00,-
filtr kabinowy MANN CU 25 003 - 71,00,-

olej ENEOS 5W40 4L PREMIUM HYPER JAPAN 4+1 - 138,00,- + 34,00,-

razem: 344 zł

 

Yama:

podkładka - 1,96

płyn hamulcowy - 74,01

materiały pomocnicze - 20,00

przegląd OT2 - 373,92

na życzenie odgrzybianie i dezynfekcja klimy 101,66

razem: 571,55

 

dodatkowo regulacja 1-2 biegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przegląd to ponad 1000 zł. Filtry kabinowy, silnika, odgrzybianie klimy , olej nissan original itp. Po odbiorze niedokręcone śruby dolotu powierza do filtra oraz ułamany zaczep od komory filtra wlotu powierza--efekt reklamacja przeglądu.

 

Uważać na dilerów i stać przy aucie podczas przeglądu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano ....cięty...za tą kasę możne i nie ma auta tak wyposażonego  ale denerwują wszelkie niedociągnięcia które każdy opisuje i powodują że czujesz się jak wydymany na Krupówkach w Zakopanym w sezonie turystycznym

Edytowane przez Kylonek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...