manix Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 Nie zgodzę się, wyważanie kół za każdym razem to bzdura. Jeśli koło ma jakieś nawet niewielkie niedomagamie, kierowca zawsze to wyczuje. Z drugiej strony wystarczy przejechać nawet kilkaset metrów po wyważeniu, a maszyna pokaże niedomagania. Ja wyważam tylko jak odpadnie ciężarek lub czuję nawet lekkie drgania, czyli niezmiernie rzadko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tz1609 Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 Ja co sezon zamieniam jeszcze koła przód z tyłem i w tym przypadku na pewno trzeba wyważać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aerofan Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 Ja musiałem drugi raz wyważać dwa dni po pierwszym, bo nowa opona się ułożyła na feldze i było drżenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 @tz1609 uzasadnij, dlaczegóż niby po zamianie przód/tył trzeba wyważać (dodam że też zamieniam przód/tył i tego nie robię od wiiielu lat) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 @tz1609 uzasadnij, dlaczegóż niby po zamianie przód/tył trzeba wyważać (dodam że też zamieniam przód/tył i tego nie robię od wiiielu lat)A ja mam swoją teorię.Nie zmieniam przód/tył. Moje widzimisię. Tył zawsze powinien mieć lepszy bieżnik przy stabilizatorach jazdy. A po 2 . Przód ściera się szybciej to za 3 lata wymienię tylko przód . Po 4 tył. Rozłożę sobie komplet na raty. Ale jak pisałem. To moja teoria. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 Teoria "gumiarzy" to: Kiedy trzeba wyważyć koło1. Zawsze po jakiejkolwiek kolizji czy wypadku, 2. Po uderzeniu w krawężnik czy wpadnięciu w większą dziurę,3. Po gwałtownym ale długotrwałym hamowaniu,4. Po dłuższej jeździe po złej nawierzchni czy wertepach, 5. Każdorazowo, o ile z różnych względów zdjęliśmy koło,6. Po jeździe w głębokim błocie czy śniegu,7. Zawsze przy wymianie opon. A z tą teorią zgadzam się ja: Jak poznać, że koła naszego auta są źle wyważone, nie jest trudno. Najczęstszymi objawami są drgania kierownicy, czasem całego nadwozia, nierównomierne zużywanie się opon czy nawet zarzucanie tyłu auta, o ile wadliwe są koła tylne. Dodajmy, że drgania kierownicy mogą zniknąć przy większej prędkości, natomiast są wyczuwalne przy mniejszej. Po zaobserwowaniu tych objawów trzeba koniecznie odwiedzić serwis, nawet jeśli od ostatniej wymiany ogumienia przejechaliśmy tylko kilka tysięcy kilometrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 Jeszcze dodałbym do tego po przejechaniu pierwszych 500km po zmianie gum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackpazner Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 Ile bolało? 180zł bolało :-/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 Teoria "gumiarzy" to: Kiedy trzeba wyważyć koło 1. Zawsze po jakiejkolwiek kolizji czy wypadku, 2. Po uderzeniu w krawężnik czy wpadnięciu w większą dziurę, 3. Po gwałtownym ale długotrwałym hamowaniu, 4. Po dłuższej jeździe po złej nawierzchni czy wertepach, 5. Każdorazowo, o ile z różnych względów zdjęliśmy koło, 6. Po jeździe w głębokim błocie czy śniegu, 7. Zawsze przy wymianie opon. Manixio! Punkt 5 mi nie pasi, bo dlaczego miałbym wyważać koło skoro tylko je zdjąłem (np.by dostać się do zacisku hamulcowego)? No chyba, że zdjąłbym z felgi oponę, to wtedy oczywiście tak, każdorazowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 Tak czy siak, według tych wytycznych należy pędzić do gumiarza co dwa tygodnie, któż nie zalicza dziur czy krawężników A już głęboki śnieg czy błoto mnie rozwaliło 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 180zł bolało :-/ Ja zmieniam opony (aluminiowe 19") w ASO Nissan Bamarko. w 11/2016 płaciłem 152,00 w 04/2017 płaciłem 140,00 (nie wiem dlaczego taniej) Ceny brutto W tym jest cena 50 zł (chyba 50), za przechowanie opon - bo nie chce mi się potem taszczyć do garażu. W listopadzie wymieniają przy okazji corocznego przeglądu - a wiosną przed wyjazdem makowym. Kolejek nigdy nie zauważyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
memeQQ Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 Koledzy, mam pytanie: Ściągam w tygodniu koła 18" i zakładam gotowe koła zimowe 16" z TPMS i czy trzeba coś ustawić w opcjach komputera odnośnie czujników ciśnienia? Mam wpisane w pamięci komputera w opcjach ciśnienia przód i tył wartości przód - 2,3 tył - 2,1 dla 18", które są widoczne na stałe w zakładce na ekranie, a teraz dla 16" ma być z tego co pamiętam z naklejki przód - 2,6 tył - 2,4 i czy te wartości ręcznie wprowadzić w opcjach? Ponadto, kliknąć opcję reset? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 Nic nie klikaj,zakładaj i jeździj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
memeQQ Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 Jacko, a co z tymi wartościami, które są już wpisane i wyświetlają się cały czas w zakładce z wizualizacją auta? Nie będzie krzyczeć ikoną o niskim ciśnieniu, skoro wychwyci większe ciśnienie 2,6 i 2,4, bo chyba jeśli spadnie o 0,3 to już komunikat się włącza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 No i co ,że się świecą? Oglądasz je cały czas? To Ty masz pamiętać o ciśnieniu w gumach a nie elektronika.Jeżeli będziesz miał wysokie to na pewno nie powiadomi Ciebie sygnałem,jeżeli będzie niskie to się odezwie,ale coś czuję nosem,że Ty jej nie pozwolisz na to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 29 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2017 Szanowni koledzy Ja wiem, że prawdziwy mężczyzna do instrukcji zagląda dopiero wtedy, gdy zawiodą wszelkie inne metody, ale czasami naprawdę warto.Tak na skróty: - w komputerze ustawiamy ręcznie dla poszczególnych kół ciśnienie zgodne z tym, wykazanym w tabliczce we wnęce drzwi - pompujemy koła do wartości j/w - każdorazowo bezpośrednio po pompowaniu kół, należy skorzystać z funkcji kalibracji. Ta funkcja jest istotna dla precyzji wskazań przez komputer aktualnego ciśnienia w odniesieniu do temperatury kół. Na koniec jeszcze jedno. Komputer nie alarmuje o spadku ciśnienia w stosunku tego które stworzyliśmy w oponie, ale w stosunku do tego, które ręcznie mu wklepaliśmy, jako zalecane. Więc jeżeli dla danego koła wklepaliśmy do komputera 2,1, a koło nadmuchaliśmy np. do 3,0, to nie zapali nam żadna lampka ostrzegawcza o spadku ciśnienia, dopóki Ciśnienie nie spadnie w okolice poniżej 1,8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
memeQQ Opublikowano 29 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2017 Dzięki, tak myślałem Generalnie wnioski są takie, iż można wykonać ten proces, ale i z drugiej strony nie trzeba. Zostawienie wartości w komputerze z letnich 18" ma swój plus, że przy niskich temperaturach, gdy rano nominalne ciśnienie w oponach może mieć swoje wahania spadkowe, TPMS nie będzie nadgorliwy. Tak sądzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 29 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2017 Na miasto pompuję przód 2,1 tył 1,9, komfort na dziurach zdecydowanie lepszy, jak są wysokie temperatury to ciśnienie o te dwie dziesiate skoczy do góry. Trasa zgodnie z tabliczką, kalibracje zrobiłem raz na początku i nie ruszam jej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 29 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2017 Ten system został "stworzony" po to, by Ci dostarczać rzetelnych informacji, a nie po to, byś miał go robić w bambuko. Jeżeli kombinujesz w ten sposób, to zrób tak ... Ustaw na kompie wartości nakazane dla poszczególnych kół, napompuj koła do tych wartości. Następnie wykonaj kalibrację. Po wykonaniu w/w czynności wejdź ponownie do kompa i zmniejsz tam wartości ciśnienia dla poszczególnych kół np. o 0,2 bara. Tylko nie za bardzo kumam, po co Ci taka zabawa. Czy jak ktoś napompował koła latem przy temperaturze +35 st. , to jak jechał w nocy kiedy temp. spadła do 15 st, to mu coś piszczało, błyskało, czy straszyło ?? Nie. Więc po co konbinować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 29 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2017 To żadna kombinacja 0,2 nie spowoduje reakcji czujnika i jest w granicach błedu, komfort mimo wszystko na kostkach i dziurach zdecydowanie lepszy. Zawieszenie też mniej w kość dostaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 29 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2017 Kubuś - nie zrozumiałeś. Pisałem o obniżeniu ciśnienia w kompie, a nie w oponie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 29 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2017 A po zarazę, ustawiony jak fabryka każe a te 0,2 i tak nie odnotuje jako brak powietrza. Sprawdz sobie na paru stacjach jakie wskazania kompresory pokazują, jak skalibrowany a właściwie rozkalibrowany tak pokaże, W aucie pokazuje aktualne cisnienie i nigdy mi nie gdakał że coś nie tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
memeQQ Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 (edytowane) Zrobiłem jak jest przykazane, czyli ustawienie wartości zgodnie z tabliczką dla 16" oraz calibrate I po kilku km, co najważniejsze w tym wszystkim jest to, że czujniki ciśnienia same się ZAADAPTOWAŁY, więc bezproblemowo. Nawet na tych aluskach wygląda nieźle, ale już tęsknie za 18" Edytowane 30 Października 2017 przez memeQQ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawcio Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 Ja poszedłem na kompromis i cały rok patrzę na piękne dziewiętnastki 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 Ja poszedłem na kompromis i cały rok patrzę na piękne dziewiętnastki A ja mam pytanie do niezmieniających.Jak z popularną solanką i matowymi licami felg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.