Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana oleju silnik 1.2 DiG-T


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

13 godzin temu, polonus napisał:

Generalnie ile syfu wydzieli się ze spalania oleju. Ma to kluczowe znaczenie jak auto jest wyposażone w GPF, czyli nie u Ciebie ;)

Nie tylko tam. Ma to też znaczenie jak silnik bierze olej, czyli ile nagaru odłoży się na tłokach. Właśnie dlatego pomimo, że nie mam GPF, mam zasugerowane lanie 5w 30 i do tego niskopopiołowego.

Patrząc na powyższy wycinek z faktury może Nissan znalazł sposób na awarie zaworów tudzież odkładanie się nagaru i właśnie dlatego zamiast 5w 40 a3/b4 zalewa 5w 30 c3...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, kravvsebb napisał:

Nie tylko tam. Ma to też znaczenie jak silnik bierze olej, czyli ile nagaru odłoży się na tłokach. Właśnie dlatego pomimo, że nie mam GPF, mam zasugerowane lanie 5w 30 i do tego niskopopiołowego.

Patrząc na powyższy wycinek z faktury może Nissan znalazł sposób na awarie zaworów tudzież odkładanie się nagaru i właśnie dlatego zamiast 5w 40 a3/b4 zalewa 5w 30 c3...

Z pewnością depozytów z tytułu spalania oleju będzie mniej. Natomiast zależy co nalewasz. Np. A3/B4 ma min. TBN 10, a C3 6.

Co do tego co leje Renault tfu Nissan, to akurat oleje spełniające RN17 dostępne na rynku mają lepkość 5w30 i bym się nie doszukiwał, że oni coś wiedzą i znaleźli antidotum na problem. Raczej mają na to coraz bardziej wywalone do tego stopnia, że zaczęli się doszukiwać, że dealerzy wymieniali bezpodstawnie silniki na nowe, bo takie rysy to nie rysy. Zalecać zaczęli używanie produktów tunap do czyszczenia zaworów, a pierścienie kazali najpierw ruszać płukanką olejowa.  Jak po tym zabiegu spalania oleju jest poniżej .3/1000km to spuszczają klientów na drzewo. Widocznie im się już silniki na stocku kończą 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Jarek606 napisał:

Witam,
przeanalizowałem wasze posty w tym temacie i zauważyłem że często polecacie olej firmy elf. Zacząłem też szukać ofert tego oleju i natrafiłem na kilka rodzajów oleju elf 5W30 (5W30 poleciło mi ASO):
https://intercars.pl/produkty/1217833-olej-elf-evolution-900-did-5w30-1-litr
https://intercars.pl/produkty/1227635-olej-elf-evolution-900-sxr-5w30-1-litr
https://intercars.pl/produkty/1227639-olej-elf-evolution-fulltech-fe-5w30-1-litr
https://intercars.pl/produkty/1363082-olej-elf-evolution-fulltech-msx-5w30-1-litr

Który z nich będzie najodpowiedniejszy do Qashqaia 1.2 DiG-T? Z góry przepraszam za może aż tak proste co dla niektórych pytanie, ale jestem w tym zielony.

Czyli rozumiem że 3 olej z mojej listy będzie najodpowiedniejszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Jarek606 napisał:

Czyli rozumiem że 3 olej z mojej listy będzie najodpowiedniejszy?

Moja prywatna, nic nieznacząca uwaga, poszukaj czego z normą RN17, będziesz mieć C3 i 5w30 ;)

Zwróć uwagę też na lspi, klasa sn+

To jeszcze jeden edit.

Kto słyszał u siebie?

🙋

 

 

Edytowane przez polonus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Jarek606 napisał:

Czyli rozumiem że 3 olej z mojej listy będzie najodpowiedniejszy?

Moim zdaniem ten trzeci bo z parametrów wynika, ze mniej czarnego śladu będzie ze sobą zostawiał gdyby miał się upalać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.02.2022 o 12:39, polonus napisał:

Moja prywatna, nic nieznacząca uwaga, poszukaj czego z normą RN17, będziesz mieć C3 i 5w30 ;)

Zwróć uwagę też na lspi, klasa sn+

 

Ok, czyli z Elfa najodpowiedniejszy będzie ten

https://m.intercars.pl/produkty/1965591-olej-silnikowy-evolution-sae-5w30-acea-c3-renault-rn17-elf-evo-fulltech-r-5w30-1l-1l

🤔

Edytowane przez Jarek606
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Jarek606 napisał:

Osobiście się pod tym nie podpiszę. To wszystko są eksperymenty na maksymalnie nieudanej konstrukcyjnie jednostce napędowej.

Edytowane przez polonus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, polonus napisał:

Osobiście się pod tym nie podpiszę. To wszystko są eksperymenty na maksymalnie nieudanej konstrukcyjnie jednostce napędowej.

Trochę paranoiczne stwierdzenie. To, że część osób ma problemy nie oznacza, że to najgorsza jednostka na świecie i ktoś przypadkowy to skonstruował.
W takim razie co powiesz o 1.4 TSI od VW ? Inne droższe marki też miały i dalej mają spore problemy (nie chodzi mi o Mercedesa S63 AMG za 1 mln zł, który jedzie gdzie chce).
Przecież do 2015 roku media aż huczały, że klienci bardzo chwalą porządną i dynamiczna jednostkę 1.2 TCE (T-DIG).

Wg mnie, ma zadowalające osiągi i typową dla konstrukcji "kulturę" pracy.
A to, że także mnie dotykają jej mankamenty, nie oznacza, że jest totalną pomyłką technologiczną.
Bardziej mam zastrzeżenia do ASO, że nie potrafią lub nie chcą (może z polecenia producenta) bez awantur, szybko i sprawnie naprawiać defektów.
Sam Nissan przedłużył gwarancję na te silniki do 5 lat, ale jak zaczęły wychodzić inne problemy, to ograniczył gest tylko na słupek.
Wystarczyłoby wezwać właścicieli na wymianę pewnych serii akumulatorów, sprawdzenie sprężania silnika (może wymianę pierścieni), naciągniecie rozrządu (lub wymianę napinacza), czyszczenia dolotu i inne znane im doskonale tematy. Klienci by to docenili.
Woleli/wolą siedzieć cicho i udawać, że nic się nie stało.
Wynika to też z tego, że Nissan stał się jednak "tanią" marką i z problemami finansowymi, więc ograniczyli spore koszty remontów/wymian silników.
Jakoś mało słychać o innych poważnych problemach samochodu.
Klienci na wtórnym rynku "biją się" o QQ, bo jest ładny, oszczędny i tani w utrzymani i naprawach (np. w najgorszym przypadku silnik za 5 tys.).
"Tania" Kia Sportage może kosztować 200 tys. zł, prawie tyle "budżetowa" Skoda, a Nissan za "jedyne" 140 tys. oferuje bardzo dużo, ładne, w miarę porządne auto i większy "prestiż".

Zalecany olej do tej jednostki jest tylko jeden i jest to olej 5W40 ACEA A3/B4 w cenie od 120 zł za 5 litrów.
Inne parametry oleju mogą mieć faktycznie lepszy wpływ na dłuższą bezawaryjność pewnych komponentów silnika, ale są to prywatne doświadczenia lub odczucia mechaników nieautoryzowanych lub właścicieli aut.

obrazy.jpg

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, aquariusmax napisał:

Zalecany olej do tej jednostki jest tylko jeden i jest to olej 5W40 ACEA A3/B4 w cenie od 120 zł za 5 litrów.
Inne parametry oleju mogą mieć faktycznie lepszy wpływ na dłuższą bezawaryjność pewnych komponentów silnika, ale są to prywatne doświadczenia lub odczucia mechaników nieautoryzowanych lub właścicieli aut.

obrazy.jpg

W ASO zalecili mi 5W30, zresztą sami taki zalali przy przeglądzie. Pokazywałem wyżej, więc nie tylko to są odczucia nieautoryzowanych mechaników. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.02.2022 o 08:15, Jarek606 napisał:

W ASO zalecili mi 5W30, zresztą sami taki zalali przy przeglądzie. Pokazywałem wyżej, więc nie tylko to są odczucia nieautoryzowanych mechaników. 

Lejąc niewłaściwy olej (niezgodny z instrukcją) pozbawiasz się gwarancji. W przypadku takiego zabiegu przez ASO, birze on gwarancję na silnik na siebie i w przypadku braku oficjalnej zgody producenta/importera na zmianę warunków gwarancji, nici z uznania większej naprawy przez gwaranta, a już na pewno z przedłużonej gwarancji na silnik.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee nie sądzę. Moim zdaniem albo dostali jakąś informację że olej teraz leją taki zamiast poprzedniego, albo w jakiś instrukcjach ten olej jest wymieniony jako możliwy do lania. Nie wydaje mi się, żeby aso poszło wbrew zaleceniom centrali skoro oni naradzaja się z centrala nawet jakiego koloru kluczem odkręcać śruby w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zacząłem wozić swój olej to wg informacji lali 5w-40 pokazany wyżej przez aquariusmaxa (ten sam co Andrzej napisał wcześniej). Sam woże również elfa 5w-40 900 sxr acea a3/b4. Taki olej pokazało na stronie totala w jakimś dobieraczu oleju w zależności od silnika. Jest to oficjalny olej rekomendowany przez nissana/ renault do 1,2 digt/  tce lub każdy inny spełniający te parametry. Ale oatatnio nie mogłem znależć tej wyszukiwarki oleju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, tomkek1912 napisał:

Zanim zacząłem wozić swój olej to wg informacji lali 5w-40 pokazany wyżej przez aquariusmaxa (ten sam co Andrzej napisał wcześniej). Sam woże również elfa 5w-40 900 sxr acea a3/b4. Taki olej pokazało na stronie totala w jakimś dobieraczu oleju w zależności od silnika. Jest to oficjalny olej rekomendowany przez nissana/ renault do 1,2 digt/  tce lub każdy inny spełniający te parametry. Ale oatatnio nie mogłem znależć tej wyszukiwarki oleju...

http://elf-poland.ewp.earlweb.net/pl/browse

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz, co chałupa to zwyczaj. Mój niby miał być zalewany Elfem a aso używało Castrola. Aso podlega przecież regularnym audytom i centrala chyba wie jakich materiałów eksploatacyjnych używają. Gdyby było inaczej to kary albo zabrania autoryzacji sypałyby się jak z rękawa. W takim razie załóżmy że jak aso leje 5w30 to dzieje się to za cichszą lub głośniejszą aprobatą centrali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, kravvsebb napisał:

No widzisz, co chałupa to zwyczaj. Mój niby miał być zalewany Elfem a aso używało Castrola. Aso podlega przecież regularnym audytom i centrala chyba wie jakich materiałów eksploatacyjnych używają. Gdyby było inaczej to kary albo zabrania autoryzacji sypałyby się jak z rękawa. W takim razie załóżmy że jak aso leje 5w30 to dzieje się to za cichszą lub głośniejszą aprobatą centrali.

Podaj jakie to ASO, zadzwonię do importera i spytam, czemu tam leją olej niezgodny z instrukcją, zrywając jednostronnie warunki gwarancji (odradzany Castrol, gruba sprawa).

PS.: Z olejem przynajmniej jest prosto, bo wiadomo co lać. Gorzej z płynem chłodniczym, bo nawet ASO leje gorszy zielony L248 (3-4 lata), a pominni lepszy niebieski L250/L255 (5 lat), jak na pierwszy montaż (przynajmniej do końca gwarancji, a tak naprawdę do pierwszej wymiany dolewki powinny być niebieskie).

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5w-30 to pokazuje dla 1,6 digt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.02.2022 o 12:39, aquariusmax napisał:

Lejąc niewłaściwy olej (niezgodny z instrukcją) pozbawiasz się gwarancji. W przypadku takiego zabiegu przez ASO, birze on gwarancję na silnik na siebie i w przypadku braku oficjalnej zgody producenta/importera na zmianę warunków gwarancji, nici z uznania większej naprawy przez gwaranta, a już na pewno z przedłużonej gwarancji na silnik.

Tylko że ASO wbija pieczątkę w książkę gwarancyjną że przeprowadziło przegląd i wg. mnie znaczy to też że był on zgodny z wymaganiami/zaleceniami producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Jarek606 napisał:

Tylko że ASO wbija pieczątkę w książkę gwarancyjną że przeprowadziło przegląd i wg. mnie znaczy to też że był on zgodny z wymaganiami/zaleceniami producenta.

W przypadku grubszych problemów z silnikiem do 5 lat, importer zarząda szczegółów wszystkich wykonanych czynności i materiałów użytych do przeglądów i napraw. Jak cokolwiek będzie niezgodne z ich zasadami, to odmówią naprawy, a wtedy bujaj się z ASO, bo to oni przejęli gwarancję. No chyba, że jednak sam za jakąś namową zdecydowałeś o zmianie oleju na niezgodny z gwarancją.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, aquariusmax napisał:

Podaj jakie to ASO, zadzwonię do importera i spytam, czemu tam leją olej niezgodny z instrukcją, zrywając jednostronnie warunki gwarancji (odradzany Castrol, gruba sprawa).

PS.: Z olejem przynajmniej jest prosto, bo wiadomo co lać. Gorzej z płynem chłodniczym, bo nawet ASO leje gorszy zielony L248 (3-4 lata), a pominni lepszy niebieski L250/L255 (5 lat), jak na pierwszy montaż (przynajmniej do końca gwarancji, a tak naprawdę do pierwszej wymiany dolewki powinny być niebieskie).

Proszę bardzo, z tego co pamiętam to było ASO Nissan Łódź na ul. Brzezińskiej. Sam jestem ciekaw co z tego wyjdzie bo odpowiedź centrali Nissana może naprawdę dać wiele ciekawego w tej dyskusji.

A co do poprzedniej wiadomości to myślę, że bez konsekwencji wobec ASO by się nie obyło, a że takowe nie następują to widać wszystko jest pod kontrolą. Chociaż namawiam Aquariusa do napisania obywatelskiego donosu do centrali Nissana :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, kravvsebb napisał:

Proszę bardzo, z tego co pamiętam to było ASO Nissan Łódź na ul. Brzezińskiej. Sam jestem ciekaw co z tego wyjdzie bo odpowiedź centrali Nissana może naprawdę dać wiele ciekawego w tej dyskusji.

A co do poprzedniej wiadomości to myślę, że bez konsekwencji wobec ASO by się nie obyło, a że takowe nie następują to widać wszystko jest pod kontrolą. Chociaż namawiam Aquariusa do napisania obywatelskiego donosu do centrali Nissana :).

Mi to nie przeszkadza, więc donos nie jest mi potrzebny. Pisałem o telefonie z zapytaniem do Nissana. Bardziej to ciekawość działań koncernu w temacie ewentualnego rozwiązania pewnych kwestii technicznych.

Ale jeśli piszesz o donosie, to potwierdzasz, że coś jest nie tak.

Twierdzenie, że jak nie ma konsekwencji, to jest dobrze jest nadinterpretacją. Bo jak ludzie parkują gdzie popadnie, a służby nie reagują, to jest w porządku?

 

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, aquariusmax napisał:

Mi to nie przeszkadza, więc donos nie jest mi potrzebny. Pisałem o telefonie z zapytaniem do Nissana. Bardziej to ciekawość działań koncernu w temacie ewentualnego rozwiązania pewnych kwestii technicznych.

Ale jeśli piszesz o donosie, to potwierdzasz, że coś jest nie tak.

Twierdzenie, że jak nie ma konsekwencji, to jest dobrze jest nadinterpretacją. Bo jak ludzie parkują gdzie popadnie, a służby nie reagują, to jest w porządku?

 

Piszę o donosie bo sam rzuciłeś myśl, żeby z centralą Nissana się kontaktować :). Ja takimi rzeczami nie będę się zajmował,bo szkoda mojego czasu i energii na szukanie spisków tam gdzie ich nie ma :).

A co do parkowania - tak jest w porządku, przynajmniej dla tych co parkują bo brak interwencji organów powołanych do tego sprzyja bezkarności. Zdanie osób trzecich jest w tej sytuacji drugorzędne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
4 godziny temu, kravvsebb napisał:

Piszę o donosie bo sam rzuciłeś myśl, żeby z centralą Nissana się kontaktować :). Ja takimi rzeczami nie będę się zajmował,bo szkoda mojego czasu i energii na szukanie spisków tam gdzie ich nie ma :).

Nie rozumiem, dlaczego wyjaśnienie w sumie bardzo istotnej sprawy z centralą Nissana nazywasz donosem, tym bardziej, że ASO zalewa w okresie gwarancji olej niezgodny ze specyfikacją producenta auta.
Dopóki nic się z autem nie dzieje i auto jest na gwarancji, to można jedynie przypuszczać, że ASO wie co robi, zakładając, że się nie pomylili. Ale gwarancja kiedyś się skończy, a wtedy jak coś się stanie z silnikiem, czy turbiną, bankowo będziesz się "kopał z koniem", bo zarówno ASO, jak i Centrala znajdzie 100 powodów by umyć łapy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Andrzej G napisał:

Nie rozumiem, dlaczego wyjaśnienie w sumie bardzo istotnej sprawy z centralą Nissana nazywasz donosem, tym bardziej, że ASO zalewa w okresie gwarancji olej niezgodny ze specyfikacją producenta auta.
Dopóki nic się z autem nie dzieje i auto jest na gwarancji, to można jedynie przypuszczać, że ASO wie co robi, zakładając, że się nie pomylili. Ale gwarancja kiedyś się skończy, a wtedy jak coś się stanie z silnikiem, czy turbiną, bankowo będziesz się "kopał z koniem", bo zarówno ASO, jak i Centrala znajdzie 100 powodów by umyć łapy.

Jak się gwarancja kończy, to oni z zasady się wypinają 😉 czasy, przyjadę i mi wymienią silnik na ładne oczy już chyba minęły, zresztą już duża część silników wypadła z tego nieoficjalnego okresu 5 lat/100 tys. km. Btw cała dyskusja nad tym 5w30 wzięła się z Renault, bo to ich silnik i ich nowa norma, a Nissan może sobie mieć opinię co najwyżej - jak widać w załączniku w dzikim języku uważają, że im d*pę zawracamy. Podobną dyskusje toczą się też na forach Renault i Dacia 🙃

nissan.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spytałem, jak obiecałem i wspomniane ASO w Łodzi samodzielnie nie leje oleju 5W30 do silnika 1.2, a oryginalny 5w40 marki Nissan.
Jedynie, jeśli klient chce zaoszczędzić, to faktycznie posiadają i proponują Castrol, ale w zaleceniach mają cały czas 5W40 i taki leją, no chyba, że klient zdecyduje inaczej.
Jeśli nalali (bez uzgodnienia) z własnej inicjatywy inny olej np.: 5w30, to oni jako pierwsi sprawdzają/konsultują, czy mogło to mieć wpływ na ewentualną usterkę i jeśli nie, to naprawę realizuje gwarant, a jeśli mogło mieć wpływ, to opowiada cywilnie ASO albo klient, jeśli jednak miał wpływ na wybór oleju (np. zgodził się na 5W30 za namową indywidualną "osobistą" mechanika, nawet tego z ASO).

Infolinia Nissana nie mogła na poczekaniu podać aktualnych informacji, odsyłając do książeczki gwarancyjnej/instrukcji.
Sprawdzenie może się odbyć po podaniu VIN, więc czekam na odpowiedź indywidualną w zakresie mojego konkretnego auta z 2018 roku.
Mają dać znać na maila, po skonsultowaniu z działem technicznym i aktualnymi biuletynami.

PS.: Zgadzam się z @Andrzej G z tym, że w razie czego, po gwarancji będzie się samemu ponosiło konsekwencje (dobre i złe) zmian np. lepkości oleju. Ale jak ktoś zamierza posiadać auto 3-5 lat, to to nie powinno mieć większego znaczenia w użytkowaniu.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...