Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana oleju silnik 1.2 DiG-T


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wow, dzieki za odpowiedz. Ktory dokladnie? ProDS M czy V? 5W30 czy 5W40?

 

Edytowane przez uti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź 5W40 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.05.2023 o 12:29, uti napisał:

Czesc, 1,2 DIG-T 2014 - obecnie zalany Castrol Edge 5W-30 C3. Chce wymienic, czy ten jest ok czy polecacie cos innego? Przelecialem forum ale wole spytac fachowcow jak to obecnie wyglada. Pozdrawiam. 

Co ile zmieniasz? Jak co 10 tysięcy to nie musisz oleju zmieniać bo każdy będzie dobry i nie musisz przepłacać bo korzyści nie będzie żadnych.

Ja na Specpremium C3 jeżdżę na przykład, więc tez mogę Tobie polecić, ale co do Castrola raczej nie ma się co czepiać poza tym, że drogi, ale kasa na marketing skądś sie musi wziąć - no i to ryzyko podróbek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz w roku, nawet czasem nie zrobie tych magicznych 10 tys km. Nissan upiera sie, zeby wlewac wedlug instrukcji. W moim przypadku - 5W30. Na razie nie eksperymentuje z tym i jezdze jak jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli masz jeden z pierwszych egzemplarzy 1.2, wtedy producent jeszcze nie wiedział, że 5W30 niszczy rozrząd.

Ale szybko kazał stosować już 5W40.

Jednak okazało się, że jest on zbyt lepki i uszkadza zawory, tłoki, oringi, kanały olejowe itd.

Teraz w ASO leją C4 lub C5.

PS.: Nie zgadzam się z tym, że jak nie osiąga się 10 tys. km rocznie, to każdy olej jest dobry. Prywatne badania oleju pokazują, że po przebiegu 3 tys. km olej może już nie spełniać normy, szczególnie szybko to się dzieje przy krótkich przebiegach, gdzie paliwo rozrzedza olej.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, aquariusmax napisał:

Czyli masz jeden z pierwszych egzemplarzy 1.2, wtedy producent jeszcze nie wiedział, że 5W30 niszczy rozrząd.

Ale szybko kazał stosować już 5W40.

Jednak okazało się, że jest on zbyt lepki i uszkadza zawory, tłoki, oringi, kanały olejowe itd.

Teraz w ASO leją C4 lub C5.

PS.: Nie zgadzam się z tym, że jak nie osiąga się 10 tys. km rocznie, to każdy olej jest dobry. Prywatne badania oleju pokazują, że po przebiegu 3 tys. km olej może już nie spełniać normy, szczególnie szybko to się dzieje przy krótkich przebiegach, gdzie paliwo rozrzedza olej.

Dokladnie, auto z listopada 2014. No to wychodzi na to, ze lepiej jezdzic na 5W30 i wymienic ewentualnie rozrzad - mniejszy koszt? Ktos juz gdzies tutaj pisal, ze na 5W40 skonczyl z upalonymi zaworami... masz na mysli te 5W30 C4 ponizej? 

NISSAN MOTOR OIL 5W-30 FS C4 5L 5W30 DPF KE900-90043 za 194,49 zł z WYSYŁKA  24H - Allegro.pl - (12982075591)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz auto z 2014 roku i nic poważnego się nie zepsuło, to już się nie powinno stać nadplanowo, a jako normalna eksploatacja (zużycie).

Przypuszczam, że zdecydowana większość użytkowników 1.2 lała i leje 5W40. Jeśli ktoś miał awarię, to już nie patrzy na wytyczne producenta, a aby się silnik znowu nie psuł.

Ja leję coś pośredniego, 5W40 z lepkością blisko specyfikacji 5W30. Wilk syty owca (QQ) cała, jak na razie.

C4 leją ASO, bo nie mają zazwyczaj wielkiego wyboru, bo Nissan nie opracował własnego oleju do 1.2. Tutaj szukałabym oleju dla Renault TCE. A Renault zaleca cały czas A3/B4.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, aquariusmax napisał:

Jak masz auto z 2014 roku i nic poważnego się nie zepsuło, to już się nie powinno stać nadplanowo, a jako normalna eksploatacja (zużycie).

Przypuszczam, że zdecydowana większość użytkowników 1.2 lała i leje 5W40. Jeśli ktoś miał awarię, to już nie patrzy na wytyczne producenta, a aby się silnik znowu nie psuł.

Ja leję coś pośredniego, 5W40 z lepkością blisko specyfikacji 5W30. Wilk syty owca (QQ) cała, jak na razie.

C4 leją ASO, bo nie mają zazwyczaj wielkiego wyboru, bo Nissan nie opracował własnego oleju do 1.2. Tutaj szukałabym oleju dla Renault TCE. A Renault zaleca cały czas A3/B4.

Dzieki, w sumie masz racje, przebieg ponad 143 000 wiec tylko eksploatacja jak cos. Moge wiedziec co konkretnie lejesz do swojego auta? Z jakiego rocznika masz HR12DDT? Nissan nie opracowal wlasnego oleju do 1,2? Wedlug mojej instrukcji powinienem lac taki:

OLEJ SILNIKOWY NISSAN 5W30 C3 5L OEM 5903818919869 za 246,72 zł z Jaczów -  Allegro.pl - (13306535979)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo, silnik 1.2 T-DIG potrzebuje 5W40 A3/B4, jednak masz wczesny rocznik i możesz mieć coś innego w instrukcji.
Wychodzi na to, że przy wyborze oleju nie jest istotny silnik, a wersja instrukcji obsługi.

PS.: Ja zalałem do MR'18 Shell 5W40 A3/B4 z gazu ziemnego z kilku ważnych dla mnie powodów, ale nie zachęcam i nie zniechęcam.

image.thumb.png.cadaff05b42b3f73a36a424e590345e6.pngimage.thumb.png.b0b8968f4b314d6e36c34245916d5c16.png

Edytowane przez aquariusmax
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja leje to co zaleca renówka. Olej 5W40. Elf Totala a3/b4. Tak wyszło z jakiegoś konfiguratora/ doradcy online dla tego silnika, który kiedyś tu na forum podawał inny użytkownik. Leje, jeździ, oleju nie ubywa, nie robię dolewek. Silnik z 2014 roku. 130kkm.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Pany, co ile zalecacie wymiane oleju?  Z tego co widziałem w książce serwisowej to pierwsze wymiany zalecili po 20 000 km. Pytam bo już mam machnięte 15 tys a czasowo to dopiero w styczniu mi przypada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silniku 1.2 co roku, 15tys to dużo. Jeśli nie ubywa oleju to zgodnie z kalendarzem.
Ogólnie dla 1.2 kazdy mechanik zaleca max co 10tys.


Wysłane z mojego SM-A526B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było na odwrót,olej znikał w mieście,na autostradowych wrecz ani kropli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Czesc, nadszedl czas wymiany oleju. Wiem, ze temat byl swego czasu goracy. Mam dylemat jaki olej wybrac. Obecnie mam wlane Castrol 5W30 C3. Nie wiem czy zmieniac na 5W40. Auto z listopada 2014 roku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mając 1.2 jeździłem na 5W40 ,na 5W30 piszczała mi turbina.

Z resztą najpierw jeździłem na Shell'u,a później już cały czas na Eneos'ie

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5w40 chroni łańcuch rozrządu, turbinę.

5w30 chroni napinacz rozrządu, kanały olejowe, dolot, katalizator.

Każdy wybiera, co mu pasuje.

Nissan/Renault nie wymyślili oleju pod ten 1.2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja najpierw jeździłem zgodnie z instrukcją na 5w40 A3/b4. A po remoncie za namową profesjonalisty przeszedłem na 5w30 C3. Czy było różnicę widać? Na pewno nie w ilości zużywanego oleju. Zakładam, że w ilości nagaru powinna być różnica, ale to trzeba byłoby zajrzeć do tłoków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zajrzyj do cylindrów i na denka tłoków oraz na stopki zaworów. To akurat jest proste, wystarczy dobra kamerka z diodami w dół i w bok za 60-100 zł z Ali i wykręcić świece.

Gorzej ze sprawdzeniem zaworów od góry. Mogą być oblepione lub podarte.

Żaden specjalista nie da ci gwarancji na silnik po takiej poradzie olejowej.

Zmieniłeś na olej C3 do diesla i chciałeś, aby mniej oleju pobierał?

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
20 godzin temu, bass3089 napisał:

Z jak siłą Nm dokręcać korek spustowy oleju ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.01.2024 o 12:05, aquariusmax napisał:

To zajrzyj do cylindrów i na denka tłoków oraz na stopki zaworów. To akurat jest proste, wystarczy dobra kamerka z diodami w dół i w bok za 60-100 zł z Ali i wykręcić świece.

Gorzej ze sprawdzeniem zaworów od góry. Mogą być oblepione lub podarte.

Żaden specjalista nie da ci gwarancji na silnik po takiej poradzie olejowej.

Zmieniłeś na olej C3 do diesla i chciałeś, aby mniej oleju pobierał?

C3 zacząłem zalewać bo skoro już olej bierze to przynajmniej, żeby mniej nagaru tworzył, bo to co poprzednio się naprodukowało to chyba trochę za dużo i to mógł być jeden z powodów dla którego zdarzyła mi się kosztogenerująca wpadka.

Żebym zaczął po 1. mniej dziadkowo jeździć a po 2. zalał go płukanką na tłoki to może i spalanie oleju by spadło, ale sprawa już nieaktualna, więc niech męczą się inni.

Edytowane przez kravvsebb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

C3 to mniej nagaru, ale także mniej bezpiecznie dla łańcucha. Ot, taki dylemat nierozstrzygnięty.

Temat nieaktualny pewnie dla ciebie, ciekawe, czy nowy właściciel sobie z nim poradzi?

PS.: Ciekawe, czy 1.3 mniej nagaru tworzy przy jeździe miastowej?

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...